2009
|
|
Betidanik giza ikasketetan oso abila zela azpimarratu
|
dute
haren biografoek, horrek Uruguaiko bizitza politikoan bide bat irekitzea erraztu ziolarik (horrek, esaterako, Turismoko Batzorde Nazionaleko kide eta ordezkaria izateko bidea erraztu zion).
|
2011
|
|
Aipatu dugun gisa, hainbat dira berrikuntza sozialaren aztarnak ikusgai diren arloak. Enpresa mundura hurbilduta, bi lerrotan antzematen
|
dute
haren aplikazioa Moulaert eta Nussbaumerrek (2008). Alde batetik, zientzia sozialari loturiko kontzeptu eta metodologien barneraketa ageri da, eta, bestetik, enpresen helburu sozial eta jatorria legoke, ekonomia sozialaren kasuari erreferentzia egiten diona.
|
2012
|
|
Ikertzaileek ezin dute fenomenoa definitu, ezin
|
dute
haren datak mugarritu ere, geografikoki nola
|
2013
|
|
Orduan, belarra mozten ari den gizona eszenaren gune bilakatzen da. Emakume arduratuaren aurpegiaren eta galdutako haurraren plano motzek une oro eteten
|
dute
haren protagonismoa, ordea.
|
2014
|
|
Gizarte mugimenduen eskakizunei erantzuna emateaz gain, garapenerako lankidetzaren bidez tokiko gobernuek atzerrian jarduerak burutzeko aukera topatu zuten, beren hazkundea bultzatuz. Hainbat autorek Garapenerako Lankidetza Deszentralizatua aztertu dute, eta luze eta zabal idatzi
|
dute
haren inguruan, haren ezaugarri bereizgarriak identifikatuz eta, eraikitzen ari den neurrian, aldatuz doan kontzeptua definitzen saiatu dira (Gutiérrez et al., 2012; Malé, 2006; Martinez eta Sanahuja, 2009; Romero, 2004; Ruiz, 2007; Unceta et al., 2011).
|
2016
|
|
– Lehenean, eskola haurrari sortzen zaizkion arazoek desbideratzen
|
dute
haren arreta, gai akademikoetan bestelako gaietan ez ezik, arreta jartzera behartua dagoenez gero: arazo familiarrak, indarkeria, dolua, etxebizitzaeta bizimodu aldaketa bortitzak, utzikeria eta abandonatze egoerak, banaketak, besteak beste.
|
2017
|
|
Euskara hizkuntza ez indoeuroparra eta Europako sprachbund etik aski urrun dagoen hizkuntza izanik (Standard Average European delakoa; ikus Haspelmath, 2001; Heine eta Kuteva, 2006; Auwera, van der, 2011), interes handia izan ohi
|
dute
haren inguruan egiten diren ikerketek. Orain artean, azterketa asko egin dira euskararen jatorriaren, sorreraren edota antzinatasunaren inguruan.
|
2018
|
|
Ondorioz politika era fantastiko batean eratzen dute: bat batean lider politiko bat (jostailu bat edo janzkera bat bezala, kasu) modan jartzen da eta denek onartzen
|
dute
haren garrantzia: egitura irrazional bati, fantasia bati erantzuten dio halako fenomenoak.
|
2019
|
|
Festa jartzeko emakume hori aski omen zen eta behin baino gehiagotan ibiltzen omen zen zizpatuta eta gonak altxata. Deigarria da nola gorde duen gogoan memoria kolektiboak mugak eta arauak hausten zituen emakume horren oroitzapena; harriduraz, miresmenez eta zenbaitetan destainaz hitz egiten
|
dute
hari buruz. Del Valle antropologoak neskato eta mutikoen heziketan mugimenduek eta espazioek duten garrantzia azpimarratzen du:
|
2022
|
|
Lehenik eta behin, indarkeria gertakari puntual eta isolatu gisa hartzen duen ikuspegiaren aurka, teoria eta ekintza feministek borroka egin
|
dute
haren izaera sistemikoa eta egiturazkoa dela aldarrikatzeko. Rebeca Dobash ek eta Russel Dobash ek (1998) agerian jarri dute, indarkeria gizarte desbideratzetzat joko bagenu, gizarte harremanetan iraunkorra den eta behin eta berriro agertzen den osagaitzat beharrean, ez genukeela zertan kezkatu indarkeriaren ezkutuko agerpen moduez, nahikoa litzatekeela" desbideratzeez" arduratzea.
|
|
Horrenbestez, identitatea funtsezko osagaia da irakasleen profesionaltasunari begira, eragina baitu irakasle izan eta jarduteko moduan, baita besteekin harremanak izateko orduan ere. Begirada sentikorra du identitate sentikorra agertzen duen irakasleak eta, begirada sentikor horretan, dimentsio pertsonala funtsezkoa da; hau da, irakasleen bizipenek eragin zuzena izango
|
dute
haren bizitza osoan zehar. Dimentsio pertsonalaren baitan kokatzen dira norbere historiak, trebetasunak, pentsamenduak, sinismenak, gaitasunak eta autoestimua, besteak beste.
|
|
Gure xedea ez da etorkizun hobeen eraikuntzan Historiaren ekarpena aintzatestea. Izan ere, gure lankide askok, Gizarte Zientzien Didaktikakoek batez ere, defendatzen dute, Historiak, etorkizunari begira, beste ezagutza arlo batzuek baino ekarpen handiagoa egiten duela eta horretan, hain zuzen ere, funtsatzen
|
dute
haren prestakuntza balioa. Alabaina, gu ez gatoz bat.
|