Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Oraintxe bertan aipatutako hitzek ondo asko azaltzen dute hezkuntza sistemak berezitasunak eta batik bat, particularismes régionaux, ak desagerrarazteko duen borrokaren barruan irakasleriak beteriko zeregina. Brél ek107 dioen moduan, eskolak sustrairik gabeko pertsonak sortzen zituen,, dépaysés chez eux?.
2002
‎Kalitatezko hezkuntza lortu ahal izateko, informazioaren teknologiek nahitaez sartu beharra dute hezkuntza sistemako maila guztietan. Ikasleak txikitatikteknologia erabiltzeko erraztasuna hartzea ekarriko luke horrek, eta mota guztietako jakintzetan sarbidea izateko ematen dituzten aukerak aprobetxatzea lekarke, gizarteak eta lan merkatuak egiten dituzten eskaeretarako gaztetandik prestatuz.
2003
‎• Ikasketa maila. Gazte euskaldunek luzarotxo jarraitzen dute hezkuntza sisteman ikasten, erdaldunekin alderatuz gero. Horren ondorioz, 25 urteko herritarrengan askoz gehiago dira goi mailako ikasketakbu rutuak dituzten euskaldunak, ikasketa maila berea duten erdaldunakbaino (%47 eta %27, hurrenez hurren).
2005
‎Europakohezkuntza sistemen arteko harremanak lantzea, proiektu komunetan elkarrekin lan egitea, beste kultura eta hizkuntza batzuk ezagutzea, nazioartekomugak gainditzen dituzten lan merkaturako prestatzea... horiek guztiakdira gaur egungo eskolaren erronkak. Helburu eta erronka horiek honakoisla izan ohi dute hezkuntza sisteman: atzerriko hizkuntzak ikasteko premiaagerian gelditu da, bide horretatik, ikasleak herrien eta nazioen Europaneskubide osoko herritarrak izan daitezen prestatzeko.
2008
‎Adituek azpimarratzen dute hezkuntza sistemak funtsezko zeregina duela desordena horien aurrean.
2009
‎Duela 18 urtetik, buruzagi tribalen arteko etengabeko borrokak eta gobernuek aurrera egiteko ezintasunak haurtzarora bideratutako politika publikoak martxan jartzea eragozten dute. Somaliako haurrek ez dute hezkuntza sistema arauturik ere, eta milaka gazte iritsi dira adin nagusira, egonkortasun politikoa eta bakea ezagutu gabe. Ezegonkortasun urte askoan, 100 GKEk baino gehiagok osatutako sare zabala gero eta gehiago egon da Unicef en horniduren eta laguntza teknikoaren mende, era guztietako gizarte zerbitzuak eman ahal izateko, osasun eta nutrizio zerbitzuak, hezkuntza eta babes zerbitzuak.
‎2010eko otsailaren 18an, Nafarroako Legebiltzarrak 1986ko Euskararen Legea aldatzea erabaki zuen, eremu mistorako ateak lau udalerriri irekiz (Aranguren, Belaskoain, Galar eta Noain). Aldaketa horri esker, lau udalerriok, bertako udalek gehiengo absolutuz hala erabakitzen badute, eremu mistoan sartuko dira, eta, ondorioz, beste zenbait eskubideren artean, hala nahi duten gurasoek beren seme alabentzat euskarazko irakaskuntza bermaturik izango dute hezkuntza sisteman. 1995ean, HBk eta UPNk kontra bozkatzean, Nafarroako hezkuntza sistema osora zabaldu gabe geratu zen erabakia, eta eskubidea, orain, hamabost urte geroago, lau udalerriotara iritsi daiteke.
‎Azken hori, normalean, beste europar hizkuntza bat izango da. Hizkuntza guztiok tokia izan dute hezkuntza sistemako curriculumetan. Proposamen honek, euskal herritarron kasuan, esan nahi du" 1+ 2" ez baizik eta" 2+ 2" dela gurean, euskara eta gaztelania bi biak ditugulako bertako hizkuntzak.
2010
‎Kopuru handi hori, Europako batez bestekoa(% 15) baino askoz handiagoa, gure herrialdeko prestakuntzaren arloko erronka nagusietako bat da gaur egun, eta 10 urteko epean tasa hori erdira jaistea proposatu da. Eskola porrotari aurre egiteko, administrazioek, azken urteotan, hainbat programa jarri dituzte abian, gazte horiek hezkuntza sisteman berriz txertatzeko, eta gazte horiek oso goiz uzten dute hezkuntza sistema. Baina formula horrek ez du beti balio ikasleen profil guztientzat.
2012
‎Norberaren ibilbideak zerikusi handia du hezkuntza sistemaren balorazioarekin: emaitza akademiko onak dauzkatenek joera handiagoa dute hezkuntza sistemarekiko ikuspegi positiboak adierazteko. Badirudi erakundea norbanako horien neurrira egina dagoela.
2016
‎Horregatik Heziberri 2020ren dekretuak bertan behera uzteko exijitu diote Cristina Uriarteri. " Aipatutako dekretuak LOMCEren aplikazio hutsa dira eta ez dute Hezkuntza Sistema Propioaren aldeko inongo urratsik ematen".
2018
‎Bada, aniztasun kulturala kudeatzeko zailtasuna aurrekoaren oinordekoa da, gure ustez».Koldo Tellitu. «Gizarteko ezberdintasun sozialek isla dute hezkuntza sisteman, baina hezkuntza sistemak ez du ezer sortzen. Pertsona batzuek pentsa dezakete hezkuntza sistematik konpon daitekeela, baina ez da horrela.
‎Lehenengoaren haritik, enpresek eskola ikusten dute euren etorkizuneko laneskua produzitzeko fabrika baten gisa, eta ikaslearen gaitasunak hobetu behar direla diotenean, enpresaren baitan lan egiteko berariazko gaitasunei buruz ari dira, prezeski. Honela, enpresek esku hartu nahi dute hezkuntza sistemak ikasleei transmititu beharreko baloreetan. Sinestarazi nahi diote hezkuntza komunitateari enpresaren baloreak partekatzen dituzten ikasleek aukera hobeak izango dituztela etorkizunean, lan munduan txertatzeko.
2021
‎334) gainbehera edo krisi sakona10 bizitzen ari dira hezkuntza programetan, hasierako etapetatik hasi eta unibertsitateraino, kapitalismo neoliberalaren eta 4 Industria Iraultzaren testuinguruan (Cordua, 2012; Frassinelli, 2019). Ongizateeta kontsumo mailei eusteko, batetik, eta, beraz, lan merkatuaren eskaerari erantzuteko, bestetik, ikasleen formazioa interes ekonomikoak lehenetsiz programatzen dute hezkuntza sistema desberdinek, eta horrek trebakuntza tekniko hutsaren eta hezkuntzaren ikuspegi utilitaristaren sustapena dakar (Cordua, 2012). Ondorioz, munduko herrialde gehienetan Natur Zientziak zein Zientzia Zehatzak legez ezagutzen diren jakintza arloak balioestera eta lehenestera jotzen dute hezkuntza lege markoek, alderdi kurrikularretik, batez ere, noski, curriculumak erabakitzen baitu zer ikasgairi garrantzia eman eta zeini ez (Iztueta, 2006).
‎Baina murgiltze programa horiek porrot egin dute, hizkuntza emaitzetan eta gainerako konpetentzietan. Hau da, porrot egin dute hezkuntza sistemak duen xederik oinarrizkoetan: ikaslea giza garapen eta gizartean inklusio egokia lortzeko beharrezko ahalmenen jabe izan dadin.
‎Hala eta guztiz, autonomietako araudiek helburu hori jaso arren, gaztelaniaren gaitasuna erabat bermatu da aplikatu diren ereduetan, baina eredu orok ez du helburu bera bermatu katalanarentzat, euskararentzat eta galegoarentzat. «Ikerlan eta ebaluazio fidagarrienek, bai eta katalana, euskara edo galegoa berezko hizkuntza duten autonomia erkidegoetan egin diren askotariko esperientziek frogatu dutenez, hizkuntza horien etorkizuna normaltasunez ziurtatu nahi bada, katalanak, euskarak eta galegoak presentzia sendoa behar dute hezkuntza sisteman eta horrek ez dio orain arte inolako galerarik ekarri gaztelaniaren jakintzari, ezta hemendik aurrera ekarriko ere», nabarmendu dute testuan
2022
‎Hezkuntza komunitatea osatzen duten langileen iritzia ez dela kontuan hartu salatzen dute sindikatuek. Beren hitza entzunarazteko, greba eginen dute hezkuntza sistema osoan, publikoan eta itunpekoan, amaeskolak barne. Halaber, martxoaren 18an elkarretaratzea egin dute Eusko Legebiltzarrean, bertze hainbertze eginen dute 28an.
‎Hizkuntzak Euskal Hezkuntzan izena du IV. tituluak, eta bederatzi artikulutan jasotzen dituzte horien ingurukoak aurreproiektuan. Esan dute hezkuntza sistema «eleaniztuna» izango dela, «euskararen inguruan artikulatua». Antzeko formulak erabili zituzten Legebiltzarraren hezkuntza itunean, baina «eredu inklusibo orokortua» ere aipatu zuten testuan.
‎Hezkuntza eragileek, berriz, proposatu dute hizkuntza eredu orokor eta inklusibo bat ezartzea eta ikasleak ez banatzea hizkuntza ofizialen arteko aukeraketaren arabera. Gainera, jaso dute hezkuntza sisteman euskara, «Euskal Autonomia Erkidegoko berezko hizkuntza», izango dela irakasteko eta ikasteko hizkuntza normalizatua, baita jardueretan erabilera «normal eta orokorreko» hizkuntza ere. Xedea izango da ikasle guztiek derrigorrezko hezkuntza amaitzerako «berezko hizkuntzaren» eta beste hizkuntza ofizialaren «ezagutza egokia» edukitzea, baita euskararen erabilera bultzatzea ere.
‎Azkenik, aldarrikatu dute hezkuntza sistemak laikoa izan behar duela. Legeak, ordea, justu aurkakoa planteatzen duela diote:
‎Gainera, aldarrikatu dute hezkuntza sistemak laikoa izan behar duela. Legeak, ordea, aurkakoa planteatzen duela diote.
2023
‎Hedabideetarako egindako adierazpenetan azaldu dute hezkuntza sistema «enpresari handien menpe dagoen instituzioa» dela eta «hauei interesatzen zaizkien funtzioak betetzeko eraginkorra izan dadin» erreformatzen dutela: «Batetik, bertatik negozioa egiten jarraitzea; eta bestetik, ikasleak, etorkizuneko langileak, beraientzat errentagarria den modu batean heztea».
‎EAJko Gorka Alvarezek eta PSE EEko Ekain Rojok, aldiz, babesa eman diete aurrekontuei: «Ekitateari eta aniztasunari erreparatzen diete, eta lagunduko dute hezkuntza sistema hobetzen, eraldatzen eta bikaintasunera hurbilarazten», esan du Alvarezek.
‎Uste dute hezkuntza sistema pribatizatzeko amarru bat dela legea, eta itunpeko sarearen interesei baino ez diela erantzuten. «Ituntze sistema unibertsala legeztatuko da, orain arte indarrean zeuden araudi guztien gainetik».
‎Gauzak hala, aldarrikatu dute hezkuntza sistema duala (ikastetxe publiko eta itunpekoak barne hartzen dituena) berez segregatzailea dela, eta sistema publiko indartsu baten beharra jarri dute mahai gainean. “Jaiotza tasaren jaitsiera etengabea dagoen honetan, itunpekoa eta publikoa borrokan gaude ume gehiago nork lortu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia