Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2008
‎Ikasleek irakasgai desberdinetan espezializatutako irakasleen aholkularitza eta laguntza dute. Baina arreta galarazteko elementu horiek saihesteaz gain, ordutegi eta diziplina zorrotzen bidez, udako barnetegietan ikasleek behar den laguntza akademikoa aurkitzen dute eskola porrota eragin ahal izan duten ikasteko zailtasunak edo zailtasun kognitiboak gainditzeko. Izan ere, barnetegi horien helburua ez da ikasleak gainditu dituen irakasgaiak gainditzea soilik," ikasleek ikasteko behar diren teknikak eta ohiturak har ditzaten nahi dugu, behin kanpoan, beren prestakuntzarekin jarraitzeko gai izan daitezen", adierazi dute Sigüenzako Sagrada Familia Eskolak (SAFA), Guadalajaran, 52 urte baitaramatza Espainiako geografiako 100 ikastaro horiek ematen.
2010
‎Baina infradiagnostikoa handia da oraindik, eta kasu ezagunak baino arazo gehiago dago ikaskuntzan diagnostikatu gabe. Hori gertatzen denean, kaltetuek arrisku handia dute eskolan porrot egiteko eta, TDAHen kasuan, mendekotasun jarreretan erortzeko, bai eta familian eta lanean ezegonkortasuna izateko ere. Oinarri neurobiologikoa Gaur egungo ezagutza zientifikoek erakutsi dutenez, ezin zaie “gandule” esan haur horiei; aitzitik, zergatik ez diren saiatzen eta zergatik ez dauden motibatuta bilatu behar da.
2012
‎Biek diotenez, “eskola porrotari aurrea hartzeko, onartu behar da aldea ez dela ezgaitasunaren berdina”, eta azpimarratu dute “eskola porrota ikuspegi globaletik hartu behar dela kontuan”. Escamilla eta Gamazo doktoreek adierazi dute eskola porrotaren terminoa “ez dagoela argi eta garbi definituta”; izan ere, “estatistikek adierazten dute lehen edo bigarren hezkuntzako ikasketak amaitu ezin dituzten haurren ehunekoa dela”. Baina, egia esan, liburuaren lehen kapituluan Nafarroako Unibertsitateko Hezkuntza Fakultateko irakasle Charo Repárazek azaltzen duenez, “hezkuntza porrotaz hitz egin litzateke, eskolaz kanpoko porrotaz, ikasleari, familiari, eskolari eta gizarteari eragiten dion zerbait bezala”.
‎Antonio Jiménez Alonso Gurasoak eskola porrotaren aurrean Gurasoek ez dakite beti seme alaben etenaldiaren aurrean erreakzionatzen. Gehiegi edo gutxiegi izateagatik, gaizki erantzuten dute eskola porrotaren aurrean edo nahastu egiten dute. Gerta daiteke seme alabek ikaskuntza nahaste bat izatea, eta hori konponduz gero, ikasketen arrakasta bermatuko litzateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia