2000
|
|
Lehen aipatu dugun bezala, gurean ere, telebistarako programa generoen artekoberezitasunak desagertu arte urtu direnez, zaildu egin da kanal desberdinen eskaintzaren azterketa egitea. Programen edukian, xede taldean eta formatuan gero eta tipologia gehiago aurki daitezke eta, gainera, kanal batentzako erabilgarri suerta daitezkeensailkapen irizpideek ez
|
dute
beste baten programazioa aztertzeko balio. Esaniko hauekkontuan hartuta, eta Sofres, EBU eta Euromonitor en sailkapenak esku artean erabilieta gero, ikerketa honetarako sailkapen propioa eraikitzea erabaki dugu.
|
|
Albisteetako gertaerak non jazo diren begiratzen badugu, ezer baino lehenagodatu bat nabarmentzen da: ETBko albistegiek Euskal Herrian gertatzen diren gauzeiburuz informatzen
|
dute
beste edozertaz baino areago. Albisteen heren bi baino gehiagoEuskal Herriko mugen barnean gertatutakoei buruzkoak dira.
|
|
Estatu boteretsuek beren nagusitasun teknologikoa erabiltzen
|
dute
beste herriakkontrolatzeko. Ideia erraza da:
|
|
Beste eskemak bezala, Barne Eredu Eraginkorrek (BEE) irauteko joera dute, hau da, eskematizaturik dauden pertsonek errazago bilatzen eta gogoratzen duteeskemen edukiekin bat datorren informazioa; eta azkarrago prozesatzen, ebaluatzen eta aurresaten
|
dute
besteen portaera, eskemen zentzu berean doanean.
|
|
Galdegin nionean noiz jazo zen sartze hura, erantzun zuen: «Pentsamazu, gure aitatxi zena haurra zen oraino, denbora hartan, hori gertatu zenean».Bizkitartean, gertakari bera askoz urrunago kokatzen
|
dute
beste bidarraitar batzuek; «Jinkoak daki noiz» izan zela esaten zuten.
|
|
Hasteko, eta arestian adierazi dugunez, musika fenomeno oso konplexua da etaharen burutzapen akustikoa fenomenoaren ardatza baldin bada ere, hori ez da alderdiesanguratsuena2 Ekimen musikalean gauzatzen diren sentieren artean kode akustikoarekin erlazionatzen direnek osotasunaren zati bat osatzen
|
dute
beste batzuekin, kidetasun sentimenduarekin erlazionatzen dena, alegia. Izan ere, adierazpen musikalbaten eraginpean hunkituak izateko, aldez aurretik baldintza egokiak sorraraztendituen kidetasun sozialaren sentimenak egon behar du gure baitan.
|
2001
|
|
Harreman urria
|
dute
beste euskaltegiekin eta hizkuntzak irakasten dituztenakademiekin.
|
2002
|
|
(b) UEUk ez du lanaldi osokoirakaslerik. Denek jarduten
|
dute
beste nonbait, hala unibertsitate batean nola bestelantoki/ lanbideren batean. c) UD DUren kasuan,. Irakasleak guztira, laukian, lizentziaturetakoak daude sartuta (705 irakasle); bestelako ikasketetakoak ere sartuz 1.452irakasle dira guztira (Iturria:
|
|
Horrrela, diru iturria lortzeaz gain, parte hartze zuzenagoa lortzen dute. Teknologia berriak ere sartu dira emandegi horietako estudioetan eta, askok, ekipamendua digitalizatzeaz gain, Interneten aurkitu
|
dute
beste dial berri bat, muga geografikorik ez duena.
|
|
Zuri kapitalistak besteen desberdintasuna (ekonomikoa, kulturala, arraziala?) enoratzen du: zuri kapitalistaren ustez, pobreak ez du beste kultura bat; beltzak ez du bere ekonomia egoera berezia; beste hizkuntzetako hiztunek ez
|
dute
beste hezkuntza sistemaren beharrik. Adibideak nonahi aurki daitezke.
|
|
Munduaren aurpegi publiko diren hedabideen jardunean, agintari klaseen usteak eta sinesmenak pisu eta garrantzi handiagoa
|
dute
beste inorenak baino. Munduaren errelatoa egitean eta aisiarako produktuen ekoizpenean, agintari klaseen eskua errazago aurkitzen da beste inorena baino.
|
2006
|
|
Askotan, gurasoen elkarrenganako gorrotoak edo hoztasunak ekar dezakebatak edo besteak euren seme edo alabaren bat gaizki tratatzea. Modu horretan, txikia erabiltzen
|
dute
besteari kalte egiteko, berarengan leialtasun gatazkak sorraraziz. Gerta daiteke, orobat, haurrak gurasoen arteko borrokaldietan parte hartzekobeharrizana sentitzea, horrela haien agresibitatea berarengana bihurtzea probokatuz.
|
|
Biziraupen funtzioa: gurasoekiko harremanetan gertatzen ez den bezala, nebaarreben arteko harremanek ez
|
dute
bestearen biziraupena bermatzeko funtziozuzenik, hiru urte dituen haur batek dio bere haurrideari lagundu egoerazail batean?. Hala ere, denboran aurrera egin ahala, funtzio hori beregana dezake, adibidez, mutiko batek bere arreba heldua zaintzen du ospitalean.
|
|
Feudalismoaren krisiaren312isla izateaz gain, artikulu horretan kofradiaren eta hiribilduen arteko lehia antzeman dezakegu. Gasteizko foruak dioenez, bertan bizi nahi duten kapareek eta elizgizonek gastu komunetan parte hartu behar
|
dute
beste auzokideek bezala. Beraz, kapareen fiskalean, hots, zergarik ez ordaintzea?
|
|
alde batetik, gizabanakoen talde pertenentziak (legitimoki arautuak), eta, bestetik, izaera moraleko lokarriak edo obligazioak(?). Azkenik, pertsonalitate sistemek identitate trinkoa garatu badute, beren bizitzaren munduan sor daitezkeen egoerak errealitate zentzu osoarekin mendean hartzeko bezain izaera trinkoa?, sozializazio prozesuek ondokoa aportatzen
|
dute
beste bi osagaien mesedetan: alde batetik, gizabanakoek sortzen dituzten interpretazioak eta, bestetik, arauen arabera jarduteko motibazioak (Habermas, 1992:
|
2007
|
|
plan industriala, plan komertziala, esportazio plana, eta abar. Planhoriek, ezberdinak badira ere, ez dira independenteak; izan ere, marketinekoekjakin behar
|
dute
besteek zer esan duten, eta alderantziz. Baina koordinatzekoeta irizpideak emateko zuzendaritza dago.
|
|
Ikuspegien arteko erlazioari dagokionez, maila horretan subjektiboa da; hauda, haurrek beren egoera mentalak zein ikuspegi subjektiboak besteenetatik bereizteko gaitasuna dute, eta badakite horiek ezberdinak izan daitezkeela, pertsonekinformazio ezberdina eduki baitezakete. Hala ere, uste
|
dute
besteen egoera mentalsubjektiboa behaketa fisikoaren bidez ezagutu daitekeela. Ikuspegien artekoerlazioak aldebakarrekoak izango balira bezala ikusten dituzte (hau da, protagonista baten ikuspegitik).
|
|
Adibidez, nahita zerbait egin gabe utzi, eta esan dezakegu jokabide hori nahigabekoa izan dela, ahaztu zaif esanez. 5 9urte dituztela, haurrek epaitzeko irizpidetzat hartzen
|
dute
besteek haienjokabidearen asmoaz esaten dutena; hau da, pertsona horiek esaten dutenaren etabenetako nahiaren arteko adostasuna (Rotenberg, Simourd eta Moore, 1989 inBerk, 1999). Adibide gisa honako egoera hau jarriko dugu:
|
|
Garapen horren lehenurratsa pertsonak objektuetatik bereizteko gaitasuna da, eta, ikusi denez, gaitasunhori jaio osteko lehen asteetan garatzen da. Pertsonak objektuetatik bereiztekogaitasuna garatu ostean, haurrek asko ikasten
|
dute
beste pertsonen inguruan. Bestepertsonen ezagutza bi gairi dagokie:
|
|
beste pertsonen ezaugarriei buruzko ikerketak oinarritzen direlahaurrek horiei buruz egiten dituzten deskribapenetan. Adin horretako haurrek ezdute hitz egiteko gaitasunik, eta, ondorioz, ez
|
dute
beste pertsonak deskribatzekogaitasunik ere. Hala, ikertzaileek ez dituzte sartu beren laginetan oraindikmintzamena garatu ez duten haurrak.
|
|
Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste dute kontzeptu horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). Garapen kognitiboaren eta sozialaren artean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste
|
dute
besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1 taulan agertzen diren harreman hipotetikoak planteatzen dituzte.
|
|
Ikuspegi horren arabera, pertsona batzuekberen erlazioak aztertzeko, pertsonen arteko antzekotasunei erreparatzen diete, eta ez ezberdintasunei. Ondorioz, pertsona horiek enpatikoagoakdira, eta ez
|
dute
beste pertsonek adinako etsaitasunik garatzen. Ideia horretatikabiatuz, honako hipotesi hau planteatu zuten:
|
|
naturaren kontzeptua, gizakiari eta gizakiaren arteak sorturiko munduari kontrajarriarena bezala, espezializatu edo teknikoa da, hori Birjaiokundeaz gero bakarrik dago. Natura hori hizkuntzek ez dute ezagutzen halakoa bezainbatean, hots, lexikal eta gramatikalki ez
|
dute
beste era batean tratatzen gizakiaren edo artearen mundua baino. Are, hizkuntzek ez dituzte bereizten, existitzen diren eta ez diren objektuak ere:
|
|
Argi dago t (z) eko osagarria luzea bada, Mogelek hasieran jartzen duela menderagailua (eta aditza), eta laburra bada, atzera daroala. Gauza bera egiten
|
dute
beste idazle batzuek ere, baita hiztunok ere.
|
|
Ikusita erabilera horiek (eta beste hainbat, paragrafo barrukoak, eman ez ditugunak), eta jakinda zelan erabiltzen diren gaur egun horrelako egiturak, zelako hurrenkeran, badirudi galaxia banatakoak direla gaur eguneko euskara eta Axularrena perpaus konpletiboen arloan, hainbesteraino ezen biak ezin baitaitezke ondo egon. Ikusirik zelako hurrenkera darabilen Axularrek, ordena bera baliatzen
|
dute
beste idazle klasiko batzuek ere, hala nola, Tartasek, Asteasuko Agirrek, Mogeldarrek...
|
2008
|
|
Hizkuntza baten eremuan lantzen den gaitasun komunikatiboa beste hizkuntzaren eremura transferitzen da (Sagasta, 2002). Izan ere, hizkuntza baten lexikoan edo fonologian egiten diren aurrerapenek eragin garbia
|
dute
beste hizkuntzen eremuan. Hizkuntza batean ikasitako komunikazio trebetasun askok beste hizkuntzetarako balio dute.
|
|
Galdetegi bakoitzak haurraren hizkuntza eta komunikazio trebetasunen bilduma zehatza jasotzen du. Galdetegiak betetzeko gurasoek ez
|
dute
beste azalpenik galdetegian adierazten denaz gain, gehienetan behintzat.
|
|
Ekonomia jardueran parte hartzen dutenek, ondasun zein zerbitzuak ekoizten, saltzen edo erosten? bakoitzak bere kontutik, bere kabuz eta erabakitzeko gaitasun osoz, jarduteko aukera
|
dute
besteekiko harremanetan. Jokabide berjabe horrek, hain zuzen, merkatu izena hartzen duten harremanak sortzen ditu (merkatu harremanak).
|
2009
|
|
Pertsona menderatzaileek berdintsuki begiratzen dute ari direnean eta entzuten ari direnean, baina mendeko pertsonek entzuten aridirenean gehiago begiratzen dute hitz egitean baino (Ellyson, Dovidio, Corson etaVinicur, 1980; Exline, Ellyson eta Long, 1975). Dovidio eta Ellyson en (1985) arabera, gizartean botere gehiago dutenek ikusmenezko menderakuntza gehiagoerakusten
|
dute
besteek baino.
|
|
Solasaldirako hurbilago jartzen dira emakumeak, bai emakumeengandik, baigizonengandik, eta nahiago
|
dute
besteen alboan jarri, aurrez aurre baino. Bestepertsonak emakumeengandik hurbilago jartzen dira gizonengandik baino, emakumeek espazio pertsonal iragazkorragoak dituztelako eta gizonek baino espaziogutxiago behar dutelako.
|
|
Bestalde, zuk jakintzat jotzen duzuna ez
|
dute
besteek jakin behar. Zureartikuluaren mamia zure hizkuntza menderatzen duen munduko edozein irakurlekulertu luke gaur egunkaria esku artean izango balu.
|
|
Gailuek sakatu egiten dute mutur zorrotza larruazalaren aurka 2 segundoz, presioa askatzen
|
dute
beste 2 segundoz, txandaka, eta sakatzen duenaldi bakoitzean indarra handituz doa lehenengo aldiz mina eragin arte (mugen metodoa). Hartu egiten da indar balio hau, eta ondorengo txandan balioabaino gehiagoko indar batekin hasten da, sakatzen duen hurrengoetan geroeta indar gutxiago eginez, eta mina emateari uzten dionean erabili den balioberria hartzen da oraingoan.
|
|
Gainera, baliabide horiek atzitzeko APIa ere (Application Programming Interface) definitzen du aplikazio zerbitzariak. Aplikazio zerbitzariaren osagaiek asko errazten
|
dute
beste software eta hardware baliabideak erabiltzea. Adibidez, askotan, datu base bat atzitzeko erabiltzen dute web aplikazioek aplikazio zerbitzaria.
|
|
Aplikazio askorentzat hori ez da onargarria: bidaltzen diren bit guztiek heldu behar
|
dute
beste muturreraino. IP zerbitzuak hori bermatzen ez duenez, eta aplikazio mailan horretaz arduratzea zuzena ez denez, garraio mailak egingo du lan hori.
|
2010
|
|
Beranduago, Hamaika Bide elkarteak, aldizkakotasunarekin eta jarraipenarekin, ikerlerro politiko kulturala aurrera eraman du arrakastazientifiko handiz, batez ere, «Intelligentsia»k izandako ibilbide biografikoaz etaerbestean egindako lan kulturalez. Jose Angel Ascuncek, Maria Luisa SanMiguelek, Jose Ramon Zabalak eta Xabier Apaolazak osatu duten lan taldeakemaitza ugari eskaini dizkigu azken urteotan eta bidea ireki
|
dute
beste hainbatikertzaile baliotsuk Euskal Herrian gai hauek emaitza zientifikoak izateko18 19 Eraberean, eta beti talai honetatik begiratuta, oso azpimarratzekoak ditugu PauloIztuetak egindako lanak. Erbesteko Euskal Pentsamendua esate baterako, noneuskal erbesteratuek plazaratutako Euzko Gogoa eta Zabal aldizkarien azterketasakona maisuki burutu zuen.
|
|
Lurzorua, landa ekoizpen errekurtso bezala. Zentzu honetan, Euskal Herriko isurialde kantauriarrean emankorrenak ziren haran hondoetako lurzoruak, ekonomikoki ahaltsuagoak ziren erabileren bidez okupatuta suertatu dira.Gaur egun, lehendabiziko sektorearen lur erabilerek ezin
|
dute
beste jarduerekin lehiatu (hirigintza, jarduera ekonomikoak, industria nagusikiEuskal Herrian?, merkataritza guneak.).
|
|
b. Edozein erakundek ekiten dien jarduketak edo gai bati buruzko kontubatzuk ukitzen baditu, haiek
|
dute
beste erakunde batzuen eskumenadeuseztatu. Kasu hauetan erakundeak derrigorrezko irizpena eman lezake, baina ez litzateke loteslea izango.
|
|
d. Sektore horretako enpresen jabetza pribatua onarturik, gutxieneko jabetza publiko partziala defendatzen
|
dute
beste batzuek.
|
|
Azken urteotan oso nabariak izan dira desindustrializazio prozesuaren inguruko eztabaidak. Alde batetik, desindustrializazioa gertaera baikortzat jo izan dute azterketa batzuek, ekonomiaren garapenaren beraren ondorio natural eta baikortzat harturik eta, bestetik, Mendebaldeko ekonomiaren bilakaera ezkorraren ondoriotzat hartu
|
dute
beste batzuek.
|
|
Arautze prozesu horien bitartez, beraz, Frantzia edo Alemaniako enpresek haien lehiarako kokapena nabarmen hobetu
|
dute
beste herrialdeetako enpresen aurrean. Batez ere, Europako Ekialde edo Hegoaldeko enpresen aurrean, edo oso liberalizaturik egon diren herrialdeetako industriaren aurrean (Erresuma Batukoa adibidez).
|
|
Oro har, epaile eta magistratuek ezin
|
dute
beste kargu publiko edo pribaturik izan edo edozein motatako merkataritza jarduerarik egikaritu (EKren 127.1 eta BJLOren 389 art.). Ezin dute justizia areto berean edo entzutegi probintzialean zerbitzatu, edo gobernu areto bereko partaide izan, ezkontza lotura duten epaile eta magistratuek, edo antzeko egitatezko loturaren bat dutenek, edo nolabaiteko ahaidetasuna dutenek (BJLOren 393 art.). Epai...
|
2011
|
|
Zentzuzkoa denez, inor ezin daiteke behartu bake epaile izatera. Bestetik, bake epaileen mandatua agortzean, posible
|
dute
beste agintaldi bat edo gehiago karguan jarraitzea, BJLOk eta BERek ez baitute kontrakorik xedatzen.
|
|
Hauek ez diote uko egingo hizkuntza handiari, eta erabiliko dute hizkuntza handian besterik egiten ez dutenekin, egoera jakin batzuetan. Baina hiztun hauek hizkuntza txikia bakarrik erabiliko
|
dute
beste zenbait egoeratan, hizkuntza txikia badakitenekin.
|
|
Harreman intimoetan ez dira guztiz irekitzen; garrantzi handia ematen diote leialtasunari, baina independentzia gordetzen saiatzen dira. Besteen kritiken aurrean ez dira otzantzen, eta ez
|
dute
besteen onarpenaren beharrik ikusten, erabakiak hartzeko. Erasoen aurrean beren burua eta pertsona ahulen eskubideak defendatzen badakite.
|
|
Lotsagarri sentitzen dira, baina besteengana proiektatzen dituzte alderdi negatiboak. Pentsatzen
|
dute
besteak ari direla azpijokoan, beren kontra, beraiek lotsagarri utzi nahian. Beren autoestimu apurra jarrera horri esker gordetzen dute.
|
|
Gai dira leial zaizkienekin harremanak edukitzeko, baina espero
|
dute
besteek berandu baino lehen beren premiak zapuztuko dituztela.
|
|
Adimen koefiziente normala, emozio txiroak, portaera arduragabeak eta erasokortasuna dituzten paziente moduan deskribatu zituen psikopatak. Pertsona hauek gaitasun gutxi
|
dute
besteen emozioak ulertzeko eta besteen sufrikarioaz konturatzeko. Beraz, ezin dute enpatizatu besteen minarekin eta sufrikarioarekin.
|
|
Beren buruaz ez dute hitz egiten, ez baitute besteen arreta-gune izan nahi. Gehiegizko sentikortasuna agertzen
|
dute
besteen kritikaren eta isekaren aurrean. Ondorioz, beste pertsonen baldintzarik gabeko onarpena ziurtatua ez dagoenean, ekidin egiten dute haiekin harremanetan jartzea.
|
|
Hurrengo lerroetan horietako batzuk deskribatuko dira: ...irakurri duen zerbait beretzat idatzitako mezu berezi gisa hauteman dezake); kontrol eldarnioak dituztenek uste izaten dute beren sentimenduak edo ekintzak kanpo indar batek kontrolatzen dituela (adibidez, bere gorputza kanpo indar arraro batek gidatzen duela uste izatea eta indar horrek modu bitxi batean mugiarazten duela esatea); pentsamenduaren irakurketaren eldarnioetan subjektuek uste izaten
|
dute
beste pertsonek beren pentsamenduak irakurri edo ezagutu ditzaketela (adibidez, kalean oinez doazen guztiek badakitela zer pentsatzen ari diren); pentsamenduaren hedapenaren eldarnioan uste izaten da norberak pentsatzen duena besteek entzun dezaketela (adibidez, bere pentsamenduak irratian edo telebistan transmititzen direla, edota bere pentsamenduak kanpo ahots batek hedatzen dituela, nahiz eta ...
|
|
Baina, konturatzen dira besteek ahaleginak egiten dituztela beren helburuak lortzeko, nahi dutena lortzen dutela eta jendearen ezagutza soziala eskuratzen dutela. Horregatik, inbidia sentitzen
|
dute
besteen arrakastagatik. Merezi ez dutena lortu dutela besteek iruditzen zaie.
|
|
Pertsona normalek gainditu egiten
|
dute
beste pertsonen idealizazioa, baina mendeko pertsonei asko kostatzen zaie idealizazio hori gainditzea; idealizatua dagoen besteak mendeko pertsona baloratzen badu, merezi duelako dela pentsatzen baitu honek. Horregatik, mendeko pertsona jota gelditzen da pertsona babesleak berarekin erlazioa amaitzea erabakitzen duenean.
|
|
Mendekoak eta histrionikoak, biek bilatzen dituzte besteen onarpena eta besteen aldetiko aitormena. Histrionikoek aktiboki bilatzen
|
dute
besteen arreta, eta haiek seduzitzeko edo manipulatzeko baliabideak erabiltzen dituzte. Mendekoek ez dute erakargarritasuna lortzeko baliabide positiborik erabiltzen; aitzitik, beren burua ezabatzera jotzen dute.
|
|
Sarritan uzten du terapia, portaerazko ezegonkortasunagatik, ezegonkortasun afektiboagatik eta haserrealdiengatik. Krisialdietan (autozauritzeak, pasarte psikotikoak?) larrialdi zerbitzuetara eramaten dute sarritan mugako nahastea duena, eta gero bideratzen
|
dute
beste unitateetara: eguneko ospitale, errehabilitazio zentro, anbulatorio eta psikoterapiara.
|
|
Harreman berriak hasteko gaitasun handia dute, baina harreman horiek berehala hausteko joera ere badute. Erraztasun gehiago
|
dute
besteak ezagutzeko, beren burua ezagutzeko baino; izan ere, ekidin egiten dituzte beren buruak hobeto ezagutzera eramaten dituzten gogoetak. Ez dute, beraz, beren buruan eta harremanetan gehiegi pentsatzen; ez dira besteen tokian jartzen eta azaleko harremanetara mugatzen dira.
|
2012
|
|
nazioarteko erakundeetan arituz, nazioartean zabaldu diren esparruetan egotea eta nazioarteko gizarte zibilaren sareetan aktiboki parte hartzea. Hirugarren Munduko herriek lortutakoa eskuratu nahian, errekonozituak eta errespetatuak izateko asmotan, Laugarren Mundukoek nazioartera jo
|
dute
beste herri eta estatuen laguntzarekin beren eskubideak betearazteko asmotan.
|
|
Hori ona, osagarria eta estatuarentzat arrisku gabea litzateke. Ostera, onartzen
|
dute
beste ekimen bat dagoela, deszentralizatua izanik ere, gatazka sorburua eta estatuentzat arriskutsua dena; azken honi protodiplomazia deitu diote eta independentzia izango luke helburua. Argi dakusagunez, berriz ere aktore diplomatikoen ekimena baldintzatzen duen erreferentziazko kontzeptu gisa.
|
|
Toki horietan guztietan erakunde indigenak sortuko dira euren eskubide zibilak defendatzeko eta zeudenak indartzeko. Aldi berean, orduan bizi zen deskolonizazio prozesua izango
|
dute
beste erreferente nagusia. Lurraren eta kulturaren defentsaren inguruko mugimendu hauetan hasi zen «gizon gorria»ren ideologia garatzen.
|
2014
|
|
Gainera, joera
|
dute
beste batzuek berei buruz pentsa dezaketena burura ekartzeko eta uste hori gero gertaera bihurtzeko. Nerabearen egozentrismoa agertzen da nerabeak ez duelako lortzen bakarraren eta unibertsalaren artean bereiztea.
|
|
EgozentrismoaNerabeen egozentrismoa sortzen da nerabeek ez dutelako desberdintzen bakarra eta unibertsala izatearen artean. Esaterako, beren pentsamenduak eta esperientziak bakarrak direla pentsatzen dute.Garaiezintasunaren alegiaGazte batzuek uste
|
dute
beste gazte batzuk ez bezala berak ez direla inoiz jokabide arriskutsuen edo ilegalen biktima izango. Ondorioz, arrisku mota guztiak onartzen dituzte, seguru sentitzen dute ez direla inoiz gaixotuko, ez direla inoiz hilko eta ez dituztela inoiz atxilotuko.Alegia pertsonalaNerabeek amesten dute beren bizitza bakarra, heroikoa eta mistikoa dela.
|
|
5 «Gazte batzuek uste
|
dute
beste gazte batzuek ez bezala eurak ez direla inoiz jokabide arriskutsuen edo ilegalen biktima izango. Ondorioz, hainbat arrisku eskuratzen dute eta sekula gaixotu, hil edo atxilotuak izango ez direla uste dute», definizio hori kontzeptu honi dagokio:
|
|
Suizidatzen saiatu direnen eta suizidioa burutu dutenen arteko ratioa 200etik 1erakoa da. Suizidio saio bat egin duten gehienek ez
|
dute
beste saiorik egiten; baina suizidioa burutu dutenen erdiek aurretik beste saio bat egina zuten gutxienez.
|
|
Eguneroko jarduerak albora uzten dituzte, beren akats fisikoak ikustean beste pertsonek baztertu egingo dituztela pentsatzen baitute. Beren akatsen inguruko «erreferentzia ideiak» dituzte, hau da, pentsatzen
|
dute
beste pertsonen solasgai direla; horregatik, ez dira ekitaldi sozialetara joango, besteek ikus ez ditzaten gorputzean dituzten akatsak.
|
|
Hurrengo lerroetan horietako batzuk deskribatuko dira: ...ila handitzen ari zaiela edo aurpegiera aldatu); pentsamenduaren hedapenaren eldarnioan uste izaten da norberak pentsatzen duena besteek entzun dezaketela (adibidez, beraren pentsamenduak irratian edo telebistan transmititzen direla, edo beraren pentsamenduak kanpo ahots batek hedatzen dituela, nahiz eta berak ahots hori ez entzun); pentsamenduaren irakurketaren eldarnioetan subjektuek uste izaten
|
dute
beste pertsonek haien pentsamenduak irakurri edo ezagutu ditzaketela (adibidez, kalean oinez doazen guztiek badakitela zer pentsatzen ari diren); pentsamenduaren txertatzearen eldarnioak dituztenek uste izaten dute beren buruan dabiltzan zenbait ideia ez direla berenak eta besteek txertatuak izan direla (adibidez, sex shop baten jabe den bizilagun bat bere borondatearen kontra sexuari buruzko ide...
|
|
Jendeak espero du alkoholak tentsioa baretuko duela; horregatik, estres garaietan alkohola kontsumitzera joko du bere herstura egoera gainditzeko. Horrela, afektu negatiboak dituztenek droga gehiago kontsumitzen
|
dute
besteek baino, egoera negatiboei ihes egiteko erabiltzen baitute droga. Droga psikoaktiboek atsegina sortzen dute, edo sentimendu desatseginak desagerrarazten laguntzen dute.
|
2015
|
|
Emaitzen desoreka horren arrazoiak hurrengoak dira: ingeleseko corpusak kalitate hobea eta tamaina handiagoa dauka, eta grafoak handiagoak dira; urre patroien itzulpenetan ingelesaren konnotazio kultural desberdinek eragina
|
dute
beste bi hizkuntzen ebaluazio emaitzetan. Ikerketako fase horren helburu nagusia sare neuronalek eta ezagutza baseekgizakion antzekotasun irizpideekin duten korrelazioak neurtzea eta erkatzea izan da, hiru hizkuntzatan.
|
|
Bestalde, laborategiko anim aliamodelotan ikusi da rAAVa gai dela geneak denbora luzez ekoizteko, beraz pazienteetan ezlitzateke rAAV dosi asko eman beharrik. Azkenik, AAV birusetan 10 serotipo ezberdin aurkitudira urteetan zehar eta serotipo horietako batzuk gibelarekiko preferentzia dute (gibelarekikotropismoa), beraz gibela infektatzen
|
dute
beste organo batzuek baino lehen. Gibelarekikotropismoa duten birusen artean AAV5 eta AAV8 serotipoak dauzkagu, eta PH1 gaixoentratamendurako baliagarriak izan daitezke.
|
|
A perfilean sailkatu dira denbora markatzeko soilikartxikonektoreak erabili dituzten ikasleak. B perfila
|
dute
beste denborazko testu antolatzaile batbederen erabili duten ikasleak esaldi barneko denborazko loturak markatzeko. C perfila dutebeste denborazko testu antolatzaile bat bederen erabili duten ikasleak testu mailako denborazkoloturak markatzeko (esaldi, tipo diskurtsibo edo fase desberdinen arteko loturak).
|
|
Markatzaile horien funtzioari dagokionean ez dago alderikgorren eta ikasle entzuleen artean, bai ordea erabileran. Gorrek, esate baterako, ekintza bat amaitzeanzeinu espazioko kokapena aldatzen
|
dute
beste bat azaltzen hasteko. (1) adibidean txertatutako irudiekzeinu espazioa irudikatzen dute eta ekintzak zeinu espazioan hartzen duten kokapena (X) irudiazzehazten dira.
|
2017
|
|
Bestalde, eta talde hitza aipatu dugunez gero, eskubideak norbanakoenak, kolektiboak, lurraldekoak edota berezitutako taldeenak izan daitezke, Kymlicka eta Patten en arabera (2003: 26 in May, 2010: 135). Banaketa honek oraindik ere hainbat gatazka sortzen ditu, izan ere, batzuek ez dute hizkuntza batek (komunitateak) eskubideak dituela sinesten, lurralde batean eskubideak zehazteak ere asimilazioa ekar lezakeela salatzen
|
dute
beste batzuk, eta edonola ere, hizkuntza gutxituak biziberritzeko horietako ezer nahikoa ez dela uste dute beste batzuek, hizkuntzen kasuak guztiz baitira anitzak (Arraiza, 2016).
|
|
Bestalde, eta talde hitza aipatu dugunez gero, eskubideak norbanakoenak, kolektiboak, lurraldekoak edota berezitutako taldeenak izan daitezke, Kymlicka eta Patten en arabera (2003: 26 in May, 2010: 135). Banaketa honek oraindik ere hainbat gatazka sortzen ditu, izan ere, batzuek ez dute hizkuntza batek (komunitateak) eskubideak dituela sinesten, lurralde batean eskubideak zehazteak ere asimilazioa ekar lezakeela salatzen dute beste batzuk, eta edonola ere, hizkuntza gutxituak biziberritzeko horietako ezer nahikoa ez dela uste
|
dute
beste batzuek, hizkuntzen kasuak guztiz baitira anitzak (Arraiza, 2016).
|
|
Lehenengoa mota irekiko fitxategia da eta erabiltzailearen erantzunak taula formatuan aurkeztendira. Taula honen zutabeek, aurkezturiko irudiaren(, filejpg?), irudiari loturiko erantzun zuzenaren(, emotion?), erabiltzailearen erantzunaren(, response?) eta erantzun denboraren(, time?) ingurukoinformazioa biltzen
|
dute
besteak beste. Fitxategi honek, aurkeztutako irudi bakoitzarentzaterabiltzaileak emandako erantzunak zeintzuk izan diren adierazten du, huts egindako erantzunak zeinemoziorekin lotuta dauden ezagutzearekin batera.
|
|
7 Mundua bat da, eta leku batean egiten diren ekintzek eragina
|
dute
beste eremu batean.Lankidetza ekintzetako printzipio garrantzitsuenetako bat da Do Not Harm (ez egin kalterik), beraz, lankidetza proiektuek ingurumenarekiko iraunkorrak izan behar dute. Horregatikgarrantzitsua da permakultura bezalako kontzeptuen balore eta printzipioak aplikatzea.
|
2019
|
|
Ikerketa espezifikoak behar ditu sektoreak, eta horien artean, saresozialak aztergai bihurtzea: zenbatekoa da sare sozialen erabilera Euskal Herrian. Komunikabideek nola jokatu behar
|
dute
beste batzuen eskuetan dauden tresna horietan. Zeregin behar dute euskarazko hedabideek Facebook, Twitter edo Instagram sareetan?
|
|
Pottogorriak neska gazte transfeministen taldeak edo pentsiodunen elkarteak esaterako, biak ala biak ibilbide berriko eragileak, indar handia jartzen dute ekintzailetasunaren ideian. Zentzuhorretan, lehenagotik datozen herri mugimenduek, elkarteen plangintza eza arazo gisa ikusten baduteere, dinamika horretan gehiagotan aritzen diren mugimendu berriagoek ez
|
dute
beste modu bateanfuntzionatzeko beharrik ikusten. Ondorioz, esan genezake paradigma aldaketa baten aurrean topatzengarela antolatzeko eredu, klasikoaren?, zeinak denbora aurreikuspen luzearekin jokatzen duen etakutsu ideologiko handiko dinamikekin, eta, berriagoaren?
|