Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎1 Euskarak, Euskal Herriaren berezko hizkuntza denez, hizkuntza ofizialen maila izango du Euskal Herrian gaztelaniarekin batera eta guztiek dute bi hizkuntzok ezagutzeko eta erabiltzeko eskubidea.
‎Hizkuntzalariek esaten dute biak identifikatzen direla eta ez dutela zerikusirik linguistikoki (la llave ez da femeninoa berez, ezta el cuaderno maskulinoa ere). Puntu honetan aurrekoan gertatzen zena gertatzen da ere; ezin da hizkuntza isolatuta aztertu, testuinguruan ikusi behar dugu.
2005
‎Azken zehaztasun hauek nolabaiteko" zubia" planteatzen dute bi jarrera kontrajarrien aurrean. Zubi lan honetan nabarmendu nahiko nuke Arartekoak jokatutako rola (aldi berean sektore askotatik kritikatua).
2009
‎Nola nobedadeek hala berrargitalpenek gora egin dute biek hala biek. Balio absolutuetan gehiago igo da nobedadea:
‎Izan ere, alde batetik, europar batasuna justifikatzeko diskurtso ideologikoa doa; eta bestetik, Europar Batasunaren errealitatea (aginte ekonomiko baten mende diharduen estatuen arteko erakundea dena, alegia). Subiranotasunari buruzko tirabirek islatzen dute bien arteko tentsioa. Batzuetan, teoria eta praktika modu egokian bateratzen dira, baina beste batzuetan, berriz, kontraesanak eta paradoxak azaltzen dira.
2010
‎Sarritan, bideetako segurtasuna eta Internetekoa antzekoa izango balitz bezala aurkeztu izan dute. Umeek bere kabuz ikasi behar dute bi arloetan moldatzen. Neska mutilei kalea zeharkatzen irakastea eskola, gizarte eta gurasoen xedea da.
2012
‎Postmodernitatea ikuspegi zehatz horretatik aztertzeko aukeratu ditudan obrak Gonzalo Etxagueren Ahots bilduma (Alberdania, 2003) eta Jon Martinen Ero (Elkar, 2008) dira, arrazoi argi bategatik: erotasuna dute biek gai nagusitzat, esan bezala, abiapuntu aproposa iruditzen zaidana subjektu postmodernoak bizi duen errealitatearen krisia nabarmentzeko.
2013
‎Batetik, euskararen unibertsoan integratu beharreko populazio multzo handi bat dago, bereziki gazteen artean. Multzo horretako elebidunek gaitasun desorekatua dute bi hizkuntzetan. Horrek telebistak corpusaren eremuan landu beharreko politikarekiko inplikazioak ditu:
‎2012an multzo honetako ekoizleen kopuruak bezala produkzioak behera egin dute biek, krisiaren ondorioz segurutik. 2011n jaitsi egin zen, eta orain berriro.
‎Euli giro, Uxue Alberdiren ipuin bilduma, eta Egia esan, Peru Magdalenaren nobela. Gazteak izan arren liburu sorta polita dute biek ere atzean, eta ezagun dute, bai ofizioak ematen duen esku trebea, bai gaztetasunaren marka omen den pasioa.
2015
‎Kontaketaren borrokari buruzko kezka bera agertu dute Gaizka Fernandez Soldevilla eta Raul Lopez Romo historiagileek: ...a da," bi indarkerien eta euskal gatazkaren narratibaren diskurtso ekidistantearen" bidez ETAren erantzukizuna lausotzen duen" kontaketa manipulatua" finkatuko dutelako, bestela," propagandistek". 27" Propagandistei" aurre egin eta auzia zientifikoki aztertzeko ahalegin horretan, adibidez, ezker abertzalea" movimiento incivil" gisa definitzea lortu dute bi egileok, aldagai objektiboetan oinarrituta, Sangre, votos, manifestaciones liburuan; edo" ikastola jakin batzuk, euskararen irakaskuntzarako akademiak, disko zigiluak, irratiak eta abar" ETAren menpeko sare zibilean kokatzea. Zorrotzagoa da Lopez Romoren Informe Foronda berriagoa, indarkeriek bereziki ETArenakeuskal gizartean izan dituzten ondorioei buruzko azterketa.
2018
‎Edo albokoarengandik bereiztu beharrez esandakoak. Baina, hitz horiei soilik erreparatuz, balio dute bi museoen arteko aldea zirriborratzeko: Guggenheimek etorkizuna zein izango den irudikatzeko balio behar bazuen, irudikatutako etorkizunak gidatu behar du Arte Ederretakoa.
2020
‎Belaunaldi berean hasiko da munduarekin parekatzen euskal kultura, euskararen kultura. Ekoizpen oparoa ekarriko dute bi biek. Beste herrialdeetan garatzen diren gaiak eta eztabaidak erabiliko dituzte, normaltasun osoz.
‎Zubiak eraiki behar dira, ezinbestean, unibertsitateko mundu akademikoaren eta Bigarren Hezkuntzakoaren artean, gai horren eta filosofiak zabaltzen duen pentsamendu itsasoaren gainean. Elkarren beharra dute bi munduok, baina uharte txiki bakanetan izaten dute topaleku, gehienetan. Ikastetxeetan ditugu etorkizuneko pentsamendu sortzaileak eta ikertzaileak; unibertsitatean mamitzen dira euskal imajinarioaren eta Euskal Herriaren lehentasun zientifiko, filosofiko eta etikoak.
2023
‎Etxepare Institutuaren jardunak eta sozializazioak euskal kultura euskarazko jardunaz besteko eremuetara zabaltzeko hitzarmena indartu zuen, kultura hautuetan ere eraginez, eta kultura diskurtsoetan eraginez. ...dugu ahaztu Etxepare Institutua dela une honetan euskal kulturaren inguruko kultura politika iraunEtxepare Institutuaren jardunak eta sozializazioak euskal kultura euskarazko jardunaz besteko eremuetara zabaltzeko hitzarmena indartu zuen korrak izateko kultura erakunde publiko bakarrenetarikoa, Euskal Kultur Erakundearekin batera. xxi. mende hastapen hartako kultura ikuspegien tentsioa irudikatzen dute bi lekukotza hauek, beste askoren arteko batzuk baino ez direnak. Mari Jose Olaziregik, Etxepare Institutua sortu baino urtebete lehenago, hauxe idatzi zuen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia