Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Besteak ekuatoreekonomikoa irudikatzen du, horren arabera, lur aberatsek? eta, lur pobreek, hedadura bera dute munduan. Baina zenbakiek beste errealitate bat erakustendute.
‎Asko emendatu dira aukerak Mendebaldeko herrietan, eta ez bakarrik entretenimenduaren alorrean, informazioan espezializaturik dauden estazioak ere baitira. Sky News edo CNN bezalako tele emandegiek oso sare hedatua dute munduko hainbat estatutan zehar albisteak gertatzen diren une bertsuan eman ahal izateko. Tele informazioaren alorrean CNN da egun leaderra (munduko berrehun estatu baino gehiagotatik sintoniza daiteke).
2002
‎Gaur egun, kontsumitzen dugun informazioaren zatirik handiena, hamarretik zortzi, albiste agentzia transnazionalek igortzen dute munduaren lau bazterretara. Abiadura handiko informazioaren garraioak informazio hori modu globalean ulertzera behartzen gaitu.
‎Mundua bera politikoa da, munduaren irakurketa beti da politikoa, era batera edo bestera irakurri arren. Indar taldeek gidatzen dute mundua, indar taldeek gidatzen dute munduaren irakurketa. Ezagutza, berau munduaren ikuskera intelektual legez ulerturik?
‎Mundua bera politikoa da, munduaren irakurketa beti da politikoa, era batera edo bestera irakurri arren. Indar taldeek gidatzen dute mundua, indar taldeek gidatzen dute munduaren irakurketa. Ezagutza, berau munduaren ikuskera intelektual legez ulerturik?
‎Baina hedabideen garapenean zerbait komun ikusten baldin badugu, lehen begiratu arinean besterik ez bada ere, hauxe da: garapena garapen, medioek konpromiso estua eduki dute mundu modernoko erakundeekin, hedabideen aldaketa oso loturik egon baita instituzioen aldaketekin.
‎Kultura produktu mediatikoetan (tele serietan, filmetan eta abarretan), zenbat aldiz ez ote ditugun ikusi beltzak zurientzat lanean, indioak zurien zerbitzari, eta asiarrak zurien neskame! Zuriek, arraza moduan, beste guztiek baino pisu espefiziko handiagoa dute munduan.
‎gizarteak biltzen eta uniformizatzen ditu; bai eta apartatzen ere. Hizkuntza bereko hiztunak zeinuteria komun oso bat dute munduaz eta zeruaz, errelaz eta irrealaz. Horrek jendea biltzen du, aglutinatzen du.
‎Sasikulturak mitologizazioa, azpikultura eta superstizioa ekarri ditu. Errepikapenak eta durunditasun mediatikoak arinkeria hedatu dute munduaren lau bazterretara. Estereotipo masiboak, aurreiritzi sozialak eta irrazionaltasun kolektiboak ekarri ditu sasikultura deitzen diogunak.
‎Albiste konkretuaren inguruan, hedabideek eraikitzen duten testuinguru informatiboak du hemen garrantzia. Hedabideen mezu jarraituek testuinguru sozial bereziak eraikitzen dituzte, eta, horretan, interpreteek hedabideen emari zuzenetik edaten dute mundua deskodifikatzeko ulertarazlea. Jario informatiboa bat bateko uholde signifikatzailea da; agente interpretatzaile mediatikoek sortzen dituzte interpreteengan signifikazioak, ez gizakiak berak.
‎hedabideek eurek, duten zama informatiboa dela medio? eraikitzen dituzte ulertarazle kolektiboetarik asko eta asko; eta, arma kontzeptuatzaile publiko horren kontrola dela medio, bermaturik dute munduaren berrezagutza eta birsemantizazio propioa, euren nahierakoa, beren komenentzien araberakoa?. Gizarte kontrolaren erreprodukzioa ulertzeko, arma ideologiko garrantzitsua dira hedabideak, interpretazio publikoaren giltza kontrolatzen baitute, hein handi batean behintzat.
‎Harrezkero, telebista sistema nagusi bik hartu dute mundua beren baitan: 525 lerroko sistema amerikarrak, NTSC deituak, eta europarren 625 lerrokoak (PAL edo SECAM).
‎gurutzegrametatik hasi eta telenobeletaraino. Hedabideek teilapeko entretenimendua bultzatzen dute mundu modernoan, barroko garaiko hiriak instauratu zuen joera hura bera.
‎Iruditeria kulturala eraikitzerakoan, agintari klaseek beste guztiek baino pisu espezifiko handiagoa dute munduan, euren posizionamendu sozialak bideratuta, jakina. Agintari klaseen kultura aztura propioek beste kultura ereduen aniztasuna jarri ohi dute kolokan, joera batzuk lehenesteagatik beste batzuen kontra.
‎Produktu kulturalen bitartez, agintari klaseek aukera berdintasunaren mitoa zabaldu dute mundu osoan: diotenez, edozeinen eskura dago arrakasta; lana ondo eginez gero, arrakasta etxe atarian ei dago.
2004
‎Hizkuntzaren Filosofian pcrpausak aztertu izan direnean, perpaus deklaratiboak aztertuizan dira tradizioz. Perpaus deklaratiboek, oro har, gauza egoera bat deskribatzen dute, zerbait esaten dute munduari buruz. J. L. Austinek perpaus deklaratiboez harago zabalduzuen hizkuntzaren azterketaren esparrua.
‎Beraz, analitikoak direnean, haien aprioriko justifikazioa nabaria da. Azken buruan, a priori justifika daitezkeen proposizioak definizioaren mendedaude, nabariaketa tautologikoak dira, etacz dute mundu matcrialari buruz ezer adierazten.
2006
‎Munduaren kontsiderazio enpirikoak, eta baita matematikoak ere, erabat arbuiatzen dute mundu barneko gertaeraren, zentzuaz, galdezka ari den munduari buruzko beste kontsiderazio oro.
2007
‎Hala ere, gaur egun autore gehienek uste dute mundu sozialaren etafisikoaren artean alde nabariak daudela, bai objektuen ezaugarrietan, bai pertsonekhaiekin dituzten harremanetan ere (Vasta, Haith eta Miller, 1996).
‎Eskubide zibilek ezaugarritzen eta definitzen dute mundu modernoan herritartasuna. Baina ezin ahantz liteke ezen herritarrek eurek nola identitate indibidualak hala kolektiboak garatu dituztela.
2009
‎Gizonek eta emakumeek ikuspegi ezberdinetatik ikusten dute mundua, moduezberdinean komunikatzen dira, rol ezberdinak betetzen dituzte, gizartearen presioezberdina jasaten dute eta harreman ezberdinak dituzte ingurunearekin. Gizonakirudi erasokor eta asertiboekin identifikatu dira, boterea nahiz lidergoa eskuratzensaiatu izan dira eta objektuekiko harremanetan zentratu izan dira.
2011
‎Antisozialez betea ikusten dute mundua, baina harreman egokiak eduki ditzakete beren balioak partekatzen dituztenekin.
‎Gauzak egiteko modu berriak ekiditen dituzte, irudimen, fantasia eta sormen eskasa baitute. Arauen, hierarkien eta dogmen arabera antolatzen dute mundua.
2012
‎Geertzek gogoratzen duenbezala, kultura (mundu sinboliko gisa ulertuta) eta gizarte egitura bizitza sozialarenbanaezinezko bi mailak dira: maila batean leudeke sinesteak, sinbolo adierazkorraketa balioak; horien arabera definitzen dute mundua, adierazten dituzte sentimenduaketa ideiak, eta ematen dituzte iritziak gizabanakoek; beste maila batean gizarteegitura osatu duten giza harremanak kokatzen dira (Geertz, 1987).
‎1992tik 2007ra indigenek aurreko 500 urteetan izan ez zuten ikusgarritasuna lortu dute mundu mailan. Haien presentzia eta diskurtsoa nabaria da haien Amerikaren Aurkikuntzaren 500 Mendeurrenean (1992), garapen iraunkorra (GI) munduratu zuen Rioko Gailurrean (1992), Giza Eskubideei Buruzko Vienako Mundu Konferentzian (1993), Herri Indigenei Nazioarteko Urtean (1993) eta hauei zuzenduriko hamarkadan(), matxinada Zapatistan (1994) edota Seattle, Genova edo Porto Alegreko Globalizazioaren Aurkako Biltzarretan, bai eta Arrazismo eta Xenofobiaren Aurkako Durban-eko Bileran (2001) edo Rioko 10 urteren osteko Johannesburg eko II. Mundu Gailurrean (2002), Tunez-ko Informazio Gizarteari buruzko Gailurrean, eta, azkenik, Balin (2007) Klima Aldaketari buruzko Gailurrean.
‎Brundtland txostenean herri indigena eta baso tropikalen kasua erabili da harreman sakon honetan oinarrituriko ikuspegia eta haren antonimoa den desarrollismoak egindakoa erakusteko. Historikoki, basoek kolonialismouhin ezberdinen atzaparkada pairatu dute mundu mailan (Tucker, 1983) eta herriautonomiatik herri dependentziara pasatzeko prozesuan funtsezko ekintza eremua izan dira (Manuel, 1974).
‎Zilegi lurren sistemak mundu mailan duen garrantziari erreparatu dio GIk. Hirugarren Munduan egindako ikerketa askok baieztatu egin dute munduan zehar zilegi lurren sistema eta jabetza komunitarioa nagusi direla (Fahrenhortst, 1992: 71).
2014
‎Gizonek eurentzat eta euren neurrira egin dute mundua. Legegileak, apaizak, filosofoak, idazleak, jakintsuak atsedenik gabe tematu dira frogatzen emakumeenegoera menderatua zeruen nahia eta lurrarentzat beharrezkoa dela.
2019
‎–Mundua bizi izatean ez dugu bere gain eragitenedo ez dizkiogu gauzak egiten munduari berari. Gure ekintzek ez dute mundua eraldatzen, munduareneraldatzearen atal eta zati bera dira.? (Thibaud 2011; 43)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia