Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Ozen esan beharrekoa da liburuko testuak" testuak" direla beste ezer baino lehen, eta irratian esan bazituen ere, horixe direla, literatura. Literatura hori argitaratzea aberasgarri ikusten dut nik. Bada, ostera, Harkaitz Cano azkarregi argitaratzen eta, ondorioz, talentua alferrik galtzen ote dabilen dioenik.
2002
‎Bo! Arrats hain zatarrik ez dut nire bizitzan jasan. Ziztrin bategatik.
‎Ortan amaitu zan gure azkenengo alkar izketa. Geroztik... amaika bider galdetu izan dut nik, etxeratzean:
‎Eta indarraren, diruaren eta zikoitzen erpeetan dakusat ondatu agiñean nire ametserria ere. Esanak esan, erri horren gau luze honen egunsentia... ez dut nik neuk ikusiko.
‎Ezin dut nik haritzondo horren aldorreraino igo, Basotx. Mika beltxuriak han izkutatu zuena bizardun batek hartu behar izango luke.
2003
‎" Garai hartakoak gure lehendabiziko argitalpentxoak, Egan en plazaratuak eta Don Pablo Bilbao Aristegik zirikaturik eta lagundurik. Hor ikusten dut nire idazlanen lehen emaitza xumea", autortu eustan Julen Marik bere eskutitz baten.
‎Ulertuko dut nire errua dela, zure gorputza hainbeste nekatzeagatik.
2004
‎Zeuok hil dituzue, bai, ezin nauzue ni ikusi ta...! Ongi ezagutzen dut nik zuen aiherkunde gaiztoa, zuen gorroto bizia, zuen azpi lana, zuen amorru ezkutua, zuen... Bai, begitan hartu nauzue, bai.
‎Txifa txakurren gorpuak granjara eraman dituzte kamioietan. Erre egingo dituztela uste dut nik... Telebisiokoak ere etorri dira.
‎Mantsotuko dira hemendik urte batzuetara, berez, bai horixe! Biaje bat egiteko trena lakorik ez dagoela esaten dut nik beti baina, gaur aspertu naiz trenean gazte gogaikarri batzuekin. Jesus!
‎Lotsa galdukook halakook! Esan dut nik, partidua hasi aurretik, bai: partidua osorik ezetz ikusi?
2005
‎Andrea ez dut nik hartu geroko menturan
2008
‎Liburu batzuek ezagun dute promozio sendoa; beste batzuek, berriz, promozio xumeagoa izaten dute, baina ahoz ahokoak bultzatzen ditu; eta zenbait kasutan, bi gauzak gerta daitezke. Nolanahi ere, ez dut uste hori Euskal Literaturan bakarrik gertatzen denik, auzoko sistema handiagoetan ere gauza bera sumatzen dut nik. Alegia, ez zait literatura txiki baten bereizgarri iruditzen".
2017
‎Horixe da Atxagak egin digun gonbita. Halaxe ulertu dut nik bederen.
‎" Beharba arrazoina duzu... [...] Uste dut ni ere españula nizala...!" Metxak haserre bizian alde egin du, solasaldia bertan behera utzita. Mugaz bestalde ere, itsumenak ez du mugarik.192
‎Hortaz, kontua da Finlandian emandako hogeita hamabost urteak gorabehera Kepak oraindik ere erabat euskalduntzat daukala bere burua. Berak dio170 Izua hemen, 15 or. en bezala," [n] ik ez dut, eta uste dut nire bizitza osoan edo geratzen zaidan bizitza pusketan berdintsu jarraituko dudala duda izpirik gabe, nire burua inoiz finlandiartzat hartuko edo finlandiarturik ikusiko." 171 Bere euskalduntasuna esentziala da, alegia, eta Finlandian bizi izandako guztia, berriz, akzidentala. Non kokatu, orduan, Erik bere semetxo kuttuna?
‎Routledge, 1991), xxxiii. or. Lyotardek grands récits dio frantsesez, ingelesez grand narratives itzuli delarik. Euskaraz osoko kontakizunak itzultzea proposatzen dut nik, kontakizun horien izaera orohartzailea argiro adierazteko asmoz. Ezaguna den legez, Lyotarden arabera postmodernitatearen ezaugarri nagusia osoko kontakizunen aurrean agertzen duen sinesgaiztasun jarrera da.
2018
‎Etxera heltzen naizenik eta batera jarraituko dut nire ostiraleko abenturen idazketarekin. Baina orain, utzi ezkutuko egunkaria eta grabagailuan jasoko ditut Patroiaren balentriak; zeren eta idazteko zatarregiak, lohiegiak eta ikaratzeko modukoak iruditu baitzaizkit.
2021
‎irakurtzen ez duenak ez du gainditzen. [...] Nik uste dut nire ikasleak behintzat irakurrita ateratzen direla nire klaseetatik" (MIR1). Hortaz, irakurtzea metodologia bihurtzen du, helburu izateaz gain, jakina.
‎" Lankide horrek liburutegiaren kudeaketarako oso ordu gutxi ditu. Ikasleak zeharo engantxatuta ditu eta nik, adibidez, ez dut nire burua horretan ikusten. Bere kabuz egiten ditu gauza asko eta asko.
‎Horregatik saiatzen naiz horiek sortzeko dituzten tresnak ematen. Ni oso konbentzituta nago egiten dudanaz, eta erraz moldatzen dut nirera. Probatzen saiatzen naiz, proiektuak egokitzen bidean, eta gero gela batetik bestera ere malgutasuna izan behar da, profilak eta gogoak diferenteak direlako, beste eztabaida batzuk ematen direlako, beste energia sortzen delako.
‎idatzi, kantatu, poemak errezitatu edota musikaz dakitenak. Erreferente izan daitezkeen eta irakasle edota ikasleen arteko deskonexio handia ikusten dut nik. Zubi lana guk egin genuke, bestela nekez ezagutzen dituzte erreferente horiek, etxean oso guraso militanteak ez badituzte behintzat.
‎1 Zer ikasi dut nik aste honen joanean. Aldaketarik gertatu da nire baitan?
‎Gaur egun militantzia hori desagertu egin da eta hala behar du ziurrenik, baina ez dugu ordezkatu, eskolak ez du hutsuneak betetzen jakin. [...] Nik literatura lotu dut nire militantzia eta nire kulturarekin. Guk, adibidez, militantziagatik irakurtzen genuen euskaraz institutu garaian.
‎" Bai, nire ustez, gelan ulertzeko, lantzeko edota sortzeko hainbat gauza landu ditugu, beraz, prest ikusten dut nire burua horrelakoren bat gauzatzeko". (GL)
‎1 Zer ikasi dut nik aste honen joanean. Aldaketarik gertatu da nire baitan?
‎" Poema musikatu hau ekarri izana ez da kasualitatea, eta zergatik begi bistakoa da, ezta? Errutina osoari ematen dio, bai, eta hautatu dut ni izugarri hunkitzen nauen poema delako. Joseba Sarrionandia oso gustuko dudan idazlea da, eta bere testuek ez naute inoiz epel uzten.
‎1 Zer ikasi dut nik aste honen joanean. Aldaketarik gertatu da nire baitan?
‎1 Zer ikasi dut nik aste honen joanean. Aldaketarik gertatu da nire baitan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia