Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎– Ikasle askok ezin izan dute esan Euskal Telebistako zein saio duten gustuko.Hori, esan beharrik ez dago, nahiko normaltzat hartu genuke, ikasleaskok ez baitute Euskal Telebistarik apenas ikusten. Dena dela, ez litzatekesoberan egongo programazioaren berri ematea ikasleei, beren gustuko saioakaurki ditzaketela ikus dezaten.
2002
‎Hauek ez dute esan nahi egia adierazten duten ala ez, egia balioari erantzuten dioten ala ez baizik. Eta, ziurrak diren ala ez, ez zaigu axola, balio hori duten bakarrik.
2003
‎Estreinako biderrez munduko hiritar izangogarela, mugak desagertuko direla, herri eta pertsonen arteko distantziak murriztueta harremanak areagotuko direla... Zer ez ote dute esan azken boladan prozesujakin bat justifikatu eta haren azpian dautzan kontraesan lazgarriak estaltzeko. Lilura baliatu dutela, alegia, hitzen eta ideien lilura; izan ere, nork ez ditu dinamismoa, merkatuak malgutzea, unibertsaltasuna, modernitatea, mugarik gabekomundua, liberalismoa eta gisako berba totemikoak entzun globalizazioari buruzkoapologietan?
2005
‎2002ko bi epaiek aipatzen dute berdintasun eskubideak autonomia pribatuareneskubidearekin talka egiten duela eta, indarra galtzea adierazteaz gain, bi funtsezkoeskubide horien arteko erlazioa modulatu beharra dagoela. Ez dute esaten eskubidebat bestearen gainetik dagoenik, baizik eta bi eskubideek topo egiten duteneanbien arteko erlazioa orekatu beharra dagoela, baina ez du oreka hori lortu ahalizateko irizpideak zeintzuk diren zehazten. Soilik ondoko argudio okerra erabiltzendu:
‎nago azken urteotako diskurtso sakralizatzaileak orain artezuena baino zentzu gehiago eman diola (eman behar izan diola) Alardeari. Etaahalegin horretan beharrezkoa ikusi dute esatea kanpokook ezin dugula ulertuAlardearen zentzua; Alardea sentipen bat dela, kanpokoek inoiz bizi izango ezdugun goi arnas halako bat.
2007
‎Nire salatarien eraginez zuek zer sentitu duzuen, jaun atenastarrak, ez dakit; ni neu ordea ia neure buruaz ahaztu naiz haien eraginez, hain konbentzigarri hitz egiten zuten eta. Hala ere, horrela esateko, ezer egiazkorik behintzat ez dute esan (Platon, Sokratesen defentsa, st. I, p. 17, a).
2008
‎batzuek dioten muturreraino iristen, hau da, ez dute esaten gizarte adina garrantzirik gabekoa denik.
2011
‎Emozio eskasiaren zeinu tipikoak dituzte: keinurik gabeko aurpegi adierazpena; egurrezkoak direla edo izoztuta daudela dirudi, ez baitute ia keinurik egiten; mugimendu espontaneoen murrizketa eta gorputz adierazpenaren gabezia, hau da, ia ia ez dituzte gorputzak mugitzen (orduak eta orduak eman ditzakete postura berean) eta ez dute esaten edo pentsatzen ari direna gorputz keinuz laguntzen; besteekiko begi kontaktua ekiditen dute eta begirada galdua izaten dute; kongruentzia afektibo gabezia nabarmena izaten da (adibidez, norbait gertaera dramatiko bat kontatzen aritu arren, haien aurpegia irribarretsu egon daiteke); eta, ahots inflexio gabezia dela-eta, haien ahotsaren kalitatea monotonoa gertatzen da.
2014
‎ta eztakit nola idazten dan, besterik? ez dute esango, esangodute, besteik?. bai gausa hoyek tia.
‎Garaiko idatzizko prentsari begira esan daiteke kritikaegile askori ez zitzaiola biribila iruditu arlo batean edo bestean. Hala ere, denek bategiten dute esatean ondo idatzita dagoela eta gustura irakurtzen dela. Protagonistaemakumea izateari buruz kritika bakarrean hitz egiten da eta kritikaria oso gusturageratu ez dela nabari da:
‎Hiru urte eta erdi edo gehiago bete arte, ume gehienek ez dute kardinalitate kontzeptua erabiltzen kontatzeko garaian. Hau da, sei objektu kontatzeko eskatzen zaienean, hiru urte eta erdi baino gutxiagoko haurrek zenbakiak esaten dituzte (batetik seira), baina ez dute esaten guztira zenbat objektu dauden (sei). Hala ere, ziur samar esan daiteke bi urte eta erdiko haurrek kardinalitate printzipioa badarabiltela egoera praktikoetan; esate baterako, zein plateretan dauden gaileta gehien esaten dutenean.
2017
‎Nolanahi dela, nahiz eta audientziak hartzaile rolaz haragoko jarduerak egiteko aukera eta ahalmena duen, ehuneko handi batek hartzaile soil izaten jarraitzen du (van Dijck, 2009 Berrocal et al,, 2014; Simons, 2014; Sánchez Martínez eta Ibar Alonso, 2015). Horren harira, hainbat autorek (Bolin, 2010; Carpentier, 2011; Ballano et al., 2014) bat egiten dute esaterakoan gutxieneko teknologia trebetasuna ezinbestekoa dela hedabideekin interakzioa izateko, baina baldintza hori ez dela nahikoa jarrera aktiboagoen aldeko aukera egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia