Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Betidanik giza ikasketetan oso abila zela azpimarratu dute haren biografoek, horrek Uruguaiko bizitza politikoan bide bat irekitzea erraztu ziolarik (horrek, esaterako, Turismoko Batzorde Nazionaleko kide eta ordezkaria izateko bidea erraztu zion).
2011
‎Aipatu dugun gisa, hainbat dira berrikuntza sozialaren aztarnak ikusgai diren arloak. Enpresa mundura hurbilduta, bi lerrotan antzematen dute haren aplikazioa Moulaert eta Nussbaumerrek (2008). Alde batetik, zientzia sozialari loturiko kontzeptu eta metodologien barneraketa ageri da, eta, bestetik, enpresen helburu sozial eta jatorria legoke, ekonomia sozialaren kasuari erreferentzia egiten diona.
2012
‎Ikertzaileek ezin dute fenomenoa definitu, ezin dute haren datak mugarritu ere, geografikoki nola
2013
‎Orduan, belarra mozten ari den gizona eszenaren gune bilakatzen da. Emakume arduratuaren aurpegiaren eta galdutako haurraren plano motzek une oro eteten dute haren protagonismoa, ordea.
2014
‎Gizarte mugimenduen eskakizunei erantzuna emateaz gain, garapenerako lankidetzaren bidez tokiko gobernuek atzerrian jarduerak burutzeko aukera topatu zuten, beren hazkundea bultzatuz. Hainbat autorek Garapenerako Lankidetza Deszentralizatua aztertu dute, eta luze eta zabal idatzi dute haren inguruan, haren ezaugarri bereizgarriak identifikatuz eta, eraikitzen ari den neurrian, aldatuz doan kontzeptua definitzen saiatu dira (Gutiérrez et al., 2012; Malé, 2006; Martinez eta Sanahuja, 2009; Romero, 2004; Ruiz, 2007; Unceta et al., 2011).
2016
‎– Lehenean, eskola haurrari sortzen zaizkion arazoek desbideratzen dute haren arreta, gai akademikoetan bestelako gaietan ez ezik, arreta jartzera behartua dagoenez gero: arazo familiarrak, indarkeria, dolua, etxebizitzaeta bizimodu aldaketa bortitzak, utzikeria eta abandonatze egoerak, banaketak, besteak beste.
2017
‎Euskara hizkuntza ez indoeuroparra eta Europako sprachbund etik aski urrun dagoen hizkuntza izanik (Standard Average European delakoa; ikus Haspelmath, 2001; Heine eta Kuteva, 2006; Auwera, van der, 2011), interes handia izan ohi dute haren inguruan egiten diren ikerketek. Orain artean, azterketa asko egin dira euskararen jatorriaren, sorreraren edota antzinatasunaren inguruan.
2018
‎Ondorioz politika era fantastiko batean eratzen dute: bat batean lider politiko bat (jostailu bat edo janzkera bat bezala, kasu) modan jartzen da eta denek onartzen dute haren garrantzia: egitura irrazional bati, fantasia bati erantzuten dio halako fenomenoak.
2019
‎Festa jartzeko emakume hori aski omen zen eta behin baino gehiagotan ibiltzen omen zen zizpatuta eta gonak altxata. Deigarria da nola gorde duen gogoan memoria kolektiboak mugak eta arauak hausten zituen emakume horren oroitzapena; harriduraz, miresmenez eta zenbaitetan destainaz hitz egiten dute hari buruz. Del Valle antropologoak neskato eta mutikoen heziketan mugimenduek eta espazioek duten garrantzia azpimarratzen du:
2022
‎Lehenik eta behin, indarkeria gertakari puntual eta isolatu gisa hartzen duen ikuspegiaren aurka, teoria eta ekintza feministek borroka egin dute haren izaera sistemikoa eta egiturazkoa dela aldarrikatzeko. Rebeca Dobash ek eta Russel Dobash ek (1998) agerian jarri dute, indarkeria gizarte desbideratzetzat joko bagenu, gizarte harremanetan iraunkorra den eta behin eta berriro agertzen den osagaitzat beharrean, ez genukeela zertan kezkatu indarkeriaren ezkutuko agerpen moduez, nahikoa litzatekeela" desbideratzeez" arduratzea.
‎Horrenbestez, identitatea funtsezko osagaia da irakasleen profesionaltasunari begira, eragina baitu irakasle izan eta jarduteko moduan, baita besteekin harremanak izateko orduan ere. Begirada sentikorra du identitate sentikorra agertzen duen irakasleak eta, begirada sentikor horretan, dimentsio pertsonala funtsezkoa da; hau da, irakasleen bizipenek eragin zuzena izango dute haren bizitza osoan zehar. Dimentsio pertsonalaren baitan kokatzen dira norbere historiak, trebetasunak, pentsamenduak, sinismenak, gaitasunak eta autoestimua, besteak beste.
‎Gure xedea ez da etorkizun hobeen eraikuntzan Historiaren ekarpena aintzatestea. Izan ere, gure lankide askok, Gizarte Zientzien Didaktikakoek batez ere, defendatzen dute, Historiak, etorkizunari begira, beste ezagutza arlo batzuek baino ekarpen handiagoa egiten duela eta horretan, hain zuzen ere, funtsatzen dute haren prestakuntza balioa. Alabaina, gu ez gatoz bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia