Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎bidelapur eta gaizkileen multzoa. Agiriek behin eta berriro ematen dute horien berri; ez dira gertakizunisolatuak, sistematizatu eta iker daitezkeenak baino. Aurrekoetan bezala, baztertuhoriek erantzuna jaso zuten agintariengandik:
‎enblemak. Berben antzera funtzionatzen dute horiek: atzamar bi gora begira garaipena adierazteko, esate baterako.
‎euren patuek troiarrenak garaitu dituztela kantatzen dute horiek;
2006
‎Publizitate kontratuei dagokien erregulazioan izan ezik, PLOk? 39/ 2002 Legeak aldatuta? dakar publizitate materia guztiari, publizitate konparatiboari eta engainuzkoari buruzko Batasuneko irizpideak aplikatzea; izaera materiala zein prozesala dute horiek; publizitate desleialari buruzko aurreko erregulazioa mantenduz, baina berrikuntzaren bat sartuta. Hori guztia, estatua Europar Batasunera atxikitzearen ondorio izango da; horregatik, egokia da Batasuneko araudia aipatzea.
‎Alabaina, publizitatea zenbait elementutan aldatu da; hala, esaterako, publizitatearen merkatuan, «erosketen banaguneak» direlakoak agertu dira. Publizitate inbertsioen zenbateko handia bideratzen dute horiek, eta gai juridiko bereziak ekarri dituzte. Hutsune legal handia sortu da, ez baitzaio jaramon egin sektoreak jarduteko duen modu berriari.
2007
‎Vygotsky ren (1979) ideietan oinarrituta, beste hainbat teoria ere sortu ziren.Kulturak gizakiaren garapena zehazten duela aldezten dute horiek. Ikuspegi horienarabera, gizakia kultura baten barruan garatzen da, eta, han, ezagutza edukigehienak eskuratzen ditu beste pertsonekin zereginak ebaztean izaten ditueneragin trukeetan.
‎Estadio horretan, haurrek ez duteulertzen diruaren funtzioa, ez eta rol pertsonalen eta sozietalen artekoezberdintasuna ere, eta horrek nahasmen handia sortzen die. Gertakari sozietalekintopo egiten dutenean, ez dute horiek azaldu beharrik sumatzen, eta, sumatzenbadute, bizipen pertsonalekin erlazionatzen dituzte eta logikarik gabeko azalpenakematen dituzte. Diruari dagokionez, dirua edonola eskuratzen dela uste dute.Halaber, zenbaitetan, ordaintzean atzera jasotzen den diru xehea dirua lortzekoiturri nagusitzat hartzen dute.
‎alde batetik, adin estatusberekoak izanik, haurrek beraiek bezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioestenikasi eta hainbat gizarte gaitasun gara ditzakete. Gainera, adin bereko lehengusulehengusinak ez dira zaharragoak bezain kritikoak, eta ez dute horiek bezainbestezuzentzen. Ondorioz, haurrek rol, ideia zein jokabide berriak garatzeko askatasunhandiagoa izaten dute eta horri esker norberaren, beste pertsonen, zein roleninguruko ezagutza asko gara dezakete (Shaffer, 2002).
‎Adin bereko lehengusu lehengusinekiko harremanetan gertatzen den gisa, adin bereko haurrak adin estatus berekoak dira, eta horri esker haurrek beraiekbezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioesten ikasi eta hainbat gizarte gaitasungara ditzakete. Gainera, ez dira pertsona nagusiak zein lehengusu lehengusinak etaberdinkide zaharragoak bezain kritikoak eta ez dute horiek bezainbeste agintzen.Hala, haurrek rol, ideia zein jokabide berriak garatzeko askatasun handiagoa izatendute, eta, horri esker, norberaren, beste pertsonen zein rolen inguruko ezagutzaugari gara ditzakete (Shaffer, 2002). Bestalde, adin bereko lagunek, haienerantzunen bitartez, hainbat gaitasun soziokognitibo zein gizarte jokabide indartu
‎Haurrak dagoeneko zenbait talderekin identifikatu dira, eta, horren ondorioz, talde horiekikolehentasuna garatzen dute. Aro horretan nahiago izaten dute barne taldea, bainaoraindik, ez dituzte kanpo taldeak higuintzen, eta ez dute horiei buruzkoikusmolde negatiborik. Azkenik, 7 urtetik aurrera laugarren aroa hasten da.
2009
‎Ez da onargarria frogaren zama egotea kartzela eta bortxazko laneko eremuak pairatu zituztenen esku. Eskatzailea behartzen dute gertaeren egiaztagiriak aurkezten eta horrela diktadura frankistaren izaera frogatzen, denek dakitenean zein zaila den halako agiriak aportatzea; izan ere, artxibo askoeta asko itxita daude eta interesdunek eta haien senideek ez dute horietara jotzerik.Non dago egitura instituzionalaren beraren erantzukizuna, nahi izan edo ez, gobernuautonomoa ere horren partaide da-eta, aske bizi ez eta frankismoaren biktima izanziren pertsona haien eskubideak ordaintzeko. Zergatik ez dute ematen informaziorik?
‎Elkarte hauek izan diraGerra Zibilaren memoriaren auzia mahai gainera ekarri dutenak. Memoriaren eta senidetasun loturenarteko harremana agerikoa izan dute horietako batzuek, nahiz eta laster asko familiaren testuingurutikharago helburu zabalago eta kolektiboago bat hartu duten. Estatu mailan bi dira elkarte nagusiak, ARMH aipaturikoa eta Foro por la memoria.
2011
‎Probidentziak, autoak eta sententziak, behin sinatuta ezin daitezke aldatu. Hala ere, bake epaileek posible dute horietan burututako edozein oker material zuzentzea edo horietan jasotako kontzeptu ilunak argitzea. Kontua BJLOren 267 artikuluak arautzen du.
2012
‎Aski ezagunak diren adibideak erabiltzearren, eskubideak elkarrenerrekonozimendua adieraz dezaketen pertsonek baino ezin badituzte izan, zer esandaiteke jaioberri edota minusbaliotasun intelektuala duten pertsonei buruz? Baal dute horiek beren espezie berekoak errekonozitzeko gaitasunik. Beste adibideerabili bat aipatzearren, eskubideen jabe izatearen oinarri baldin bada betebeharreierantzuteko gaitasuna izatea, zer gertatzen da pertsona nagusiekin edo lehen aipatudiren minusbaliotasun intelektual eta fisikoa duten pertsonekin?
‎Alabaina, publizitatea zenbait elementutan aldatu da; hala, esaterako, publizitatearen merkatuan, «erosketen banaguneak» direlakoak agertu dira. Publizitate inbertsioen zenbateko handia bideratzen dute horiek, eta gai juridiko bereziak ekarri dituzte. Hutsune legal handia sortu da, ez baitzaio jaramon egin sektoreak jarduteko duen modu berriari.
2015
‎Ezagutza matematikoa horien aurka eraikitzen da, horien beharra du. Aurrera daramaten ikaskuntza prozesuan, ikasleek ezinbestean topo egingo dute horiekin.
‎Industriako eta finantzako enpresa multzoak sortu ahala, estatuek gero eta rol handiagoa jokatu dute horien jardueretan. Hala, kapital hedapenaren azken fasean lehia ekonomikoak etengabeko gatazka politikoak ekartzen ditu.
2017
‎Bestalde, agerikoak dira adingabeen teoria mailako baieztapenen eta erabilera ohituren arteko kontraesanak. Jakin badakite pribatutasuna eta datu pertsonalak zaintzea garrantzitsua dela baina ikasleek ez dute horien kudeaketa egokia bermatzeko ekintzarik burutzen. Are gehiago, sare sozial bateko profila publiko izateak edota, argazki bat bidaltzen dugunean besteak argazki horrekin nahi duena egin dezakeela?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia