2000
|
|
Hau edo hori probablea dela?! Eta, ondorioak berak atera ahal baldin baditu, nola hunkitu ahal izango
|
dute
bera ondorioek. Bera hunkitzen duena berak egin ez duena izango da!
|
2001
|
|
Hauek denak lege transzendentalak dira, ez datoz esperientziatik, baizik eta honen barnean orientatzeko balio dute. Lege hauek ez
|
dute
beraz errealitatea deskribatzen, baizik eta bera arakatzeko erregelak dira. Interes berezi bat duten maximak deitzen ditu Kantek," ez dute ezer determinatzen, baizik eta arrazoimenari batasun sistematikorantz doan bidea erakutsi besterik ez diote egiten" (A668/ B696 (E506)).
|
2003
|
|
ezagutzeko ulermena eta maitatzeko borondatea. Era berean, ikusgarri zaigu Jainkoak gizakia hazi duela ezagutzeko eta maitatzeko, eta, horren ondorioz ere, xede bati atxikitzeko, horien ezagutze eta maitatzeak haren atsedena eta poza ekarri behar dutela; horretara eraman behar
|
dute
bere ibilera guztiek. Hartara, gizakiaren lehen legea da xederik gorena duen jomuga hori bilatzea eta maitatzea; horretan aurkitu behar da bere poza, eta lege hori, beste lege guztien hasiera dena, manuzko izan behar zaio ekintza guztietan.
|
2005
|
|
Gizakumea biziduna da, bizidun bikaina, arnas handiko arima du eta gainontzeko bizidunengandik zeharo aldentzen da, azken horiek euren artean baino. Halaxe erakusten
|
dute
bere izaerari dagozkion ekintza askok. Horien artean, gizakumeak berezko dituenen artean, erkidegorako gogoa dago, alegia, gizarterakoa.
|
|
Gizakumea biziduna da, bizidun bikaina, arnas handiko arima du eta gainontzeko bizidunengandik zeharo aldentzen da, azken horiek euren artean baino. Halaxe erakusten
|
dute
bere izaerari dagozkion ekintza askok. Horien artean, gizakumeak berezko dituenen artean, erkidegorako gogoa dago, alegia, gizarterakoa.
|
2006
|
|
Edonola ere, gauzatik, gertakizunetik nahiz gogoetatik urrutiratu ahala, iritziek eta irudiek gero eta antz eta hurbiltasun handiagoa
|
dute
beren artean, gero eta ilun eta lanbrotsuagoak bilakatzen dira, harik eta azkenik goitik beherainoko anabasan nahasten diren arte, gauzak eta gertakizunak zuzenean bizi eta pentsatu beharrean bileretan haietaz esaten dena eta hedabideetan erakusten dena askiesten dugunon garunak bezala. Asko sufritzen dugu egunkarien, albistegien eta tertulien bulimikook.
|
2009
|
|
Baina isilean zenbaitek eutsiko diote, nahiz eta gero eta gehiago modu bakartian jardun, lotura organikorik gabe politikarekin eta praktikarekin. Horietako batzuek Marxen ondarea aztertzen
|
dute
bere idazlanetan —Jacques Bidet, Jean Robelin—; beste batzuek lan teoriko berriak argitaratuko dituzte —Etienne Balibar, Nicos Poulantzas, Yves Schwartz, Jean Marie Vincent, Tony Andreani—.
|
2010
|
|
Beraz, zera esan behar dugu: hizkuntza komunitate bat, sakon sakonean, ezin daiteke kanpotik datorren baldintza bakar batetik ondorioztatu; naturak eta giza borondateak ezin
|
dute
bere sorrera, bere garapena edota bere deuseztea ageriko modu batean zehaztu. Kontua da, askoz ere gehiago gainera, hizkuntza komunitate batek" soilik" ama hizkuntzaren bidez ahal duela bere batasuna mantendu.
|
2021
|
|
Horrenbestez, Beauvoirren ustez, hasieran neska eta mutilaren jarrerak berdinak dira. Gizakiak dira muinean, eta batak zein besteak norbanako autonomo gisa atzematen
|
dute
bere burua. Haurtzarotik helduaroko heziketa eta sozializazio prozesu integral horren bidez, baina, femeninotasunari egotzitako ezaugarriak ezarri, barneratu eta gorpuztu egiten dira.
|
|
Ondorioz, bere gorputza eta natura emantzipaziorako menderatu eta gainditu beharreko traba direla iradokitzen du zenbaitetan, elkarrekintzak ezkutatuz eta hautsiz. Beauvoirrek berak emandako argudioek, baina, gezurtatu egiten
|
dute
bere eskema. Subjektuek eta gorputzek ingurumari jakin bateko erreferentzia, kategoria, tabu, lege eta balio batzuen baitan hartzen dutenez esanahia, emakumearen balizko naturaltasun, ezegonkortasun, ahultasun edo burujabetza eza baldintza sozial jakinen baitan emandako zentzu eta errealitatearen araberakoak dira, ez bere gorpuzkeratik biologikoki edo naturalki eratortzen diren desabantaila esentzialak.
|