2001
|
|
Oso zorrotza da. Honen 30 bat fitxa baditut izan, baina politikan gehiago dabilenez gutxi aipatzen
|
dut
hemen. Pare bat aldiz aipatu dut, oker ez banago, Jesus Royo.
|
|
Ereduen inguruko saltsa ez
|
dut
hemen luze erabiliko, kritika politikoaren esklusiba baita ia ia. PP eta UA dira hemen aitzindari, batez ereAereduaren alde.
|
2002
|
|
Euskal Herriko unibertsitateetan zein unibertsitateet atik kanpo ere, ia ez dago ikerkuntza instituturik, eta hori dugu gabeziarik garrantzizkoena. Aurreko azpiatalean mintzatu naiz kontu honetaz, ikerketarako baliabideen kantitatea eta erabilera aztertu dudanean, eta, beraz, ez
|
dut
hemen errepikatuko lehen esandakoa. Hala ere, ez ditugun institutu horietaz zerbait gehiago adierazi nahi nuke.
|
|
2. Zail dateke EUren onuragarritasuna aztertzea ezagutzarensortze, erabilera eta zabaltze eratan gertatzen ari diren aldaketa prozesu konplexuak kontuan hartu gabe. Ez
|
dut
hemen baloratuko aldaketa horiek gure inguruko unibertsitateetan duten eraginaren egokitasuna. Azpimarratu nahi dudana da ezagutza sortze prozesuetan ematen ari diren aldaketen, eta unibertsitateen betekizun berrien eta beren kanpo harremanen artean dauden elkarreraginak.
|
|
Soilik merkatuaren arabera eraikitako unibertsitate batek ez luke merezi, merkatuaren premia aldakorrei besterik gabe erantzuteak unibertsitatearen izaera sakona deuseztuko lukeelako eta, arriskutsuago litzatekeena, merkatuan mugatutako balioek aginduko luketelako unibertsitateko irakaskuntza eta ikerkuntzan. Puntu honetan ez
|
dut
hemen asko insistitu nahi. (Edonola, begiratu Euskal Herrian dauden unibertsitate publiko nahiz pribatuen merkatuarekiko ajuste akritiko etengabeak egiteko joera.) Titulazio horien aukera egiterakoan alderdi demografiko akademikoak hartu behar dira kontuan eta irakasle ongi prest atuen existentzia.
|
2004
|
|
Horren azpian dauden kausak hainbat dira, seguru, baina nik nahiko aurrean jarriko nituzke bakan batzuk. Bide batez, nola eta" euskal kultura" deiturak bere barnean zeraman" euskalduntasun" esanahia galduz doanez (eztabaida dugu oraindik egiteko honetaz)," euskal herritar" formula erabiliko
|
dut
hemen, behin behingoz, alderdi espaziala markatuz. Izan ere, nire lerro hauek ez baitira euskaldun kulturara soilik zuzenduko, baizik baita erdaldun kulturetara ere.
|
|
S • JOXEAN MUÑOZ •gpoan behar dena edo kanpoan gustukoa dena egin nahirik gabiltzalako. Nik uste
|
dut
hemen funtzionatzen duenak funtzionatzen duela kanpoan.7
|
2007
|
|
Eta, agian, lagun lezake, gainera, urak bere orokorrean nondik zihoazen so egiteko. Dena den, ez naiz azterlan sakonago eta zabalagoetan sartuko, eta bizi izandako garai haien lekuko bezala ere jardungo
|
dut
hemen.
|
|
Ez naiz ni bere merezimendu profesionalak goraipatzera etorriko, alor horretan neronek baino jakiunde handiagoko beste batzuek egingo baitute aiutuago. Pertsona nabarmendu nahi
|
dut
hemen, lagun maitagarri, atsegin eta gizakoia. Horretatik ere badu Imanolek.
|
2008
|
|
Nik uste irakurleak eskertuko duela liburuak zabalago landutakoa hona aldatzen badut modu laburrean, oso laburrean. Liburuko egitura bera erabiliko
|
dut
hemen ere.
|
|
Hirugarren iturri bat aipatuko
|
dut
hemen, ezinbestekoa iruditzen baitzait inkesta bitartez jaso diren datuak datu behatuekin konparatzea, eta datu horiek Euskararen Kale Neurketa orokorrak ematen dizkigu. Soziolinguistika Klusterrak jasotzen zituen datu horiek 2007ko irailean Bat soziolinguistika aldizkarian argitaratu ziren, baina 2006 urteari buruzko datuak dira, eta denok dakigunez, ikerketa horretan erabilerari buruzko datu horiek Euskal Herri osoari dagozkie.
|
|
Ez dut igo nahi. Ez
|
dut
hemen behean esnatu nahi".
|
2011
|
|
Gaiei dagokiela, 2007an Edu Zelaietak eta Ibon Egañak koordinatu zuten Maldetan sagarrak. Euskal gatazka euskal literaturan liburuan, Jokin Muñozek zioen" nik uste
|
dut
hemen, biolentzia politikoaren amaierarekin batera, testimonio literatura, literatura autobiografikoa eta abar, nagusituko direla". Hau da, Estatu Batuetan orain 15 urtetik hona egiten ari diren gauza bera.
|
2012
|
|
Hor hasten dira lanak. Egia esanda, tranpa txiki bat egin
|
dut
hemen, Agirreazkuenagak zeharka baino ez baitu aipatzen 1978ko Konstituzioa, bere analisia bakarrik 1919raino heltzen delarik; baina, interpretazioak interpretazio, esango nuke bere lanaren berritasun nagusietakoa dela 1808ko Baionako Bilkuraren azterketa xehe xehea egitea, historiografia espainolean (eta gurean ere) klasikoki hain isildua edota gutxietsia. Aski da gero Baionako gertakariak eta testuak kontuan hartzea ikuspuntu berri bat erdiesteko.
|
2017
|
|
hizkuntza guztiz atxikita dago gabetze politikoarekin, eta lanabes inklusibo bakarra da pairatzen ditugun diskriminazio ezberdinak errotik gainditzeko. Lanabes inklusiboaz hitz egiten
|
dut
hemen, beste leku batzuetan garatutako diskurtso ‘nazionalekin’ alderatuta, Galizian berezkoa den nazio identitatearen eta hizkuntzaren arteko loturak eragiten baitu beste osagai batzuk (erlijioa, arraza edo jaiolekua) bigarren mailara pasatzea. Beste osagai horiek ez bezala, hizkuntza ikas daiteke, eta beraren bitartez identitate mota guztiak adieraz daitezke.
|
2018
|
|
19 Ez
|
dut
hemen lekurik G.H. Meadek eta J. Deweyk eman zutena azaltzeko, baina biek dituzte hainbat ideia interesgarri praxiari buruzko gogoeta honetarako: Meaden" idealtasun posibilitateak" edo Deweyren" bitartekoen eta xedeen elkar osagarritasuna", eta hainbat eta hainbat.
|
2020
|
|
Bi puntu horietaz gogoeta bat tartekatu nahi
|
dut
hemen.
|
|
Hiritartasun hori, ordea, ez da beraiei soilik dagokien titulua, gizarte osoari baizik. Bestalde, esan
|
dut
hemen, multzo propioa duten horien aldean beste multzo espezifiko bat ez osatzea da bere funtsezko ezaugarria, hain zuzen ere. Aberastasuna edo bertutea oinarri, berezko izena dutenez gain, herriaren osotasunarekin soilik identifikatu ahal direnen multzoa.
|
|
Rosi Braidottik (2003) egindako bereizketa bat egokituko
|
dut
hemen: identitatea pentsatu eta sentitu ahal da hor den zerbait irudikatzen ari delako ustetan; diferentzia subordinatuak bestela figuratu behar dira, diferentziek metaforak baino figurazioak behar dituzte, irudimen ariketa ausartagoak, norakoa erakutsi eta efektu praktikoak izan behar dituzten bizi mapak behar dituzte.2 Horrela, tarte handia dugu identitatea irudikatzetik diferentziek behar duten sorkuntza eta eraldaketa figuratzera:
|
|
Ohar filosofiko kritiko bat egin nahi
|
dut
hemen. Besteak beste, Azurmendik Isaiah Berlin deskubritu zigun.
|
|
Mugimendu kooperatibistaz aparte izan ere, kooperatibismoa eraldaketarako tresna bat da, komunitate autoeratuak sortzeko, prozesu horiek badute zerbait filosofiatik. Ikuspegi materialista batean4 ulertuko
|
dut
hemen filosofia, Alain Badiouren hitzak hartuz, metanoia gisa, gogoa edota bizitza eraldaketa gisa:
|
|
Lankidetzak bibliografiarako utzi, eta zuzendaritzako esperientzia bilduko
|
dut
hemen.
|
2021
|
|
Orain arte, trebe edo baldar, saihestu
|
dut
hemen pandemiaz hitz egitea, baina badator ezinbestean:
|