2000
|
|
[Zerbaitengatik haserre banago, batzuetan lurra edo zuhaitz bat, besteak beste, jotzen dut nire makilarekin. Baina egiaz ez
|
dut
uste lurra erruduna denik, ezta jotzea ezertan baliagarria denik ere. " Nire haserrea lasaitzen dut".
|
|
Zerbaitengatik haserre banago, batzuetan lurra edo zuhaitz bat, besteak beste, jotzen dut nire makilarekin. Baina egiaz ez
|
dut
uste lurra erruduna denik, ezta jotzea ezertan baliagarria denik ere. " Nire haserrea lasaitzen dut".
|
2001
|
|
Liburu honek, honenbestez, epistemologiaren arazo nagusienak jorratuko ditu, eta" ezagutza bere aurren aurreneko ernamuinetatik ateratzen saiatuko den" irakurlea eskatzen du. Ikuspuntu historiko batetik ez
|
dut
uste inork zalantzan jarriko duenik hori egiteak duen interesa. Heinrich Heine idazleak idatzi zuen Kanten iraultza Robespierrerena baino arriskutsuagoa zela.
|
|
Hau da, maitatzea indar pasiboa da bere ustez, maitagaia da maitatzearen kausa42 Ez
|
dut
uste gurarien zirkulua horrela hasten denik. Gure iritzia, esan dugunez, beste hau da:
|
|
Eskubide hauek, zerbait baldin badira, eginkizunen ondorio dira, maita eginkizunek sortuak. Inoiz, nolabait, zerbaiten behartsu izan eta laguntza jasotzeko eskubidea aldarrikatzea bestearen aurrean, ez
|
dut
uste inongo legek benetan babestuko duenik. Nik, behintzat, ezin izan dut horrelako legerik teorian asmatu.
|
2003
|
|
Beste hitzaldi batzuk, batez ere zuenak, aberats eta negozio gizonenak, entzuten ditudanean, ordea, ni neu atsekabetzen naiz eta zuetaz eta zuen lagunez errukitzen naiz, ezer egin gabe zerbait egiten duzuela uste baituzue. Eta agian zuek, aldiz, ni naizela zorritxarrekoa uste izango duzue, eta egiazko d ustea duzuela uste dut nik, baina nik zuetaz ez
|
dut
usterik, jakin baitakit ederki asko.
|
|
— Azken hau —esan omen zuen Eriximakok—, Agatonek ederki hitz egingo zuela alegia, igarpenean bezala esan duzula deritzot, ez
|
dut
uste ordea estualdian egongo zarenik.
|
|
Nire aburuz, zientzialari ‘normaldua’, Kuhnek deskribatu moduan, hartaz errukitu genukeen pertsona da. (Zientziaren historiari buruzko Kuhnen ikuspuntuen arabera, zientzialari handi asko ‘normalduak’ behar omen dira izan; baina ez dudanez zergatik errukitu haietaz, ez
|
dut
uste Kuhn zuzen ibil daitekeenik). Nire iritziz, gaizki irakatsi zaio zientzialari ‘normalduari’ Beste askok legez, uste dut unibertsitate mailako irakaskuntza guztia (eta ahal balitz, aldez aurretik) pentsamendu kritikorako entrenamendu eta bizigarri izan litzatekeela.
|
|
Lehenago agertuko ote zen mekanika kuantikoa baldin eta XIX. mendeko zientzialariak Newtonen argiaren teoria korpuskularra oraindik ere naturari buruzko zerbait garrantzitsua erakusteko gai zela onartzeko prest egon izan balira? Ez
|
dut
uste, nahiz eta arteetan, humanitateetan eta gizarte zientzia askotan, maiz, iraganeko lorpen klasikoei buruzko ikuspuntu ez hain doktrinario horren alde egiten den. Azkarrago aurreratuko ote lirateke astronomia eta dinamika zientzialariek onartu izan balute Ptolomeok zein Kopernikok batak besteak bezain zilegizko bitartekoak aukeratu zituztela lurraren posizioa deskribatzeko?
|
2004
|
|
Egia esan, ez dugu haustura garbirik igartzen bi egoeren artean, iratzargailuaren hots gogaikarria ez bada; eta, egia esan, hau ez da askotan nahikoa muga garbia izaten eta, gainera, ez
|
dut
uste Descartesen garaian existituko zenik horrelako trasterik, oilarraren kantua ez bazen; eta badakigu, gainera, ez ziola berak jaramon handirik egiten doinu horri. Gainera, lotan gaudela segurtasuna dugu bururatzen zaizkigun irudiez, esnatzerakoan segurtasuna dugun bezala hautematen ditugunez.
|
2006
|
|
Ez da nire helburua galdera horri erantzun zehatzik ematea. Areago, ez
|
dut
uste posible denik. Ziur aski Humerengan hiru sentimentalismo horiek modu nahasian agertzen dira.
|
2008
|
|
Nik ez
|
dut
uste gai horiei buruzko tratatu edo idazki bat gizakientzat onuragarria izan daitekeenik, adierazpen gutxirekin beren kabuz egia aurkitzeko gai diren gizaki gutxi horiek alde batera utzita (341d).
|
2009
|
|
hor ibili zarete, filosofook, ideien eta kontzeptuen gainean eta beharrezkotasun zein apriorizkotasunaren gainean hitz egiten; ahantzi duzue jada kontzeptu eta ideia horien jatorriaz ere galdetu behar duela filosofoak. Eta" ere" erraten dut, ze ez
|
dut
uste (eta hau neure interpretazioa da) Nietzschek ukatu egiten duenik Kanten analisiaren balioa. Analisi horri zerbait gehitu nahi dio XIX. mende bukaerako autore alemanak.
|
|
Neure irudimenaren arabera horrelako zer edo zer izanen zen. Ez
|
dut
uste oso urrun egongo zenik.
|
2010
|
|
12 Edonondik begiratuta ere, ez
|
dut
uste San Isidorok baldintza hori ezarri zuenik, pribilegioari bere lege izaera ukatzeko helburuarekin. Hori esateko arrazoiak bitarikoak izan daitezke.
|
2013
|
|
arimarik ez dago, puntu (filosofian)..." (221). Ez
|
dut
uste berak aipatzen dituen filosofoek (Ayer, Fodor, Putnam, Searle... filosofoek) arimarik ez dagoela defendatzen dutenik. Esaterako, arimaren gaineko ikuspuntu funtzionalistak, hau da, Putnamek bultzatutako ikuspegiak, ez dakar arimaren ukazioa.
|
|
Eboluzioak makinak sortzen al ditu? Ez
|
dut
uste. Hala eta guztiz ere, ez da interpretatu behar gizakiak eta bestelako animaliak parean daudenik.
|
|
Ez dut aldarrikatuko balioen edo arimaren teoria zientifiko bat, ertz askotako auziak baitira. Ez
|
dut
uste horrelakorik egon daitekeenik. Zalantzak zalantza eta hutsuneak hutsune, ikuspegi integral bat ematen saiatuko naiz, hau da, arimaz eta balioez arituko naiz naturari buruz dakigunaren testuinguruan.
|
2014
|
|
Komedia musikal horren partiturak ez du interes berezirik, baina kalitatezko lan bat da interes dramatikoa eta koreografikoa duten elementuak batzen jakin duelako eta eszenaratze bete eta original bat duelako. Ez
|
dut
uste alferrikakoa denik esatea zineman aurkitu duela bere adierazpenik onena West Side Story k. Ez al litzateke musikazko komedia, masen teknikak dituzten operaren, zinemaren eta telebistaren aliantza bat, operak zeinak bizirauteko publiko zabal bat behar baitumasarentzako artearen bokazioa berreskuratu eta gaur egunera moldatzeko generoa?
|
|
Bereziki interesgarria da jabetzea eztabaida mota hau Heidegger-engan ere aurkitzen dugula, nahiz eta bere obran musikak duen lekua ezin den garrantzitsutzat jo; are gehiago, ez du garrantzirik arteak oro har garrantzirik ez duen bezala, edo, bestela esanda, arteak ez du lekurik poesiaren salbuespenarekin. Ez
|
dut
uste Heideggerren apreziazio bereziki konplexu edo sakonik aurkitzen dugunik arte ez poetikoen inguruan. Bere lumapera musika iristen denean, Wagner kondenatzeko aitzakia soil bat da.
|
2016
|
|
Guztira, hogei bat uso, gutxienez, aukera litezke, ornitologo bati aurkeztu eta basa txoriak direla esanez gero, ongi zehazturiko espezietzat sailkatuko lituzkeenak. Areago, ez
|
dut
uste kasu honetan ornitologo batek berak ere jarriko lituzkeenik genero berean mezulari ingelesa, tumbler edo itzulipurdikari aurpegimotza, runt a, barb a, pouter a eta fantail a, batez ere arraza bakoitzean haien ezaugarriak ziurki heredaturiko zenbait azpiarraza edo espezie, hark deituko liekeen bezalaaurkeztu ahal izanen litzaizkiokeelako" (Espezieen jatorria, I. kap.).
|