2015
|
|
Zaila edukiko du, koadernoak eta beste teknologia askok gogamena modu atipikoan, eta ez haragizkoan, eragiten baitute. Hots, gogamena hedatzen
|
dute
modu hibrido batean, garuna, gorputza eta ingurua gurutzatuz.
|
2017
|
|
Labur esanda, segurtasun mekanismoak ezartzen zaizkie izaki bizidunen biztanleriari datxezkion elementuei, bizitzaren egoera optimizatzeko. Diziplina mekanismoak eta segurtasun mekanismoak, indarrak maximizatzeko eta erauzteko daude diseinatuak, baina ez
|
dute
modu berean funtzionatzen. Diziplina mekanismoek norbanakoa modulatzen dute maila indibidualean; biopolitikoek edo segurtasunezkoek, ordea, erregularitate orokor bat taxutzea dute xede, humanitatearen (espezie gisa) prozesu biologikoak eta, oro har, bizitza kontrolatzen dute, ez hura diziplinatzeko, baizik eta erregularizatzeko?
|
|
Shumpeterren ikuspegitik, lurraren jabeak ateratzen badio etekina inperialismoari (ezen ez kolonialismoari, ezberdintzat jotzen baitzituen), finantza kapitalismoari, protekzionismoari eta kartel eta trusten sorrerari, hori ez da zentzuzko (arrazoizko) kausa bat, eta finatzariak, egiatan, aristokrata eta ekintzaileak baitira, eta ez klase burgeseko benetako kideak, eta klase burges horrek ordezkatzen du egiazko homo economicus berria eta horren arrazoimen baketsua. Hobsonek eta Leninek ez
|
dute
modu berdin berdinean azaltzen inperialismoa; izan ere, Hobsonen ikuspegitik, zenbait politikak porrot egin eta gain ekoizpena ekarri zuten; Leninen iritziz, berriz, sistema kapitalistaren egiturazko elementuetan ikusten du gakoa (hala nola ekoizpen moduen zentralizazio ezin saihestuzkoan); edonola ere, inperialismoa azaltzeko, biek aletu zituzten kausa politikoak, ez soilik kausa ekonomikoak.... Hobsonek ez luke sekula onartuko Shumpeterren teoria, izan ere, Hobsonen iritziz arazoaren muina ez litzateke izango presio talde autokratikoen eta bizkarroien grina atabiko bat; aitzitik, esparru publikoak estatuaren eta politika publikoen kontrola galdu izana irudituko litzaioke arazoaren egiazko kausa (Hobson, 1938; Cain, 2002), politika horiek esparru publikoari egin bailiokete mesede, ez bizkarroiei.
|
|
Antagonismo soziolinguistiko hori ezin da saihestu lehian dauden hizkuntzetako bat etnikoa eta minorizatua badin bada, eta bestea estatuaren hizkuntza hegemonikoa311. Ukipen egoeran gertatu ohi den moduan, dio Maria Jose Azurmendik?, gurean ere hala gertatzen da: euskaldun eta espainiartasun dimentsioek ez
|
dute
modu independentean jokatzen; alderantziz, oso lotuta eta modu interaktiboan hazten dira; gehienetan, era konpetitibo gatazkatsuan? 312 Ukipenean dauden hizkuntzak beti daude dialektika sozial historiko baten legepean. –Nire espainoltasunak ez dit uzten maila bereko euskalduna izaten?, dio IƱigo Aranbarrik313.
|
|
Askok ikusi dute beren burua ordaindu ezin horretan. Izan
|
dute
modurik itolarrian arnasa hartzeko?
|
|
familientzako bisitak antolatzen ditugu. Jendea gazta nola egiten den ikustera etortzen da, eta askok erosten
|
dute
modu horretan ere. Guraso batzuek esan izan didate hemengo bisitaren ostean ikasi dutela seme alabek gazta jaten, eta horrek sekulako poza ematen dit.
|
2018
|
|
Esklaboak ez ziren esklabo naturaz, baina emazte bat ezin da izan ez norbanako bat eta ez herritar bat, mundu publikoan parte hartzeko kapaza dena. Baldin eta familiak, kontratu bakar baten bidez eraturik, estatuaren parte izan behar badu eta aldi berean estatutik bereiz egon, baldin eta ez bada nahi eskubide patriarkala ahultzea, emakumeek ez
|
dute
modurik izan behar gizonak aitortzeko gizonek beste kide gizonezkoak aitortzen dituzten bezala. Gizonek ugazaba eta esklabo izateari utzi diote, baina, Hegelen ordena sozialean, nahitaezkoa da kontzientzia sexuaren arabera bereizita egotea (legezko maitasun etikoari buruz argudiatu zuena gorabehera).
|
|
Yaveh k gorputzeko marka bat beharrezkoa bazuen bere jende hautatua bereizteko, zergatik eskatu zuen marka jakin hori? Emakumeek, argi eta garbi, ez
|
dute
modurik Abrahamen akordioan parte izateko, baina, kontratu sozialaren teoria klasikoaren testuetan, emakumeek jatorrizko kontratuan parte hartu ezin hori askoz ere modu patriarkal ezkutuagoan segurtatzen da. Jatorrizko kontratuaren bereizgarria da, hain justu, badirudiela unibertsala dela, barnean hartzen dituela ordena zibil berriaren barnean egon behar luketen guztiak.
|
|
Diskretuak ote dira termino horiek? Zein motatako jardun kulturalek hausten
|
dute
modu subertsioan sexuaren, generoaren eta desiraren arteko lerro jarraitua, eta jartzen dituzte auzitan haien artean omen dauden erlazioak?
|
2019
|
|
femeninoaren altxorrak; hetairari errazagoa zaio argia izatea etxekoandreari baino, ez baitago hipokrisian hain zurrundurik. Dohainik onenak dituztenak ez dira konformatuko Egeriaren rola betetzearekin; premia sentituko
|
dute
modu autonomoan adierazteko nolako balioa ematen dien besteren iritziak; jardun bilakatu nahiko dituzte beren bertute pasiboak. Munduan subjektu subirano gisa agerturik, hitz neurtuz eta hitz lauz idazten dute, margolanak egin, musika ondu.
|
|
gisa, emakumeen homosexualitateak irri eginarazten du batik bat; bizimodua den aldetik, ordea, mespretxua edo eskandalua pizten du. Lesbianek ez
|
dute
modurik beren egoera naturaltasunez bizitzeko, eta horregatik da hain probokatzailea eta itxuratia haien jarrera: naturaltasunak esan nahi du ez dagoela norberaren buruaz gogoeta egin beharrik, antzeztu gabe joka daitekeela, baina besteren jokabideak etengabe bultzatzen dio lesbiana bere buruaz kontzientzia hartzera.
|
|
Gazteek ez
|
dute
modu osotuan jaso aurreko belaunaldien hizkuntza ondasuna, eta gizarte eredu desberdinen partaide izan dira askotan: guztiz euskaraz bizi zen nekazari giroa batetik, eta ia erabat erdaraz bizi zen hiri giroa bestetik.
|
|
Haren dinbili danbala ibili behar horretan, emakumearen buruak eta gorputzak jotzen dute atearen eta aurreko eserlekuaren kontra, semearekiko babes ahalegina ia guztiz eragotziz. Azken danbatekoak, kristal hautsien hotsak eta autoaren bat bateko gelditzeak, autoak zerbaitekin talka egin duela adierazten
|
dute
modu garbi bezain bortitzaz. Evak, lehendabizi, semeari begiratzen dio:
|
2022
|
|
Ez bakarrik umearenak, baita haurra akonpainatzen dutenenak ere, eta horretarako sistema aldatu egin behar da. Haurrak akonpainatzen dituzten pertsona gehienek ez
|
dute
modu erlaxatuago eta errespetuzkoagoan egiten oso konplexua delako. Jan beharra dago, bi soldata behar dira bizi ahal izateko, estres maila izugarria da, eta sortzen diren beharrak ere halatsu.
|
2023
|
|
Oraindik ez naiz jabetu bizipoz horri beste mundu batean zakarkeria esaten zaiola, heziera txarra; eta heziera oneko neskatilek ez dutela alarauka jarduten arrain saltzaileek nola, asko jota" kontxo" eta" arranopola" esaten dutela, ez direla kaleetan alderrai paseatzen. Langile jendez beteriko ostatuak eta nire leinuko baserritar belaunaldiek ez
|
dute
modurik ematen mari pertxenta eredugarriak tankeratzeko.
|