Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Kalitate zirkuluek, adibidez, oihartzun handia izan zuten laurogeiko hamarkadaren erdialde eta bukaera aldera; gaur egun ez dira aintzat hartzen, baina, kalitatea hobetzeko taldeak ez al dira, hein handi batean, kalitate zirkuluak? Batzuek esango dute ez direla gauza bera, baina nire ustez oso antzeko egiturak dira, neurri handian. Bestalde, ISO 9001 arauek eta gisa bereko beste arau batzuek zerbitzu jakin batzuetan izandako goraldia eta beheraldia ere hor daude.
‎Lan baimenik gabe ez dute gizarte segurantzan kotizatzerik, eta horrek berarekin dakar, bajarako, oporretarako edota langabeziarako aukerarik ez edukitzea. Bestetik, nominarik ez dutenez, ez dute ez mailegu bat eskatzerik, ezta etxebizitza bat alokatzeko berme bat aurkezterik ere.
2009
‎Deigarria da beste datu bat. AHT beren udalerrietatik igarotzea aurreikusia dagoela badakiten galdetuta, proiektuak kaltetuko dituen udalerrietako biztanleen herenek baino gehiagok(% 35) ez du horren berririk, eta bostetik hiruk(% 62) adierazi dute ez dakitela beren udalerrian zein izango den trenaren ibilbidea;% 19k adierazi du ezagutzen dutela beren udalerriko zein tokitatik igaroko den AHT, eta beste% 19k gutxi gorabeherako ideia bat badutela. AHTren proiektuaren inguruko ezagutzarik eza oraindik handiagoa da hiriburuetan udalerrietan baino.
‎Hamar pertsonatik soilik batek(% 11) uste du eskainitako informazioa nahikoa izan dela. Ostera, hamar elkarrizketatutik zazpik(% 69) adierazi dute informazio hori gutxiegizkoa izan dela, eta hamarretik bik(% 20) nahiago izan dute ez erantzun edo informazio maila baloratzen ez luketela jakingo adierazi dute. Bestetik, ustea da informazioa partziala eta interesatua izan dela.
‎Soilik hamar pertsonatik batek(% 10) uste du AHTren proiektuaren inguruko eztabaidetan eta erabakietan jendartearen parte hartzea ahalbidetzeko eskainitako tartea nahikoa izan dela. Ostera, hamar pertsonatik zazpik(% 71) uste dute ez zaiola eskaini parte hartzeko tarte nahikorik. Hiriburuetan bizi direnen% 11k soilik uste du AHTren gaian parte hartzeko ireki den tartea nahikoa izan dela; aldiz,% 62 esanguratsu batek aurkakoa pentsatzen du (gainera,% 27k ez daki edo ez du erantzun).
‎Adierazgarria da elkarrizketatutako hamar pertsonatik soilik batek(% 11) uste izatea eskainitako informazioa nahikoa izan dela. Ostera, hamar elkarrizketatutik zazpik(% 69) adierazi dute informazio hori gutxiegizkoa izan dela, eta hamarretik bik(% 20) nahiago izan dute ez erantzun edo informazio maila baloratzen ez luketela jakingo adierazi dute.
‎Soilik hamar pertsonatik batek(% 10) uste du AHTren proiektuaren inguruko eztabaidetan eta erabakietan jendartearen parte hartzea ahalbidetzeko eskainitako tartea nahikoa izan dela. Ostera, hamar pertsonatik zazpik(% 71) uste dute ez zaiola eskaini parte hartzeko tarte nahikorik.
2010
‎Azkenik, erantzun zati batzuk daude nonezinezkoa edo arazoa oso konplexu eta soluzio zailekotzat ikusten duten (n= 10;% 8). Alde batetik, uste dute ez daudela neurri eraginkorrak prebentziorako. Beste aldetik, gune pribatuan emandako arazo bat dela eta alderdi afektiboak indar handia hartzen duela.
‎Zehazki galdetuta ea ba ote dakiten iragarkiek zergatik duten edo izan dezaketen eragina erosleengan, inkestatuen erdiek esan dute ez dakitela arrazoia; heren batek eman ditu bakarrik argudioak hori azaltzeko.
2011
‎Erreala Ideologia eta sinbolizazio orotatik ihes egiten diona da. Erreala bertan da, denek ikusten dute, diskurtso eta praktika ideologikoak kutsatu barik, eta hala eta guztiz ere, denek egiten dute ez ikusiarena. Gure honetan, ondo ohituta egonda ere, Errealean diren antagonismoa, subordinazioa eta gatazka ikusi arren, bestela ulertzen ditugu:
‎Bideoak ikusteaz gain, ea beste erabilerarik ematen dioten galdetu zaie gaztetxoei; galdetu zaie, ea bideoak deskargatzen dituzten, bideoak igotzen dituzten edo bideo horiek sare sozialetan partekatzen dituzten. Emaitzek erakusten dute ez dagoela beste erabilera nabarmenik:
2012
‎aldaera estandarreranzko joera eta belaunaldien arteko kulturizazioa. Bi belaunaldien arteko hizkuntza harremanek erakusten dute ez dagoela kohesio linguistiko handirik. (...) Hiru parametroak (lexikoa, sintaxia eta morfologia) kontuan hartuz% 42 kasutan erantzun desberdinak bildu dira.
‎Horrenbestez, estatu mailako egunkarietan eginiko legearen balorazioak eragin ideologikoa nahiz joko politikoa islatuko lituzke: ezkerreko egunkariek legearen oinarriekin bat egiten dute eta haren sustatzaile den gobernua babesten dute, eta kontrara eskuineko egunkariek, ez dute ez gobernua ezta legea ere begi onez ikusten. Bestalde, EAEn disonantzia edo konplexutasun maila altuagoa azaltzen da, posizioak samurtuz:
‎Ildo beretik, kontuan izan behar da botereguneetan egoteak gaitze bat eskatzen duela eta emakume askok uste dute ez daudela gune horietan jarduteko prestatuta (Murillo, 2003). Beste aldetik, gure gizarteetako diskurtso nagusiak parekidetu egin ditu «gaitasuna» eta jakintza formalizatua.
2013
‎Ikuspegi soziokulturalaren eta etnografikoaren arteko kontraesan horiek agerian uzten dute ez dela oraindik kontsentsurik erdietsi ikasgelako interakzioaren azterketen inguruan. Honela berresten du Mercer ek (1997:
2014
‎Betiere, informazio hori erabakiak hartzeko beharrezkoa den informazioa denean eta ezkutatzearen azpian engainu asmoa dagoenean. Hala ere, azpimarratzen dute ez dagoela zertan publiko egin erakunde batean ezagutzen den guztia. Eta ondorioz, hainbat sekretu justifikatuta daudela diote.
2015
‎20a) Animaliak dituzten zenbait herritarrek esan dute indarrean dagoen araudia ez dutela ezagutzen.20b) Animaliak dituzten zenbait herritarrek esan dute ez dutela ezagutzen indarrean dagoen araudia.20c) Animaliak dituzten zenbait herritarrek indarrean dagoen araudia ez dutela ezagutzen esan dute.
‎20b) Animaliak dituzten zenbait herritarrek esan dute ez dutela ezagutzenindarrean dagoen araudia. **
‎20b) Animaliak dituzten zenbait herritarrek esan dute ez dutela ezagutzenindarrean dagoen araudia. **
‎20b) Animaliak dituzten zenbait herritarrek esan dute ez dutela ezagutzenindarrean dagoen araudia. **
2017
‎Kolaborazio leialaren erakusgarri dira. Inoiz ez dute ez kexarik eta zigorrik jaso, ezta hierarkiaren abisurik ere44.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia