Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Esan egingo dizut: istorioan aurrera joan ahala, beraiengandik oso gertu dauden garaietara iritsi gara; eta, jakina, nahiago izan dute ez jarraitu. Baina, noski, bataren zein bestearen etxeetan entzundakoekin neuk nahi dudan moduko istorio soinekoak josteko baimena eman didate.
‎" Harrerari" buruz eginiko ikerketek –hauen artean ditugu Britainia Handiko" Kultura Ikerketen" baitan eginikoak (Dayan: ...ot; ondotik etorritakoak (Jauss 1977) eta testuen interpretazioari eta esanahiari buruzko kontzepzioak, Deleuze eta Guattariren proposamenak (1988) komunikazioaren" Teoria Nomadaren" inguruan (haren arabera, mezu igorlea, mezua eta mezu hartzailea ez dira prozesuko" protagonista" finkotzat jotzen, protagonismo hori aldakorra eta mugikorra baita beti) eta abar– agerian utzi dute ez direla bat eta bera mezu sortzaileak bere mezuari eransten dion esanahia eta mezu hartzaileak jaso duen mezuari igartzen diona; gainera, ikerlari horiek guztiek (ezkerrekoak dira autore gehienak) gizarte praktikatzat jotzen dute mezuaren harrera, eta ez hartzaile bakoitzaren prozesu psikologikotzat. Bestalde," aginte indartsu" baten existentzia berriro defendatzen hasi diren teoriek epe luzeko eragina hartzen dute bereziki aintzat eta, nolanahi ere, hedabideen sistemaren funtzioa eta eragina aztertzerakoan ongi gogoan hartzen dute beste instituzio batzuek eta gizarte praktikek berek dituzten eraginekin duten lotura eta harremana.
2007
‎Oihan ikaragarri batzuek alde guzietarik inguratzen duten Zardandaneko probintziara heltzeko. Leku horretarako jendeek ez dute ez jainkorik, ez eidolorik, ez elizarik. Izkiriatzen ere ez dakite eta eguneroko lanendako gerletan irabaziak dituzten esklaboak dituzte erabiltzen.
2008
‎Eta ez al dira hauek beldurtzeko moduko hitzak!?. Denek pentsatzen dute ez naizela maitatzeko gai. Nik uste dut zurekin maitemindu nintekeela.
2009
‎Kalterik egiten ez duen botika bat, tanta batzuk baso batean... Emakume haiek uste dute ez dutela ezer gehiago behar. Gau ona igaroko dute.
‎Aipagarriak dira Amaia Zubiriarekin batera grabatu zituen album batzuk. Lan horiek garbi uzten dute Ez Dok Amairu mugimendua bertan behera geratzea ez zela musika ikusmolde desberdineko artisten arteko elkarlanerako oztopo izan inondik ere.
2010
‎Amak ez zaitu entzuten oizu! (Irriz lehertzen dira biak eta ondotik gazteek segitzen dute ez badute dena ulertzen ere).
‎Ez da arriskurik, esne analisia izanki ez da agalakzia izaten ahal... (So egiten diote.)... eritasunarekin esnea galtzen dute ez?
‎Erlijio irakaspena arriskuan dago. Ikastetxe askotan nahiago dute ez ematea, eta beste zenbaitetan ez dituzte gehiegi maite. Dagoeneko, handia da gaztetxo askoren artean, kristau kulturaren ezjakintasuna.
‎Areago," mundua ezagutzeari dagokionez, zientziak ez du lehentasunik". Ildo horretatik, pentsalari askok eta askok aldarrikatu dute ez dagoela arrazionalagoa den (usteak finkatzeko) eredurik. Izan ere, arrazionalagoa zer den testuinguruaren araberakoa da (zer zaren, Lehen Mundukoa edo indiar leinu batekoa).
2012
‎Horrela denbora izango dute atsekabea gainditzeko. Eta itzultzen naizenean, jakingo dute ez didatela arazoaz hitz erdirik ere esan behar, sekula. Isilean gordeko dute.
2018
‎Memelokeriak! Hiltzaile mordoarekin elkartu naiz azkenaldian, eta ez dute ez elkarren antzik, ez Lambrosok adierazitako ezaugarri fisiko horiek ere.
2020
‎Aurreko plaza zeharkatzen ari diren ikasleak, neguko berokiak soinean eta besoak gurutzatuta, orban bihurtzen dira, eta gero guztiz desagertzen. Orain Marianne ez dute ez miresten ez irain  tzen. Jendeak ahaztu egin du.
‎Zola lodiko zapata lau itsusi batzuk erabiltzen ditu eta ez da makillatzen. Batzuek esaten dute ez dituela zangoak depilatzen eta ezer. Behin Connellek entzun zuen Mariannek txokolatezko izozkia gainera isuri zuela institutuko jantokian, eta nesken komunetara joan, blusa erantzi eta konketan garbitu zuela.
2021
‎Baina horrek guztiak gaingiroki egon behar du jasorik haiekin ditugun harremanetan, hala bizitza erlijiosoak, nola adimenezkoak, bizitza afektiboak eta gizakiei buruzko iritziak; guk abiaburu huts bat izan behar dugu haientzat, jauzi egiteko ohola eskaini behar diegu. Eta hor egon behar dugu laguntzeko, laguntzarik behar badute; jakin behar dute ez direla gureak, baina gu haienak garela, beti eskuragarri, aldameneko gelan, dakiguntxoa erantzuteko pronto, galdera posible orori, eskaera orori.
2022
‎Pottotta haurrei egiten zaien hizkera ergel horretan polita izan liteke akaso, baina pototari pottotta deitzea potoloari potolito deitzearen antzekoa da. Getari Etxegaraik eta Mirari Martiarenak euren bakarrizketetan esaten dute ez direla potolitak, potolak direla. Gisa berean, Leirerena ere ez da pottotta.
‎–Esaten dute ez dela O. Connell zubia igarotzen zaldi zuri bat ikusi gabe.
‎–Eta, hala ere, esaten dute ez zela oso teologo ona, esan zuen Cunningham jaunak.
‎Gizakitxoentzako bazterñoak. Eta segidan esango dute ez dugula goranahirik, mendekoegiak garela Alaren aurrean. Mektubaren aurrean.
‎Eskuak gora. Hartara, ikusi egingo dute ez garela hiltzaileak, ezta matxinoak edo erresistenteak ere. Eskuak airera, Malika.
‎Auzoko aitona bat hil dela; osaba lanik gabe geldituko ote den; dena bukatzen denean, jende askok problema larriak izango dituela. Uste dute ez garela enteratzen, baina gertatzen dena da pandemia aurreko inozentzia galdu dugula. Mundua aldatu zaigu kolpean.
‎Egile batzuek, Taiaiake Alfredek eta Jeff Corntasselek esaterako (2005: 597), aditzera eman dute ez dela subiranotasun kontzeptua erabili behar autoktonoek gobernu agintariekin dituzten harremanetan, hori kolonizatzailearen jokoan sartzea eta autoktonoak benetan kolonizatuak daudela baieztatzea litzatekeelako (Flamand, 2020: 49).
‎Kanadan, beste estatu multinazionaletan bezala, errelato historiko kontrajarriak daude. Historialari batzuek diote Kanadak ez duela historia nahikorik, beste batzuek iradokitzen dute ez duela bere historia ezagutzen, batzuek historia gehiegi biltzen dituela esango lukete, eta beste batzuek, aldiz, historia berri bat idatzi nahiko lukete, iraganeko aztarnak ezabatu nahian.
‎Kanadan Konstituzioaren gaia eztabaidatzea proposatzen den bakoitzean, eragile politikoek esaten dute ez dela une egokia, fruitua ez dagoela aski ondua edo den dena primeran doala mundu zoragarri honetan. Bien bitartean, botere harremanak indartu eta gauzatu egiten dira, eta horien ondorioak gero eta iraunkorragoak bilakatzen dira.
2023
‎Liburutegian ezkupea hartu dute pela pela ez bukatzeko, txinu. Urdiainen ez dute ez euri, ez ebi esaten: eauri esaten dute; horrek aro bidaiaria pentsatzera darama aitzin euskara eraikitzeko aintzat hartzeko forma izan litekeela.
‎Ortziri buruzko gaia atera da berriz ere, baina gehienek erran dute ez dakitela deus ere horretaz. Alabaina, hiru ele jalgi dira agerira:
‎Horren beldur izaten gara, askotan; hitz egiteagatik suizidio saiakerak gehiago loratuko egingo diren pentsamendu okerragatik. Ebidentziak eta esperientziak erakusten dute ez dela horrela; alderantziz, murrizteko joera dutela.184 Suizidio saio bat askoz konplexuagoa da, eta, gainera, hausnartzen hasten bagara, irudimen suizida beti egon da gaur egungo bizitzako uneren batean, eta horregatik ez dugu horretan aurrera egin. Suizidio bat gertatzen denean eta komunikabideek jokabide suizida justifikatzen edo mitifikatzen dutenean, bullying a esaterako, hor bai kutsatze efektuaren arrisku handiagoa izan daitekeela, izan ere, ekintza horren ondorioz, zeharka, nerabe batek bere burua patologia edo sufrimendu horrekin identifikatuta ikustea eragin dezake, suizidioa zirkunstantzia horren konponbide gisa ikusirik; eta, esan bezala, eman behar den mezua aurkakoa da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia