Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2010
‎" Oro har, jendeak ez du sinesten entregatu denik. Haren ordezkariak, haren izenean jarraitzen dute esaten indar berriak helduko direla".
‎Markatuek dagoeneneko ezin dute esan markatugabeekin ez dutela zerikusirik. Markatuak, markatugabeen gizartean, balorazio bikoitzekin bizi dira:
2011
‎Aldeak alde, antzeko fenomenoak gertatzen ari ziren orduan Europa ekialdea edo Hego Amerika bezalako leku gehienetan ere. Garai haiek bizitzea tokatu zitzaienek ondo ulertuko dute esaten badut orduko egunerokotasuna guztiz politizatua edo ideologizatua zegoela hainbat eta hainbat arlotan, baita musika herrikoiarenean ere. Beste modu batean esanda, eramangaitza egiten zen zerbait aurrera atera nahi genuen guztiontzat errealitatearen eta gure proiektuen arteko harmonia falta.
2012
‎Egia esan, horietarik asko betikoak ziren, begi aurreko paisaia normala: kiroldegitik nola irten arrisku kasuan, autobusean nola jokatu, igogailuan zer egin aberiarik izanez gero Ulertzekoak guztiak, arriskuedo istripu kasuan zelan jokatu behar dugun, besterik ez dute esaten eta jakina, halakoetan jendeak lasaigarri eta lagungarriak behar ditu. Alabaina, muga hori aspaldi honetan gainditu dute prozedura oneko gidek.
‎Inkestak, hots, inkestak fabrikatzea, oso lagungarri suerta daiteke helburu horretarako. Inkestek ez dute esaten gertatuko dena, baizik eta inkesta egileek gerta dadin nahi dutena. Horrelako tresneria eta bitartekoak erabiliz manipulatzen gaituzte; horrela sortzen dira, gutxienez, bi errealitate:
2013
‎—Oldrich Menharten diseinuaren ildoa hartu litzateke. Berak txekierazko testuak izan zituen gogoan, baina zure hizkuntzarako ere balioko dute esan zuen azkenean, tentetu eta begiak zabalduz.
‎—Haur zapatatxo horrengatik harrapatuko dute esan zuen Earlek. Haur horren amak entzungo du poliziak zabaldutako informazioa, eta zerbait susmatuko du.
‎Baina datu asko falta dira. Haren lumatik ateratako dokumentu ofizialek eta ezagutu zutenen lekukotasunek ezer ez dute esaten haren bizitza pribatuaz. Inork ez du esplikatzen zergatik aurkitu zituzten haren kutxak, hil zenean, zetazko paineluz eta galtzerdiz beteta.
‎Berehala Hitzontzi klanekoek bat egin dute esandakoarekin:
2015
‎Ez dago diskurtso handien beharrik: grafiko horiek esaten dute esan beharrekoa. Hizkuntzen egoeraz dagoen (in) kontzientzia lausoa mugiarazteko moduko marrazkiak dira.
2016
‎—Ondo egiten dute esan zuen Carlosek kuzinariagana inguratuz.
‎—Egia, Dororen semeek berealditako lana izan dute esan zuen Guiomarrek duda muda baten ondoren. Gutxienez hogeita bost xanpain botila eraman behar izan dituzte beste mahai horretara.
2017
‎Hiztegien arabera aborigen edo indigena hitzek bertakoa izatea baizik ez omen dute esan nahi, baina inori ez zaio bururatzen idaztea Frantses aborigenak auzokidea hil du adibidez, edo Indigena paristarrak gizon bat hil du.
2018
‎Gure herri honen bi nortasunak, euskalduna eta erdalduna, elkartzeko ahalegin interesgarriak egin dira, azken batean errekara jo badituzte ere. Baina ezin izango dute esan saiatu ez ginenik. Nafar literaturaren bi munduak elkartzeko asmoz, Nafar Ateneoko kide batzuek poesiaren inguruan jai bat antolatzea proposatu zuten.
2019
‎—Santutxoa gurtzen dute esan zuen Tomasek.
2021
‎Kritika horien aurrean, irakasle postmodernoek atzera egiten dute esanez ez dela memoria kritikatzen edo ukatzen dutena, orain arte heziketa sisteman erabili den memoria errepikakor absurdua baizik, benetan memoria bera denean pikutara bidali nahi dutena. Zentzu horretan, zuzen dabil Masso esaten duenean memoria bera bakarrik itsua den arren, memoriarik gabeko inteligentzia hutsik dagoela; zuzen dabil Marina ere, ildo beretik esaten duenean ulermenik gabeko errepikapena absurdua dela, errepikapenik gabeko ulermena behin behinekoa den bezala.
‎Horregatik eskola idealaren profetek eta pedanteek jarraitzen dute eskola berrantolatu (berrasmatu, birdiseinatu...) nahian, aldaketak oraindik ere kosmetikoak baitira nagusiki. Hala ere, ez dute esaten nola pasa gaitezkeen praktikan eskola eredu batetik eskola ideal horretara. Marinak dioen bezala, hutsetik abiatu behar badugu, ez badugu onartzen egungo eskola dela eraldatu beharrekoa eta irakasleriaren esku uzten badugu aldaketa, mirarizko aldaketa ez da sekula gertatuko.
‎Susmoa dute hemen ez dagoela idazle kontzeptua desakralizatzeko edo hedatzeko asmorik, ezta literaturaren lurraldearen aduanan zaindari dauden eta bertara sartzeko pasaportea eskatzen duten mugazain uniformedunen porrotik ere; erabaki horretan oportunismo hutsa eta oihartzun mediatikoa izan nahia besterik ez dute ikusten. Sutuen daudenek nahiago dute esan banalizazioa izan dela, eta eskandalizaturik galdetzen dute zein izanen ote den hurrengo urratsa halako zentzugabekeria larriaren ondoren. Kantautorearen atzetik, sartuko ote da akademiaren sancta sanctorumean hitzaren sasikume aldra bat:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia