Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎iragartzen zituen arrisku gehienek hor diraute. Dirudienez, estatu aberatsek ez dute ikusi informatikan eta telematikan berenindependentziarako arriskurik; agian, kontrakoa bai, hots, beste herrien gaineanduten kontrola bermatzen dutela.
‎Gure konkistatzaileek, espainiarrek eta frantziarrek, ez eskuinekoek ez ezkertiarrek, borroka nazionala ez dute ikusten klase sozialen epifenomeno bat modura, eta, are gutxiago, ez dute beren estrategia klase sozialen borroka modura lekuratzen.Zergatik guk, euskaldunok bakarrik, borroka nazionala klase sozialean urtzen duenerredukzionismo horretan erori behar ote dugu, beste inor erortzen ez denean. Gainera, gatazka muga sozio-ekonomikoetan ezarri nahiko luketen espainiarrek berekere, IUkoek adibidez, azke...
2007
‎diskurtsoa ez baitute bere egin. Eta ondorioz, ez dute ikusten, ez dute, bizitzen, euskararen kontrako eta euskal identitatearen kontrako inongo zapalkuntza edo bazterketa.
‎Platonek nahiz San Tomasek analogiaren erabilpena justifikatu dute, mundu errealetik dakarren informazioaren balioagatik, mundu erreala ulertzeko duen balioagatik, hain zuzen ere. Aldiz, analogian maila txikiko antzekotasuna baino ez dute ikusi zenbait pentsalari enpirikok; horien ustez, analogiaren balio bakarra hipotesi bat marraztekoa da, baina ondoren hipotesi hori frogatu da indukzioaren bidez.
2011
‎Telebistaren atalari dagokionez, bai Internetek eta bai telefono mugikorrakbere lekua bilatu dute ikus entzunezko mundu konplexuan, eta gero eta telebistaprograma gehiago dira sistema horien bidez iritzia emateko gonbidapena egitendutenak. Nobedadea, ordea, itxurazkoa baino ez da, Alcala Santaella k (2009) aipatu bezala, eskema zaharrei teknologia aplikatzean datzalako.
‎Talde guztietan argi ikusi dute ikus entzunezkoak zerbait kontatu nahi duela: gizartearen isla gisa interpretatu da, ospakizuna eta erritual erlijiosoa erraztasunez hauteman dituzte.
‎Era berean, gazteek uste dute ikus entzunezko produktu batzuk beste batzuk baino baliagarriagoak direla umeei balio positiboak irakasteko eta mezu batzuk arriskutsuak izan daitezkeela. Haien ustez, badaude umeentzat egokiak ez diren baina haiei gustatzen zaizkien ikus entzunezko produktuak, eta hainbat eredu jartzera ere ausartzen dira. South Park eta Family Guy, besteak beste?.
‎Logeletan ez da inoiz izan(?); izan ere, gu geu ere absorbitzen gintuen. Neskei ere berdin gertatzen zitzaien, telebistak absorbitzen zituela; txikia gehiago nagusia baino(?) Ez dakit, agian zorrotzegia naiz, baina, gure etxean telebista ezin dute ikusi asteburuko etxerako lanak eginda izan arte(?) Hala ere, arau hori ez da beti bete. Hori da aurten jarri dugun araua.
‎Mendetasun eta independentzia osoaren arteko bitarteko egoerarik ez dute ikusten. Besteengandik bereizteari, besteen sostengua galtzeari, besteen aholkurik ez izateari beldurra diote, eta beren identitatea besteenekin nahasten dute.
2012
‎Kohesioaren adierazleen konklusio gisa, babes sozialekoak edo errentenpolitikakoak?, Hegoaldeak Iparraldeak baino desoreka handiagoak erakustenditu; horren ondorioz, Iparraldeko biztanleek ez dute ikusten Hegoaldeko lanmerkatua hurbilpen eta integrazio nazionalerako bide bezala; aitzitik, haienmigrazio mugimenduak frantziar lurraldera zuzentzen dira. Eta, lehen adierazidugun bezala, etorkizuneko Euskal Estatua berton sortutako aberastasunarenbanaketa (produktibitatearen banaketa) lehenesten duen eredu ekonomikobatean oinarritu behar da, eta ekoizpen sozialean zentratutako sektore publikoakaskoz ere pisu handiagoa izan behar du (gastu publikoa, BPGa erreferentziatzathartuta), Euskal Herri osoko babes sozioekonomikoa gaur egun dagoen estandarhandienarekin homogeneizatzeko, gutxienez?, hots, Iparraldeko estandarrarekinhomogeneizatzeko.
2014
‎Lurralde antolamenduak, lurraldea osatzen duten elementuei diete, hain zuzen, eragiten; lagungarriak alakaltegarriak izan. Sarriegitan ez dira printzipio nagusienak ere kontutan hartzen (adibidez, interes publikoa etaherritarren parte hartzea egiturazko erabakietan) eta politikariek planoen atzean dagoen herria ez dute ikusi ereegiten, bestelako interesek itsututa gehienetan.
‎ematen die bere ekoizpen grafikoei. Gainera, umeek ez dute ikusten dutena marrazten, baizik eta dakitena eta sentitzen dutena; ildo horretatik, marrazkia tresna baliagarria da umearen adimena eta nortasuna diagnostikatzeko. Imitazioa eta jolas sinbolikoa ere funtzio sinbolikoaren berezko adierazpenak dira.
‎Nahaste horiek direla-eta, etxean bakarturik gelditzen dira sarritan, eta suizidio edo suizidio saio ugari egiten dituzte (Phillips, 2001; Phillips eta Menard, 2006). Besteek baztertuko dituzten beldur badira ere, beste pertsonek gehienetan ez dute ikusten akats berezirik pertsona horietan.
‎Ikusmenekoak: irudi oso handiak (haluzinazio gullivertarrak) edo oso txikiak (haluzinazio liliputiarrak) ikusten dituzte; beren burua ispiluan islatuta bezala ikusten dute (autoskopia); ispiluan islatutako beren buruaren irudia ez dute ikusten (autoskopia negatiboa).
2015
‎Maila makrosozialean eragiten duten faktoreen artean telebista izan da gehien nabarmendu dena.Telebista eta filmei dagokienez, ikasleek esan dute ikusten duten ia telebista guztia gaztelaniaz ikustendutela. Eta filmak ere gaztelaniaz ikusi ohi dituztela esan dute.
‎Produkzio matematikoa eredu dinamiko batekin laguntzean, froga enpiriko bat nahikoa izan daiteke ikaslearentzat, argudiatze induktiboa eraiki dezakeelako saiakeren kopuru nahiko batekin. Horrenbestez, ikasleek ez dute frogapenak egiteko praktikarik eta ez dute ikusten erabilitako prozedura matematikoa justifikatzeko beharrik (Dreyfus, 1999). Gainera, GeoGebraren edo Sketchpaden moduko software dinamikoen inguruneetan, erraza da kontraadibideak aurkitzea.
‎sarekoa, instalazioa, konexio bidezko telebista, zinema interaktiboa, errealitate birtuala eta abar). Sarreran azpimarratu dugun bezala, proiektu bat errentagarria izan dadin, hedabide tradizionalek indarra irabazten dute ikus entzunezkoetan inbertituz gero, eta horregatik eskatzen dituzte aldaera linealak, antena eskubideen ordainketa eta beste kate batzuei saltzea bermatzen baitie horrek, gutxienez.
‎Hori bai, agerian gelditu da digitalizazioaren alderdi teknologikoa azpimarragarria den bezala, ez dela txikiagoa teknologia horien bereganatzean jendeak jokatzen duen papera (Prado, 2009). Populazioak berrikuntza horiek zelan egiten dituen bere eta edukiak nola, zein tresnaren bidez, zergatik, noiz eta non erabiltzen dituen baldintzatzen dute ikus entzunezko sistema osoaren etorkizuna.
‎Transmedia edukiek berebiziko garrantzia dute ikus entzunezko komunikabideetan: «La innovación audiovisual es un continente inmenso con un contorno siempre móvil, inabarcable con una simple mirada.
2019
‎Artikulu hau idatzi denean ikerketa oraindik amaitu gabe dagoen neurrian, ezinezkoa daemaitzen gaineko ondorio sendorik aurkeztea. Kasurik onenean, ikus entzunezkokomunikazioko laugarren mailako ikasleek euren sormen eraginkortasun auto pertzepzioaareagotuko dute ikus entzunezko eduki edo formatu berritzaile baten garapenean lan egitenduten bitartean. Aitzitik, Alemaniako University of Kassel-eko esperientziak erakutsi bezalaikasleek ez balute euren sormen eraginkortasun auto pertzepzio mailetan hobekuntzarikerakutsiko, kausa posibleen artean taldearen eraginean sakondu litzateke (Ohly, Pluckthun eta Kissel, 2017).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia