Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎askotan albisteen protagonistak aski ezagunak dira entzuleentzat. Ingelesez esaten den bezala, well known names make bigger news, hau da, izen entzutetsuek nabarmendu egiten dute albistea. Protagonistak edo lekukoak sonatuak izatea, jendeak aski ezagunak izatea alegia, albistea gailentzeko faktorea izan daiteke.
‎Eta iturri guztiak ez dira berdinak, gertakarien inguruko datuak emateko orduan. Batzuek ia sistematikoki ahanzten dute albisteen parte garrantzitsu hau. Horrexegatik, irratilariak datutegi garrantzitsuak ukan behar ditu eskueran, beharrezkoa denean, hau da, denborak eta albistegiaren egiturak traba egiten ez digutenean, informazioen barne muinak uhinetara ateratzeko.
2002
‎Hedabideek dikotomia sistematiko hori bizi dute albisteen protagonistei gagozkielarik. Modu antitetikoan funtzionatzen dute gainera:
‎Mundua modu globalean ulertzen dugu, baina zein da jira-biraka dagoen munduaren ikuspegi globalizatua? Zertaz informatzen dute albiste agentzia handienek. Eta, esklusioz, zertaz ez dute ezer esaten?
‎Gehienetan, nor bere arazoez arduratzen da, bizitzaren irakurketa ostrazistan; albisteek, ostera, gainerako jendeagaz batera zerbait sentitzeko aukera ematen dute, jendearekin batera erkidegoa eratzen ari garen sentsazioa. Foro bat eratzen dute albisteek; horiei esker, jendeak badu zerbait komunari buruz. Albisteek identitate kolektiboak eratzen laguntzen dute, albisteek herritarra gizartean integratzen duten heinean.
‎Enuntziatu informatiboen autoreek, normalean, beste batzuek hautatutako materialen artean egiten dute euren hautaketa, beste batzuek hautatutakotik abiatzen dira beren testu produkzioan, besteek esana konpaktatzen dute. Konpaktatze lan horietan, ideologiaren profesionalek, zeremonia hazturek eta gertaerei erantsitako balioek zamatu egiten dute albistearen trasmisioa.
2009
‎Berez, informazio iturri hauek normalean ez dute albisterik sortzen, ez zuzenzuzenean behintzat; baina zeresan ugari sorrarazten dute beraiei esker eratzen direnedo babesten diren ekitaldiek.
‎sponsorrak, markak. Nekez sortzen dute albisterik; osogutxitan deitzen dute prentsaurrekoren bat. Hala ere, kirol ekitaldi asko etaasko beraiei esker egiten dira.
2011
‎Gero eta komunikabide gehiagok eskaintzen dute albisteak emateko eta sortzeko aukera. Ohikoena herritarrei argazkiak bidaltzeko gonbidapena egitea da, bainabaita bideo eta testuak bidaltzeko ere.
2012
‎Albistea bera definitzeko zailtasunak aurkitu dituzte egileek. Horregatik, AEBn ez dute albistearen definiziorik ematen. Alderantziz, albistea «identifikatzeko» jarraibideak seinalatzen dituzte.
‎Alde horretatik, Diario de Navarrak Berriak baino informazioaren jatorri argiagoa plazaratu arren, Berriak hark baino informazio iturri identifikatu gehiago azaltzen ditu. Alderantziz, Cadena Serrek eta Diario de Noticias de Álavak euskarazkoek baino informazio iturri identifikatu gehiagorekin informatu arren, ez dute albistearen jatorria euskarazkoek bezain argi azaltzen. Gainerakoei euskarazkoak nagusitu zaizkie.
‎Hark bidaltzen dituen albisteetan, informatzaileak nortzuk izan diren azaldu behar du. Izan ere, hedabideek informazio horren gainean osatu dute albistea (Arnold, 2009: 304; Maurer, 2005:
‎Adibidez, indarkeria matxistaren kasuan, hiltzailea «lagun jatorra» zela dioten lekukoen testigantzei uko egiten die Berriak. Azken batean, auzokide horiek ez dute albistearen inguruko informaziorik ematen, haien iritzia baizik. Gainera, haien iritzi pertsonal horrek ez du gertakizunarekin zerikusirik, ez baitu gertakizuna azaltzeko oinarririk.
‎Azkenik, tipularen azken geruzak bikaintasunaren gakoa kalitatearen kontzientzia duten langileei dagokiela seinalatzen du. Izan ere, kazetaritza jarduera okerrek aurreko geruzetako eragileek baino nabarmenago baldintzatzen dute albisteen kalitatea. Horregatik, kalitatea ziurtatzeko estrategiek horien lan metodoak zehaztu egiten dituzte (Bucher, 2003:
‎Bestetik, ekonomia aplikatuak enpresaren errentagarritasuna plazaratzen duen produktuaren kalitateari erreparatzen dio. Horrenbestez, Erabateko Kalitatearen Kudeaketak eta ekonomia aplikatuak ez dute albisteen bikaintasuna aztertzen. Aldiz, komunikazio enpresen kalitatearen kudeaketarako sistemek produktua ahalbidetu dezakeen enpresa estrategia garatzea dute helburu.
‎Ondorioz, Erabateko Kalitatearen Kudeaketak eta ekonomia aplikatuak enpresaren jardunbide bikaina lortzeko estrategiak eta baliabideak seinalatzen dituzte. Hortaz, ez dute albisteen kalitatea bermatzen. Dena den, produktuak ezin izango du kalitatezkoa izan, enpresak jardunbide bikainik ez badu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia