Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2000
‎kanpo jarduerak bere hasierako fasea gainditu duenean agertzen dira beroriek; xedeak ezarrita daude, eta orduan sortzen dira xedeak lortzea ahalbidetuko duten tresnak. Aurretiko bi faktorek dute horretan eragina: alde batetik, bitarteko eraginkorrak izatearen garrantziaz jabetzea; bestetik, bitartekoak mantentzea ahalbidetzen duten antolakuntza, giza baliabideak eta ekonomia.
2003
‎Filosofia klasikoak halaxe fo rmulatu baitu, gizarte erkidegoen garapen harmonia tsuaren aipamena egin duenean. Eta denek, baita liberalikamorratuenek ere, aitortu behar izan dute horren balio morala, teorian, bederen.
2004
‎Arerioa ere intuitiboa izaten da eta badaki jakin potentzialitatea usaintzen. Agian —batek daki—, kritikariak ere ohartu dira asmo buruaskiaz, eta horregatik jo dute horren gogor basque sentimendua Euskal Herritik kanpo adierazten duen balentriaren aurka. Horrela ikusirik, hobeto ulertuko litzateke Atxagaren gaztelaniazko lanari egindako kritika gordina El Pas egunkarian.
2005
‎Baina jatorrizkoa ezagutzen ez bada, nola jakin? Izan ere, ikasleek ez dute horretarako erantzun garbirik: " Porque se supone.
‎erlijio horiek guztiak gizonek sortuak direla. Beraiek aitortzen dute hori. Gurea, hots, Jainkoak sortua dela aitortzen dugu.
‎Norat haize, harat aise! Ezin dute hori ulertu.
2006
‎Muturrekoak dira, izan ere, Nafarroako gobernuko agintariak, eskuin muturrekoak. Ondo asumituko dute hori, egingo dute maniobraren bat; Itoiz bete duten bezala, saiatuko dira Iruñerriko irratizale euskaldunak isilarazten. Legeak aldatzeko beldurrik ez daukate.
2007
‎Leon, Burch eta Tamayok oso ongi aztertu dute hori Latinoamerikako mugimenduen artean (2005: 82). Besteak beste, Mexikoko zapatistak, Brasilgo MST Lurrik Gabekoen Mugimendua, Ekuadorko indigenak, Boliviako nekazariak edota Argentinako piketeroak aipatu dituzte.
2008
‎Leku egokian jaio ez dena ez da sekula ingelesa izango, ingelesez primeran hitz egin arren, nortasunik ematen ez duen hizkuntza delako. Beste hizkuntza batzuek, aldiz, lortzen dute hori. Kasu horietan, bertoko hizkuntza bereganatzen dutenek naziotasuna eskuratzen dute paperik ez eduki arren.
‎Ikasle horiek eskolatzen dira ikasturteko edozein unetan, irailetik ekainera, edozein dela haien adina, eskolako hizkuntza bat edo biak jakin gabe, ezagutza maila agian desberdinarekin dagokien gelarekin alderatuta; batzuk dolu fasea jasaten ari dira utzitako guztiagatik eta gure artean bizi diren baldintza zailengatik; haien gurasoek eta eskolako arduradunek eta irakasleek zailtasunak dauzkate elkar ulertzeko; bertako eskola ohiturak ezezagunak zaizkie oraindik... Alderdi horiei guztiei egoki erantzuteak ordu asko eskatzen du eskolan eta hainbat irakaslek sentitzen dute horretarako baliabideak falta zaizkiela eta baita prestakuntza ere.
‎Monismo materialista horren ustetan, garuneko maila zelular eta molekularrean izaten diren interakzio fisiko kimikoetatik sortzen da nolabait gogoa. Askok emergentismoaren kontzeptua erabiltzen dute hori azaltzeko. Ikuspegi horren arabera, osotasuna ez bada ere bere zatien batuketa xinple bat, bere izaera ulertu liteke baldin eta zati horien ezaugarri eta portaera eta zatien arteko interakzioen legeak ezagutzen baditugu.
2009
‎Lazarragak bietara idatzi zuen, euskaraz eta gaztelaniaz. Gerora ere beste askok egin izan dute hori, adibidez, Larramendik, horretan nolabaiteko eskola sortu zuena. Baina hark irizpide argi bat erabiltzen zuen:
‎Eta gaur egun jendea funtzio askotariko hardwardetara ohituta dago. Alegia, tresna berean edukitzera telefono mugikorra, mezu bidaltzaile hartzailea, PDA, musika erreproduzitzailea, GPS, argazki kamera, etab. Eta oraingo irakurgailuek ez dute hori eskaintzen. Diotenez, liburuentzako iPod sortuko denean, orduan gertatuko da tipping point delakoa.
‎Nire ondorengoek esan dute hori. Gure Euskal Bibliotekari buruz batek esan zidan behin:
2010
‎Ez dut uste. Nahiz eta berriz inprimatzea erraza izan, batzuek lortzen dute hori eta beste batzuek ez, denentzako erraza izanik ere. Alferrik da, beti da seinale ona berrargitalpena, liburuari bizialdi berria ematea baita.
‎osasuna, medikuntza eta ingurumena dira zehazki politika publikoek zientzia eta teknologia alorretan lehenetsi beharreko arloak. Hala ere, hori arrazoitzeko diote bizitza kalitatea, ongizate soziala eta jasangarritasuna direla beren ustez printzipio gida inportanteenak, eta eransten dute hori posible izateko bestelako diziplina zientifiko eta teknologikoak ere aintzakotzat hartu behar direla. Beste hitzetan esateko, alorrak bainoago, herritarrek azken helburuak dituzte hizpide, eta beraz ez da diziplina batzuk aintzatetsi eta besteak diskriminatzea proposatzen.
‎Honenbestez, funtsezkoa da arreta handiagoa ipintzea neska mutil guztiek kalitatezko edukierak eskuragarri izan ditzaten. Erakunde publikoek bereziki lehentasuntzat hartu behar dute hori.
2011
‎Prest al dago sistema horretarako? Esaterako, umeak artatzen dituzten pediatrek denborarik ba al dute hori egiteko. Prestatuta al daude ezezko jarrera duten gurasoak konbentzitzeko?
‎Sozialistek sortu dute hori. Centre Culturel du Pays Basque deitzen zena 1983an sortu zen, Baionan.
2012
‎Oso bitxia Sarkozy jaunak frantsesa ez beste hizkuntzei maitasuna adierazteko zer nolako proposamenak aurkezten dituen. Badiote, bai, maitasunaren eta gorrotoaren arteko muga oso estua dela, eta Sarkozyren hitzek berretsi egiten dute hori.
2013
‎Hogeita hamasei udalek kontratazioetako baldintza agirietan hizkuntza baldintza batzuk sartzea adostu zuten, Gipuzkoako Foru Aldundiak sustatzen duen Udalekin egitasmoaren baitan. Orduz geroztik, hemeretzi udalek eta mankomunitate batek hartu dute hori egiteko konpromisoa osoko bilkura edo Gobernu batzordean, baina askoz ere gehiago dira egunerokoan kontratazioetan hizkuntza irizpideak txertatu dituztenak. Konpromiso horietan, kanpo kontratazioetan hizkuntza baldintzak txertatzeko modua estandarizatu da.
2014
‎Garrantzi berezia hartzen dute horretan hezkuntza prozesuaren hasierako urteetako materialek. Arlo horretan, muga handiak daude oraindik.
2016
‎...u zen 1945ean, hau da, Nazio Batuen Erakundea (NBE); 13 erakunde horren eratze itunean, Nazio Batuen Gutunean, alegia, NBEren helburuen artean beren beregi aitortu zen herrien arteko berdintasuna eta beren etorkizuna modu librean determinatzeko (erabakitzeko) printzipioa, nazioarteko bakearen oinarri gisa.14 Printzipio hori nazioarteko sistema berri horren ardatz bat bihurtu da15 eta estatuek ezin dute horren kontra jo, bestela nazioarteko zuzenbidearen kontra jardungo lukete. Autodeterminazioaren printzipio hori nazioarteko itunetan azalduko da.16 Eragina izango du estatuen arteko beste itun garrantzitsuetan ere, hala nola, Helsinkiko Azken Aktaren VIII. Atalean (1975). 17
2018
‎Nafarroako erregina baten istorioa gure pantailetan, handi zein sakelakoetan? Game of Thrones ekoek etorri behar al dute horretara ere Zumaiako Itzurunera errodatzera?
‎Bigarren ideia aurrekoari lotuta dator, euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia zein den galdetuta, euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasun falta da erantzun nagusia: euskaldunen %42k esaten dute hori dela euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia. Horrek, zoritxarrez, agerian uzten du euskaldunen ia erdiaren hizkuntza gaitasuna, kultura eta bizi hizkuntza nagusia ez dela euskara, euskararen gutxitasun egoera.
‎Historialari progre batzuek liberalak omenorain deitoratzen dute, Trantsizioan ez omen zelako aukera aprobetxatu imajinario nazional bat demokratiko eta liberala eraikitzeko (nazionalismo periferikoek bakarrik egin omen dute hori).
‎Chelsea Manningekin akordatzen naiz orain. Horiek puskatu dute hori dena. Baina, gure garaian, 68an eta beranduago, informazioa oso irekia zegoen.
2019
‎Esate baterako, gizarte arrakasta ulertzerakoan, maitasuna eta ekonomia nahastuta gelditu ohi dira. Narrazioen gidoiak aldatuz joan dira azken hiru mendeetan, eta gaur egun, adibidez, emakumeak independenteak izan daitezke eta proiektu propioak izan, betiere ‘maitasuna agertzen den arte’ Gizonak, aldiz, maitekorrak izan daitezke, harreman batean murgildu, maitemindu, baina ez dute horregatik euren botere posizioa inolaz ere arriskuan jartzen. Badirudi dirua ez dela garrantzitsua, soilik sentimendua, baina dirua istorioaren erdigunean dago, gizonen eskuetan beti, Fifty Shades of Grey (James 2012) trilogia hipersalduan argi gelditzen denez.
2020
‎herriaren oroimenean gorde diren balada zein ipuinak aztertzen eta ontzen dira, Grimm anaien eredura; literatura ez da jauregi eta erresidentzia dotoreetan aurkitzen, aitzitik, herritar xumeen supazterretan: handizuek, goi mailek, ez dute hori bizi, ez sortu, ez gorde, herriak baizik, ezikasiaren ahoak, bizi duelako, egunero birsotzen duelako, beti berdin eta beti bestelako, beti berri, beti zahar, interpretatzen du Azurmendik (ibid.: 77).
‎Adibidez, kooperatibismoa sozialismoa dela baieztatzen du Azurmendik Gizabere kooperatiboaz (2016) liburuan. Kongresuaren beste atal batean eztabaidatu dute horretaz, jakina, baina esaldia gogoratzeak grazia egin dit. Izan ere, Azurmendiren bizitza, ibilbidea eta pentsamendua aztertzerakoan, sarri aipatzen da harengan Arantzazuk izan zuen garrantzia, eta argi dago izan zuela eraginik; baina niri berdin egiten zait aipagarri ondoan dagoen Arrasatek Azurmendirengan izan zuen eragina.
2022
‎Ez da lehentasuna, baina, ematen duenez. Bilbon itsas museoa berritu behar dute, esaterako, eta diru asko bideratuko dute horretarako ere. Halakoetarako beti bada dirua, baina, sortuko duen jendearentzako, apurrak besterik ez.
‎bere objektu edo definizioa topatzea. Lege gehienek ongizatearen bilaketarekin lotzen dute hori, eta horretarako artikulatutako zerbitzu eta diru-laguntzen multzoarekin. Baina legeetan agertzen diren definizioek bi arazo nagusi dituzte diziplina jakin baten definizio iturri bihurtzeko.
2023
‎ez dute euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasunik. Bostetik bik baino gehiagok erantzun dute hori (%43). Adinaren arabera badago aldea, baina kasu denetan hori da gehiago ez irakurtzeko zio nagusia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia