Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2003
‎Nolanahi den ere, egiazko erlijioa betetzen den tokietan, gizarteak egoerarik berezkoena bizi du, eta, ondorenez, ordena onari eusteko egoerarik onena du. Halako kasuetan, xede horretan bat egiten dute erlijioak eta politikak, espirituaren botereak eta aldi baterako botereak batu egiten direlako.
2005
‎Krisia ere bai. Beti daude aldaketak, baina oraingoan aldaketa asko gertatzen ari dira, eta denak batera; soziologikoa, teknologikoa, ikasketetan, produkzioan... eta horiek eragina dute erlijioan ere. Kultura gauza koherentea da, eta erlijioa kultura horren baitara moldatu behar da.
2006
‎Matrikulek argi eta garbi jaso dute erlijio irakaskuntza jasotzeko aukerari buruzko atal bat.
2009
‎XVIII. eta XIX. mendeetan filosofiak eta, soziopolitikak? kritikatu dute erlijioa. Orain erlijioaren kritikarik zorrotzena erlijioaren beraren baitatik zetorren(, desmitologizazioa?).
‎Istorio guztiek nolabaiteko lotura dute erlijioarekin. –Familia katoliko sutsuan hazi zen O' Connor, inguruan protestantismoa gailentzen ari zela.
‎Eta hauxe Panuzzoren erantzuna: " Golek ez dute erlijiorik".
‎Gizarte arauak hizkuntzaren inguruan zeinek finkatzen dituen zehaztea ez da erraza, eta une historikoaren arabera aldakorra da. Gizarteak berak finkatzen ditu alde batetik, baina eragin handia dute erlijioak, politikak, pertsona prestigiodunek izaten dituzten praktikek, hedabideek zabaltzen dituzten mezuek...
‎Humerentzat, esaterako, materia eta pentsamendua ez dira bateraezinak, eta Humeren morala erlijiorik gabekoa da. Beraz, pentsalari horiek garbi erakusten dute erlijioak egiten dituen zenbait lotura guztiz eztabaidagarriak direla. " Erlijiorik gabe" mintza gaitezke bai arimez bai balioez.
2010
‎Huthien eta Sanako gobernuaren arteko gatazka aspaldikoa da; euren arteko gerra, baina, 2004an piztu zen. Zaidiak gutxiengo direlako Yemenenen heren bat osatzen dute erlijio horretako kideek, Gobernuak baztertu egiten dituela salatzen dute matxinoek. Sanak, aldiz, Iranen laguntzarekin emirerri zaidia berriro ezarri nahi izatea egozten diote.
2011
‎gure buruekiko lotsa, eta sexua da lotsa naturalen plazaratzen duen eremua. Horregatik landu dute erlijioek sexuaren errepresioa: lotsa senti dezagun, gure nortasunaren adierazpen askeenak lotsa izan dezan zigor.
‎Dena dela, badirudi benetakoak direla gizakia organismo gisa hartzearen kontrako indarrak: kontzientziaren bermatzaile eta inkisidoreak, boteretsuak, gizakiagana espiritua iristea oztopatu nahi dutenak; paradoxikoki, horixe egin dute erlijioek eta filosofia mota batek, espiritua nabarmenduz, baina aldi berean harenganako bidea itxiz.
2012
‎Ongi litzateke euskal erlijioaren hainbat alderdi berrikustea. Izan ere, erlijiosoek idatzi dute erlijioaren historia eta horrek baldintzatu du bere irakurketa.
‎Aurrenekoa da, nork bere pentsamenduak dituela onarturik, elkartzen dituena eta ez bereizten dituena bilatzen dutela bestearengan; horretarako, nahitaezko baldintza dute bestearengan uste ona jartzen jakitea ezagutzen ez den eremurantz elkarrekin joateko. Masoiek egiten dutela dioten bezala, ez dute erlijioaz eta politikaz hitz egiten, edo, zehatzago esanda, ez dute fede edo alderdi politiko jakin bati buruz jarduten. Erlijioek eta ideologiek bereizteko joera dute (Frankfurteko Eskolako adiskideek izango lukete zer erantsi honen inguruan) eta afaltiarren borondate nagusia, esan bezala, elkartzen dituenaren bila aritzea da.
2015
‎Kontzientzia txarra funtsezko grinen aurkako borrokak eragin du, norbere baitako zimino beltzaren aurkako krudelkeriak. Gatazka hau dute erlijioek sorkura.
‎Gizakiak izan dezakeen jainkozko izaeraz eta bizi dezakeen edo inoiz bizi izan duen esperientzia erlijiosoaz hitz egin dute erlijio eta espiritualitate ezberdinek, eta XX. mendean, homo religiosus delakoaren bila dabiltzala, historia eta fenomenologia erlijiozko bizipen horretaz mintzatu dira.
‎Bere elizarekiko atxikimenduaz hitz egin zigun Euskal Herrian. Eliza ebangeliko hauek, Estatu Batuetako jatorridunak, oro har katolikoak baino zorrotzagoak dira ikuspegian, komunitate txiki trinkotuagoak osatzen dituzte, eta atxikimendu handiagoa dute erlijioarekiko. Horrek apur bat ‘bazterretxe’ bihurtzen zuen beste kitxuekiko, horiek ikuspegi espiritual andinoarekin eta elementu katoliko batzuekin osatzen baitute ikuspegi existentziala.
2016
‎Eskola publikoa eta laikoa aldarrikatzen du EHIGEk. Geroz eta laikoagoa al da euskal eskola publikoa. Gero eta familia gutxiagok eskatzen dute Erlijioa; beraz, bai. Hala ere, orain kontuak aldatu egin dira Heziberrirekin.
2019
‎Bestetasuna planteatzea manikeismo bat definitzea da. Horregatik tratatzen dute erlijioak eta kodeek halako etsaitasunez emakumea. Gizakia bere mitologia eta legeak idazteraino goratu zen garaian, patriarkatua ezarria zen behin betiko:
2021
‎Idaztera doanak erregeak izan behar ditu, erreinuan sartu nahi badu, eta irakurtzera doanak ez du erregeak gurtzeko inolako lotsarik zertan eduki. Jainkoaren aurrean umiltzen irakasten dute erlijio guztiek, eta umiltze horretan ez dagoela umiliatzeko arrazoirik irakasten digu etimologiak, latinez humus hitzak" lurra" esan nahi duelako, eta lurra hartzen dugu, humanoak (humanus) garela gogoratuz, Jainkoaren aurrean umiltzen garenean (humiliare) edo inoren aurrean apaltasuna (humilis) erakusten dugunean.
‎Ildo horretan, antzeko hainbat ibilbide atzeman ahal izan dira elkarrizketatutako gazte batzuen artean. Ohiko politikagintzatik urrun, gazte horiek gero eta inplikazio handiagoa izan dute erlijioko hezkuntza erakundeek sustatutako jarduera zibikoetan eta boluntariotzan. Ikusi izan da, erakunde politikoek bezala, gizartean errotutako erlijio erakundeek ere konpromiso sozialerako balioen ondare bat eskaintzen dietela gazteei, iniziazio zibikorako antolamendu sareak, gizartean integratu ahal izateko soziabilitate ehunak, eta, bereziki, agentzia gisa jarduteko aukera objektiboak, nahiz eta erakundeen ezaugarriak direla-eta oso modu mugatuan izan.
2022
‎Korana irakurriko bagenu, aurkituko genituzke bizitza publikoan parte hartzen duten emakumeei buruzko istorioak eta olerkiak. Aldiz, bitxia da ikustea nola Mendebaldearen ikuspegiak eta fundamentalismo islamikoak elkar ukitzen duten; biek dute erlijioaren ikuspegi bera: patriarkala, mugiezina, irmoa, hierarkizatua... eta jende askorentzat hori ez da benetako Islama.
‎Dogmek agian ez dute erlijio baten zona itsuak saihestea beste funtziorik (Jesusen berpizkundea, Mariaren birjintasuna, Trinitatea...). Ulertezina egiten zaidana da politika bezalako hain egintza beharrezko bezain zibil batean zein errotuak egon ohi diren dogma ideologikoak eta jarrera dogmatikoak.
‎Laburbilduz: ez dute erlijio sinesmenik. Ez dirudi munduaren eta naturaren inolako ezagutza objektiborik dutenik; eta, errematatzeko, ez dute gizon emakumeei zibilizatu titulua emango dien inolako idazkera zantzurik.
2023
‎«Monogamia zalantzan jarri nahi dut. Zer zerikusi dute erlijioak eta jabetza pribatuak monogamiarekin. Intimitatearen espazioetan murgildu nahi dut».
‎Luzeago irauten dute erlijioek ideologiek baino, dio Rafael Chirbesek.
‎Konfiantza falta horrek kristauei erlijioarekiko haien lokarriak askatu lizkieke; baina ez da horrela ger240 tatzen, eta hori gertatzea eragozten duena da bizi erlijiozkoak kristauek behar duten zerbait eskaintzen diela; beraiek guti edo aski lausoki sentitzen dute erlijioari atxikiak direla sentitzen duten premia batengatik; baina beharra ez da gizakiaren Jainkoarekiko lokarri zilegi bat. Platonek erraten zuen bezala, bada distantzia handia beharraren eta ongiaren izaeren artean; Jainkoak gizakiari bere burua dohain ematen dio eta ororen gainera, baina gizakiak ez du jaso nahi izan behar; bere burua osoki eman behar du, baldintzarik gabe, eta arrazoi bakar baterako, hau da, ongiaren tai gabeko bilaketan ilusioz ilusio kurritu izana ondoren konbentzitua delako egia bereizi izana bere burua jainkoarengana itzultzean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia