2008
|
|
Hala ere, ideia nagusien artean horixe litzateke lehenengoa: zarauztarren egunerokotasunean toki oso handia betetzen
|
dute
gaur egun hedabideek. Oso errotua dago egunkariak irakurtzeko ohitura, eta zer esanik ez telebista ikustekoa.
|
2009
|
|
Lurralde, kultura, ohitura, izaera, pentsaera eta bizipen ezberdinez osatutako pertsonak elkarrekin komunikatzeko bideak gero eta gehiago dira eta inoiz baino eskuragarriago dauzkagu. Hizkuntzek funtsezko papera jokatzen
|
dute
gaur egun, orain arte bezala, komunikazio horien baitan. Baina nola aldatzen soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 13
|
2016
|
|
jardungune eta adierazbide jakin batean74 (ez ezinbestean eguneroko jardun arrunt, aurrez aurreko, informal kolokialean) gertatzen den jauzia aztertzen du horietariko batek: EAEko gazte gehienek euskara
|
dute
gaur egun, ez gaztelania, ikasgela barruko mintzaeta idazbide nagusi. Gaztelaniatik euskararanzko mintzaldaketa gertatu da hor:
|
2019
|
|
Jakitez elebakar edo euskal elebidun; egitez guztiak edo gehienak euskaldun (konparatiboki) garbi. euskal eskolarik gabe, are erdal eskolaz, belaunez belaun eta menderik mende euskaraz bizi izan dira. orain ere gutxi fio. Lagungarri ederra
|
dute
gaur egun, hori bai, eskola: a) egunaren zati ohargarria (%16 inguru) euskaraz betetzen dute neska mutilek, maisu maistrekin eta eskola lagunekin; b) euskaraz irakurtzen eta idazten ikasten dute, lehen ez bezala; c) herriko euskararen errejistro informal intimoez gainera hizkuntzaren aldaera jaso formalaz baliatzen ikasten dute hainbatean; d) erdara (gaztelania eta, partez, ingelesa) ikasten dute orobat (ik. zalbide 2016).
|
|
Ordezkaritza politikoaren krisia prozesu honekin lotuta dago: erakundeak demokratizatu behar ditugu, ongi, alabaina, erakunde horiek agintzen al
|
dute
gaur egun, agintzeko ahalmen errealik badute. Nork du datuen kontrola, eta, horren arabera, nork hartzen ditu erabaki eraginkorrak, alegia, nork agintzen du?
|
|
Bi kontzeptu sinonimoak direnak, denak baitira herritarrak. elkartu eta dinamizatzaileak bultzatuta ekimen ezberdinen bitartez hitz batzuk ikastea da helburua: fitxak, fruituak, bingoa... ez da ezer idazten, irudi fitxen bidez ikasten baitute. handik kanpo ere, ekintza osagarriak egitea dute helburu, aisia eta euskara uztartuz. hizkuntzaren prismatik hasi zen ekimena, 11 urteren ondoren, bestelako mugimenduak sortzen dituen proiektua da. dinamizatzaileek, proiektutik gertuen daudenek, honela definitu
|
dute
gaur egungo Auzoko egitasmoa:
|
2022
|
|
zergatik jarri ziren martxan euskara planak? Zergatik jarraitzen
|
dute
gaur egun. Zer motibazio dauzkate bultzatzaileek?
|
|
Identifikaturiko narratibek gaur egun lotura eza erakusten digute gazteen identitatea eratzeko prozesuaren eta euskararen erabileraren artean. Duela hamarkada batzuk, euskararen berreskuratzea eta erabilera euskal gizartea eraldatzeko beharrezko prozesuaren funtsezko elementutzat hartzen bazen ere, gazteek ez
|
dute
gaur egun etorkizuneko palanka edo modernitate gisa antzematen.
|
2023
|
|
Eta askok modu traumatikoan bizi izan zuten integrazio hori. Beraz, etorkinek ez bezala, altzatarra izatearen identitatea bereziki gorde
|
dute
gaur egun arte.
|
|
Ikerketa honetan parte hartu duten etorkinek eta ondorengoek egoki ikusten
|
dute
gaur egun euskararen aldeko hizkuntza politika egin izana eta, oro har, ulertzen dute euskara babestu eta sustatzeko neurriak ezartzea. Eskolaren bitartez euskararen ezagutza zabaltzea eta lanpostuetarako euskara eskakizunak definitzea ere, orokorrean, onartzen dute.
|