Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2000
‎Hirugarren alderdi funtsezkoa lehen aipatutako errepikapenerako konpultsioada. Taldeari dagokionez, Grinberg ek eta kideek (1971) jarri dute hori agerian.Gure iritziz, subjektu ororen jatorrizko loturen egitura eta konstelazioak, arazoaketa gatazkak eguneratzen dituelako da funtsean garrantzitsua. ErrepikapenerakoKonpultsioak (Freud, 1920a) ahalbidetzen dio subjektu bakoitzaren iraganakizandako eraginaren gain jardun ahal izatea.
2002
‎Egiatan hauxe da jazotzen dena: emakumeak gai dira baina gizonek ez dute hori onartzen. Desberdintasuna pertsonala bilakatu da, oztopo biografikoa, egunerokoa eta legitimazio gabea.
‎Gaur egun, tximinoek ez dute berba egiten, ezin izan zaie berba egiten irakatsi; beraien egitura anatomikoak eta neurologikoak ez dute horretarako biderik ematen. Horrek, jakina, ez du esan gura, gure aurreko gizakiek komunikatzeko gaitasunik ez zutenik.
‎Zer lirateke ezagutza eta pentsamendua sinboloen bidez igortezinak balira? Pentsatzeko sinboloak behar ditugu, eta konbinatu egin behar ditugu horiek; hizkuntzak eta ezagutzak ematen dute horretarako bidea. Ikasi diren irudi mnemoteknikoak dira hizkuntza, pentsamendua eta ezagutza.
2003
‎Ama legez jokatzen dugugazteekin. Gizonek ez dute hori egiten(...) Andreok lortu dugu,.. amok egitenduguna egin dugu, batu, batu beti?. (E5)
2005
‎Blanchard eta Zigarmi ren arabera, langile mota bakoitza (D1, D2, D3, D4) era jakin batean gidatu behar da; taula hau erabiltzen dute hori zehazteko:
‎Idatziaren orrialdea aurkezteko era garbia egiteko, bi ohar: testua espazio bikoitzarekin idatzi, autore ia gehienek aipatzen dute hori?, irakurketa erraztu egiten duelako eta tokia uzten delako zuzenketak egiteko. Izan ere, ahal dela, ez dira irratiko eta telebistako testuetan letrak ezabatu behar, hitz osoak baizik, berriak idatziz gainean.
2006
‎Gurasoek zalantzak eta segurtasunfalta dituzte haurraren etorkizunareninguruan, edo nahiago dute horretan ezpentsatzea.
2007
‎Filosofia klasikoak halaxe formulatubaitu, gizarte erkidegoen garapen harmoniatsuaren aipamena egin duenean. Etadenek, baita liberalik amorratuenek ere, aitortu behar izan dute horren baliomorala, teorian, bederen.
‎jakina da monarkia batzuetan lege salikoak ezarrita duela ondorengotza modu desberdinean aplikatzea monarkaren semeari eta alabari; kasu horietan, gizonak monarka izan litezke, emakumeak ez. Nola argudiatzen eta justifikatzen dute hori?
‎Baina ezin ahantz liteke ezen herritarrek eurek nola identitate indibidualak hala kolektiboak garatu dituztela. Administrazioek arautu eta hedabideek kontuan hartu dute hori, zeren mundu modernoan hiriak ez baitu bakarrik legeztatu behar kaleak nola gurutzatu behar diren eta alkateak nola hautatu, ezpada ze baita inoiz baino konplexuagoak diren identitate kultural eta linguistikoak bizi ahal izatea ere, nola gaur hala bihar ere. Zilegia dirudi, bada, norbanakoaren eskubide zibilei eskubide kulturalak eta linguistikoak gehitzea.
‎Herodoto-k leinu greko ioniarrak, eoliarrak eta doriarrak bereizten ditu; bereizten ditu politikoki banatuak eta are etsaituak ibili ohi diren polis edo estatu autonomo diferenteak ere (Esparta, Atenas, Tebas, Mizenas); beraz, ikusten du Grezia politikoki ez dela bat; baina, hala ere, hiriek eta jendeek, denek herri edo nazio greko bakarra, beste guztietatik bestelakoa, osatzen dutela, uste dutela beraiek, erliebatzen du. Uste omen dute hori, elkarren arteko gatazka guztien gainetik, pentsatzen dutelako: jatorri komuna eta euren arteko partzuergoa dutela; eta hau pentsatzen dute, hizkuntza komuna eta ohitura komunak dituztelako, arbasoengandiko ondare juridiko komuna, eta tradizio komunak eta erlijio eta jainkoak ere komunak, eta denak odol batekoak direla (VII, § 9; VIII).
2008
‎Beraz, honako ideia hau onartzen da: aldi kritikoek badute garapenean nolabaiteko eragina, baina ez dute hori erabat mugatzen. Esaterako, bizitzaren une jakinetan, gure organismoa bereziki sentibera izan daiteke zenbait eraginekin.
‎Atxikimendu indar primario baten ideiarekin koherente izan nahian, eta etologiaren eta psikoanalisiaren arteko bere ahalegin integratzailearen ondorioz, Bowlbyk (1979, 1986) pultsio kontzeptua berrinterpretatu zuen kontrol sistema gisa, hau da, jokabidea xede baterantz bideratzen duen programa gisa, eta esperientziaren datuek berrelikatzen dute hori. Hala, pultsioak, energia iturri eta jokaera multzo estereotipatuak baino, inguruneko baldintzetara ohitzeko forma programatuak dira.
2009
‎Iturri eta agentzia ofizialek ez dute horren berri emango. Bezperan edo eguneanbertan gogoraraziko digute gaur Flandesen bozak direla, baina besterik ez.
‎Egin kontu 1976tik 1994ra (18 urte baino ez) aurreko aro guztietan baino titulu gehiago plazaratu zirela: 12.595 Amezaga, Arana eta Azpillagak ere azpimarratua dute hori (2010: ork. gabe):
‎Gako horiek zifratzeko erabilita, mezua ez da aldatzen. Inplementatzaileek kontuan hartu behar dute hori, gako horien erabilera ez onartzeko.
‎IPv4 datagramak prozesatzeko, bideratzaileek aztertu behar dute lehenago non bukatzen den goiburukoa (goiburukoaren hasieran aurkituko duten goiburukoaren luzera eremuari begiratuz), bere luzera aldakorra baita. IPv6 bertsioan ez dute hori egin behar: datagrama guztien goiburukoek luzera bera dute (40 byte).
2010
‎Erregioen industri politika ez da zertan landu, erabaki eta gauzatu erregioan bertan eskualdeko bertako ardura duten erakunde publikoetan. Askotan, estatu mailako erakundeek egiten dute hori dena, herrialdeko erregio guztientzat, nahiz eta erregio horietan berezko egituraketa politikorik ez egon. Beste batzuetan, erregio bateko udal mailako erakunde publikoek, bat etorrita, erregioaren industri politika lantzeko ardura hartzen dute.
2011
‎Gazteen ezagutza beraien eskarmentutik dator, mezu berdintsuak deskodetzeko gaitasun argia dute horretarako ohiturik daudelako, horretarako heziak izan direlako irudien kontsumitzaileak diren neurrian. Beraz, testuak deskodetzean erakusten duten abilezia ia naturaltzat har dezakegu.
‎Formazio berezia jaso duten gazteek badakite hainbat publizitate tresna erabiltzen direla publikoaren arreta erakartzeko, kontsumitzaileengana ailegatzea helburu dutenak. Publizitatea euskarri desberdinetan jasotzera erabat ohituta daude eta, oro har, ez dute horren aurreko saturaziorik erakusten ezta kritikarik ere. Produktua ezagutarazteko funtsezkoa den fasea dela uste dute:
‎Norberaren esperientzia dela-eta, ondo dakite marrazki bizidunezko film gehienetan animalien irudikapenak baliabidetzat hartzen direla pertsonei buruzko istorioak kontatzeko eta publikoaren arreta lortzeko. Adibide ugari jartzen dute hori argumentatzeko. Haien ustez, animaliak agertzen badira, errazago heltzen da mezua umeengana.
‎Audientzia mantentzeari hedabideek ematen dioten lehentasuna aipatu dute eztabaidan. Telebista pribatuetan ikusi dute hori batik bat, iragarkiak eta publizitatea eskuratu beharrak horrela eskatzen omen die. Kasurik deigarriena, berriro ere futbolarena dela azaldu da, telebistak hipnotizatu egiten gaituelako:
2012
‎2 Irakasle izateko ibilbidea: irakasle izateko prestatzeko formazio berezibat da eta Hezkuntza Fakultatean ikasten dute hori.
2014
‎Beraz, honako ideia hau onartzen da: aldi kritikoek badute garapenean nolabaiteko eragina, baina ez dute hori erabat mugatzen. Esaterako, bizitzaren une jakinetan, gure organismoa zenbait eraginekiko bereziki sentibera izan daiteke.
‎Helduak bezala, soinuaz baliatzen dira objektuak kokatzeko, begirada soinuaren jatorrirantz zuzenduz. Eta objektuak hurbil edo urrun ote dauden erabakitzeko egiten dute hori. Adin horretan, umeek soinuak ematen duen informazio kantitate handiari erantzuten diote.
‎Eskizofrenikoek ez dituzte probesten iraganeko esperientziaren erregulartasun espazial eta denborazkoak, informazioaren prozesaketaren eskaerak gutxitzeko. Iraganeko erregulartasunetara sarrera badaukate, baina modu kontzientean egiten dute hori, eta ez automatikoki: oroitzapen edo pentsamendu bat oroitarazi behar luketen gertaerak isolaturik gordetzen dira.
‎Pertsona hauek ez ditu asebetetzen beren gorputzaren formak, eta etengabeko kezka dute horretaz. Batzuek etengabe begiratzen diote beren buruari ispiluan, beren akatsa desagertu ote den egiaztatzeko; egiazta dezakete akatsa ez dela hainbesterako, baina gehienetan ispilura begiratu aurretik baino okerrago gelditzen dira (Veale eta Riley, 2001).
‎Portaeraren aldaketa teknikak sari ukigarriak erabiltzen ditu sarritan, eta hezitzaile batzuek pentsatzen dute horrek ikaslearen barne motibazioa gutxitu dezakeela. Motibazioaren galeraz edo motibazioa gutxitzeaz hitz egitean, ikasleak lehendik nolabaiteko motibazioa baduela suposatzen ari dira.
‎Hiperaktiboak, erasokorrak eta hiperaktibo erasokorrak alderatuz, zera ikusten da: hiperaktibo soilak ez dira gai ingurunearen igurikapenak betetzeko, horretarako aldez aurreko joera baldin badute ere; erasokor soilak direnek eskaerak betetzeko gaitasuna badute, baina ez dute horretarako jarrera onik; hiperaktibo erasokorrak ez dira gai eta ez daude prest kanpoko eskaerei erantzuteko (Loney eta Milich, 1982).
2015
‎Aurretiaz esan bezala, espermatozoideek modu sekuentzialean, mugitzeko kapazitatea, kapazitazioaeta hiperaktibazioa garatu behar dituzte, eta behin obozitoarekin kontaktuan daudenean, erreakzioakrosomikoa jasaten dute horren barrura sartu ahal izateko eta zigotoa eratzeko. Komunikazio sistemaaskok erregulatzen dituzte prozesu hauek, sistema opioidea horietako bat da (Subiran et al 2012, Subiran et al 2011, Subiran et al, 2010, Subiran et al, 2008, Agirregoitia et al, 2006, Irazusta et al, 2004, Fernandez et al, 2002).
‎Laginaren kontu horrek ere sortzen dizkit zalantza batzuk... baina nola metodologia berdina dentoki guztietan, pentsatu dugu joera bat erakutsi duela honek eta egia dela herri euskaldunetan, etxeetan, erdara gehiago egiten dela. Datuek agian ezin dute hori erakutsi, hori gertatu denetxeetan konposizioa aldatu delako, erdaldun gehiago dago, eta ezinbestean euskaldunak etxekoerdaldun horiekin erdaraz hitz egin behar du, edo eta hori beste gauza bat izango litzateke euskaldunok, euskaldunen artean, erdara gehiago egiten dute lehen baino. Hori ongi ulertu behar dugulauste dut, ez dakit datuek erakutsi dezaketen, izan ere, soluzioa ere beharbada ezberdina izangolitzateke.
‎Zientziaren irakaskuntzak ez luke diziplinatan banaturik egon behar, ez behintzat lehenengo etapetan. Argumentu ugarik baieztatzen dute hori. Modu berean, matematika errealitatearekin batera eraiki behar baldin bada, ikuspuntu horrek zabala izan du ezinbestean (Freudenthal, 1978)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia