Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2009
‎Zertarako egiten dute hori?
2011
‎Joselu Blanco-k Goenkale, Mihiluze eta Wazemank aipatu zituen gazte euskaldunen saio ikusienen artean (komunikazio pertsonala,). Hala ere, jasotako emaitzek ez dute hori baieztatzen. Blancoren aburuz, nerabeen adin tartea ez da kuantitatiboki esanguratsua, eta beraz, ez da errentagarria.
‎Sarritan, biktimek duten harreman bakarra erasotzailearekin da, eta mendekotasun emozional handia dute horrengan. Migrazio egitasmoa bikotean hartutako erabakia izaten da, eta emakumeek oztopo korapilatsu gisa bizi dute harremanaren haustura; etxea eta diru sarrerak lortzeko ibilbidea erromesaldi neketsu bilakatzen da haientzat, eta biktimen zenbait testigantzaren arabera, bidea errazagoa da gainditzen bikotearekin segituz gero, bortizkeriari aurre egin behar izan arren.
2012
‎Horrela, erakundeok kultur industriaren esparru ezberdinetan diharduten erakundeak izanik eta nork bere xede ekonomiko partikularrak dituela aintzat harturik ere, jasotako erantzunetatik ondoriozta liteke badela erakundeen artean beren jarduera partikularraz gaindiko identifikazio esparrurik, badela beren arteko elementu komunik edo modu partekatuan erdietsi nahi luketen helbururik, nagusia beren egitekoaren bitartez euskararen hizkuntza normalizazioan positiboki eragitearena izanik. Zenbait erakundek modu esplizituan aitortzen dute hori dela beren egiteko nagusia, baina oro har, eta bestelako galdera batzuen erantzunetatik ondoriozta liteke, Parkean kokaturiko erakunde ia denak praktikan euskararen normalizazioa aktiboki bilatzen duten enpresa erakundeak direla.
2013
‎Euskal herritarrei buruzko datuek aurreratu egiten dute hori, euskarazkoen kopuruak ez baitira elebidunen kopuruetara proportzionalki iristen. Euskal herritarrek oro har eta Euskal Herriko elebidunek oso antzeko ohiturak dauzkate kultur kontsumoari dagokionez, baina elebidunek ez dute euskal kultura erdarazkoaren pare kontsumitzen.
2015
‎Bideoak hasieratik izan du narratiba ezberdin batean sakontzeko zer hori (Cebrián Herreros, 1992: 438), eta IKTek areagotu egin dute horretarako aukera.
2016
‎Utzitako maileguen zenbatekoek garbiro erakusten dute hori izan zela bihitegiaren funtzio nagusia. Mailegatutako gari kopuruen bilakaera 1 grafikoan ikus daiteke.
2017
‎Gainera, aipatutako manuak, biktimen elkarteei eta legeak biktimen eskubideak babesteko ezohiko legitimazioa aitortzen dien pertsona juridikoei50 zigor prozesuan parte hartzeko aukera aintzatesten die. Ez dute horretarako fidantzarik aurkeztu behar51 Aipatutako biktimaren kontzeptu bateratuaren ondore, hura hilez gero, haren ahaidei (zeharkako biktimei, alegia) zigor akzioa egikaritzeko aukera aitortzen zaie, horiek ere fidantzaren ordainketatik salbuetsiz (PKLren 281 art.). Horiek guztiak nahiko kontu baketsuak izanda, gehiago kritikatzen da, biktima aniztasuna dagoenean, prozesuaren ordena egokia edo... Horren inguruan, egia da Auzitegi Konstituzionalak aspaldi esan zuela taldeko defentsa edo ordezkaritza Konstituzioarekin bat datorrela52, baina erabaki horrek epaibidezko babes eraginkorrerako oinarrizko eskubidearen ardatza den defentsa eskubidean izan dezakeen eragina ere arduratzekoa da53.
2020
‎Nola handitu daiteke bezeroek jasotako balioa? Orokorki esanda, autore horiek artistaren sormen askea eta kontsumitzailearen eta artelanaren arteko independentzia defendatzen dute, baina aldi berean azpimarratzen dute horrek ez duela esan nahi marketinak soilik produktuari bideratuta egon behar duenik. Marketinaren erabilerak kontsumitzaileen beharren eta integritate artistikoaren arteko oreka bat bilatu behar du.
‎" Language use, in turn, is considered a situated process of participation in multiple and overlapping communities of practice, which may entail the negotiation of ways of being a person in that context". Beste ikerketa berriago batzuek soziokonstruktibismoaren, postmodernitatearen eta soziolinguistika feministaren esparrura ekarri dute hizkuntzaren eta generoaren arteko auzia (Holmes, 2007), edo postfeminismoa proposatzen dute horretarako tresna kritiko gisa (Litosseliti, Gill eta Garcia Favaro, 2019).
‎Eskola eremuan ere, beste jardueretan gertatzen den bezala, irakasleek adostasun batera iritsi behar izaten dute ikasleekin irakaskuntza ikaskuntza prozesuak edo elkarbizitzarako arautegiak ezarri baino lehenago. Adibide ugarik frogatzen dute hori egin ezean gatazkak ugaritu egiten direla irakasle eta ikasleen artean.
‎Aldaketei uko egin gabe, hezkuntza eragile guztiei dagokie pertsona orori hezkuntza eskubidea bermatzea. Familiek, eskolek, administrazio publikoak, tokian tokiko gobernuek, elkarteek, gizarteeta kultura erakundeek dute horren erantzukizuna eta elkarlanean aritu beharra, sinergiak batu beharra, kontuan hartzen badugu eskolaz kanpoko jardunak ere berebiziko garrantzia duela heziketaprozesuan. Beraz, eskolak eragile guztiekiko elkarrekintzan parte hartu behar luke, zeregin hezitzaile nagusi gisa, hezkuntza prozesu formal, ez formal eta informaletan, benetako komunitate hezitzailearen eredua sustatuz; izan ere," uste dugu paregabeko testuingurua dugula gure egitasmoa martxan jartzeko:
2021
‎Jakin badakigu Lan Arriskuen Prebentzioaren Legea aplikagarri den arren sektore guztietan, oso orokorra dela. Beraz, osasun sektorean garrantzi handia izango dute horren garapena egiten duten protokolo edo arauek. Horren adierazle edo islapen izan dira Covid osasun krisialdian onartutako protokolo, gida eta gomendioak edo aurretiaz onarturik zeuden arrisku psikosozialei aurre egiteko protokoloak.
‎Erd Ele tipologiako hiru ikaslek aipatzen dute familiako hizkuntza gaztelania dela. Guraso elebakarrak dituzte eta gaztelaniaz egiten dute orain arte horrela ohitu direlako, ez die gatazkarik sortzen eta ez dute horren inguruan hausnartu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia