Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Ikasleek hizkuntza erabiltzen ikasiko badute, guztiz beharrezkoa dute hizkuntzarekin harremanetan7 jartzea, eta hori nekez lortuko dute hizkuntzaren arlo guztiak jasotzen ez dituzten testuak erabiliz. Testu didaktikoen egileek ikasleen mailaizaten dute buruan, eta horren arabera moldatzen dituzte, hizkuntzaren baitako arloguztiak kontuan hartu gabe. Gainera, askotan, ahozkotasuna irudikatzeko, idatzizko gidoiak prestatzen dituzte, eta, horrela, ikasleei ahozkoa idatziaren berbalizaziosoila dela transmititzen zaie.
‎bidea berriz osoki aztalkatzerik ukan. Iraganotsailean Arizkunen bildu diren emazte idazleek xede hori dute buruan: elkar ezagutzaren gainean bermatuz, sare bat hedatzera, lehen urratsean gure literatursorkuntzaren historia, teoria eta pratikak aztertuz.
2003
‎Mailalokalean mobilizatzen da, eta interes lokalak, pertsonalak eta erkidego txikienak, dira mobilizazio horren motorra; baina etxe globala, batik bat bere geroa, epeluzera begira? dute buruan.
2004
‎Jainkoeisubjektibitate gizatiarra eman izan zaie cta, gizakiak legez, edo poetak bezala, haiek ereelkarrekin borrokan ari dira, Homerok dioenari arreta jartzen badiogu behintzat. Bainajainkozaletasuna sakrifizioaren cta otoitzaren gainean cratzen bada, sakrifizioa eta otoitzaegiten dutenek perfekzio bat dute buruan, forma perfektua, Ideia bat. Eta Ideia horrekbideratuko gaitu beste auzietan ere, Lisis elkarrizketan planteatzen den adiskidetasunarenkasuan gertatu moduan, adibidez, Adiskidetasuna zer den jakin dezagun, hemen ereintuizio jainkotiar batek lagunduko digu, Platonen ustez.
‎Alegiazkobi arte mota horick eraozioak nahi dituzte oroitu, baina emozio horiek aldez aurretik daudediseinatuta, prefabrikatuta, oinetakogilearen kasuan gertatzen dcn moduan. Ikuskarietakogizon emakumeck, magock, fraideck edo botilagilcek, denek dute buruan produktua etadenek dakite gutxi gorabehera zcin dircn hura lortzeko crabili behar dituzten baliabideak.Arteak ere badu zcrikusirik emozioarekin, baina ez. teknikarcn kasuan bezala, huraoroitzcko. Erlazioa beste mota batckoa da.
2008
‎Apur bat okertuko da burua (erlojuaren orratzen 7etako posizioan, eskuina denean, eta 5etako posizioan, ezkertia denean idazlea). 5 urteko haurrek mahaitik hurbil jarriko dute burua, baina hazten doan neurrian, 30 edo 40 cm-ko distantziara jarriko du. Gorputza zuzen egongo da, oker samar paperaren gainean.
2009
‎Sortzaile askok urteak behar izaten dituzte zerbait sortzeko, etakazetariaren ardura behar luke, prozesu horren jarraipena egitea ere. Ez kontrolatzeko, ez presionatzeko... jakinaren gainean egoteagatik, besterik ez bada ere.Horrek, hala ere, sekulako ahalegina eskatzen du, banan banan sortzaileekinharremanetan jartzea eskatzen duelako (eta sortzaileak sortzen ari diren bitartean, kazetariekin hitz egitea ez gainerako guztia dute buruan, eta gogoan).
2010
‎dira mobilizazio horren motorra; bainaetxe globala, batik bat bere geroa, epe luzera begira? dute buruan. Eta kasuhonetan herri nortasunaren defentsa are esplizituago agertzen dela, ondorioztatubehar dugu Euskal Mugimendu Ekologistaren beste agerpen berri eta berezituatopatu dugula, beste bat ere, Lekeition, Euskal Herri globalean ugaritu daitekeenforma, alegia.
‎Lokalmailan mobilizatzen da, eta interes lokalak, pertsonalak eta erkidego txikienak, dira mobilizazio horren motorra; baina etxe globala, batik bat bere geroa, epeluzera begira? dute buruan.
‎herrialdeindustrializatuak, askotan garatuak izenarekin ezagututa, eta bestetik, azpigaraturiko, edo garapen bideko herrialdeak, industrializaturik ez zeudelako, edo gutxienez, herrialde kapitalista helduekiko ezberdintasun nabariak zituztelako. Horrelako izendapenekhierarkia bat ekartzen dute burura, eta garapenaren helburua industrializazio kapitalistankokaturik dagoela ematen duenez, gero eta autore gehiago ukatzen hasi dira horrelakoizendapenak. Nolanahi ere, garapenaren ekonomiaren hastapenetik, eskola estrukturalistak zentro eta periferia multzoak izendatu zituen.
2011
‎Kristauak beti izan dute buruan eta biotzean erejia bat: munduari utzi, eta mundu ontan berean ere, zeruan?
‎Hurrengo lerroetan horietako batzuk deskribatuko dira: ...berak ahots hori ez entzun); pentsamenduaren txertatzearen eldarnioak dituztenek uste izaten dute beren buruan dabiltzan zenbait ideia ez direla berenak eta besteek txertatuak izan direla (adibidez, sex shop baten jabe den bizilagun bat bere borondatearen kontra sexuari buruzko ideiak txertatzen ari zaiola uste izatea); eta, amaitzeko, pentsamenduaren lapurretaren eldarnioak dituztenek uste izaten dute burutik ideiak kendu dizkietela (adibidez, pentsamendu bat edukitzen hasi eta kanpo indar misteriotsu batek pentsamendu hori lapurtu dien esperientzia subjektiboa izatea).
2014
‎Hurrengo lerroetan horietako batzuk deskribatuko dira: ...a zer pentsatzen ari diren); pentsamenduaren txertatzearen eldarnioak dituztenek uste izaten dute beren buruan dabiltzan zenbait ideia ez direla berenak eta besteek txertatuak izan direla (adibidez, sex shop baten jabe den bizilagun bat bere borondatearen kontra sexuari buruzko ideiak txertatzen ari zaiola uste izatea); eta, amaitzeko, pentsamenduaren lapurretaren eldarnioak dituztenek uste izaten dute burutik ideiak kendu dizkietela (adibidez, pentsamendu bat izaten hasi eta kanpo indar misteriotsu batek pentsamendu hori lapurtu dien esperientzia subjektiboa izatea).
‎Alderdi kognitiboari dagokionez, ideia obsesibo bat dute buruan elikaduraren nahastea dutenek, batez ere anorexia nahastea dutenek: argaltasunaren bila dabiltza etengabe; izan ere, pentsatzen dute argal dauden heinean direla pertsona baliotsuak.
2015
‎Gainera, lehen hiru alderdiek euskararen estatusbereiztua Euskal Herrira zabaldu dute; alegia, euskara Euskal Herriko berezko hizkuntza, ondare kultural eta identitate zeinu moduan onartzen dute. PSE EEk eta PPk, ostera, EuskalHerria ez dute buruan hartzen eta PPk euskara eta euskal kultura Espainiar Estatuaren parte joizan ditu. Bestalde, Ezker Anitzak euskarak euskaldunentzako duen estatus berezia onartu etaEuskal Herriaren aitorpena burutzen duen era berean, euskara, euskal kultura eta Euskal HerriaEspainiar eta Frantziar Estatuen baitan kokatzen ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia