Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2005
‎Neskatilak hezteak “haurren bizitza asko salbatzea esan nahi du”, dio José Miguel Contrerasek, GKEaren Espainiako ataleko lehendakariak. Nazioarteko adierazleen arabera, prestakuntzarik gabeko amen seme alabek hiltzeko edo desnutriziorako arrisku handiagoa dute bigarren hezkuntza edo goi mailako hezkuntza duten emakumeen seme alabek baino. Erdi mailako herrialde pobre batean eta 20 milioi biztanle dituen herrialde batean, neskentzako eskola irakaskuntzak urtero bost urtetik beherako 60.000 haurren bizitza salbatzea ekarriko luke.
2006
‎Ikasleen% 27k eta% 33k ez dute Bigarren Hezkuntzan graduatzerik lortzen
‎Une txarra, eskola porrotari, errendimendu akademikoari eta, oro har, kalitate mailari buruzko adierazleen arabera, “baina ez katastrofikoa”, termino historikoetan eta Europako beste herrialde batzuekin alderatuz aztertzen bada. Estatistikek Espainia EBko eta ELGEko herrialdeetako “behe zerrendan” kokatzen dute; ikasleen %27k eta %33k ez dute Bigarren Hezkuntzan graduatzerik lortzen; %23k ez dituzte Matematikan eta Hizkuntzan gutxieneko ezagutzak lortzen, eta %10 baino ez dira bikaintasun mailan sartzen; Frantzian %16k edo Finlandian, esaterako, %20tik gorako tasetan. Hala ere, Espainiak Europako ehunekorik altuena du unibertsitateko ikasle kopuruari dagokionez, eta hiru hamarkadatan 15 eta 16 urteko gazteen %65 eskolatu ditu, 1975ean ikastetxe arautuetan ikasten ez zutenak.
2008
‎Ebaluazio hori, prestakuntzazkoa eta orientatzailea, ikasleen, ikastetxeen eta hezkuntza sistemaren beraren egoerari buruzko informazio garrantzitsua lortzera bideratuta dago, aurkitutako akatsak hobetzeko behar diren neurriak hartu ahal izateko. DBHko 4 maila hasten duten ikasleek irakasgaien antolaketa malguagoa izango dute Bigarren Hezkuntza: Lehen Hezkuntzan bezala, ikasturtean Bigarren Hezkuntzako 2 eta 4 mailetan antolamendu berria sartzeak, etapa horretan ezartzeari amaiera emango diona, diagnosi ebaluazio bat ekarriko du, helburu berekin, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) bigarren maila amaitzean egingo dena.
2009
‎Mutilik ez duten eskoletan ikasten duten neskek errendimendu handiagoa dute Bigarren Hezkuntzan eskola mistoetara joaten direnek baino. Hala dio Erresuma Batuan egindako azterlan zabal batek, non gizonezkoak edo emakumezkoak bakarrik diren zentro ugari baitaude.
2010
‎mugikorrak: herrialde garatuetako ikasleek gero eta lehenago erosten dute lehen sakelako telefonoa, eta ia erabat erabiltzen dute Bigarren Hezkuntzako ikasleek. Eramangarritasuna eta sarera konektatzeko gaitasuna dira gailu horien abantaila nagusietako batzuk.
‎Alde batetik, ijitoek hezkuntzaren arloan duten desabantailaz ohartarazi nahi du, eta, bestetik, familiak eta ikasle ijitoak Bigarren Hezkuntzako ikasketak bukatzeak duen garrantziaz sentsibilizatu nahi ditu. Hamar haur ijitotik zortzik utzi dute Bigarren Hezkuntza amaitu aurretik Kanpaina hau inklusioaren aldeko apustua da, ikasle ijitoen hezkuntza egoera hobetu eta garaia baino lehen uzten dutenen tasa murriztu nahi duena: hamar haur ijitotik zortzik Bigarren Hezkuntza uzten dute amaitu aurretik.
2011
‎2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren, eta 1999an, berriz, %81era. Hala ere, 20 bat herrialdetan —gehienak Saharaz hegoaldeko Afrikakoak—, Lehen Hezkuntzako azken mailan dauden haurrek %75eko probabilitatea baino ez dute bigarren hezkuntzako lehen zikloan sartzeko. 2009an, munduko haurren %88 lehen hezkuntzako azken mailara iritsi ziren.
2012
‎Hala ere, Save the Childrenen arabera, ikasle gehienak “sarritan, ikasleez betetako ikasgeletan egoten dira, idazmahaietan estututa eta arbel irakurtezinekin”. Lehen Hezkuntzako eskolen %11k bakarrik dute Hezkuntza Ministerioaren lizentzia, eta irakasle askok ez dute Bigarren Hezkuntzako urte bat bete. UNICEFek jolastu ahal izateko gune seguruak jarri ditu zutik, elikadura terapeutikoko eta saneamendua hobetzeko programak ezarri ditu.
‎Lehen eta bigarren hezkuntza unibertsalaren erronka 67 milioi haur ez dira lehen hezkuntzara joaten, nahiz eta horretarako adina izan. Beste 72 milioi nerabek ez dute bigarren hezkuntzako lehen zikloan sartzen. Milurtekoko Garapen Helburuen (MGH) 2 helburuak lehen hezkuntza unibertsala lortu nahi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia