Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2008
‎Hasteko, multimedialitatea eskasa da. hedabideek ez dute ez soinurik ez irudi mugikorrik zabaltzen. Edo oso gutxitan.
‎16. " Pribatuan, soziolinguista askok inolako arazorik gabe onartzen dute ez dituztela bereizten hizkuntzaren gizarte funtzioak eta gizartearen hizkuntza funtzioak: hitz joko erraza, baina deszifratu ezina" (Bañeres & Roman� 1994:
2009
‎Ezaugarri nagusiak dira sorterria, arbasoak, hizkuntza, ohiturak, historia. Ikusmolde tradizional hau adierazten dute ez bakarrik adin talde zaharrenetan, bai eta ere modernitatearen aroan.
2014
‎Enpresek, lehendik ere aipatu bezala, gaur egun hizkuntzaren normalizazioan partaide izateko behar gutxi sentitu izan dute ez bada barne eskari bati erantzun behar izan diotelako ala araubidezko kanpo eskari bati erantzun behar izan diotelako —batez ere kontsumo arloan— Zentzu honetan beraien ekoizpenari eta etekinari dagozkionak aztertuta, Orain arte esandakotik nabaritzen da toki garapen estrategia baten baitan kokatu behar dela euskararen normalizazioa, eta ondorioz, baita erabilera planena ere....
‎2. eszenari dagokionez, portaera oldarkorra ez da gehienen gustukoa, eta, gainera, besteen aldean argi ikus daiteke askoz adostasun handiagoa dutela baloratzerakoan. Are gehiago, elkarrizketatu batzuek esan dute ez dutela erreala ikusten. Bitxia da, 2 eszena (oldarkorra) baloratzean gisa honetako aipamenak entzun dira:
2017
‎• zenbait hiztunek irlanderarako gaitasun aktiboa dute etxean irlanderaz hitz egin dietelako (zenbaitetan ingelesarekin batera), baina haien inguruko komunitatea ez zen irlanderaz mintzatzen. hau da, bada jendea irlanderaz hazi dena Gaeltacht eremutik kanpo, sarritan irlanderaz hitz egiten hazi ez ziren gurasoek irlanderaz eginda. ...karen ibilbidea, trantsiziotikoa, hain zuzen. irlandan ia mende batez hizkuntza biziberritzeko ahaleginean egon ondoren, familia gutxi batzuk izan dira, Gaeltacht eremutik kanpo, irlandera etxeko hizkuntzatzat hartu eta hurrengo belaunaldiari transmititu diotenak. edonola ere, nahiz eta jatorri hori duten batzuek beren burua" hiztun zahartzat" duten, askok ez dute horrelakotzat, eta uste dute ez direla Gaeltacht eremuko
‎Jon Walsh – Irlanderadun berriak: jatorria, motibazioa, erabilera eta ideologia formak. zenbait hiztun berrik sentitzen dute ez dutela irlandera jabetzan Gaeltacht eremuko hiztunek bezain beste. ondorioztatu da irlanderako hiztun berria izatea eta horri eustea jarrera ezegonkorra eta zalantzazkoa dela maiz, testuinguru soziolinguistikoaren eraginez alderantzika baitaiteke. irlanderadunen sare sozialak ahulak izan ohi dira eta desegin ohi dira, hiztunak bizitza zikloan aurrera egin eta beste norabait joan baitaiteke biz...
‎6 espainiar eta frantziar estatuek" gorputz bakarreko nazioa" eraiki dutenez gero, ez dute ez hizkuntzarik, ez etniarik, edo antzeko banaketarik neurtu: ez dituzte kontuan hartu, ez dituzte gobernatzeko gai edo baliabidetzat jo. aitzitik, Frantzian legez debekatu zuten euren neurketa ofiziala (blum, 2002). kategoria horiek sortu, landu eta kontatu direnean, nazio estatuen errealitate ofizialaren kontra izan da, edo haien logikaz kanpo. alde horretatik, James Scottek dioen moduan, kategoria gordinak izan dira, estatu aparatuek sukaldatu gabekoak (Scott, 1998:
‎" Nik adibidez, o sea, txikitatik bik ikasi ditut, o sea, ez da euskeraz ez det lehenengo ikasi, o sea, bik batea. Baino bai da egia kanpoa juten naizenen ta hola, o sea, euskera ez dakitenen jendekin ta hola, bai sentitzen det sentimendu hori de... eztakit(...) es que ez dakit, da como... harro bezela baino ez dakit..." (H7) zazpi ikasleek aitortu dute ez direla ez euskara ez gaztelera ikastera behartuak izan, baina ikasle batek euskara gustuko duela esan arren, une batean hizkuntza ikastearen motibazio instrumentalari ere erreferentzia egin dio:
2019
‎3 euskarak berezko espazio sozio funtzionalak behar ditu: "... funtzio batzuetan jarduteko beharrezkoa edo onuragarria izan behar du(...) ez dakitenek sentitu behar dute ez jakite horren galera edo kaltea" (Zalbide, 2015: 23).
‎Gizarte arauek agintzen dute adinez zaharragoa denari zuka egin behar zaiola; baina hitanoaren arau sozialak kolokan daude orain. [...] Hala ere, aho batez baieztatu dute ez zaiela hitanoa errespetu falta iruditzen, garai bateko araua dela eta orain ez duela inongo zentzurik. dela eta, prestigioa eta autoritatea ez dira beti erakundeetatik goitik behera ezartzen, askotan aurrez aurreko harremanetan dago gakoa (woolard, 1989, 121 or.) eta hor hikaren prestigioa gailendu egiten zaio zukarenari. dena dela, prestigioaren kontua ez da beti horrela izan, oraintsu arte h... " euskaldun askoren gusturako hitanoak konnotazio txarrak ditu:
‎Gizarte arauek agintzen dute adinez zaharragoa denari zuka egin behar zaiola; baina hitanoaren arau sozialak kolokan daude orain. Oraindik, partaide batzuek esan dute ez zaiela ateratzen zaharragoei hika zuzentzea, errespetu kontuagatik seguru asko. hala ere, aho batez baieztatu dute ez zaiela hitanoa errespetu falta iruditzen, garai bateko araua dela eta orain ez duela inongo zentzurik.
‎Gizarte arauek agintzen dute adinez zaharragoa denari zuka egin behar zaiola; baina hitanoaren arau sozialak kolokan daude orain. Oraindik, partaide batzuek esan dute ez zaiela ateratzen zaharragoei hika zuzentzea, errespetu kontuagatik seguru asko. hala ere, aho batez baieztatu dute ez zaiela hitanoa errespetu falta iruditzen, garai bateko araua dela eta orain ez duela inongo zentzurik.
2021
‎Hala ere, argi ikusi dute ez dela horrela gertatzen Donostia bezalako hirietan, non euskararen presentzia nabarmen txikiagoa den.
‎Nolakoak dira harreman afektibo horiek? Ikasle guztiek ez dute ez gaitasun ezta ausardia berdina jendaurrean ahoz adierazteko. Konfiantza giroa sortu eta estrategia ezberdinak aurreikusi dituzu ikasleek eskolan ahozkoarekiko esperientzia positiboa izan dezaten.
2022
‎Garaiko kantautore ezagunen eran, Euskal Herrian ere molde hori jarraitzen duten musikariak euskaraz abesten hasiko dira, hain garrantzitsua izan zen Euskal Kantagintza Berriari hasiera emanez (Larrinaga, 2014; Aristi 2020). Michel Labeguerie lehena, berebiziko fama hartuko dute Ez dok amairu talde kolektiboak eta bertako zenbait kidek, beste hainbatekin batera (Larrinaga, 2014; Aristi, 2020).
‎Baztertu egiten dute, eta suntsitzailea, paternalista eta hegemonia kolonialaren betikotzaile gisa hartzen dute (Bergeron 2022b) eta, adostasunik ez badago ere, batzuek kultura genozidio kontzeptua erabiltzen dute hura deskribatzeko (Lévesque 2022). Beren iritzia emateko eskatu zieten ordezkariek uste dute ez dituztela kontuan hartu (Bergeron 2022b); hori ere aurpegiratu zioten Inuitek Kanadako Gobernuari, 2019an Tokiko autoktonoen legea (C) onartu zenean (Grignon Francke 2019).
2023
‎Ziurtatzen dute ez diotela murrizketarik ezarriko tokiko hizkuntzan lan egiten duen hedabideari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia