Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2003
‎Nik lehenik nola hitz egin behar dudan esan nahi dut, eta gero hitz egin. Aurretik hitz egin duten guztiek, nik uste, ez dute jainkoa goretsi, jainkoak dakarzkien mesedeengatik gizakiak zoriondu baizik, nolakoa izanik egin dituen opari horiek ez du inork esan. Modu zuzen bakarra dago ordea edozeri bu195 ruzko edozein gorespen egiteko:
‎Horretan desberdintzen da, besteak beste, Puffendorf, Grotius eta abarrekoen pentsamoldetik. Horiek gizartearen barruan igartzen dute Jainkorik gabeko zuzenbide naturala, gizabanakoen bizimodua arautu, eta lege eta aginduetan adierazi behar dena. Hark, esan legez, Jaungoikoa behar du; harengana darama bere sistema.
2005
‎51 Kontzilio edo sinodoetako kanonak, haiek ortodoxoak direnean, lege jainkotiarraren orakulu orokorren bildumak baino ez dira, betiere egungo errealitatera egokituta. Haiek erakusten dute zer agintzen duen lege jainkotiarrak, eta bultzatu egiten dute Jainkoak aholkatzen diguna betetzera. Horixe da, benaz, Elizaren zeregina:
2006
‎Horrela jakingo dute jainko eta andereek Zeus dela beste guztiak baino gehiago (Sean kartistoj apantwn).
‎hilezkorren mezularia —hala deitzen du Hesiodok Teogonia n17— eta laguntza eramailea da gizakientzat. Homeroren testuetan ere agindu ezberdinak betetzera bidaltzen dute jainko andereek Hermes: Akilesen dendara, Priamo laguntzera; Zirtzeren uhartera, Kalipsori Odiseo askatzeko agintzera; edo, arimak Hadesera laguntzera18.
2007
‎Abrahamdar jainkoa Jainko pertsonala da (38). Gautama Budak eta Kung fu tseuk, aldiz, ez dute jainkorik sinesten: ez pertsonalik, ez bestelakorik.
‎Edo deus ere ezin dute jainkoek, edo ahal dute. Bada, ezin badute, zertarako zabiltza erreguka?
2009
‎Aurkitu ere mila tokitan aurkitzen dute. Baina aurkituriko horretan, beraiek bakarrik ikusten dute Jainkoa, beste inork ez. Eta halaxe izatea da bidezkoa apika; izan ere, ikusliar gisa edozeinek ikus dezakeenez, Jainkoarekin bizi denak hura denean ikusten du; Jainkorik gabe bizi denak, hura inon ez du ikusten.
‎Hobeto ezagutzen dugun Heladen, K. a. VI. mendean halaber (Budaren garai berean hortaz, eta erlijio juduak ere Babiloniako desterruan bere forma landatua lortzen zuen tertzio bertsuan) Xenofanes honela trufatzen zen bere herrikide ez filosofoak erasiatuz: . Hilkorrek uste dute jainkoak jaio egin direla,/ eta haien jantzi, ahots eta gorputza dutela? (fragm.
‎–Zientzia modernoaren mirarizko aurrerapenak direla-eta, natura eta naturaren tokirik gordeenak estudiatu eta ikertu dira, baina ez dute Jainkoa inoiz aurkitu. Beraz, Jainkorik ez dago?.
‎Formetan bakarrik bereizten dira. Lehenengoak indarkeria darabil, bigarrengoa zuzenbide estatuaz baliatzen da demokraziaren kontrako legeak ezartzeko, baina biek ala biek mendekotasun erlijiosoa galdegiten dute jainko bakar batekiko. Ala deitzen diote batzuek, Espainia besteek.
‎" Zientzia modernoaren mirarizko aurrerapenak direla-eta, natura eta naturaren tokirik gordeenak estudiatu eta ikertu dira, baina ez dute Jainkoa inoiz aurkitu. Beraz, Jainkorik ez dago".
2010
‎Esperientzia ikaragarria izan zen. Ospakizun bat da, Korana abesten dute eta musika erabiltzen dute Jainkoarekin konektatzeko. Askapen teologiarekin parekatu daiteke sufismoa, sozialismoa, berdintasuna, soiltasuna aldarrikatzen ditu, oso modu ireki eta interesgarrian.
‎haiek ez dute Jainkoaren laguntzarik izango,
‎Adiskide batek esaten zigun bezala: " nire gurasoek Jainkoarengan sinesten dute Jainkoaren premia (edo antzeko zerbait) dutelako. Ez zaizkie Jainkoaren existentziari buruzko eztabaidak interesatzen; bost axola eztabaida horiek".
‎Gizakiaren mendekotasunak eta Jainkoaren botere gorenak osatzen dute jainko legeen oinarria, Isaiasen hitzekin bat etorriz: Jauna da gure epaile, gure legegile eta gure errege.
‎Edozer gertaturik ere haiek ez dute Jainkoaren laguntzarik izango, Infernuko sutara joango dira denak Profetari obeditzen ez diotelako.
2011
‎Isurtzen dute Jainkoa,
‎Egia esan, asko ta asko dabiltza egun Jainko billa, baño ez ainbeste Jainkoaren billa, Orixe euskaldun ospetsuak dionez. Askok jo dute Jainkoagan, baiño ez benetako Jainkoagan, ordea, bere gisa asmaturiko jainko batean baizik(" Gizona izaten. Aburuaren oinarri", Yakin 1, 1956, 45).
‎Balec egindaco zuloak harri landuan ikus daitezque. Gizonec uste dute Jainkoa direla, ez hark bezala bizia mundu honetara ekartzeagatik, baizik eta Jainkoak bezala inoiz edo behin hiltzen dutelacotz.
2012
‎Egia da jende horrek ez duela hori lege hauste moduan egiten; ez dute bihotzak agintzen dienaren kontra jokatzen, ezta adimenak esaten dienaren kontra ere. Ez dakite iraintzen dutenik, eta ez dute Jainkoaren justiziari erronka egiteagatik horrela jokatzen, guk ia gure bekatu guztietan egiten dugun bezala. Iruditzen zaie gerran preso hartutako norbait hiltzea ez dela, guretzat idi bat hiltzea baino lege hauste larriagoa; ezta giza haragia jatea, guretzat aharia jatea baino larriagoa ere.
‎Moisesek Jainkoari galdetzen dionean nola duen izena, Yahveh dela erantzuten dio hark. Exegetek bi eratara itzultzen dute Jainkoak bere buruari eman zion izena:
‎usadioak, asmorik gabe gertatu barik, norbaitek nahita eginak zirela sentitzen hasi zirenez, kartografia berria ekimen aldera orientatu zen. Baina esan bezala, ekimen alderako bidaia hainbatean zapuztu dute Jainkoak edo Naturak, Tradizioak edo Ordenak, honek edo hark. Horiek eta beste asko ditugu oraindik orain ekimena eragozteko moda modako morroiloak.
‎Haiek uste dute Jainkoak eskatu ziela gu eztandarazteko.
2013
‎Nik tesian feminismo islamikoak erabiltzen dut, pluralean. Batzuek ulertzen dute Jainkoak gauza ezberdinak eskatzen dizkiela fededun gizonezkoei eta emakumezkoei. Beste batzuek islama ulertzeko beste era bat dute.
‎Antza denez, erlijiozale batzuek uste dute Jainkorik gabe, edo erlijiorik gabe, ez dagoela ez on ez gaizki etikorik. Areago, baleude ere, erlijiorik gabe ez legoke biderik on eta gaizki etikoa ezagutzeko.
‎Jakina, erlijiozaleek argudio horri erantzun diote. Zenbaitetan esan dute Jainkoak ez duela ezer agintzen, Jainkoa ez baita pertsona antzeko bat: Jainkoa ongia bera da, eta harekin harremanetan jarriz gero, ongi etikoak blaitzen gaitu.
‎Zer esan zer misteriotsu horri buruz? Lehenik eta behin, erlijio nagusiek ez dute Jainkoa horrela ulertzen. Egia esateko, horrelako ikuspegiak ateotzat jo dituzte erlijio nagusiek.
2014
‎Itxura ona dute Jainko maitea!
2015
‎6 Kristauek kaka gehiago egiten dute Jainkoaren gainean ateoek baino.
‎Ez zaitez kezkatu baina, tindatzen duen odola ez da zure inguruko umeena eta, horiek odol urdina baitute, ezer edukitzekotan. Zeruko gorria ortozik ibiltzen direnena da, eta zure inguruko umeek, nire ingurukoek bezalaxe, txarolezko zapatak dituzte Lehen Jaunartzerako, hau da, beraiek hartzen dute Jainkoa; baina zerua kolore biziz margotuta ikus dezagun odola uzten dutenak, Jainkoak hartuak dira. Hemengo umeak Jainkoak deitzen dituenean, gu honantz, lurrerantz, tiraka bezala gauzkate, eta gehienetan geuk irabazten dugu.
‎izan ere, Jainkoaren gogoan mundu posible guztiak daude, borrokan beti, denek nahi baitute hezurmamitu, lapiko izugarritik errealitatera irten. Guztiak dira geure mundua baino okerragoak, guztion artean osatzen dute Jainkoaren gogoa: inork ez du inoiz halako Jainko aldi berean ikaragarri eta onbera irudikatu!
‎Munduaren edertasunean, uste zuten Platonek eta Aristotelesek, miresmena filosofia edota erlijioaren hasiera zela aitortzen baitzuten (haientzat filosofia eta teologia elkarrengandik hurbil eta nahastuta zeuden). Bibliaren jarraitzaileek, berriz, gizaki zintzoen portaera askatzaileetan ikusten dute Jainkoaren isla: «Zuen egintza onak ikusiz, zeruko zuen Aita gorets dezaten».
‎Horregatik diot ez uste izateko gela gutxi direnik, milioika baizik; izan ere, arimak era askotara sartzen dira hemen, guztiak asmo onaz. ...har du gela batzuetatik besteetara igarotzea oztopatzeko eta, arima gaixoa horretaz ohartzen ez denez gero, era askotara egiten dizkigu iruzurrak; erregea dagoen lekutik hurbilago daudenei ezin die egin hainbeste; hemen, ordea, oraindik munduko gauzetan sarturik eta atseginetan murgildurik eta hango ohore eta gurarietan barreiaturik daudenez gero, arimaren zerbitzariek (zentzumen eta ahalmenak) ez dute Jainkoak berezko izaeran eman zien indarrik, eta arima hauek erraz izaten dira mende hartuak, Jainkoa ez iraintzeko gogoaz jardun eta egintza onak egin arren. Beren buruak egoera honetan ikus ditzatenek, ahal duten eran, Haren Maiestatearengana sarri sarri jo beharra dute, haren Ama bedeinkatua hartu bitarteko, eta haren Santuak, hauek haien ordez borroka egin dezaten, haien zerbitzariek indar gutxi baitute beren burua babesteko.
‎4 Beste hauek apaltasunez ari dira, beren erruagatik izango ote den beldurrez, eta beti aurrerantz joateko arduraz. Besteak malkotan bustiak ikusi orduko eta beraiek ez dutela halakorik, uste dute Jainkoaren zerbitzuan oso atzeraturik daudela, eta, beharbada, askoz ere aurreratuagoak daude; izan ere, negarrak onak izan arren, ez dira denak ziurrak; eta apaltasuna eta hildura eta bihotzaren askatasuna eta beste bertuteak ziurragoak dira betiere. Ez da zertan beldurrik izan, ezta ez uste izan kontenplatiboak iristen diren perfekziora iritsi gabe geratuko zaretenik.
‎Euria eta hotza bidaltzen dizkigu eta handik goitik hatz erakusleaz seinalatzen digu jazarleei non garen adierazteko. Euren alde dute jainko gerlari hori. Santuen, martirien eta elbarrien kohorte osoarekin.
‎Gizon hauek ez dute jainkorik, hau daukate.
‎Parabolek ez dute Jainkoaren erregetza bakarrik" kondatzen", kondatzen dutena gertarazten dute. Ez dira zerbaiti buruzko mezu hutsa, bainan bai gertakari bizia.
2016
‎" Gizonek nagusitasuna dute emakumeen gainean, Jainkoak lehenetsi dituelako, eta gastatzen dituzten ondasunengatik. Emakume bertutetsuak debotoak dira eta senarra kanpoan delarik zaintzen dute Jainkoak zaintzeko agindutako horixe. Errebelatuko ote diren beldur bazarete errieta egin, ohean bakardadean utzi, jo itzazue!
‎" 2140ak jakinarazten digu ateismoa bekatua dela, sastamente lehen aginduaren kontra; nonbait ateoek ez dute jainkoa maite gauza guztien gainetik.
2017
‎Santu guztiek esan dute, idatziz ezarri dute Jainkoaren uztarria atsegin dela, haren lege santua erraz dela.
‎Haiek han bere bekatuez damu eta urriki badute ere, ez dute, ez, damu eta urriki hura behar bezalakoa; ez dute Jainkoagatik eta ez Jainkoari zor dioten amodioagatik, baina dute iragaten dituzten penengatik.
‎Linboan dauden haurrek, bataiatu gabe hiltzen direnek ez dute Jainkoaren begitartea ikusten eta ez ikusiko ere; beti daude, eta egongo dira, zeruko loriatik desterratuak. Eta guztiarekin ere, doktoreen esana da ez dutela haiek penarik izaten eta ez tristurarik errezibitzen, eta ez errezibituko ere.
‎Zer uste dute ukanen dutela horrekin? Uste dute Jainkoa ohartuko zaiela holako sinoetan ariz?". Ni irriz!
‎katoliko, protestante, anglikano, ortodoxoek, Lefebvristak gai izanen dira hori ere filosofikoki kritikatzeko, jakina baita ekumenismoak zainetan emaiten dituela. Oraindik ezin onartuagoa dute Jainko bakarrean sinesten duten erligioen arteko solasa. Tradizionalistekin mespretxua merke izanen da juduen alderat, eta hisiozko solasak ugari musulmanentzat.
2018
‎Infernua merezi duzue. Zuen bekatuek nekez ukanen dute Jainko handiaren barkaziorik, senideen arteko haragikeriaz anaia kondenatu duzulako betiko... Irten zaitez gela honetatik, joan zaitez hemendik Intxisuren kobazuloraino.
2019
‎Batzuek piszinako txanoak jantzita dituzte buruko ilea ez bustitzeko. Beste ba  tzuek burua agerian dute; horiek osoro maite dute Jainkoa. Murgildu eta segundo gutxi batzuetara tente jartzen dira Jakintsuaren besoetan.
‎Gaixotasun eta tentazio horiek ahuldu egiten dute Jainkoari egiten diogun zerbitzua.
‎Gure artean ezin dute jainkorik egon.
2021
‎16.3.1b Bakarrik ere ager daiteke batzuk, izen sintagma berak bakarrik osatuz: Batzuk sartu ziren; Hor zeuden berrogei bat portuges, batzuk 15 urtekoak (Larzabal); Ezen haietarik batzuek sinetsi ez badute ere, halakoen sinets gogortasunak ezezturen ote dute Jainkoaren zintasuna. Urrun dago (Duvoisin); O, nik baneuka arimak Jaungoikoaren artaldera erakartzeko batzuek izan duten jakituria!
‎DAMA: Halaxe jolasten al dute jainkoek gurekin?
‎beti lagun berekin! Ez, ez dute Jainkoa maite. Jainkoa maitatzeko, behar ditugu besteak maitatu, heien bizia partekatuz".
2022
‎" Trapuz estaliko duzue gure gorputza, aurpegia, begiak, baina ez zarete gure bihotzeraino iritsiko" ozen erran nahi dute. Landays ak laikoak dira, ez dute Jainkorik gurtzen, era bat lurtarrak, primitiboak, belaun aldiz belaun aldi bilduak; batzuk imajinario popularrean gelditu direnak.
‎Nire bizilagunen artean ere badago bat gehiago agintzen duena; arimarik handiena duena izanen da, segur aski. Asko errezatzen dute eta sakon sakon sinisten dute Jainkoagan. Ez dira, ba, alferrik barne determinazioa duten forma funtsezkoak, zeinaren jatorria Haren baitan dagoen.
‎Haren auzokideak jende bitxia dira. Ez dute jainkoarengan" sinesten", baina jainkorik ez dagoela" sinesten" dute. Sinesmenaren bitartez imajinazioa handitzen dugu.
2023
‎Apaizgintza unibertsala defendatu zuen: apaiza eta laikoa ez dira bereizten; kristau guztiak dira apaiz; kristau guztiek dute Jainkoaren semeen duintasuna; kristau guztiek osatzen dute estatu espirituala; kristauen artean ez dago alde hierarkikorik, alde funtzionalak bakarrik daude; bataioak, ebanjelioak eta fedeak egiten gaituzte izaki espiritual eta bataio bera, ebanjelio bera eta sinesmen bera dute kristau guztiek; edozein gizaki jar liteke Jainkoarekin harremanean, apaiza izan beharrik gabe.
‎Gizakiek ez dute jainkorik behar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia