Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Diferentzia bat gutxienez bada beren artean: batzuek ez dute elebitasunik nahi. Beste batzuek bai, elebitasunaren hipotesian ikusten dute etorkizuneko gizartea.
2012
‎Mira eta Paredesek (2005) adierazi dute elebitasuna egonkorra izateko funtsezko faktorea dela A eta B hizkuntzak elkarren antzekoak izatea, eta Patriarca eta Leppänenek (2004), A eta B hizkuntzek (biek) bizirik iraun dezaketela baldin eta elkarren ondoan ez dauden lurraldeetan kontzentratuta badaude. Geuk, berriz, frogatuko dugu elebitasunaren oreka egonkorra izan daitekeela A eta B hizkuntzak elkarrengandik urrun egonda ere, alegia, elkarrizketak hizkuntza bakarrean izan behar duenean, eta, esan bezala, ez ditugu kontuan hartuko B hizkuntzaren gotorleku diren eremuetan behin bakarrik jazotzen diren interakzioak.
‎Eta etorkizunari begira zera diote batzuek: elebitasuna eta eleaniztasuna dira euskararen aterabideak, baina beste muturrean jartzen direnek uste dute elebitasun sozial orekatuaren bidea mito hutsa besterik ez dela, alegia, elebitasunaren aldeko diskurtsoa hizkuntza nagusien esanetara dagoen ideologia dela. Eta horrekin estuki lotuta eta euskal kultura zer ote den eztabaidatzen hasita batzuek esango dizute Euskal Herrian egiten den kultura guztia dela euskal kultura, hau da, gaurko eta hemengo espazio sozialak definitzen duela kulturaren izaera; eta besteek esango dizute, aldiz, euskara dela euskal kulturaren definizio iturria, adierazi nahi dutelarik gauza bat dela euskal kultura eta beste gauza bat Euskal Herriko kultura.
2015
‎Eta hori predikatzen ihardutea, jendea iruzurtzen ibiltzea da. (...) elebitasunaren predikua erabat bihurriturik dator, hizkuntza menperatukoei ezarri egiten bait zaie hizkuntza menperatzailea ikasi eta erabili beharra(...) Hizkuntza gutxituko hiztunen osagarritzat(...) predikatzen dute elebitasuna, izatez haientzat erbesterako bidea den elebitasuna: azken batean, hizkuntza ordezkapenerako bide demokratiko eta modernoa!
2017
‎Lehen mailako ikastetxeen zerrendaren aztertzean, ohartzen da 2007an 54 eskoletarik 27ak elebidunak zirela, hots %50ak. Egun, 32k dute elebitasuna proposatzen, 49etatik (%65). Eskaintza gero eta gehiago ari da ehuntzen Iparralde guzian.
2021
‎Aipatu dugun moduan, elebidun izateak pertsonari abantaila kognitiboak ekartzen ote dizkion da kontrobertsia zientifiko horren muinean dagoen galdera. Eztabaida horretan, hainbat ikerlarik elebitasunaren abantailaren hipotesiari babesa ematen diote, eta beste batzuek zalantzan jarri edo ukatu egiten dute elebitasunaren abantaila hori. Metodo zientifikoa" egia objektiboak" bilatzeko erabili beharreko metodotzat hartuko bagenu, eztabaida horretan laborategiko teknikak finduz eta zehaztuz elebitasunaren inguruko erantzunetara iristen saiatuko ginateke.
2022
‎Batere ez! Zer dute elebitasuna. Euskaraz dena ere frantsesez ezartzea!...
2023
‎Azken 15 urteetan, zientzialari batzuek topatu dute elebitasunak erraztasun batzuk ematen dituela funtzio exekutiboekaz harremana daukaten ariketetan, baina beste batzuek ez. Dena den, hori egia balitz ere, horrelako ariketa bat egitean 50 milisegundoko abantaila izateak ez du ardura egunerokoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia