Emaitzak: 7
2002 | ||
Ongizatearen gorakadaren ondorio izan den emendapen horri aurre egin behar izan diote erakundeek, ikastetxe berriak eraikitzeko eta eskaintzen diren ikasketen kostuak ordaintzeko dirulaguntzen bidez. Gaur, ia edozein ikasketa ofizial egin daiteke Euskal Herritik irten gabe; hegoaldeaz ari naiz, jakina. Iparraldean, berriz, unibertsitate mailako ikasketa oso gutxi eskaintzen dira eta kanpora joan behar | dute ikasle gehienek. | |
2008 | ||
Hirugarrenik, hartzailearekiko harremanak eskatzen zuen, usted? erregistroa emateko ezintasuna agertu | dute ikasle gehienek gaztelaniazko IDAZ 2 proban. | |
2010 | ||
LMHtik DBHrako jauzian ez da eredu aldaketa handirik gertatzen: ordura arte etorritako eredu berean jarraitzen | dute ikasle gehien gehienek. | |
2019 | ||
44 demagun gotorleku instantzia indartsu eta zabalduena: eskola mundua. eskolatik kanpora (maizenik eskolara joan aurretik) ikasten | dute ikasle gehienek hitz egiten (etxean eta familiartean, auzoan eta haur parkean, lagunartean eta jolasean,...). are gehiago: (oro har 16 edo 18 urtera arte, unibertsitate bidetik doazenek are beranduago arte) irauten duen eskola-aldi luzean ere eskolatik kanpora pasatzen dituzte esna ordu gehienak (askogatik gehienak). eskola-aldia amaitutakoan, are nabarmenagoa da eskolaz kanpoko bizimoduaren pisua eta eragina. | |
Terrorismo internazionalarekin eta errefuxiatuen etorrerarekin lotzen diren beldur diskurtsoek ez dute eragin esanguratsurik eduki ikasleengan, eta ikasle gehienek mugak ixtearen eta Europaren sekurizazioaren aurrean desadostasuna adierazten dute. Agertzekotan, Europarekin identifikazio altua dutenen artean agertzen dira horrelako jarrerak, kontrara, kolektibo horri etxebizitzarako laguntzak, osasun eskubideak eta prestazio eskubideak emango dizkieten integrazio politikak sustatzearen alde egiten | dute ikasle gehienek. Halaber, ikasleen artean jarrera altruistak eta prosozialak nabarmentzen dira, eta horrek diskurtso sozialetan hainbeste zabaldu diren aipatutako jarrera hauek faltan dituen generazioaren ideiarekin kontrastatzen du. | |
2023 | ||
Uste du euskararen arazoa egiturazkoa dela, eta apustu «integrala» falta dela: «D eredua aukeratzen | dute ikasle gehienek Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan behintzat, baina ikasleek sistematikoki jarraitzen dute erdaraz egiten, ez da aurrera egiten hizkuntzaren erabileran —ezagutzan bai— Hor zerbaitek huts egiten du». | |
Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan euskarazko ereduan ikasten | dute ikasle gehienek. Alabaina, oraindik A eta eredua ere eskaintzen dituzte zenbait ikastetxetan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dute | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Uztaro | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan ikasle | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ikasle gehien | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |