Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 88

2004
‎Txirrindulari ezagunen artean Unai eta Aitor Osa, Aimar Zubeldia eta Ormaetxearen laguna zen Andoni Aranaga izan dira. Zerraldoa lau txirrindulariek sartu dute elizara eta Elorza Peñako eta Lagun Onak Txirrindulari Elkarteko txirrindulariak elizako sarreran ziren txirrindulari azkoitiarrari azken agurra emateko.
2005
‎Kanpandorreek erakusten dute Eliza Katolikoaren handitasuna. Oraindik ere, gure ingurura begiratu eta herri gehienetako eraikinik nabarmenenak elizak dira.
‎" Etsituak dira. Amor emana dute elizak husten direla ikustearekin."
‎Bi aita seme pare horiek ez dira gaixo enulak izan. Beren pasaia laburra markatu dute Elizako historian eta sainduen erronkan daude lauak, nahiz biga ezkonduak izanak ziren. Eta jakin ezazue bazela saltsa ederrik Elizan lau horien garaietan!
‎Apezek badute, eta gero eta gehiago izanen dute jos ahala urratu. Laikoek dute Eliza eskutan hartu behar.
‎Ze elizetan askotan jausten dira oinaztuak. Ze orratz handi bat jartzen dute elizetan, teilatuan, eta orratz hori da iman harria bezalakoa. Eta iman harriak burdina harrapatzen du eta elizako orratzak harrapatzen ditu oinaztuak.
2006
‎41). Baina, kasu askotan, adbokazioak edo elizaren izenak mantendu arren, espezialistek uste dute eliza horiek leku berean izango zirela Goi Erdi Aroan eta gaur egunean, baina dioskute eraikinek, jada, ez dutela orduko inongo ezaugarririk gordetzen, geroago eraikitakoenak baino ez (adibidez, Akostako San Bizente edo Estavilloko San Martin). Pentsatzen dutenez, horretarako arrazoia da egurrez eraikiko zirela, edota adobez?
2007
‎ALAIN: (OFF) San Ignazio erreformatzaile katolikoak idatzi zuenez, â?. Sinestunek kontuz ibili behar dute elizak eraikitzerakoan, begi aurrean dugunak eragin handia izan baitezake gugan. Segundo bakar batean informazio pila ikaragarria hartzen dugu kolore eta lerroen bidezâ?.
2008
‎erlijio katolikoa hartu zuen Afrikako lehen herria izan zen. Joalen azken urteetan katolikoak baino gehiago omen dira musulmanak, eta meskita eraiki dute elizaz betetako hirian, elkarbizitzaren eredu.
‎«agerian uztea gizartearen zati handi batek duen atsekabea Elizaren hierarkiak hainbat gairen inguruan duen jarrerarekin», hain zuzen ere. Eta bereziki salatu nahi izan dute Elizak duen jarrera emakumeei eragiten dieten bi gairen gainean, sexualitatearen eta abortoaren gainean. Taldearen ustez, apostasia egiteko jaso duten eskaera andanak agerian uzten du herritarren artean Elizaren jarrerarekiko dagoen «atsekabe handia».
2009
‎Lur-zati bion arteko banaketa udaletxetik elizara doan errepidea erabiliz egin izan zen garai baten. Hori ez da banaketa zuzena lekuko zaharrenen iritziz; baina aitortzen dute elizako bidetik Markaidetarantz Ergoien eta beste guztiari Erbera deitzeko joera zabaldu zela sasoi baten, gaztetxoen artean batez ere. Hala, eliza bera ere Erberakoa zela aldarrikatzen zuten azkeneko alderdi honetakoek.
‎Zinemako egokitzapena ez da liburuaren berdina. Hala ere, Howarden iritziz ez dute Elizarekiko eztabaida leundu edota indartzeko inolako asmorik izan. Howarden ustez El Codigo da Vinci filmean istorioko xehetasunak azaltzeko denbora gehiago zuen:
‎Gaurko, igandea, goizeko 09: 30etan Xalbadorren etxolaraino mendi ibilaldia prestatu dute, bere etxola eta Urepel herria bera ezagutzeko asmoz. Ondoren, meza bat izango dute elizan eta eguerdian herri kirolak izango ditugu ikusgai. Bazkaldu ostean, bertsolaritza izango da protagonista, bertsolari ezagunenak bertan izango baitira.
‎Apostoluek, hots, euskaldun fededunek? ez dute elizan sartu nahi. Hor daude ate gainetan, zeruari galdezka, garrasika, erreguka, biraoka, ezbaika.
‎Hasi gara desagertzen. Laster gutaz hitz egingo dute elizako kanpaiek.
‎Gerran eta politikan indarrak xahutu egin dira, baina dohakabea berrerosteko, eta eroritakoa jasotzeko, ez da asko egin. Ez dira gutxi izan gorrotozko eta bortizkeriazko enpresa bat Jainkoaren zigiluaren bidez ontzat ematen ahalegindu diren apaizak, eta ezkertiarrek oraindik uste dute Elizak haien aurkako borroka bedeinkatu duela?. –Minez esaten dut hau.
‎Lege kanonikoak arautzen zituen horiek guztiak. Halere, instituzio zibilek ere askotan parte hartu izan dute Elizaren prozesu horretan, bi aginteak (zibila eta eklesiastikoa) elkarrekin aritzen baitziren lanean. Gure garaietan beharbada ez da ongi ulertzen, baina garai hartako mentalitatea oso bestelakoa zen.
‎(2) Subjektuen aldetik, berriz, hirukote honen parte hartzea hartu behar da kontuan: batetik, herria bera, giza talde moduan, erakunde tradizionalen bidez ondasunen titular izateko gaitasuna errekonozitu izan baitzaio; bigarrenik, udala, erakunde publiko gisa, bere ondarean badituelarik bere jabetza pribatuko ondasunak eta, gestionatzeko, jabetza publikoko ondasunak; eta hirugarrenik, Eliza Katolikoa erakunde gisa (beste trataera dute Elizako elkarteek).
‎Goikolexalden azken urtez ospatuko dute elizaren inguruan San Antonio
‎New Yorkeko hilerririk txikienetakoa da Trinity Church elizaren lorategikoa, baina duen kokalekuagatik dirutza handia balio dute eliza eta hilerria dauden lurrek. Hiria bisitatzera joaten diren turista askoren jomuga ere bada, eta hildakoen atsedenlekua atseden hartzeko baliatzen dute haiek ere.
‎Igande goizean, herriko txistulari eta dantzarien txanda izango da. 18:00etan, herri kirolak egongo dira plazan, eta 22:30 aldera, bertso bakarrizketa saioa egingo dute elizako eskaileretan, Manex Agirre bertsolariak gidatuta.
‎zornea zer den azalduko dute elizetan,
2010
‎Orduko giroa nolakoa zen adierazteko, ongi da gertaera bat gogoratzea. AEBetako jesuitek aldizkari bat ateratzen dute Eliza eta sinismen gaietan oso ezaguna: America.
‎Ezkertiarrek, nonbait, laizismoa maite dute, baita herri honen kristau kultura eta artea baztertuz ere, publikoki gutxienez. Agintari batzuek ez dute elizetan beren oinik sartuko, elizarengandik aparte azaldu beharra daukatela uste baitute. Eskuindarrek, beren aldetik, handiak bota dituzte gotzainen aurka ETAren astakeriak aipatzerakoan bereziki.
‎Mesedez, entregatu arma Marcelinori eta joan meza ematera. Poz handia hartuko dute elizako santuek ere." Fray Victorrek purrustada batekin erantzun zion: " Lasaiago joango naiz elizara militarrek beren lana bukatuko dutela agintzen badidazu".
2012
‎Horretarako, gobernuak aski du emakume asko pobretzen dituen murrizketak egiteari uztea. Benetako arrazoiek zerikusia dute eliza katolikoaren eta Alderdi Popularraren hierarkiak emakumeen erabakitzeko ahalmenaren gainetik inposatu nahi dizkiguten balio erlijiosoekin. Elizak eta bere sustatzaileek ez dutelako oraindik ulertu erlijioa esparru pribatura mugatu behar dela, eta euren sinesmenen gainetik estatuak herritar guztien eskubideak bermatu behar dituela; eta, batzuei ez gustatu ez arren, emakumeenak ere bai.
‎Lekeition (Bizkaia) ohitura berezia dago egun horretan. Santua prozesioan ateratzen dute elizatik, eta portuan dagoen santuaren irudiaren aurretik igarotzean, santu eramaleek irudia uretarantz botatzeko keinua egiten dute, arrantzan laguntzeko eskatzeko. Kilin kala esaten zaio horri.
‎Honekin lotuta, ba­da­ aipatzeko moduko bitxi­keria bat. Izan ere, San Mi­gel eta gurutzearen musuaren testigu lana egitera egun honetan San Rafaelen irudia ateratzen dute elizatik. Urte­ osoan San Migelen bisita hartzen den egunean bakarrik ateratzen da elizatik San Rafael, eta aur­ten ere horrela izan da.
2013
‎Haiengatik kanporatua izan eta gero galdetu ziotenean zergatik egiten ote zuen, beti errepikatzen omen zuen gauza bera: «Zertarako balio dute eliza hauek, Jainkoaren monumentu eta hilobiak izanik?» (Nietzsche, 1998: 110).
‎Zutoin luzeen muturrean, argi pizar bat ematen duten bonbilla ahulak itzaltzeko desiotan daude, eguna lo emateko. Zazpiak kuarto gutti jo dute elizako ezkilek, berak nahi duen bezala. Fabrikako langileak orain hasiko dira agertzen.
2014
‎gorriek, berde ilunek, hori ia fosforeszenteek… Atentzioa eta berotasuna. Kolore horiek kontraste nabarmena egiten dute elizaren hormekin eta artistak ibilbidearen hasieran erabili zituen eta gaur ere koloreekin nahasten dituen zuri beltzekin. Eta kontrastea beste hainbat mailatan antzematen da.
‎Bosgarren mendean, elizkizunetara deitzeko erabiltzen hasi ziren fededun katolikoak. Ordutik, mezak iragarri edo orduen berri ematen dute eliz dorreetako kanpai hotsek. Baina, aste honetan, mutu geratu da Karrantzako Presa auzoko San Martin eliza (Bizkaia).
‎Erregeak zuzenean zerutik uso batek ekarritako olio santuz konsakratuak izango dira; haien odolaren eta gorputzaren santutasunean sinetsiko da, gaixoak sendatzeko dohain mirarizkoa usteko zaie. Errege frankoek Jainkoak bereziki eurei emandako misioa dute Eliza babesteko, fedea zabaltzeko, debozioa zaintzeko, etab. Davidekin eta Salomonekin berdinduko dira, eta katedraletan erakusten diren Itun Zaharreko errege eta profeten irudi zoragarrietan, fededun apalak bere erregeak eta elizako jaun nagusiak ikusiko ditu, Elizak hala irakatsita (Egiptoko faraoientzat piramideak direna, errege frankoentzat katedralegotikoak dira). Errege frankoetan Jainkoa lurrean presente egiten da:
‎zopa, haragi gisatua eta parrillan erretako haragia”. Arratsaldean, bazkalondorengo tartea betez, Lain taldearen kontzertu akustikoa antolatu dute elizan. “Azken urteotako ohitura da, kontzertu lirikoarekin hasi ginen eta iaz Erramun Martikorena etorri zen.
‎Azken orduko prestaketa lanak baino ez dira falta Gorlizen Santiago jaiei hasiera emateko. Ostegun honetan, uztailak 24, 19:45ean, pregoia irakurri eta txupina jaurtiko dute Eliz plazan, adin guztietarako dozenaka ekitaldiz beteriko egitaraua abiatuz, igandera (hilak 27) arte. Azken egun horretan bukatu, baina ostiralean hasiko dira Santa Ana jaiak, izen berbera daukaten Areeta eta Berangoko auzoetan.
‎Fauxtinek kabalkadak osorik utzi baldin baditu, dantzak kanbiatze gaitzak behar ditu jasan gerlaren ondotik parrokia taldeen sortzearekin. Helburu ezberdin baina osagarriekin errekuperatuko dute Elizak, burges komertsantek norabiderik gabe zihoan dantza eta garai hartan Euskal Herrian heldu zen turista uholdean atzemanen diote funtzio berria. Garaztarrak taldea adibide argienetarik dugu.
‎Emmanuelle serora: Berriki arte non izan dute Elizan bezalako kargurik emaztek, 20, 100, 1.000, 10.000 eta gehiago seroren buru baitira, kargu horri doakon diru kutxarekin. Serora lagunek demokratikoki izendatuak. zenbaiten daktilo bezala, bainan beste edozein kargutan.
2015
‎Begiak malkotan, beldurra oinetan, argiaren bila abiatzen da. Atera egin behar dute elizatik, jaunaren bakean. Hantxe dago.
‎Ez dute elizaraino iritsi beharrik izan. Abiatu eta segituan esan die tokiko abeltzain batek apaiza neguan hil zela, eta beste artzain bat heldu dela haren partez:
‎Ez dezatela hau zehaztu gabe utz, mesedez. Toledon itxi egiten dute elizara ematen zuen atea, baita Segovian ere, niri esan gabe, gainera?, eta bi ama priore hauek Jainkoaren mirabeak dira eta begiratuak; eta beraz, ni horretarako ez naizenez gero, iratzar nazatela nahi dut. Azken batean, klausurako monasterio guztietan egiten da hala.
‎2014 ikasturtetik aurrera, (LOMCE eta HEZIBERRI), erlijio katolikoa beste ikasgai edo arloen kategoria berbera dauka (erlijioko nota bataz bestekoa egiteko kontuan hartuko da), hau da, erlijioa espediente akademikotik eta eskola ordutegietatik kendu beharrean, hori baita jendarte gehienak eskatzen duena, Madrileko Gobernua eta Eusko Jaurlaritza Gotzainen eskaeraren zerbitzuan jartzen dira eta erlijioa aukeratzen ez dutenei haren ordezko sendo bat irakasteko derrigortasuna ezartzen dute. Gainera, hiritartasuna Heziketa kentzea lortu dute Elizarentzat gai polemikoak: Askatasun sexuala, sexu bereko matrimonioak, emakume eta gizonen arteko berdintasuna, familia mota ezberdinak... mahaigaineratzen zituelako.
‎Jose Maria Arizmendiarrieta euskal kooperatiba mugimenduaren sortzailea duela 100 urte sortu zen, apirilaren 22an. Erroman, Arizmendiarrieta kanonizatzeko eskaria aztertu duten teologoek aho batez erabaki dute Elizak erreferentziako pertsonatzat har dezakeela. Frantzisko Aita Sainduak aurten izenda lezake" beneragarri" (ohoragarri) Markinako semea.
‎Herriko Etxeko itzulia aitzineko astean egina zuten Heletan. Ortzaizen aldiz egin dute elizako aldia. Eta egunaren ontsa iragaiteko, Arrosan, Katina ostatuan, egin dute besta.
‎Kanpoan, jaz baino gutiago haatik, eurixka ere baitzen. Funtsean, eurixka horren gatik preseski, magoek berek eta mago horien segitzaileek itzuli laburra egin dute elizaren inguruan. Gero, eliza barnean haatik, bazen gaitzeko kartsutasuna eta biziki kantu ederrak entzun dira...
2016
‎Agerian gelditzen da elizatiarrek, ezta apezek ez dituztela onartzen beren pareko bezala. 31 etxe horietako nagusiek eskubidea izan nahi dute elizako karguak ukaiteko, gizonak galerietara joateko, emazteak besteekin jartzekoa aulkietan, ez denen ondotik pasatzekoa komuniatzen eta prozesioetan. Iduriz Luis 14 Frantziako erregearen aginduek 1683an, ezta Leon Aita Sainduarenak 1515ean, ez zuten eragin handirik izan agoten egoera aldatzeko elizetan.
‎Diozesako beste toki batzutan ere egiten dira holako elgarretaratzeak. Parropietako kontseilu eta beste jende ainitzek jadanik parte hartzen dute elizaren laguntzen. Gure eskualde hunek behar du bilakatu girixtino biziaren sustatzaile.
‎Murruak azkartu dituzte, erretaula xaharberritu, aldare berri bat ezarri, eraikin guziari freskaldi bat ona eman... Atxiki dute elizaren barnean bi eskualde daukan burdin sare zerradura, arras berezia dena. Margo eta xixelkadura, bada ondare gaitza.
‎Konpostelako bidean Joanden igandean mezara jin diren jendeek sorpresa ukan dute elizan sartzean, urdinez beztitu 56 lagunek lehen lerroak beteak baitzituzten. Hauek ziren Rhônes Alpes herrialdeko" Association Rhône Alpes des Amis de St Jacques" elkarteko kideak.
‎Apezak bereziki egoera hitsean dira. Batzuek atsegin haundirekin ikusten dute Eliza agertzen dela eta mintzo dela, hainbertze urte umil egon ondoren. Espantu egiten dute orai beren gain direla gauzak eta heien aitzinekoek, xahartuak eta ahulduak, ez dutela beren segida sorrarazi.
2017
‎Pertsonaia tradizionaletik kanpo da. Pentsa ezazu pastoral hau zer den adin batekoentzat, batzuek mutur egiten dute Elizako historia aipatzen baita, haserretu dira.
‎Fededunek sinesten dot, sinesten dot kantatzen dute elizan, eta ez dute Jaungoikoak seinale handirik egiterik behar benetan sinesteko. Besteok, fede handirik ez dugunok, frogak nahi izaten ditugu:
‎Hori bai, justizia arruntean baino luzeagoak izaten dira preskripzio epeak justizia kanonikoan, eta maiz aipatu izan dute elizako ordezkariek datu hori sexu eskandaluak lehertu direnean. Delitua aspaldikoa izan arren ere, berdin berdin epai dezakeelako apaiza epaitegi kanonikoak; sistema kanonikoaren zorroztasunaren bermetzat aurkeztu izan du hori elizak.
‎–Juan Kruz Mendizabal apaiza zigortu egin dute elizako barne prozedura batean, adingabeei sexu abusuak egiteagatik. Donostiako elizbarrutiak jakinarazi duenez, 2001ean eta 2005ean gertatu ziren abusu horiek, Mendizabal Donostiako Alde Zaharreko San Bizente parrokian apaiz zenean:
‎Baina erantzuna batez ere apaiz abusatzaileari begira egiten zen, ez biktimei begira. Datuek erakusten dute elizetako arduradun gehienek neurriak hartzen zituztela apaiz abusatzaileak, errehabilitatzeko?. Halaber, arduradunen neurri hauek ez ziren gardenak elizatik kanpokoentzat?.
‎Jarraian, Errekagane kalera hurbilduko dira, Itzubaltzeta gaztetxea zena gogoratzeko ekitaldia egiteko. Horren ostean, 15:00ak aldera, bazkaria egingo dute elizaren arkupetan; horretarako txartelak erosteko azkenengo eguna eguena izango da, Mona tabernan eta institutuan.
‎Zapatuan, arratsaldeko 20:00etan, Ascensio Gurrutxaga, urte luzez herriko abade eta organista izan zena, omentzeko kontzertua eskainiko dute elizan. Abesbatzak, txistulariek eta Iñigo Alberdi organistak parte hartuko dute bertan.
‎Erakusketaren prestaketan “denbora asko” eman dute Eliz Museoan. Besteak beste, historiagile, arotz, kristalari, elektrikari eta ikus entzunezko teknikariek parte hartu dute “zehaztasun handiko” lana egiteko.
‎Igandean, Presidentearen bozak iraganen dira Gantxikiko kirol salan, goizeko 8:00etatik arratseko19: 00ak artean. Bertzalde hirugarren igandea izanik, goizeko 11: 30etan usaiako Mutxikoek alaituko dute Elizako plaza.
‎Egitura horrek Frantzian dituen hamar lurraldetatik zazpitako apez buruek kritikagutun bat irakurrarazi dute maiatzaren 7ko meza nagusietan. Diote Elizak ezkontza tradizionalistak onartzeko behartuak liratekeela Lefebvristak apezpikuen mutil izaitera; gehitzen dute Elizan sartuko direla bakarrik Vatikanoak berriz hartuko duenean Kontzilioa arte segitu duen bidea. Kritika gutun horren izenpetzailetan dugu David Aldalur, Etxarri Oihenarte jauregian ihaz sartua den eskolako burua.
‎Jesus, hauentzat, askatzaile bat da, injustiziak salatzen dituena, gizon emazte ororen duintasuna gain gainetik jarriz. Gaizki ikusten dute Elizak katoliko kontserbadoreeri erakusten dien begi ona.
‎Bezpera arratseko Sinfo Niko kantaldi musikaldiak ere arrakasta ederra izan du. Entzuleek mukurru bete dute eliza eta lekuko kantariek, Hertz orkestra sinfonikoak hoin ongi ederturik, txalo bero eta luzeak hartu dituzte.
‎Aldiz Frantziako apezpikuak ez dira mintzatu, edo hain guti. Beraz kazetalariek erran dute Eliza katolikoa isilik egon dela. Ene galdea, betikoa:
‎bolondresek parte hartzen dute elizara etortzea onartua duten presuneri garraioa segurtatuz. Multxo pollita hurbildu da eukaristiara eta horietarik dozena batek erien oliodura edo sakramendua errezebitu du.
2018
‎2017ko irailaren 16an, Parisen, Frantziako aoezpiku ortodoxoen batzordeak, Apezpikuen konferentziak, Kristau ehza kontseiluak eta Protestant federazioak ofizialki abiatu dute Eliza Berdea Labela izena duen ekimena. Beste lurralde batzutan (Suitza, Kanada, Alemania, Inglaterra.) jadanik abiatu ekimenaren espenentzia segituz, proposatzen dute 5 arlo ezberdinetar>oinarritzea ospakizunak eta katekesia ba timenduak, lurrak, komumtano eta orokor engaiamendua.
‎2017ko irailaren 16an, Parisen, Frantziako apezpiku ortodoxoen Batzordeak, Frantziako apezpikuen Konferentziak, Frantziar kristau eliz Kontseiluak eta Frantziako protestant Federazioak, ofizialki estreinatu dute Eliza Berdea labela (https:// www. egliseverte.org/). Nazio mailako tresna hau, Kreazioarenganako errespetua bultzatzeko asmoz, beren ekologikoa bidean jarri edo indartu nahi duten kristau komunitate guzien esku dago.
‎Oraingo gazteak ez dira elizara joaten eta, beraz, gune hori galdu da. Peñagarikanok eta Dorronsorok, esate baterako, esana dute elizan kantatzen ikasten zela, oraingo gazteek ezin dute hori esan.
‎–Satanasen morroiek aldarrikatzen dute Eliza eta Estatua gauza ezberdinak direla, eta Estatua sartu daitekeela erlijioari dagozkion kontuetan. Ezkontza zibila sustatzen dute, eta moral laikoa, eta utilitarismoa, eta sozialismoa, eta komunismoa, eta elkarte sekretuak, eta pentsamenduzko askatasuna, eta aurrerapen zientifikoak, eta kultura modernoa...
‎Ziur esaterik ez badago ere, ez du ematen Iruñearen paisaia monumentala txundigarria zenik garai honetan. Ez arabiarrek ez Kordobako Eulogiok, Wilesindori 848an bisita egiten dion mozarabiarrak, ez dute eliza garrantzitsurik aipatzen Iruñean. Are gehiago, De laude Pampilone izeneko Iruñearen laudorioa IX. mendekoa bada, hiria goraipatzeko erabiltzen dituen klitxe hutsal sinestezinek errealitatearen pobrezia adierazten dute.
2019
‎" Ulertzen dut Arrasateko fededunen haserrea. Sekulako lana egiten dute Elizaren alde, eta lan horren erdi erdian jotzen duen erabaki bat hartzeko orduan inork ez ditu kontuan hartu"
‎Ulertzen dut euren haserrea. Sekulako lana egiten dute Elizaren alde, eta lan horren erdi erdian jotzen duen erabaki bat hartzeko orduan inork ez ditu kontuan hartu. Baina zaila zen horri buelta ematea, batez ere, nik hasiera batetik eman nuelako baiezkoa, baldintzarik gabe.
2020
‎norberekeria sustatzen duela, maitasunari buruz ikuspegi faltsua agertzen dela, emakumea mesprezatzera bultzatzen duela. Komunikabide batzuek barre egin dute elizak pornografiaren kaltegarritasunaz hitz egin duelako. Agian tarte handiegia ematen dio gaiari, baina galgarritasun hori #MeToo mugimendu feministak ere salatzen du.
‎Nagusilaneko boluntarioek ere antzeko zereginak gauzatzen dituzte, baina ez dute Elizarekin inolako loturarik; talde" akonfesionala" da. San Martin egoitzara, Loiolako jesuitengana, Jesus Maria komentura eta Antxieta etxera joaten dira laguntzera.
2021
‎Alabainan, Jondoni Joani inguruan ospatzen dira herrietako besta frango. Besta Berriz eta Otabaz kristauek proosionean Iguzki Saindua laguntzen dute elizatik kanpora ateratzen. Udan bakantzak hartzen dituztenek ikusten dute beren oporraldia hurbiltzen ari.
‎Horregatik, aurten, joan den urtean bezala, bihar ez dute ezer berezirik antolatuko beteranoek, eta soilik meza bat egingo dute San Migel elizan, 11:30ean. Ostean, aurresku bat dantzatuko dute elizaren kanpoaldean, eta, aldi berean, izurritearen erruz hil diren guztiak oroituko dituzte. Gaiarrek, ordea, gogorarazi du meza horrek pertsona kopurua mugatuta izango duela, osasun neurriak direla eta.
‎Gisa honetara, «udalak herrian aspalditik zegoen behar bati erantzuna» emanen diola dio Otxotorenak: «urteetan hainbat herritarrek adierazi izan dute elizatik kanpo hiletak egiteko toki aproposik ez zegoela».
‎Ekialderago, Bucovina (edo Hegoaldeko Bucovina, beste zati bat Ukrainan dago eta) aurkituko dugu, baina Maramuresetik iristeko (dena trenez posible bada ere), Tihuta mendate famatuan barrena egin behar da, XIX. mendeko Dracula eleberrian agertzen zen “Borgo mendate” berbera. Giro alpinoa duen Bucovinan ospe handia dute eliza batzuetan margotuta dauden fresko koloretsuek eta euren urdin koloreak (adibidez, Voronet monastegian).
2022
‎EH Bilduk, ERCk eta Unidas Podemosek eskatu dute Eliza Katolikoaren pederastia kasuak argitzeko
‎Horrekin batera, salatu dute Eliza Katolikoaren zein botere politikoaren «egitura patriarkalek» eraso horiek eta, beraz, biktimak «ikusezin» bihurtu dituztela. Nabarmendu dute batzordeak biktimen aldeko erreparazioa «erraztu» duela, «justizia errestauratiboko» prozeduren bidez.
‎Barrualdeak badu atentzioa ematen duen elementu bat; izan ere, koloretako marrez jantzitako hamarnaka zutabek eusten diote eraikuntzari: «Koloreek modernizatu egiten dute eliza, baina horrek ez du esan nahi ahantzarazten duenik Erdi Aroan eraikitako eliza dela», adierazi du prentsa arduradunak. «Garai hartako pinturak dira hormetan daudenak, benetako harribitxiak».
‎Era berean, salatu dute Eliza Katolikoa ez dela gaitzesten: «Legeak ez du Eliza Katolikoaren kondena jasotzen, ezta Elizak 1936ko estatu kolpea lagundu izanagatik barkamena eskatzeko duen exijentzia ere.
‎Gaineratu dutenez, berdegune ere bat eraikiko dute elizaren atzealdeko eta alboko fatxadaren ondoan, eremu horretan dauden koten arteko aldea arintzeko eta elizaren ondoko plazan nahiz Tartanga kaleagaz bat egiten duten gunean dauden berdeguneei eusteko. Horretaz gain, Tartangaren ondoan dauden berdeguneak handitzeko eta elizaren ondoan dagoen berdegunea aldatzeko asmoa ere iragarri dute; horrela, haren perimetroa planteatutako geometria berrira egokituko baita.
‎Bitartean, sukaldariek paella prestatuko dute eliza ondoan eta 14:30ak aldera, dantzazaleak elizpera batuko dira, bazkaltzera. Menua ondorengoa izango da:
2023
‎Baina profetismoaren eta autoritate instituzionalaren arteko kontrakotasun honek, Michel Bouvard en ustez, arras xantza guti du oraiko garaietan aterabide onik aurkitzeko. Eskuin muturrak eta eskuindar katolikoen zati batek (beren garaian, maurrasiarrak barne, agnostikoak edo ateoak izanik ere!) argi hauteman dute Eliz erakundeak eman diezaiekeen probetxu guzia kontzientzien gaineko botere molde gisa: kristau identitatearen geriza islamaren gorakadaren aitzinean, arazo etikoak (guzien arteko ezkontza, abortua, PMA, GPA, bizitzaren azkentzea) eta ohidura onen geriza eta abar...
‎Bestalde, ez da estatistika ofizialik. Elizbarrutiek ematen dituzte datuak tarteka, baina erasoak ez daude banaka identifikatuta, eta biktima batzuek ez dute Elizaren instituzioetara jo salaketa egitera. Beraz, ezin dira alderatu ezagutarazitako kasuak eta elizbarrutiek jasotakoak berberak ote diren.
‎1965ean sortu zuten Gotzainen Sinodoa, Aita Santuari Eliza katolikoa gidatzen laguntzeko. Hamarkada luzez eskatu dute Eliza katolikoko emakumeek errepresentazio handiagoa izatea haren egituran bertan. Emakumeen Ordenazioaren Konferentziak espero du sinodoak «etorkizun hurbilean jainkoaren herria guztiz ordezkatzea».
‎Zuri beltzeko argazkia da, elizako atarian aterata, XX. mende hasierako eszena bat. Azoka eguna da eta dendari, erosle eta barazki edo goxo postutxoek betetzen dute eliza aurreko plaza. Lehen planoan haur bat agertzen da, praka motzetan, noski, eta jaka jantzita (domeka izango zen).
‎Elurra orea da eta zatitu egin behar da, puskatu egin behar da. Komentatu die ezen Etxalekun izotz burruntziari txistorra deitzen diotela; barre algarek durunda ederra egin dute elizan: haiek txistorrari horma paratzen diote aitzinetik:
‎Zerainen (G) Etxeko teilatu barrun geundela uste gendun zioten, Elosuan (G). amak esaten zian: Hartuizu tallia buruan; ta halaxe eitten neban, esku batekin tallia ta bestiakin arropak jaso, Gatzagan (G), Saran (L) Ama Berjinak berrogei egunez ebili zuela teila buruan erraten dute elizan sartu artean, Baztanen (N), Mezkiritzen (N), Izpuran (BN), Zuberoan. teila etxearen sinboloa zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia