2011
|
|
Teoriatik tiraka ere. hori ez da aski, ordea: euskarazko ingurumen arruntean (eguneroko bizimoduari dagozkion gorabeheretan) txertatu behar
|
dute
gazte horiek beren jarduna eta, lehenago edo beranduago, beraiek bezala euskaraz jarduten duten eta euskarazko bikote bizitza eraiki nahi dutenekin elkartu, euskal familia bat sortuz. Familia euskaldun berri baten ernamuin horrek bakarrik garantiza dezake, perspektiba kolektiboan, hizkuntza horren belaunez belauneko transmisioa. euskara indarberritu nahi duten eskolek eskolaz kanpoko eta eskola ondoko euskal gizartegintzan jardun behar dute, horregatik, ikasleek ere argi ikus dezaten zergatik ari diren euskarazko ahaleginean. horrek, berriro esan, eskolaren garrantzia (handia, dudarik gabe) gizarte bizitzako beste jardun guneen argitan antolatzea eskatzen du. eta horrek, berriro ere, euskaraz ezinbestean zer eratu nahi den argitu, adostu eta inplementatzea:
|
2013
|
|
Euskarazko auzogintza osasuntsu eta gizarte osaera arnas zabaleko batean txertatu behar dira eskolak, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan berariazko ekarpen sendorik egingo badute. Euskarazko ingurumen arruntean txertatu behar
|
dute
gazte horiek beren jarduna eta, lehenengo edo beranduago, beraiek bezala euskaraz jarduten duten eta euskarazko bikote bizitza eraiki nahi dutenekin elkartu, euskal familia bat sortuz.
|
2020
|
|
Fantasia horren ondorioz, eta globalizazioarekin lotutako beste hainbat aldagai sozio-ekonomikorengatik ere, Kataluniako hizkuntza politikek ez dute aurreikusten zen arrakasta osoa lortu. Gazte gehienak elebidunak izatea da politika horien arrakasta nagusia, baina, Massaguerrek ikusi ahal izan duenez, hizkuntza bat ala bestea erabiltzea praktika markatu gisa hartzen
|
dute
gazte horietako gehienek:
|
|
Hamar gaztek okupatu zuten duela hiru urte; orain, berriz, ehun eta berrogeita hamarren bat ibiltzen omen dira auzoaren bueltan. Okindegia jarri
|
dute
gazte horiek abian, eta biblioteka. Hitzaldiak antolatzen dituzte, eta, batez ere, Kaweah Colony komunitatekoak bezala, bizimodu" beste" bat, alternatiboa, eramaten saiatzen dira.
|
2021
|
|
Euskarak hiru dimentsio horietan duen presentzia/ ausentzia aztertu nahi izan dugu. Zer diskurtso
|
dute
gazte horiek euskarari buruz. Zer pentsatzen dute beren esperientzia linguistikoaz?
|
|
Euskarak hiru dimentsio horietan duen presentzia/ ausentzia aztertu nahi izan dugu. Zer diskurtso
|
dute
gazte horiek euskarari buruz. Zer pentsatzen dute beren esperientzia linguistikoaz?
|
|
Bestalde, desabantaila sozialei lotutako beste ezaugarri soziodemografiko batzuek areagotu egin dituzte, zenbait kasutan, zuzenean bizitako esperientziarik eza eta ikaskuntza politiko goiztiar ahula. Horiek horrela, aipaturiko baldintzek oztopatu egin
|
dute
gazte horiek baliabide kognitibo jakin batzuk, parte hartzeko trebetasunak eta sistema politikoari dagokionez herritartasun aktiboa eraikitzeko beharrezkoak diren beste zenbait disposizio eskuratzea. Horren guztiaren ondorioz, gazte horietako askok aktore gisa bainoago ikusle gisa hautematen dute beren burua kanpoko jotzen duten mundu politikoan, adituen aurrean ezjakin sentitzen dira, eta agentzia moduan eratzeko zailtasunak dituzte.
|