Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2001
‎Nik ez dut horretarako astirik izan. Teoria piska bat egin dut.
‎Gutxiegi erabili dut erdara. Beranduegi ikusi dut hori. Euskal erromantzeak liburu an, hitzau rrea euskaraz eta gaztelaniaz idatzi nuen; eta gero, erromantze bakoitzaren erdal itzulpena.
2002
‎Euskarari egokitu litzaiokeen estatusera iristea ez da erraza izango. Lehenago eman dut horretarako dauden oztopoen berri laburra, baina merezi du, hemen, kontu horretaz luzeago aritzea. Unibertsitateen barruan diren euskararen aurkako jarrerak oraingoz alde batera utzirik, badira unibertsitateen zenbait egitura ezaugarri, normalizaziorako oztopo izango direnak.
2004
‎Esan nahi dut hori gazteek ikusi dutela. Esan nahi dut baztertuta egon diren batzuk izan direla, eta bazterke' M ta horren lekuko zuzenak izan diren beste batzuk izan direla.
2005
‎Gazteek, zaha rrek, unibertsitateko irakasleek eta langile arruntekiraku rtzen dituzte. Moskun, Indian, New Yorken... garbi ikusi dut hori.
‎Euskararen alde eta Euskal Herria ren independentziarenalde ari direnek ez dutela depresiorik izaten. Ehunka kasutan ikusi dut hori. Badutebizipoza.
2006
‎Guztiok elkarri eragiten, laguntzen diogu. Eta beste alor batzuetan baino gehiago, euskal kulturan uste dut hori bilatzen eta aurkitzen dugula. Edo Jakin en behintzat bai.
2009
‎Ehunekotan urtetik urtera aldea badago, baina gai lerro bakoitzak bere posizioa mantendu egiten du modu egonkorrean. Positibotzat jotzen dut hori, sektorea (idazleak bezala argitaratzaileak) kolpeka eta berrikeria hutsetatik landa ari den seinale.
‎Eta bestea, Don Pedro Pipaon; biak errepublikanoak! Nik uste dut horregatik nire umezaroan —hamar urtera arte egon nintzen eskola hartan— inor ez zutela zigortu euskara egiteagatik.
‎Bere lehenengo liburukia hartzen baduzu, ikusiko duzu nola aipatzen eta goratzen duen gure hizkuntza, euskaldunak herri bat garela esaten du... Uste dut horregatik izan zela izenarena. Norbaitek esan zuen:
2010
‎Idazlanean zehar laburbildu ditut sinesgarritasunaren galtzean eragin ohi duten faktoreak, batzuk sustapen ereduari eta besteak neurri erregulatzaileei begirakoak, guztiek ere zientzia egiteko moduan eragiten dutelarik. Orain erantsi berri dut horren kritikan modu nabarmenean eragiten dutela zientziaren alderdi sozial eta instituzionalen ezagutzeak, ikertzaile gazteen kasuan oso bereziki. Honaino iritsita," zientzia eta gizartea" auziaren inguruko ikusmolde klasiko bati erantzun nahi nioke.
‎Garbi dut ‘jainkoak bakarrik eman dezake bizia’ eta antzeko argudio erlijiosoek tokirik ez dutela eztabaida horretan. Etika humanista soil batetik ez dut horren garbi eboluzioak ibili ez duen biderik edo ireki ez duen aterik, gerok, eboluzio horren adar bateko bizidunok, bideok ibiltzeko eta ateok zabaltzeko eskubiderik dugunentz.
2011
‎Nire lagun batek sarritan komentatzen du Europaren aitzakian legatz ustelak saltzen dizkigutela administrazio publikoko arduradunek eta politikariek. Eztabaidatu egiten diot kontu hori, baina kasu batzuetan nire posizioa ez dut horren sendo sentitzen. Boloniako prozesuarekin izaten ditut, adibidez, horrelako sentipenak.
‎Nik ez dakit nondik heldu den izen hori, baina ni karrika gaiztoan sortua naiz. Ponttokerietan [Herria aldizkariko zutabean] kontatua dut hori, karrika gaiztoan jaioa nintzela eta ez nuela batere baztertzen izen hori. Gehexan Ponttok ere bere
‎Nik Filipe Bidart ezkondu dut. Euskaraz ezkondu dut hori ere. Galdegiten nien nola nahi zuten
2012
‎Orain crowdfunding esaten zaiona. Ez dakit, baina nik uste dut hori dena ere nor izan nahi bat baino ez dela. Jaso, iraunarazi eta hurrengoei pasarazteko borondate sakon bat.
2013
‎Errotazioa zegoen. Nik ikusi izan dut hori: negarrez joaten ziren.
2014
‎Jendeak onartu zuen Harri, Enbor edo Kizkitza deitzea, baina ez zuen onartu, salbuespenak salbu izen zehatz batzuekin, sexu nahasketa eragin dezaketen izenak erabiltzea. Esan nahi dut hori gure tradizioa edo sistema dela. Frantzian edo herrialde... beste funtzionamendu bat izan dezakete (SE Gorrotxategi, 1 eranskina).
2015
‎Hori izugarria da. Hori hala gertatzea hasieratik pentsatu ote zuten ez dakit, hala nahi izan zuten ez dakit, ez dut horretan sartu nahi, baina hori lortu zuten.
‎Ez gintuzten errespetatu. Nik neuk gogoan dut hori diskutitu izan genuela [Pedro Miguel] Etxenikerekin, esate baterako. Gure salakuntzei berak" gu gobernua gara" kontrajartzen zien.
‎Davantek idatzia. Baina gustukoa ez zutelakoan ukan batzuek(" Apeztiarregia da, ezin dut hori antzeztarazi nire antzezleei!"), jo zuten Renaud Coulonengana, hark jakinen zuelakoan hobeki egiten.
2016
‎Nik ikusten dut hori, baina ber denboran nire burua hortik at ikusten dut. Egitura bateratua bide onean dago eta, lehen aipatutako" bidea da helburua" egia bada, hori ere goxatu dugu.
‎Bakanak ziren, baina. Nik ez dut hori arauan sailkatzen, ez dut uste Jeanne d’Arc edo Easoko Katalina bezala ikusten zenik emazteek armak hartzea. Eman dezagun orain, emazte kurduen irudia.
‎Gero etorri zen Herri Batasuna. Iparraldean gelditu ziren errefuxiatuek epe bat ukan zuten, eta uste dut hori izan zela interesantea, errefuxiatua izatea ez baita lanbide bat, aparteko militantzia mundu bateko kide izatea baizik. Errefuxiatuak militanteak dira edo
2017
‎Idaztea hartu dudanez zeregintzat, nahikoa dut horretarako gela bazter bat lasai esertzeko, eta ja, idatz dezaket. Gustura egoten naiz idazten,[...] baina ez dakit zertarako azaldu behar dudan nik prentsan, ez bada liburu bat azaltzeko edo.
‎Apez maristen hezkuntzarengatik! Eta arrazoi duzu, liburuan ere kontatzen dut hori, zenbait egun ezkondu aitzin, nola egiten zen ikasteko, Miarritzeko prostituta batengana joan nintzen, Le Royal zinemaren ondoan zegoen putetxe batera... eta bai, ikasi nuen.
‎" San Josefen ermitan, desertian gora da..." [kantatzen hasten da, ozenki], nik gaizki kantatzen dut hori, baina imajina ezazu 14 urteko mutiko batek Baionako antzokian nola kantatu zuen Eusko Ikaskuntzaren kongresuan... 1948an antolatzaile guzien aitzinean, Barandiaran, Etxabe, Manu Sota, Monzon...
‎[Irriz] Nik ez dakit zer dagoen gero, beraz ez dut horri pentsatzen. nuke afera hori konpondu, baina ezin da konpondu.
‎Eta amak eni. Eta segitzen dut horrekin. " Saint Antoine de Padoue, vieux fripon, vieux filou... toi qui retrouves tout, fais que je retrouve ez dakit zer, et je te donnerai 5 sous".
‎Alemaniara joaten naizenean, horrelakoetara joaten naiz beti. Zera esan nahi dut horrekin: nahiz eta Frankfurt hiri irekia izan, eutsi egiten diela bertako ohitura eta tradizioei.
‎Alemanian ginela, gizarte inguru askotariko batean bizi ginen. Gaur egun asko baloratzen dut hori, abantaila oso handia eman baitzidan jatorri ezberdinetako jendearekin bizitzeko eta harremanak izateko. Pertsonaren jatorria ez nuen pertsonaren beraren aurretik sekula jartzen.
‎Eta niri bezala, beste emakume askori ere ez. Tolosan daukadan taldean ikusten dut hori. Aukerak ematea ez da, beraz, soluzioa.
2018
‎Aurrera begirakoari dagokiola, erronketako bat da estandarizazio edota hizkuntz ereduaren marrazteari dagokiona, hizkuntz komunitatearentzat ahalik eta erabilgarri, adierazgarri eta gustagarriena izan dadin lortzeko. Baina uste dut horretan adinako erronka duela arlo diskurtsiboan; hau da, ulertarazten batua/ euskalkia dikotomia gezurrezkoa dela guztiz, eta, ondorioz, baita premisa faltsu horretatik eratortzen diren gainerakoak ere: euskalkia= sena/ batua= artifiziala, euskalkia= bizia/ batua= adierazkortasunik gabea...
‎" Ni ezkonduko naiz eta etxekoandre bezala biziko naiz". Nik uste dut hori aukera bihurtu dela, inor ezin dela behartu jokabide zehatz bat izatera, hau da, etxekoandre edo ingeniari edo... Eskubide berdinak eta aukera berdinak.
‎Gauza bitxia da, ze hasieran aipatu dituzun poemak idazterakoan oso gazte idatzi nituen, 17 urterekin, horretaz pixka bat hausnartuz, ni ez nintzen horien osotasun guztiaren kontziente. Baina pentsatzen dut hori idazteko zerbait mugitzen ari zela nire barruan.
‎Eta kontuan hartu behar da horiek ez daudela asteburuetan, aste santuan... Horiek guztiak beharrezkoak dira, nik ez dut hori ukatzen, baina azkenean eguneroko lanak laguntzaileok egiten ditugu, laguntzaileak dira gehien behar direnak. Beraz, hortik hasi litzateke ratioak berrantolatzen.
‎Akaso ez zara bat etorriko gidoiak dioen guztiarekin, edo esateko moduarekin, baina nire kasuan bost axola: erraiak astindu dizkit, eta aski dut horrekin. Bada obraren hasieran une bat, zeinean aktoreak, lurrean etzanik, ke artean, aitortza egiten dion publikoari.
2020
‎Teorian bai, beharbada, baina sentimenduak oso dispertsaturik daude. Asko idatzi dut horri buruz, baina, garbi esanda, orain ez daukat auzi horretan luzatzeko gogorik. Gura duenak topatuko du...
‎Azkeneko urteetan Anboto astekarian ibili nintzen, zuzentzaile moduan. Uste dut hori ez dugula aipatu, ezta?
‎noski! Nik ez dut hori ukatzen. Liburu horretan agertzen diren adierazpen guztiak asko interesatzen zaizkit, emakumeek eta edozein pertsonak sentitzen dutena interesatzen zaidalako.
‎Apur bat ezagutzen dut hori ere...
‎Nik pertsonalki ez dut hori sentitu, edo ez dut inoiz" hau ezin dut esan" edo" hau esan behar dut" modukorik sentitu. Nik kezka ideologiko x batzuk izan ditut, gainera, oso markatuak izan zitezkeenak edo identifikagarriak etiketen bidez. Baina, ez dut inoiz sentitu" hau idatzi behar dut" modukorik.
‎Ez dut eduki idazle bizitza deitzen den hori. Beti egin dut hori beste zerbaiti lotua. [...] Beti joan naiz bazterretik egiten.
‎Nik zalantzak ditut. Onartzen dut hori dela behe herriaren kondizioa eta gero eta gehiago hala izango dela (ustekabeko iraultza miragarriren bat suertatu ezean edo, migratzaile barik, turista kondizioa guretu ezean). Ez dakit, ordea, noraino den" habitatu ahal den figurazio" bat, edo hori den bestelako figurazioen bidez gainditu behar dugun kondizioa, hain zuzen.
‎Nolanahi ere, ezarian eginiko ariketa da, eta askotan emakumeentzako ondorio emantzipatzaile urrikoa. Baina uste dut horren gaineko gogoeta eta praktika feministetan sakontzeak eredu askatzaileetarako bide oparoa zabal dezakeela. Esaterako, azken urteetan ikusi dugun sorginaren birjabetzea adibide polita delakoan nago.
‎Baina gizarte osoa klandestinoa denean, adierazpen askatasuna posible ez denean, euskal libururik ezin denean idatzi ez delako publikatzen ahal, ezin delako erosi... Uste dut horrek markatua nagoela neurri batean. (Goikoetxea 2016)
2021
‎Askatasunik ez egarriz edo koleraz hiltzen den herrian. Zer esan nahi dut horrekin. Hamaikatxo gauza ezinbesteko zaizkigula.
‎Amurizak esaten zigun animatzeko, eta nik ezetz. Sekula ez dut hori eduki buruan. Bertsotan lagunekin gozatzea zen nire helburua.
‎Zahartu naizela badakit, gauzak geldoago egiten ditudala, baina... ez. Lagun batek esan zidan inor zaintzeko moduan egotea poz handia dela, eta uste dut hori horrela dela.
‎sare sozialetan, komunikabideetan... Ez dakit, baina horretarako jendeari jaten eman behar zaio; berez idealistak diren pertsonak lagundu behar dira, eta uste dut hori egun egitea gure garaian baino zailagoa dela.
‎Ez da izan bakarrik ETAk armak utzi dituela. Nik uste dut xxi. mendeko eraldaketa prozesueAktibista gazteek subjektu politiko bihurtu nahi dute, ez politikariek eta instituzio politikoek erabiltzen dituzten moldeen bidez, bizitza beren erara eraikita baizik kin bat datorrela[...] Gatazka politikoa orain ez izatea hain bizi, nahiz eta gatazka oraindik dagoen, uste dut horretan oso lagungarria izan dela. (Emakumea, 25 Nafarroa.
2022
‎Fiskalaren hasierako mintzaldia eta azken epaia kenduta aldibereko itzulpena gorabehera, auzitegitik kanpo prestatu ziren haien itzulpenak, beste testuak ezin dira inola ere guztiz fidagarritzat hartu. Bertsio fidagarri bakarra hebreerazko agiri ofiziala da, eta nik ez dut hori erabili. Hala eta guztiz ere, material hori guztia ofizialki eman zitzaien berriemaileei haietan oinarri zitezen, eta, nik dakidala, ez da oraingoz esan hebreerazko agiri ofizialaren eta itzulpenaren artean alde garrantzitsurik dagoenik.
‎Kuban ikasketak ordaindu egiten zaizkio jendeari, izan ere, eta, alderdikoa izan ala ez, mediku ikasketak egin dituenari bi urtez lana Kuban egitea eskatzen zaio. Nik ondo ikusten dut hori. 23 urterekin bukatu nuen Magisteritza ikasketa bidea.
‎Egia esan, horretarako arazorik ez dut izan sekula, baina nire nitasunaren afirmazioa egiteko ahal handia sentitzen dut. 60 urtetik aurrera lortu dut hori, bi senarrek ospa egin ostean. Psikologo batek esan zidan behin:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia