Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2019
‎" Max Frischi askotan galdetzen omen zion amak ea zergatik idazten zuen beti emakumeez, emakumeak ulertzeko gauza ez baldin bazen. Uste dut hori agertzen dela nire nobeletan, emakumeak ulertu ezina eta ulertu nahia. Beharbada gaurko gazteek gehiago hitz egingo dute bere arazo afektiboez.
‎" Are gehiago, ziur nago ez nuela bultzatu beharrik izan, berak egin zuela salto, izan ere besoak buru gainetik luzatu baitzituen, gero gorputzaren aurretik patioaren hondoa seinalatuz erortzeko, uretan murgiltzeko salto egitean bezala; Florak oso ondo egiten baitzuen igeri, esana dagoela uste dut hori ere" (272)
2021
‎Buruz ikasiko dituzten eta gozatuko dituzten testuak izango direlako askorentzat bakarrak adin horretan. Nik uste dut hori dela modu bat irakurtzera iristeko gero Jasone Osoro, Eider Rodriguez edo Bernardo Atxaga. Eta hori iruditzen zait ez dela bigarren mailan jartzea, baizik eta horra iristeko aprobetxatzea dauzkagun olatuak.
‎Idazleekin egoten garenean, eta saiatzen gara ahal den neurrian idazleekin egoten, eta egia da batzuk oso interesatuta egoten direla. Nik uste dut hori beharrezkoa dela". (AIR1)
‎orain eta gaur hilezkorra naiz eta izango naiz. Eta nik uste dut hori bilatzen duela literaturak, izan bideo-joko formatuan, telesail formatuan, musika formatuan edo paperezko formatu horretan". (IEE1)
‎(LI4)" Nirean lagunek ez hainbeste, baina gurasoek asko. Transmititu didate haiek niri txikitatik zaletasun hori eta nik uste dut horregatik gustatzen zaidala gaur egun. Ez eskolan erakutsi didatenagatik, baizik eta etxean erakutsi didatenagatik". (LI6)
‎Alde horretatik ni oso pozik nago. Baina ikusten dut hori ere familietan eta familiekin landu behar dela. [...] Saiatzen gara lantzen, baina gure arloan, irakurketaren plazera, hemengo autoreak ezagutzea...
‎Baina gero joan nintzen kanon hori osatu duten Iratxe Retolaza eta Amaia Serranoren hitzaldi batera eta txundituta utzi ninduten. Nik uste dut horretan badagoela beste begirada bat". (IEE1)
‎" Pentsatzen dut irakaskuntzan oso sartuta dagoen jendeak, pedagogianedo ibili denak esango dizula curriculumeko klasikoak ezagutu behar direla eta gaitasunen barruan dagoela. Nik ezin dut horren kontra ezer esan, ados nago baina, aurretik esan dudanari helduz... Nik erdaraz ikasi nuen eta badakit institutuan zer irakurri nuen:
‎Edo amak gomendatutako liburuak; edo lagunak eskutik eskura hasi ziren pasatzen liburuak eta hortik iritsi zitzaizkidanak. Orduan, nik uste dut hori ez dela ahaztu behar. Zaletasunak pizten dira, irakurzaletasuna, musikazaletasuna edo beste zaletasun asko norbere zaletasunetatik.
‎" Baina argi daukadana da, eredu onak emanda, ikasleek beraien errealitatea esplikatzeko sistemak asmatzen dituztela, eta nik uste dut hori izan litzatekeela idazkuntza berri baten oinarri. [...] Ez nabil esaten honekin literatura ona eman behar zaionik edo ikasleak hautatu behar duenik; ikaslearentzat literatura ona da bere sentimenduei, bere emozioei, bere afektu momentuei hobekien egokitzen zaion literatura hori, formatuak formatu eta generoak genero.
‎" Ez diogu uzten ikasleari bere irudimena eraldatzen, bere sentimenduak azaleratzen, eta nik uste dut hor dagoela gakoa. Literaturak gainera nik uste dut horretarako balio behar duela: ikaslearen sentimenduak haizatzeko, boza izan behar du, ezta?
‎Gero norbera da nor erabakitzeko zer egin horrekin. Gaitasunei dagokienez, 18 urterekin ateratzen den neska mutiko batek gai izan behar du adierazteko adierazi behar duena euskaraz, idazteko idatzi beharrekoa euskaraz, eta nik uste dut hori lortzen dela. Bestea, jarrera eta, hori ez da bakarrik eskolaren eginbeharra.
‎Eta, ez gaitezen engainatu. Nik uste dut hori aldarrikatzen hasi dugula. Arlo beregain gisa esaten dudanean, ze aukera dauden aztertu dira".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia