2011
|
|
Drama egin nahi eta ez zaiela ateratzen dio Esnalek, txantxetan. . Egia esan, hartu du hitza lagunak?, gai bat planteatzen
|
dugunean
ez dugu pentsatzen komedia, drama, hirikoa, nekazarigirokoa, izango den, istorioak berak eramaten gaitu.
|
|
Hori da bion arteko alde oinarrizkoena; niri konpartitu genuen iragana puta mierda bat iruditzen zait, berari zoragarria eta gogoangarria, ez nigatik, ni gabe ere esan nahi dut, baina espazioa eta kronologia berberak ziren; aztoratu egiten nau nigandik hain urrun sumatzen ditudanekiko garaikidetasunak, eta herrikidetasunak, biak batera. Kasetea sartu
|
dugunean
ez da musikarik entzun, karranka bat baizik, eta zinta marroi kizkurtua hasi da atera eta atera, nik beharrean musika aparatuak erreakzionatu balu bezala iraganaren intromisioaren aurrean. Ni egiten ari naizen porroari begira nago, dagoeneko erre banu izango nukeen barreguraz.
|
|
Ondasun jakin batean hezurmamitzen dugun balioak, osoki edo partez, gabeziaren hutsunea aseko digu. (?) Maiz, gabeziaren sentipenik ez
|
dugunean
ez dugu dena delako balioaren premiarik sentitzen. Horrelakoetan, gogoeta ariketa bat egin behar izaten dugu hartaz konturatzeko.
|
2015
|
|
Hala ere, denok ezagutzen dugun esperientzia bat gogorarazi dit irakurketa honek: kalean gabiltzala, zerbaitez oroitu nahi eta ezinean hasten bagara, mantsotu egiten dugu geure pausajea; aldiz, disgusturen bat izan dugulako edo gertatu berri zaigun zerbait ahaztu na hi
|
dugunean
ez da harritzekoa ibilera bizkortzea edo, autoan baldin bagoaz, azeleragailua sakatzeko tentaldia izatea (hobe bai, tentazio horri behintzat eustea).
|
|
Fikzioa idazten
|
dugunean
ez bezala, hezur haragizko jendea aipatuz gero, dela bizirik dagoena, dela hildakoa, beti dago arriskua literaturatik kanpoko inplikazioak sortzeko, testuaz haratago dauden oihartzunak pizteko, onerako nahiz txarrerako.
|
|
Idazten
|
dugunean
ez gaude bizirik;
|
2017
|
|
Demokraziaren pribatizazioaren ezaugarri da estatuari zegozkion ahalmenak eta gaitasun publiko politikoak (hala nola erabakiak hartzea, legeak egitea eta ezartzea, horiek ebaluatzea, berriro egokitzea, ondasunak ekoiztea eta banatzea) esku pribatuetara igarotzea (enpresak, adituak, lobbiak, interes taldeak, eragile exekutiboak). Pribatizazioa aipatzen
|
dugunean
ez dugu soilik esan nahi zerbait indibidual bilakatzen denik, ez, esan nahi dugu modu kolektiboan sortu eta ekoitzi den zerbait esku pribatuetara joaten dela, inork hautatu ez dituen eta inoren aurrean erantzuten ez duten esku pribatuetara, eta hori gertatzen dela merkantilizazio eta finantzalizazio prozesuen bitartez. Esku publikoetatik, eta, beraz, estatutik esku pribatuetara joaten da dirua, industria, gorputzak, lurra, jakintza, osasungintza, zuzenbidea, teknologia, zaintza eta hezkuntza.
|
2018
|
|
Tentuz. . Askotan, ikusi
|
dugunean
ez dagoela baldintzarik barrutik mugitzeko, atzera egin dugu, eta itxaron. Orain, ez naiz inori esaten ari itxaron behar duenik; ez dut uste zilegi denik?.
|
|
Eta balizko salatzailea, kasu honetan legez, hilda dagoenean, Estatuak hartzen du haren tokia, Fiskaltzaren eta Estatu abokatuen bidez. Eta Aldundiak Genero Indarkeriaren aurkako Legea deitu duenez, akusatuaren errugabetasun ustea bertan behera geratzearekin batera, aukera dago sumarioaren informazio batzuk, kasurako sentikorrak izan daitezkeenak, isilpeko jotzeko eta, oraingo harira etorrita, informatzaile anonimoak erabiltzeko. Uste dut gure kideak behar beste eskarmentu daukala jakiteko dei anonimoz hitz egiten
|
dugunean
ez dugula aditzera eman nahi Ertzaintzak identifikatu gabeko deia jaso eta hura aintzat hartu duenik, eta informatzailearen nortasuna babesteko erabiltzen dela esapide hori. Eta ez nuke pentsatu nahi gure kidea fede txarrez jokatzen ari denik.
|
2019
|
|
Litekeena da gertaera hauen ohiko eszenatokiek, batez ere bere bertsio zinematografikoek, pertsona arrunta heroi bihurtzen ahal duten gorespen hau sustatzen laguntzea, pertsona arrunt hori toki dramatikoan ez baldin badago kasualitate hutsa da, gaur zinemara etorri delako, hain zuzen, kondenatua gezurretan edo egiatan nola hil zen ikustera, edo aktore ospetsuak hiltzen zelakoa nola egiten zuen, edo egiatan eta dokumentalki, izenik gabeko justiziatua nola hil zen ikustera. Ondorengo zalantza agertzen
|
dugunean
ez dago inolako iradokizun maltzurrik, ustez egia dena baizik ez da, alegia, uste duguna da aulki elektrikoan, urkamendian, gillotinan, garrotean edo sutan hiltzera ezein kondenatuk ez duela sekula agindua eman korrontea piztu, hanka azpiko tranpatxoa ireki, xafla zorrotza askatu, torlojuari bueltak eman edo pospoloa izekitzeko, agian hiltzeko modu horiek ez dutelako duintasunik, ez eta arte hone...
|
2020
|
|
–Gaur gauean Enekori buruz hitz egin
|
dugunean
ez diguzu kontatu Ainhoak Osvaldori bideoarena kontatu ziola eta laguntza eskatu ziola Enekori sustotxo bat emateko –esan zion Mikelek," sustotxo" hitza polikiago eta ozenago ahoskatuz.
|
2021
|
|
Zenbatek dakizue hori buruz? Ez da ahazten erraza, modu musikalean idazten
|
dugunean
ez garelako inoiz erratzen, eta Arestik oso modu musikalean idazten zekien. Barneratuta zeukan hizkuntzaren barruko musikaltasuna.
|
|
Musikaren alde idazten
|
dugunean
ez gara inoiz erratzen. Virginia Woolfek esan zuen eta horretan ere arrazoia zeukan.
|
|
Azken batean," idazleei" buruz hitz egiten
|
dugunean
ez dugu hitz egiten idazten duen jendeari buruz, ezta. Idatzi, mundu guztiak idazten du.
|
|
Literaturaz hitz egiten
|
dugunean
ez dugu literaturaz hitz egiten
|
|
–Baina, laburbilduz, batzuk besteekin truka daitezke –esan zuen Hélènek. Paul alde batera utzi zuen– Norbait benetan maite
|
dugunean
ez zait iruditzen burutik ere pasatu ahal zaigunik beste inor maite izatea.
|
2022
|
|
–Baina, zenbat aldiz esan behar dizut ez mozkortzeko? –alkandoraren lepotik helduta– Bizikleta hartu behar
|
dugunean
ez edateko. Barkatu, agente, onik al zarete?
|