2005
|
|
Haien bizi soziala biziki aberatsa da. Ez
|
dute
etxea hesiz inguratuko, nehork ez ikusteko zer pasatzen den etxearen inguruan. Emazteek ez dute gela berezirik janariak egiteko eta jateko.
|
2008
|
|
Literaturaren Historia irakastean, testuliburuan zabalen agertzen direnak lantzen eta azaltzen ditugu, eta horiek eskatzen ditugu azterketan. Baina datu gehiegi daudenean, aukeratu egiten ditugu mugimenduetako esanguratsuenak[...] Eta bestalde, ebaluazio bakoitzean liburu bat irakurri behar izaten
|
dute
etxean halabeharrez; liburu horri buruzko ulermen azterketa egiten dute, irakurri eta ulertu egin dutela egiaztatzeko. Irakurri behar dituzten liburu gehienen autoreak ez ditugu klasean lantzen; helburu nagusia da beraiek euskaraz zerbait irakurtzea.
|
2009
|
|
Hasierakoek taldearen aurkezpena egiten
|
dute
etxekoen aurrean. Santa Agedaren martirioaz berba egin eta santuarekiko maitasuna kopla bidez adierazten dute.
|
|
Antzeko kasuak batu ditugu amama iloba eta nebaarreben artean. Etxetik urrun hildakoaren berri izan
|
dute
etxekoek, zantzu bidez, inork esan aurretik.
|
|
Jatabeko etxe guztietan egon da ganadua. Gure lekukoek oinarrizko bereizketa egiten
|
dute
etxe abereen artean: ardiak alde batetik eta ganadua esaten zaiona bestetik, hau da, idi, behi eta txahalak.
|
|
Lekuko guztiek entzun izan
|
dute
etxean Anbotoko SeƱorea aipatzen. Batzuek etxean, eta beste batzuek Urkiolara egindako autobus bidai edo oinezko erromesaldietan.
|
|
Biriketarako gaitzetarako, edo airearen bidez kutsatzen diren gaitzetatik babesteko sano ona da aker beltzaren sunde edo hatsa. Gortako atean aker beltza ipintzen zuten, gaitzik sartu ez zedin eta albeitxari legez
|
dute
etxe batzuetan. Batzuek albaitariari deitzen zioten, garaitikoek, aker beltza edukitzen zuten gortan.
|
|
Etxea, bizilekua izateaz gain beharlekua ere izan da euskal gizarte tradizionalean. Lantaldea osatzen
|
dute
etxekoek. Beraz, lantalde horren partaide dena etxekoa izango da era berean.
|
|
Jatabeko aldea etxeen izenak aztertzen hasita, jabetza kontzeptuak azken aldian egin duen aldaketa erakusten du etxe askoren izen bikoitzak. Lehenagoko jabetza kontzeptuan biztanlea etxearena bazen, izen berriek adierazten
|
dute
etxea biztanlearena dela. Azken hauek nagusitu zaizkie izen zaharrei etxe askotan, ahozko jardunean askoz nabarmenago idatzizkoan baino.
|
2013
|
|
Eibarren Eguen zuriz hasi eta asteartera bitartean ospatzen dira inauteriak, edo aratusteak, han esaten duten moduan. Neguko eske erronden barruan, koko eskea egiten
|
dute
etxerik etxe. Eskean ibiltzen direnak koko dantzariak dira, eta etxeetara doazenean makila dantza egiten dute bertan.
|
|
Amezketa eta Abaltzisketan halakoei Txantxoak esaten zaie, eta haiek ere makila dantza egiten
|
dute
etxeen aurrean.
|
|
Erregen bezperan familia elkarturik, torta edo gozoki bat prestatzen zuten, barruan baba bat zeukala. Zatiak banatu eta jaten hastean, baba suertatzen zitzaion umea etxeko errege izendatzen izan
|
dute
etxe askotan. Hori Erdi Arotik datorren ohitura omen da, erregeak Rey de la faba titulua ematen zion ume bati Epifania egunean.
|
2019
|
|
64 Bihotz bi. Gerrako kronikak eleberriko Flora Adolforekin egotearen arrazoia ez da soilik haragiaren desioei erantzutea, bakarrik eta abandonatuta sentitzen diren bi pertsonaiek (emaztea lehengoan eta gizona bigarrenean) beste batzuen besoetan bilatu
|
dute
etxean eskaini ez dieten arreta. Protagonistek sentitzen duten bakardadeari aurre egiten laguntzen diete maitaleek.
|
2021
|
|
Irakaskuntzak horretan ardura badu, deontologikoa, batetik, eta soziala, bestetik. Izan ere, IE2 k azaltzen duen legez, ikasle guztiek ez
|
dute
etxean aukerarik irakurtzeko: eskura libururik edo liburu egokirik ez dutelako, ez dagoelako irakurtzeko edo beste zeregin batzuetarako konfiantzazko girorik, orokorrean baliabideak falta direlako edota irakurtzea eta literatura ez direlako existitzen.
|