Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Edozein eratan, halako lanen aurretik, arruntena laginak (lurra zulatzea) egitea da eta horietatik ateratzen da lehenbiziko informazioa; arkeologian egin daitezkeen aurkikuntzak bezain informazio aberatsa ematen du lurrak berak. Hobeto esanda, aurkikuntzak eta inguratzen duen lurrak bere osotasunean ematen dute informazioa. Lagin horiek egin ondoren, lurraren geruzak ikusten dira eta geruza horiek aztertuta antzeman daiteke lur horrek izan dezakeen aberastasun arkeologikoa.
‎Ez hemengo eta ez Errusiako komunikabideek eskaintzen dute informaziorik Txetxeniako gerraz. Eta gerrak, aldiz, bizirik dirau.
2004
‎Bai. Izan ere, zortzi hamar urteko haurrek badakite nola jaiotzen den ume bat, baina ez dute informazio gehiegirik. Denek dakite ume hori amatxoren tripa barruan dagoela jaio aurretik, eta beraiek ere horrela egondakoak direla, baina batzuetan hor bukatzen da beren informazio guztia.
2005
‎Pneumonia »edo pulmonia» da 65 urtetik gorakoen heriotza arrazoi nagusietakoa. Horregatik, Espainiako Pneumologia eta Kirurgia Torazikoko Elkartean bildutako euskal adituek oso beharrezkotzat jotzen dute informazio kanpaina egokiak martxan jartzea, prebentzio neurriak eta bizi ohitura osasungarriak ezagutzera emateko, gaixotasunaren eragina murriztu nahi baldin bada.
‎Artean, Gobernuak 400 milioi euro xahutu du baietzaren aldeko kanpainan. Gobernuaren esku sartzea hedabideetan »eta bereziki telebistan» lotsagarritzat jo dute informazioaren deontologoek. Telebista publikoetako kazetariek ere beren askatasuna urratua sentitu bide dute boterearen esku sartzea dela medio.
2007
‎Arropa ikusita jakin dezakete nongoa den sami bakoitza, eta garai batean, baita zein familiatakoa zen ere. Jantziaren luzerak, formak, burukoak eta batez ere, marren kopuru, kokapen eta konbinazioak eman izan dute informazio hori historian zehar. Kolore nagusiak funtzio estetikoa baino ez du.
‎Alde batetik hilabetekaria dute eta bertan elkarrizketa edo artikulu luzeak biltzen dituzte. Produktu hori oso ongi osatzen dute informazio dosi txikiak eskaintzen dituen agerkari digitalarekin. Osagarritasunerako bideak badaude.
2008
‎Ramon Flechak dioenez," 1960ko hamarkadako gizarte industrialean, frantziar eskola eredua oso ona zen: laikoa, publikoa, berdintasunaren aldekoa… Baina ez dute informazioaren gizartera egokitzen jakin, ez metodologiaren aldetik, ez kultura desberdinen arteko harremanak kudeatzeari dagokionez. Horrek hainbat arazo sortu dizkie, gatazka bortitz batzuk barne.
‎Gakoa web semantikoan oinarritutako aplikazioak egotea da eta horiek publiko orokorrarengana iristea, web 2.0rekin gertatu den bezala. Baina edukia sortzen dutenek ere irizpide semantikoekin sortu behar dute informazioa, bestela jai dago. Horrek lan gehiago egitea eskatzen du eta ez du inork egingo ez badio erabilera praktikorik ikusten.
‎Ez zen izan, beste kartzeletan bezala, eztabaida politiko sendorik, barne aldizkaririk edo ekimen politiko nabarmenik. Bertan egon zirenek esan izan dute informazio politiko eskasa zutela, eta arranguraz eta ironiaz gogoratzen dute, kartzelatik entzuten ziren Ondarroako ezkilek frankisten aurrerapenen berri ematen zietela. Hiri garrantzitsu bat eskuratzen zuten bakoitzean, jo eta ke aritzen ziren ezkilak.
2011
‎Oraingoan teknologia berriekin dabilen jendearekin jarri dira harremanetan, hackerrekin. Horri esker ordenagailuetan jarri dute informazio hori guztia eta ezinezko bihurtu da ezkutatzea. Pentagonoko paperen garaian, adibidez, ez zegoen ordenagailurik eta paper mordoa fotokopiatu beharra zegoen, eta bizpahiru lagunen artean banatu!
2012
‎Erreportajeek balio dute informazio urritasun hori berdintzeko?
‎Materialen artean galdetegi bat dago. Norberak bere hizkuntzan erantzuten ditu galderak, eta medikuek eurek ulertzen duten hizkuntzara itzulita jasotzen dute informazioa.
2018
‎Nola gordetzen dute informazioa?
2019
‎Ordea, ALICEMekin aurpegi ezagupena behartua izateaz gain, aplikazioa erabiltzeko beste sarbiderik ez dauka erabiltzaileak. Eta zer eginen dute informazio hauekin. Noren esku izanen dira bihar eta zertarako erabiliak?
2021
‎Algoritmoen bidez segurtatzen da iruzurrik ez egotea: bitcoin bat erosterakoan, kriptodiruaren sareko kideek meatzari deitutakoek jasotzen dute informazioa, ahal bezain laster asmatu beharreko kalkulu matematiko batekin Proff of work edo" Lanaren froga" deitzen zaio fase honi. Kalkulua asmatzeak dakar bitcoinaren sorrera, kalkulua argitu dutenak bitcoinez sarituz gainera, eta bide batez, transakzioa benetakoa eta zintzoa dela segurtatuz.
‎Algoritmoen bidez segurtatzen da iruzurrik ez egotea: bitcoin bat erosterakoan, kriptodiruaren sareko kideek meatzari deitutakoek jasotzen dute informazioa, ahal bezain laster asmatu beharreko kalkulu matematiko batekin proff of work edo" lanaren froga" deitutakoa. Egun eta gau pizturik eta aktibitatean dabiltzan milaka ordenagailuk dute meatzari en betebeharra segurtatzen kopuru zehatza ezezaguna izanik ere, milioi bat ordenagailu badirela diote eremu birtual hau hurbiletik segitzen dabiltzanek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia