Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2010
‎Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean?
‎Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean?
‎Urteak igaro dira, fite eta azkar. Nik Iparraldean ez dut nire burua lekuz kanpo inoiz ikusi. Bat gehiago izan naiz beti.
‎Jesusen arabera beste kosmos batean dagoen Zeruetako Erresumaz, Poncio Pilatori esan zion hori. Lektoreak agian badaki tomismoan Jainkoaren esistentziaren demostrazioak a posteriori eginak direla, nik, ostera, a priori egiten dut nire demostrazioa. Osagarriak gara beraz; nago ezen nireak osatu egiten duela eskolastikan fundamentu badaezbadakoakin eraikia (Platonen intuicioa perfectua izango da, baina intuicio bat ez da demostracioa).
‎Hain poz handia hartu nuen, oparia jasotako egunean bertan kontakizun laburrak idazten hasi nintzela. Gainera, bidaiatzen dudan bakoitzean, egunerokoa idazten dut nire inpresioei eta abenturei buruzkoa. Duela bost urte hasi nintzen Frantziako urpekaritza aldizkari baterako artikuluak eta zutabeak idazten; batzuetan, AEBetako egunkarietarako ere idazten dut eta honek eman zidan berriro idazketara bueltatzeko gogoa.
2012
‎Mairuen lurraldera joatea erabaki genuen, Jainkoaren maitasunagatik eskatuz, han burua moztu diezagutela. Eta uste dut nik, Jaunak gogoa berotzen zigula hain gazterik, handik edo hemendik bideren bat aurkitzen bagenuen, baina gurasoakizatea zela iruditzen zitzaigun eragozpenik handiena (1 kap., 4).
‎Eta oraindik otoitzari ekin ez dionari, eskatzen diot nik Jaunaren maitasunagatik, ez dezala falta izan ondasun handi hori. Hemen ez da zertan beldurturik, hemen nahi izan behar da; izan ere, aurrera ez doanean eta Jainkoak haiei eman ohi dizkien atsegin eta dohainak merezi dituen perfekziorantz jotzen ez duenean, gutxi irabazi arren, zerurako bidea ulertuz joango da; eta horretan irauten badu, Jainkoaren errukian dut nik itxaropena, adiskidetzat hartu duenik ez baitu ordaindu gabe utzi; gogoetazko otoitza ez baita, nire iritziz, maite gaituela dakigunarekin adiskide harremanetan jardutea baizik (8 kap., 5).
‎Dudatzen ibili izan naiz eta ohartu naiz,, diccionario? horri begira, filosofian aditu oso onak daudela, eta ez dut nire lana alferrik egindakotzat hartzen, hain zuzen ere, ni baino hobeak ere badaudelako. Ona da besteak norbera baino inteligenteagoak direla pensatzea, nahiz eta horregatik ez den zertan albo batera laga behar norberaren lana, eta ikerketa.
‎Amaitua dut nire argumentazioa, orain konsekuente izan behar naiz neure filosofiarekin.
‎Epikurok ere bazuen teorizatu nola plazer batek ondorio mingarriak bazekartzan orduan hobe dela plazer hori atzeratzea, eta hori buruakin jokatzea da, eta holaxe nik hamaika plazer atzeratzen ditut nire gaur egungo bizitzan. Eta zoriona bilatzen dut nik ere.
2013
‎Baina primarioki ezagutu nahi da plazer handiena horrek ematen duelako. Beraz, Biblian ulertzen den moduan ulertzen dut nik ere. Eta ez dut ukatuko tentazioan erortzeko ni ere expuesto nagoela, bistan dago.
‎Nik badut Kanten gainean hitz egiten, irakurlerik badut horrek badaki, eta irakurlerik ez badut Espiritu Santuak badaki, horrek nire, habilidade? guztiak ezagutzen ditu, eta bromaz aparte erran behar dut ni gehienbat filosofian zentratzen naizela, eta hortik nik bai hitz egitea Kanti buruz.
‎4 Pensatzen igarotzen dut nire denbora, eta gaur pensatu dut nola filosofia naturaletik joanez oso emaitza zoragarriak lortu direla filosofiaren historian, eta garapenik emankorrena santo Tomas Aquinokoak desarroilatu zuen duda barik, nik lorpena irudikatu egiten dut lau kausen teoriarekin, kausa materiala, kausa formala, kausa efizientea eta kausa finala. Zerua ere ikutu egiten dugu filosofia naturaletik joanez, Socrates, Platon, Aristoteles eta eskolastikaren bururapena den tomismoa, filosofia kristauaren erreferente gorena.
2014
‎Orrialde hauetatik hona ekarri ditudan albisteek ez dute agortzen apaiz euskal herritarrez liburuan esandako guztia (laginen bat edo beste bildu dut nik hemen, ez gehiago); baina dagoen dena ere ez da aski gure apaiz euskal herritarren historia biografiko soziala ongi onduta osorik izateko.
‎Eta hemen kokatzen dut nik neure iraultza berria, eta dena itzultzen da filosofia kristauari buruz, indartua ateratzen baita ohartze berriekin, hamaika irain, mespretxu eta kalamidade igaro ondoren berriro datorkigu filosofia kristaua filosofiaren burura, aktualizatua jakina, baina burura. Eta horrek ez dakar filosofia naturala ukatzerik, baizik eta filosofia naturala konprenitua da modu perfektuan filosofia sobrenaturalaren baitan.
‎Mairuen lurraldera joatea erabaki genuen, Jainkoaren maitasunagatik eskatuz, han burua moztu diezagutela. Eta uste dut nik, Jaunak gogoa berotzen zigula hain gazterik, handik edo hemendik bideren bat aurkitzen bagenuen, baina gurasoak izatea zela iruditzen zitzaigun eragozpenik handiena. Harri eta zur geratzen ginen irakurtzen genuen hartan oinazea eta aintza beti betiko zela esaten baitzen.
‎Hemen bere berbak: . Gogoan dut nire ama hil zenean hamabi urteko geratu nintzela ni, gutxi gorabehera. Galdu nuenez ohartzen hasi nintzenean, nahigabez Andre Mariaren irudi baten aurrera Joan nintzen eta nire ama izan zedila erregutu nion, malkotan urturik.
‎Ikuspegi zabalago batetik erraten ahal da ezen kultura orientalaren barruan kapitalismoak jarraitu duela halako bekatu egitura edukitzen eta bekatu ekonomikoak batik bat errepikatzen dira kultura orientalean, eta beraz kapitalismoan. Eta nahikoa esan dut nire publiko ezkerrekoarekin pentsatuz.
dut nik amodiozkooldarra eta gerezitzeendenbora betiko, xoxoen kantak ene zauriakez ditut nehoiz ezabatuko.Maiteko dut nik amodiozkooldarra eta gerezitzea.
‎dut nik amodiozkooldarra eta gerezitzeendenbora betiko, xoxoen kantak ene zauriakez ditut nehoiz ezabatuko.Maiteko dut nik amodiozkooldarra eta gerezitzea.
2015
‎Ohikoa zen nik hari Jainkoaz hitz egitea. Horrek on egingo zion, baina kasu honetan on handiagoa egin ziola uste dut ni hain maite izateak; izan ere, niri eder egiteagatik, idolotxoa eman zidan, nik ibai batera botarazi nuena. Hau kenduta, lo sakonetik itzartzen den baten antzera?
‎Ibil gaitezen, Jauna, gu biok elkarrekin. Zu zoazen lekutik joan behar dut nik. Zu igarotzen zaren lekutik, igaro behar dut?.
‎Lagun iezadazue Jaunari hau eskatzen, horretarako bildu baitzaituzte hemen! Hau da zuen bokazioa, hauek izan behar dute zuen ardurak, hauek zuen desirak, hemen zuen negarrak, hauek izan behar dute zuen eskariak; ez, ene ahizpak, munduko arazoetarako; barre egiten dut nik eta atsekabetu ere egiten naiz Jainkoari halako gauzak eskatzeko arrenka datozkigunean, hau da, Haren Maiestateari errentak eta ondasunak eska diezazkiogula; haietako batzuek ondasun guztiak behin eta berriro hankapera ditzatela Jainkoari eskatzea nahiko nuke nik. Haiek asmo onez ari dira eta, azken batean, haien debozioa aintzat hartzearren egiten da, nik halako gauzetan Jaunak sekula ere ez didala entzuten uste badut ere.
‎ez dakit zer nekeren beldur izan gaitezkeen, denik eta handiena bada ere, hain on handia lortzen bada kristautasunarentzat; izan ere, gutariko asko konturatu ez arren, Jesu Kristo, egiazko Jainkoa eta egiazko gizona, hainbeste lekutan egotea Sakramentu guztiz Santuan dagoen bezala, guretzat oso pozgarri izan luke. Hain zuzen ere, halakoxe poza hartzen dut nik askotan, arima garbi hauek koruan Jainkoa goresten ikusten ditudanean, hau gauza askotan antzematen baita, bai obedientzian, bai itxitura handiak eta bakardadeak ematen dieten poza ikustean eta baita hildurazko gauza batzuk gertatzen direnean izaten duten alaitasunean ere; haiei praktika hauek eginarazteko Jaunak prioreari zenbat eta grazia handiagoa eman, hainbat handiagoa da nabari dudan po...
‎(?) Ibil gaitezen, Jauna, gu biok elkarrekin. Zu zoazen lekutik joan behar dut nik. Zu igarotzen zaren lekutik, igaro behar dut?
‎–Egon ziur apalago denak maitasun handiagoa edukiko duela, eta hain apala ez denak, txikiagoa. Izan ere, ezin dut nik ulertu nola egon daitekeen apaltasuna maitasunik gabe, eta maitasuna apaltasunik gabe, ezta nola egon daitezkeen bi bertute hauek ere sorkari guztietatik askaturik egon gabe? (Bidea 16, 2).
‎(Bizitza 18, 3). . Gauza askotan ikusi dut nire adimenak ez duela ulertzen, esan ohi denez, jaten ematen diotena baizik? (Bizitza 28, 6).
2016
‎Espero dut nik behintzat ezein tankera ez hartzerik itzalen artean.
‎–nobody nows you when you are down and out?, hau da, inork ez hau ezagutzen beheko erreka jota hagoenean?. Eta hori ezagutzen dut nik, irakurketen erruz pixka bat abentureroa izan naizelako. Eta eskarmentu hartatik, umiliatua nagoela, iritsia naiz ondorioztatzera ezen denok dugula geure geneetan hoberenaren, onenaren eta ederrenaren aldeko halako joera argi bat.
‎Ez zen, beraz, bat ere erraza izan neska bühaminentzat, baina hori dena kontutan hartuta, heien jarduera duintasun osoz bete zutela erranen nuke nik. Hurrengo igandeetako maskaradetan ildo berriak zabalduko dituztelakoan nago, hau da, ardo onaren antzera, onduko direla uste dut nik.
‎Berba larregirik ez dut erranen. Zer proposatzen dut nik egoera honen aurrean?. Inperiozaletasunari oposatzen zaio, gaur egun, internazionalismoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia