2004
|
|
Ikusleak agurtuz, gora jasotzen ditu besoak gipuzkoar gazte burutsu horrek. Txaloka hartzen
|
dute
haiek, eta txaloren txaloz ez da ezer ere entzuten, txalo hotsa baizik. Isiltzeko mesedez, eskatzen die zuzentzaileak keinuka.
|
2008
|
|
Espainiako curriculumean Lengua castellana y Literatura irakasgaian edukiak generoka daude antolatuta, EAEkoan bezala. Dena dela, Espainiako curriculumak mantendu egiten du antolaketa horren koherentzia, eta generoen atal barruan dauden edukiek lotura estua
|
dute
haien artean, lehentasuna emanez genero bakoitzak izan duen bilakabide historikoari. EAEko curriculumean, ordea, edukiak gertaera isolatu gisa aurkezten dira.
|
2017
|
|
Etxera itzulita ere, Ane ez dago ongi. Kanpoan izan den bitartean, senarrak eta alabek sare afektibo aberatsa eratu
|
dute
haien artean, eta abegikor jokatzen ari dira Anerekin, baina bera ezin da komunitate txiki horretako partaide sentitu. Bere egonezina gainditu nahian, esan bezala, psikoanalisira jo du.
|
2019
|
|
Aldiz, pertsonaien irudia eta garrantzia zalantzan jarri zuen Nouveau Romanen arrastorik ez da, Hernandez Abaituak iradokitako bidetik, analisi psikologikoa saihestu egiten baitzuten haiek. Saizarbitoriak ere ukatu egiten du analisi psikologikoan sakontzen duenik, baina irakurleak pertsonaien profil oso garatuarekin egiten du topo, berez, horixe zaio erakargarrien Ramon Saizarbitoriaren eleberrietan irakurle gehienei eta kritikoek ere ildo horretatik jo
|
dute
haien lanetan gehienetan.
|
2021
|
|
Ikasleak izan ohi dira irakasleen profilaz zeresana duten agenteak, euren gaitasunek, ezagutzek nahiz gabeziek inpaktu zuzena dutelako ikas prozesuan, modu batean zein bestean. Ez horretan soilik, irakasteko moduetan arreta handia jartzen dutela eta haientzat garrantzitsua dela agerian uzten
|
dute
haien adierazpenek:
|
|
Belaunaldi hau, besteak beste, honako ezaugarriek gorpuzten dute: ...errazki pasatzen dira batetik bestera; besteekin informazioa erraz partekatzen dute; interneten topa daitezkeen edukien kontsumoa lehenesten dute; ikusmen pentsamendua (visual thinking) gailentzen da, irudimenaren eta sormenaren kaltetan; askotariko erabilera duten aplikazioen ondorioz, zehatzak izateko, kontzentratzeko eta memorizatzeko gaitasunak txikitzen dira; berdinkideen iritziek lehentasuna
|
dute
haientzat; adimenduagoak (smart) dira, baina euren adimen emozionalak garapen txikiagoa erakusten du edota, zenbaitetan, insomnio kronikoa izaten dute dena ikusteko premiaren ondorioz (Csobanka 2016; Dolot, 2018). geratzen baitira. Arazoa da ea irakaskuntzan kritikotasun hori berariaz eta modu gradualean lantzen ote den, hots, kritikoak izaten irakasten zaien, edo besterik gabe kritikoak izateko eskatzera mugatzen ote diren.
|
|
83 IK en kontzeptuarekin oso lotuta, Talde Interaktiboen (TI) Interactive Groups (IG) edo Grupos Interactivos (GI) ingelesezko edo gaztelaniazko literaturan, hurrenez hurren ekimen pedagogikoa dago Esku hartze Pedagogiko Arrakastatsuen (EPA) Successful Educational Actions (SEA) edo Actuaciones Educativas de Éxito (AEE) barruan. TI ek IDren markoaren baitan garatzen
|
dute
haien jarduna, eta heldu batek ez beti irakaslea gidatutako ikasle talde txikiek osatzen dituzte. Euskal Herriko eta Asturieseko ikastetxe batzuetan aurrera eraman eta eramaten ari diren hezkuntza esperientziak dira eta duten inpaktua ikertzen ari dira (Zubiri, Santiago eta García Carrión, 2021; Fernández González eta Menéndez Martinez, 2021), bai LHn, bai BHn.
|