Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2000
‎Nolako harrera izan dute ipuinek?
‎Estilo erraz eta zuzena dute ipuinek. Hori da zeuk bilatzen duzuna?
‎"' Usoa' irakurri ahala animatu nintzen". Lanari lotuta beraz, Maria Zamakolak eta Isabel Salinasek egokitu dute ipuina, beti ere Zubizarretaren oniritziarekin. Hain zuzen, ipuinean ageri ez diren elementuak erantsi dituzte," adibidez, aita eta anaia sartu ditugu.
‎droga, sexua, rock and rolla, tabernetako giroa, alkohola,... Lotura handia dago bilduma batetik bestera. Honela," Gauaren testuingurua dute ipuin guztiek, eta ez dago liburuan gauetan gertatzen ez den ezer; ikusitakoa, bizitakoa kontatzea baitu xede, errealitate horri imajinazio apur bat gaineratu dion arren." (Egunkaria XI) Honetaz gain, giroa ere aitzakia da hainbat sentimendu unibertsal islatzeko: etsipena, maitasuna, desioen ezintasuna, itxaropena,... Izan ere, gaueko giroaren bidez," iluntasunaren baitan gordetzen den pasioa ageri da liburuko orrialde guztietan." (Egunkaria) Gaueko amets honetan, alkoholaren zorabioaren eraginez, hilak eta biziak batera agertuko dira.
2001
‎Agian, ez da zaila asmatzen ispiluaren sinboloaren iturria. Ipuin miresgarriaren bidetik abiatu direnak jakin izan dute ipuin fantastikoari esanahi berria ematen, garai berrientzako zentzu esanguratsua. Apika, azpian dagoena, zera baino ez da Lewis Carroll en ipuin ezaguna:
2005
‎Seme alabentzat asmatu nuen elgorria zutenean. Haietako lauk elgorria izango zuten seguruaski, eta lau elgorrik, bata bestearen atzean, denbora asko ematen dute ipuinetarako. Nik etxean lan egiteko zortea izan nuen:
‎Sexua, drogak, rock and roll borrokazalea dira tabernako giro hori laguntzen duten bestelako osagaiak. Horrela, alde batetik, gaueko giro hori dute ipuinik gehienek. Gauean ikusitakoa, bizitakoa dute helburu, errealitate horri fantasia apur bat erantsita.
‎Hemen, ordea, sinbolismoa ez da alegoriara heltzen. Lehenengo ipuinean Jesus agertu izanak, bigarrena sinbolismo fantastikora hurbildu izanak eta hirugarrena gure egoeraren sinbolotzat ere hartu izanak urruntzen dute ipuinok erabat errealismotik. Azken ipuinetan, berriz, joera errealistak indartzen dira.
2006
‎“are mingarriagoa izan daitekeena”. Ospitaleek doan banatuko dute ipuin hori. Hala ere, liburua minbizia duten emakumeen elkarteetan edo ikastetxeetan banatzeko aukera ere badago, aurkezpenean adierazi zutenez, “gaixotasuna estigmatizatzeko”.
‎mila zatitan hautsi dute ipuina
2008
‎Saioen muina osatuko dute ipuin edo eta istorioek, jakina. Ipuin konta saioa deritzagun programa hauetan kontalariak ipuin edo istorio bat baino gehiago konta tuko dituela aurreikusten da.
‎EPAko ikasleek aukera paregabe izango dute ipuin kontaketarekin disfrutatzeko; nagusiei zuzendua dago.
2011
‎Helduekin ere lan egiten duzu zure ipuin saioetan.Bai, umeendako ipuin saioa egin ostean asko gustatzen zait gurasoekin eta irakasleekin elkartzea. Umeak azkar konbentzitzen ditut, eurek argi dute ipuinak gustatu egiten zaizkiela. Helduekin, aldiz, lan gehiago egin genuke.
‎Helduekin, aldiz, lan gehiago egin genuke. Ulertu behar dute ipuinek haurtzaroan zenbaterainoko garrantzia duten. Ez badiegu umeei gure denbora eskaintzen, telebista aurrean edo makinatxoekin emango dute denbora eta ez dute ipuinik entzungo.Ipuinak afektibitate eskola dira.
‎Ulertu behar dute ipuinek haurtzaroan zenbaterainoko garrantzia duten. Ez badiegu umeei gure denbora eskaintzen, telebista aurrean edo makinatxoekin emango dute denbora eta ez dute ipuinik entzungo.Ipuinak afektibitate eskola dira. Seme alabekin afektibotasunean oinarritutako harremana eraiki nahi badugu, ipuinak kontatzea bide oso aproposa da.
‎Egundoko genozidioaren bidez, gaua argitzeko argindarrari esker, edo telebistaren kontakizun ezin aberatsagoaren graziaz, ez moderno gehienek galdu egin dute ipuinak ahoz aho kateatzeko iluntasun eta denbora tradizionala. Itxi behar izan dute esanahi berezkoak eraikitzeko fabrika, eta urardotu egin dira norbanakoak kultura propioari itsasteko erritualak.
2013
‎Aldatu da gizartea, sortu dira istorioak transmititzeko, komunikatzeko, bide berriak, baina jendeak ipuinekin «gozatzen» jarraitzen duela uste du. «Umeek beste guztia ahazten dute ipuin bat hastean». Haien artea «desafio bat» delakoan dago.
‎Aurten eurekin harremanetan ipini baino lehenago, jada antolatua zeukaten angula apustua eta afaria. Martxoaren 16rako Arkaitz Estiballes eta Julio Soto bertsolariak kantuan jarriko dituzte afarian eta datorren zapatuan umeentzako eguna antolatu dute ipuin kontalari eta jolasekin. Haur, gazte zein ez, herri ia guztiak hartzen du parte.
2015
‎Dorleta Kortazar: " Bizitzaren beste ikuskera bat transmititzeko balio dute ipuinek"
‎Bizitzari buruzko beste ikuskera bat transmititzeko balio dute ipuinek, eta nire ipuinetan hori lortzen saiatzen naiz. Beste bide batzuetatik jasotzeko zailak diren eredu eta balioak helarazten dizkiet entzuleei.
2018
‎Denok dakigu familia guztiak direla disfuntzionalak, baina ipuinotako familietan disfuntzio bereziak ageri dira... Alabek presentzia handia dute ipuinotan, eta sekretuak, misterioak oso modu aberatsean jorratzen ditu Ibanek».Euskal gatazka edo Zalduak berak «gure Gauza» deitu izan duena ere ageri da. Honela azaltzen du Malagonek:
2019
‎Azkoitiko Kultur Elkarteak eta Udalak XXXVII. Bizenta Mogel ipuin lehiaketa antolatu dute elkarlanean, euskara eta literatura indartzeko eta goraipatzeko zein sortzaileei aukera bat emateko asmoz. Antolatzaileek dagoeneko kaleratu dituzte haren oinarriak, eta herritarrek urriaren 31ra bitartean izango dute ipuinak aurkezteko aukera. Epamaihaiak abenduan emango du saridunen berri, eta sari banaketa otsailean egingo dute.
‎ez dira gu. Pertsona zikinek ez dute ipuinik irakurtzen. Konturatu zara, Eszter?
2020
‎Gainera, ez du inork erosiko. Uste dute ipuin hutsa dela; hori batzuek... Eta zeozer izan daitekeela uste dutenek probatu egin nahi dute ordaindu aurretik.
‎Adurretan dauzkate txakurra eta ardia, lehoia, belea, ahuntza, otsoa eta kurriloa, etxeko eta kanpoko saguak, arranoa eta azeria, zezena eta astoa, hontza eta bere ama, enara eta beste txoriak, erbiak eta igelak, eulia eta mandoa, txindurria, tximua, erbinudea, basahuntza, oilarra, lurreko abere eta goietako hegazti guztiak. Sinistu egiten dituzte elkarren kontu kaltegabeak, neuk txikitan sinisten nituen legetxe, eta halantxe ikasiko dute ipuin txarrak menosten. Verum fabulis.
2021
‎erabilienak eta tradizio zabalena dutenak (alegia, hau da, hots, erran nahi baita), guztiz finkatuta daude hiztegian esapide diskurtsibo gisa; gainerakoak ez daude hain finkatuta, sintaxi gorabeherek erakusten dutenez, eta horrek esan nahi du gramatikalizatzeeta lexikalizatze bidean daudela: Eta biloa tente omen zegoen bernako azalean, bere besoetan bezala; alegia, izuak hartuta balego bezala hura ere (Saizarbitoria); Haurrek beraiek ere sumatzen dute ipuina konplexua, aberatsa edo nahasia dela, hau da, mezu diferenteak gordetzen dituela, eta horregatik interesatzen zaie (Urkiza); Horrelaxe iristen gara Jainkoaren, hots, Sortzailearen, existentzia frogatzera (Kintana); Eta ondorioz, ez da bata bestearen kausa izaten ahal; erran nahi baita, ez duela batak ekoizten ahal bestea (Xarriton).
2022
‎Garai jakin baten lekuko izan baitzen Carnes, eta haren ipuinak garai horien «zuzeneko testigantza» dira, Razkinek gogora ekarri duenez. Horregatik, «kronika itxura» dute ipuin askok. Ama ereilearen unea edota Akelarre dira Sarriugartek aipatu dituen adibideetako bi.
‎Adin txikikoenek, esaterako, Udaletik eman zaien ipuin bat irakurri eta ilustratu dute. A4 tamainako orrian egin behar dira marrazkiak, eta edozein margo edo teknika erabili ahal izango da marrazteko.Bigarren adin tartekoek, berriz, emandako ilustrazio baten gainean idatzi dute ipuina, euskaraz. Ipuina eskuz edo ordenagailuz idatzita aurkeztu ahal izango da, baina gehienez bi orrialdeko izan ditu.
‎Eta istorio horretan Ivanek ikertuko ditu heriotzak, eta ikerketaren egunkari pertsonala ere idatziko du. Ivanen oharrek egituratuko dute ipuina:
2023
‎Saio horien helburua bikoitza dela nabarmendu dute antolatzaileek. Alde batetik," gozatzeko une bat" sortu nahi dute ipuin, kantu, olerki eta hitz jolasekin, heldu eta haurrek ondo pasa dezaten. Bestetik," gurasoen prestakuntza" sustatu nahi dute, eta horretarako, haurrentzako euskal literaturako baliabideak erakutsiko dituzte, eta kontatzeko moduak azalduko:
‎Laurita Siles eta Eider Nerekan artisten irudiek garrantzi handia dute ipuinean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia