2010
|
|
Akatsek, nahiz eta gutxi izan, argi uzten
|
dute
gure sistema kognitiboa gure aurretiko ezagutza eskemen araberakoak diren prozesu berreraikitzaileetan oinarritzen dela (gertakizunaren gidoia edo/ eta estereotipoak).
|
2011
|
|
71). Gauza horiek ez
|
dute
gure uste osoa, badakigu jakin, ez dutela benetako baliorik, egunerokotik jaulki ditugu, bereziak eta bereiziak dira: jaietarako, aisiarako, polito egiteko, apaintzeko, adierazpen emozionalak egiteko... balekoak.
|
|
Galdetegia bost ataletan banatu da. Horrela bada, honako atalek osatu
|
dute
gure galdetegia:
|
|
Polizia etxeko jardunari dagokionez, andreek jasotako sostengu emozional eskasa eta haiei eskainitako informazioaren desegokitasuna azpimarratzen
|
dute
gure solaskideek, estu lotuta dauden bi faktore. Salaketa jartzeko detonatzaile nagusia eraso bat izaten da, eta kaltetua komisariara heltzen denean, haren egoera emozionala oso ezegonkorra da.
|
|
Halaber, biktimen babes sozialerako baliabideen ebaluazioari dagokionez, azken urteetan aurrerapenak izan direla onartzen
|
dute
gure solaskideek. Hala ere, arduratzeko modukoa da esparruan lanean ari diren agenteen arteko koordinaziorik eza, profesionalek emakume etorkinen egoera espezifikoari buruz erakusten duten analisi integralaren falta eta, bereziki, talde horrek legeak aurreikusitako laguntza ekonomikoak jasotzeko orduan jasandako diskriminazioa.
|
2012
|
|
Eta testuinguru horretan emozioek duten zeresana eta zeregina dugu aztergai. Hortaz, emozioek jaso
|
dute
gure arreta, enpresarentzat aktibo produktiboak diren aldetik. Dena dela, aurrez eta oroz gain aitortu beharra dago emozioak hori baino askoz gehiago direla, noski baino noskiago; emozioek gizakiaren, pertsonaren garapenarentzat duten garrantzia, aktibo produktibo izateaz gain eta haraindi?
|
|
Fenomeno askoz konplexuagoa da. Hainbat erakunde sozialek parte hartzen
|
dute
guk ikertu ditugun IAPen ekoizpenean. Erakunde bakoitzaren baitako gatazkek eta erakundeen arteko harreman konplexuek eraikitzen dituzte ibilbide horiek.
|
|
hau da, denbora tarte luze batean testuliburu kopuru handia aztertzeko balio duen eredua da gurea. Egon badaude beste metodologia sakonago batzuk, baina horiek ez
|
dute
gure helburuetarako balio edo, erabiliz gero, ia ezin gauzatuzko egingo zuketen gure langintza, kontzeptuen kategoria konkretu bat lantzeko edo testu gutxi aztertzeko diseinatuta daudelako. Hala ere, gure ereduan eragina izan dute bai Prendes Espinosaren ereduak (orokorra), nola matematika liburuetarako diseinatuta dauden Monterrubio eta Ortegaren ereduak eta Fernandezenak ere, hirurak arestian aipatuak.
|
2017
|
|
Uztarok ahalegin handia egin du unibertsitatearen eremuan euskara normalizatze aldera, baita Historian ere. Aldizkariaren 26 urteetan, hainbat belaunalditako ikertzaile ugarik aukeratu
|
dute
gure aldizkaria euren lan, ikerketa eta hausnarketak euskaraz plazaratzeko. Erabaki horrek militantzia puntu bat izan du.
|
|
Oso historia «tradizionala» jorratu izan dugu euskal historialariok Uztaron. Euskal historiografia berritu zenetik gizarte historiak eta historia politikoak bereganatu
|
dute
gure arreta. Uztaroren diziplinartekotasunak eragina izan du kultura gaien hautaketan, baina oso esanguratsua eta kezkagarria da, nire ikerketa eremua izan ez arren, ia ez egotea Historia postmodernistaren arloko lanik, ez eta apenas emakumeen historia lantzen duenik ere.
|
|
Euskal Herria bere osotasunean hartzen dugu, hau da, Euskal Herriko hizkuntza komunitate osoa da gure analisi esparrua, zazpi probintzietako euskarazko hedabideek osatzen
|
dute
gure azterketaren unibertsoa, muga administratiboen gainetik.
|
2019
|
|
Ezin da erabat baieztatu egilea Robert de la Rue den, edo, aitzitik, bibliografian batzuetan aipatzen den Pierre de la Rue. Halere, lehenengoaren alde egiten
|
dute
guk kontsultaturiko iturriek (Freedman, 2009).
|
|
Horretarako, «nor garen eta horrela zergatik jokatzen dugun deskribatzeko erabilitako narratiba kolektiboak»azter daitezke. Kapituluan azaldutako hainbat ikerketak agerian uzten
|
dute
gure herrian maila askotan bultzatutako eraldaketa handien atzean balio sistema propio bat dagoela; haietan oinarrituz, diote egileek, «giza garapen iraunkorrerako eta gizarte berrikuntzarako herri gisa mundura proiektatzeko aukera dugu». «Gauza berak ikusten ditugu, baina ez ditugu berdin interpretatzen», gaineratzen dute, eta horrexek egingo du posible «zerbait berezko eta desberdina munduari ematea».
|