Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 53

2000
‎\ Baskongadetako gobernuak ez du ia ezer egin gai hau mugitzeko, ez eta hainbat plenotan hartutako erabakiak betearazteko. Zenbat denbora gehiago pasatuko dute gure herriaren hitza ukatzen duen Estatuari kupoa ordaintzen. Noiz esango die Ibarretxek ez dela beraiekin bilduko presoen eskubideak eta gure herriaren hitza errespetatzen ez dituzten bitartean?
2002
‎Espainiak eta Frantziak beti oztopatu dute gure herriaren garapena egituraketa maila guztietan, eta unibertsitatearen arloa ere horren adibidea da. Era horretan, historian zehar euskaldunok ikasketa unibertsitarioak burutzeko asmoa izanik, atzerrira joan behar izan dugu.
2003
‎A ereduak euskalduntzen ez duela, orain ez etorri esaten kanpotik datozenak eskolaratze egokia izan dezaten hori behar dutela; izan ere, apur bat gehiago kostata ere hobe dute gure herriaren errealitate kulturala ondo islatzen duen eredu batean kokatzea, herri euskaldun horietan ume horiekin frogatu den legez.
2008
‎Ehunka poliziak borra eskuan dutela kartzeletan dagoen egoeraren eta preso politikoen sufrimenduaren salaketa isilaraziko dutela uste badute, ez dute gure herria ezagutzen eta ez dute asmatu beste behin ere, gaitzetsi dute.
‎Horretaz aspaldi jabetuak gara euskaldunak, horren lekuko Ikastolen sorrera eta garapena edo eskola publikoak euskalduntzeko lana. Dena den, lan hori egin baldin badugu, beste batzuek lehenagotik hezkuntzaren bitartez Euskal Herria erdalduntzen saiatu direlako da, Frantzia eta Espainiako agintariak mendetan hezkuntza erabili dute gure herrian gaztelera eta frantsesa inposatu eta euskara desagerrarazteko.
‎Gazteek diotenez," Espainiako Konstituzioak eta Frantziako Errepublikak gau iluna ekarri dute gure herrira". Horren aurrean," independentzian amesten" jarraitzen dutela esan dute eta" amets horiek betetzea" erabakia dutela.
2009
‎Areago, pastun herria Asia erdialdeko herririk seglarrena da, nire ustez. Herodotok, Marko Polok eta historiako makina bat kronistek aipatu dute gure herriaren ohiko tolerantzia. Pashtunwali gure jokalege tradizionala Islamaren aurretikoa da eta talibanak giza-antolaketa horretatik erabat kanpo daude.
‎“ADSLaren prezioa baldintzarik gabe jaistea”, “Europako gainerako herrialdeetara baldintza berdinetan sartzeko aukera emango duen beheratze eta igoera abiadura”, “zerbitzuaren kalitatea, edozein herritarren eskuragarritasuna eta sarbidea bermatuko dituena” eta banda zabala “zati” gisa hartzea. Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Antolakundearen (ELGA) zenbait agiri eta azterlanek adierazten dute gure herriak urteak daramatza Europan banda zabalean azken postuetan, AI nabarmentzen da. Gobernuak jakinarazi du “inoiz iritsi ez diren” ADSLaren prezioan beherapenak izango direla.
‎–Indarkeriarik gabeko erresistentzia aktiboan oinarritutako protesta mugimenduek edo desobedientzia zibilean oinarritutakoek historia oparoa dute gure herrian. Esperientzia horiek guztiak jaso egin behar ditugu eta etorkizuneko belaunaldiei transmititu?, premisa horretatik abiatuta, 500 pasarte inguru bildu dituzte egileek, antzinatetik hasita gaur egunera arte, kronologikoi antolatuta.
‎Errepresioaren jomugak ezartzen dituzten komunikabideak, gerra tribunalak, polizia torturatzaileak… denak balio du independentziaren aldeko borrokarekin amaitzeko gurutzadan. Azoka batean politiko batzuen aurrean protesta egitea honelako jazarpenekin ordaintzen den egoera bortitza ezarri dute gure herrian, errepresioarekin itsuturik dauden gobernuek.
2010
‎Antolatzaileek esanetan, \" askok ez dute gure herriko altxor historikoa, kulturala… ezagutzen\". Hori guztia plazaratzea dute helburu \" baina modu ludikoan, kulturaren jaia izan dadila nahi dugu\", azpimarratu dute.
‎AEBek erabakitzen dute gure herrietako politika. Kolpistekiko jarrera irmoa zuten bitartean, kolpisten zilegitasuna ezdeusa zen, baina zizpa sorbaldaz aldatu zutenean, bakarrik geratu ginen, ezer gutxi egiteko aukera eta medioekin.
‎Zenbat eta elebitasun maila altuagoa izan, orduan eta emaitza hobeak lortzen dira hirugarren hizkuntzan. Horrela baieztatu dute gure herrian egindako hainbat ikerlanek (Cenoz, 1991; Lasagabaster, 1998a; Sagasta, 2000). Dirudienez, bi hizkuntza erabiltzen dituzten hiztunek gaitasun kognitibo jakin batzuk garatzen dituzte hizkuntza bakarraz baliatzen diren hiztunekin alderatuz.
‎Baina adostasunaren gainean egindako akordioek, sakoneko akordioek? arrasto iraunkorra uzten dute gure herriaren hezkuntzan, gure haur eta gazteen prestakuntzan. Eta hori bai dela garrantzitsua?.
‎Euskal Herria, ulertu, sentitu eta elkarren artean eraikitzeko euskara ezinbestekoa da". Sortzen Ikasbatuaz ek agerraldian nabarmendu zuenez," herrietako eskolek aberastu egiten dute gure herria bera". Azaldu zutenez" gure herriek nahi eta behar dituzten eskolak dira:
‎Berdabio aldeko urdeak beltzak baziren ere, Berdabioren zaldia, aztaltxuri izateaz gain, kopetan izar zuridun ikusi nahi izan dute gure herri literaturako maisuek, herritar xuhur xaloak inoiz ez bezala. Ikus ezazu nolako martingalak erabiliz.
2011
‎–Zer erranen dute gure herriko hilek. Haiek ere urpean utzi behar ditugu ala??
‎txaluparik handiena eraikiko dute gure herriko haurrek
‎Ohitura dute gure herriko haurrek
‎Horregatik kexa, errukitasuna edo errudunak bilatzea ezin da bide bakarra izan gure poltsikoa hutsik dugunean.Aldaketa garaian sartuak gaude eta horrek beti beldurra eta zalantza sortzen du. Nahiz eta betaurreko aldaketa, hausnarketa eta kritika sakonagoak eta proposamen ezberdinak behar izan (emaitza ezberdinak nahi baditugu, zergatik jarraitzen dugu gauzak modu berean egiten), konturatu behar gara egoerari aurre egiteko trebetasun eta gaitasunak ditugula.Eztabaidak, elkarrrizketak, elkarlanak, trukeak, harremanak balio handia izango dute eta izan dute gure herrietan. Dirurik ez dagoenean, baliabide hauek beti izan duten garrantzia berreskuratzen dute.Oraindik kosta egiten da honetaz ohartzea, azken urteetan tresna hauek erabiltzeko ohitura oso utzia eta agian galdua izan dugulako.
2012
‎Are gehiago, batzuek erabakitzen dute noiz, norekin eta nola erabil edo ikas dezakegun guk geure hizkuntza. Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute gure herriari nola deitu behar diogun. Ondorioz, une honetan ez dugu baldintza nahikorik normalizazio prozesua burutzeko.
‎XVI. mende hasieran Espainiak erresumaren hegoaldea. Nafarroa Garaia, konkistatu ondoren, Baskoniako errealitatea hiru ikuspegi desberdinetatik interpretatuda nafar gizartean, Aro Moderno eta garaikidean. Kronologikoki bata bestearenatzetik etorri dira baina, halere, hiru ikuspegiek jarraitzen dute gure herriaren taldeirudimenean, aldi berean. Hiru planteamendu edo eredu horiek laburbil daitezke«foru», «bizkaitar» eta «nafar» paradigmetan.
‎Are gehiago, batzuek erabakitzen dute noiz, norekin eta nola erabil edo ikas dezakegun guk geure hizkuntza. Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute gure herriari nola deitu behar diogun. Ondorioz, une honetan ez dugu baldintza nahikorik euskararen normalizazio prozesua burutzeko.
2013
‎Haurrei zuzendutako ipuin baten egokitasuna aztertu dute gure herriko Udal liburutegian. Horretarako, 60 kidez osatutako guraso eta irakasle talde bati inkesta bat egin diete.
‎c) Haurrei zuzendutako ipuin baten egokitasuna aztertu dute gure herriko Udal liburutegian. Horretarako, 60 kidez osatutako guraso eta irakasle talde bati inkesta bat egin diete.
‎Hizkuntzen arteko gatazketan botere gatazkak daude eta, ondorioz, batzuek erabakitzen dute noiz, norekin eta nola erabil edo ikas dezakegun guk geure hizkuntza. Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute gure herriari nola deitu behar diogun jasotzen genuen euskararen normalizazio prozesua burutzeko baldintza nahikorik ez genuela berresteko. Eta, 2012 urtearen hondarrean, Espainiako Gobernuak, beste behin, Damoklesen ezpata bere eskuetan dagoela erakutsi nahi izan zuen, eta Hezkuntza Kalitatea Hobetzeko Lege Organikoaren (LOMCE) lehen zirriborroa aurkeztu zuen.
2014
‎Pertsona hauek oso delitu larriak burutu zituzten, giza eskubideak urratu dituzte, min handia eta injustua eragin dute eta oinaze eta atsekabea zabaldu dute gure herrian. Preso horiek ere asko sufritu dute sufrimen hori gehienbat legala eta bidezkoa izan den arren eta horrek balio berezia ematen dio beren jarrerari.
‎Oso zaila da politika ongi egitea, adibidez, politikariek formakuntza egokirik eta herriaren ikuspegi oro hartzailerik ez badute. Hori baldintza ezinbestekoa da baina ez nahikoa, izan ere orain unibertsitate propioa dugu eta hala ere politikari gehienek oso ikuspegi murritza dute gure herriaz.
‎Espainiako agintariek euren boterea, euren indarra erabiltzen dute gure herriaren aurka egiteko, euren nahiak inposatzeko, eta aldi berean" demokratiko" deitzen diote euren buruari; lotsagabeak, hori bai. Faxismoaren ondorengo kuadrilla, euren" terrorismorik" ez dutenean ez dakite zertaz berba egin eta zelan zirikatu.
‎Oroit zaitez haien guduez, beren buruaz egin duten emaitza osoaz. Pairatuko dute gure herri katolikoa begiratzeko". Apezpikua jarraiki zaio" Maria bekaturik gabe kontzebituari" eta" San Martin Frantziaren gerizatzaileari" erreguka oraino, eta soldadu batzuek ezin izan diete negar malkoei eutsi, zeinaren kausaz makurtu baitituzte buruak oraino eta gehiago, soldadu adiskideak ohart ez daitezen flakezia horretaz.
2015
‎Noiz sartu behar dute ur handitan? Noiz hasi behar dute gure herri hau, zatiketa administratiboen gainetik pasatuta, bere osotasunean hartu eta bere etorkizuna argituko duten ekintza, hitzarmen eta pauso ausartak ematen?
‎Gaur egungo gizartearen arazoetariko bat, asko ditu, zera da, pertsonek ez dute beren aisialdirako denbora gehiegirik eta gainera, aisialdiak eta kontsumoak oso harreman estua dutela sinestarazi nahi izan digute. Aisialdiaren barruan herriak antolaturiko jaiek berebiziko garrantzia dute gure herrietan. Nahiz eta azken urteetan nolabaiteko gainbehera izan.
2016
‎Bejondeizuela!!!!!!!! Eta notizia erabat zabaldurik, Dysneyko pertsonaiak ere, hegazkina lepo beteta, lurra hartuko dute gure herri txiki honetan”, aurreratu digute ikuskizuneko antolatzaileek.Emanaldia, desfilearen ostean, goizeko 11:00etan hasiko da Oiardo Kiroldegian. Eta iluntzean, Orbeldi dantza taldekoen kalejira.Otsailak 5, ostirala:
‎Denek uste dute gure herri hau, Bismuth Sodoma eta Gomorra bezalakoa dela.
‎Lur erreserbak izateko helburuarekin erosi ziren lur horiek, batez ere ekonomiarentzat. Lurrak garapen ekonomirako palanka bat direla aldarrikatu ohi izan dute gure herriko hautetsiek aspalditik. Arrazoia dute.
2017
‎Ez da Manhattan. Morroi hauek porlanezko puzkerra bota nahi dute gure herrian. Bai, lehenago ere bertze herri batzuetan bota zuten.
‎—Eta zergatik ez dira hemen gelditzen? Zergatik ez dute gure herrian ostatu hartzen, zuk egiten duzun bezala?
‎Herriko bestak – Uztailaren 13tik 17ra iraunen dute gure herriko bestek. Gazteak etxe gehientsuenetan jadanik pasatuak dira eta egitaraua utzia dute bainan huna halere hitzordu nagusienak zoin diren.
2018
‎Frankismoaren atzaparretan itota eta Estatu jakobinoak asimilatuta, Euskal Herria hilzorian zegoela jaio zen ETA(.) Euskal Herriaren eta estatuen arteko gatazkan ETAk ziklo bat itxi nahi du(.) Halere, estatuek tematuta segitzen dute gure herria aurreko ziklo horretan kateaturik mantentzeko(.) bere osotasunean konponbidea emateak ekarriko lukeen egoeraren beldur. ETAk, ordea, ez dio egoera demokratiko horri inongo beldu rrik, eta horregatik hartu du Erakundeak erabaki historiko hau(.) 2011n borroka armatua behin betiko uzteko hartutako erabakiaren ondoko segida logikoa da.
‎Ez naiz herri honetako herritar gehienentzat oinarrizkoak diren agindu etikoak errepikatzen hasiko. Ia euskal herritar guztiek gaitzetsi egiten dute gure herrietan isuritako odola, eta bat egiten dute hainbeste jenderi egindako minarekin(?) Guztion artean gainditu behar dugu egoera hori?.
2019
‎Horretarako, «nor garen eta horrela zergatik jokatzen dugun deskribatzeko erabilitako narratiba kolektiboak»azter daitezke. Kapituluan azaldutako hainbat ikerketak agerian uzten dute gure herrian maila askotan bultzatutako eraldaketa handien atzean balio sistema propio bat dagoela; haietan oinarrituz, diote egileek, «giza garapen iraunkorrerako eta gizarte berrikuntzarako herri gisa mundura proiektatzeko aukera dugu». «Gauza berak ikusten ditugu, baina ez ditugu berdin interpretatzen», gaineratzen dute, eta horrexek egingo du posible «zerbait berezko eta desberdina munduari ematea».
2020
‎Badu garrantzia hausnartzeak nor mintzo zaigun euskaraz bizi garen euskal herritarroi? Beti interes handia piztu izan dute gure herritik igaro diren bidaiari atzerritarrek nola ikusi gaituzten, haien bitartez geure burua ispiluan islatua ikusteko, oroitzapen txarreko Aymeric Picaudengandik hasita, askoz oroitzapen hobeagoko W. Humboldt eta V. Hugorenganaino, besteak beste, eta Hiromi Yoshidaren kasua gehiago hurbiltzen da azken horiengana, batez ere Humboldtengana; izan ere, denbora dezente eskaini zion prusiar politikari eta jakintsu handiak euskarari eta euskaldunoi, eta horixe da japoniar euskaldunduaren kasua ere, hizkuntza ez ezik literatura aldetik zubi lanean baitabil urteetan japoniar kulturaren eta euskal kulturaren artean.
‎Jaiotzek ere ibilbide luzea dute gure herrian. Honako hauek dira azkenaldian ikusi izan ditugunak:
‎Azpeitiko Kultur Mahaiak eta Kulturaz Kooperatibak gertutik bizi izan dute gure herriak aspaldi handian ezagutu duen kultur loraldi oparoena. Ez ditugu orain on aldi horren balizko arrazoiak arakatuko, ez diogu bide emango oraindik gertatu ez denaren nostalgiari, eta ez gara orduz baino lehen hileta jotzen hasiko.
2021
‎Ez genekien Soraluze eta Lasarte Oria plan bateratua egiten ari zirenik. Zer antzekotasun dute gure herriak eta Soraluzek?
‎Euskararen ahozko erabileran eragiteko asmoarekin jaio zen Berbekin proiektua. Egin diren kale neurketek agerian jarri dute gure herrietako gazteen artean euskararen erabilerak beherantz egin duela azken urteotan; hori erakusten zuen Bergaran egindako azterketa batek (Bergarako Udala, 2015), eta 2016ko Hizkuntzen Erabileraren Kale neurketak (Soziolinguistika Klusterra, 2016). Hortik egitasmo hau.
‎Garaiz kanpoko operazio bat da. Hamar urte dira ETAk behin betiko su etena iragarri zuela, baina askok tematuta jarraitzen dute gure herria iraganera kateatuta mantendu nahian.
‎Aberri Egun honen ingurumariak, herri izatea argi eta garbi adierazteko beharra ekarri digu. Humanitateak erantzun berriak behar ditu, eta gureek, hain zuzen, koherenteak izan behar dute gure herriarekin eta lurraldearekin. Horregatik diogu nazio izaerako ekintza komunitariotik baino ezin dugula ekin:
‎Antolakuntzan borroka armatua eta masa borroka banatzeak sortu eragozpenak ez dituzte konpentsatzen haren balizko abantailek. ETA siglek inoiz baino hurbilago egon behar dute gure herrira, eta ezin dira herri horretatik baztertzen duen dinamika batean bildu.
‎Zer zentzu du Euskadin demokraziaz hitz egiteak euskal lurraldean GC, PA eta CGP bezalako gorputz militar eta paramilitarrak daudenean? Berdinak dira Gasteiz 1976an, Zaharra eta Goikoetxearen aurka Itsason, Lemoizen kontrako mobilizazioei erasotan ibiliak, eta agerian uzten dute gure herria mende duen diktadura militar espainiarraren erregimena.
2022
‎Pandemiak eta pandemiaren eskutik azkartu eta areagotu diren krisi horiek guztiek erronka kolosalen aurrean jarri dute gure herria. Horiei erantzuteak eskatzen du herri honen energia komunitario guztiak aktibatzea, duela 60 urte gertatu zenaren moduko herri bulkada bat sustatzea.
‎″jendea Irurtzunera iristen denean, orokorrean, lehenengo urtean oso oso pozik dago. 5 urte daramatzatenak hemen esaten dute gure herria ez dutela hain gustuko. Eta behar dira 10 urte egotea Irurtzunen berriro oso pozik daudela esateko″ Gaineratu duenez, ″ez du ematen gatazkarik dagoenik, baina elkarbizitzarena zenbait puntutan ez da ematen″ Horregatik, zinegotziak uste duenez, ″gure erronka da elkarbizitza sortzeko tresnak edo aukerak izatea, indarrak horretan jartzea.
2023
‎Burutu berri dute gure herriko mapa morea. Hirigintzari ere betaurreko morez begiratzeko garaia da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia