2001
|
|
Alabaina, Saizarbitoriaren laugarren nobela honetaz esan
|
dugunak
ez du, inondik ere, testuaren beraren konplexutasuna aditzera ematen. Istorio mailan gertakari nagusienak lehenago aipatu ditugunak badira ere (hau da, Iñaki Abaitua protagonistak Hamaika pauso izeneko nobela idazteko egiten dituen ahalegin eta saioak) egile donostiarraren testu honek izugarrizko aberastasuna du kontaketa mailan.
|
|
Alabaina, Saizarbitoriaren laugarren nobela honetaz esan
|
dugunak
ez du, inondik ere, testuaren beraren konplexutasuna aditzera ematen. Istorioari dagokionez, gertakari nagusienak lehenenago aipatu ditugunak badira ere (hau da, IñakiAbaitua protagonistak Hamaika pauso izeneko nobela idazteko egiten dituenahalegin eta saioak), egile donostiarraren testu honek izugarrizko aberastasuna dukontaketan.
|
2007
|
|
Gu engainatuta gaude, ezkondu ez genukeen indar horiekin ezkonduta gaude, boterearekin. Eta hortik askatzen ez garen bitartean guk esaten
|
dugunak
ez du mezurik, ez du arrakastarik eta erakargarritasunik izango. Beraz, niretzat fartsa batean bizi gara, teatro batean.
|
2009
|
|
Euskal Herrian gauzak ez daude hobeto, nahiz eta alderdi erregionalistek (EAJ PNV eta UPN) behin eta berriz erran gure ekonomia sendo dagoela eta bertze tokietan baino hobeki gaindituko dugula egoera hau. Baina errealitatea hagitz ezberdina da, interes elektoralengatik saltzen digutenak eta egunerokotasunean langileok bizitzen
|
dugunak
ez dute zerikusirik, bi errealitate balira bezala, nahiz eta gobernuaren hitzak errealitatetik hagitz urrun egon.
|
|
Milanera abiatu aurretik adierazpen gehiago egin zituen Ivanovicek: Madrilen egin
|
dugunak
ez du ezertarako balio dagoeneko. Lorpen horrek Milanen garaipena lortzen lagunduko digula pentsatzen badugu, jai dugu.
|
|
Maiatzean sortu zena Frantzian estudianteen artean, Seminarioan bertan ari zen sortzen: " Hemen ikasten
|
dugunak
ez du ezertarako balio"," guk behar dugu jendearekin hartu emanean egon"," guk langileriarekin egon behar dugu"," guk euskal herrietara joan behar dugu"...
|
2012
|
|
Berriro errepikatu nahi nuke: jarraian proposatuko
|
dugunak
ez du eBpNa ordezkatzea helburu, eBpNa hizkuntzaren Indarberritzearen ikuspegitik aberastea baizik. Azken finean, ahal den neurrian, egiten ari denaren osagarri eta indargarri izan nahi du. hortaz, eBpN sailkatzeko egun dauden 10 esparruak5 kontuan harturik geure proposamena luzatuko ditugu. kale neurketaren arabera, nabarmena da haurren presentziak duen eragina bereziki helduen euskararen erabileran. ordea, kopurua asko jaisten da gurasoak euren artean ari direnean.
|
|
izan litezkeen antologiak aipatuko ditugu jarraian. Ez dakigu ziur testu horietatik abiatu ote zen, ala horiekin erlazionatutako beste batzuetatik, eta, edozein kasutan ere, hemen aurkezten
|
dugunak
ez du erabat azaltzen Sarrionandiaren itzulpen guzti guztien nondik norakoa, besteak beste askotan beste iturri batzuekin osatu bide zituelako harrobi horietan aurkitutako hainbat autoreren itzulpenak. Dena den, aipatuko ditugun antologietako testuen eta Sarrionandiaren itzulpenen artean aurkitu ditugun zenbait antzekotasunek harrobi horiekiko nolabaiteko lotura frogatzen dute.
|
2015
|
|
Gu saiatu, saiatu gara. Gure programan atez atekoa jarriko genuela esan genuen, sistemarik egokiena iruditzen zitzaigulako, eta jarri
|
dugunak
ez du zerikusirik atez atekoarekin. Hor nabarmen ikusten da sistemak adosten saiatu garela.
|
|
9 Ez uste izan negar eta negar eginez gero, guztia eginda dagoenik; ez, egintzei eta bertuteei hel diezaiegun, hauek baitira guri dagozkigunak, eta malkoak betoz Jainkoak bidal ditzanean, geure aldetik ekartzeko ahaleginik egin gabe. Hauek lur lehor hau ureztatua utziko dute, eta oso lagungarri izan ohi da fruitu emateko; zenbat eta haien ardura gutxiago izan, gehiago, zerutik erortzen den ura delako; lurra zulatzen nekaturik ateratzen
|
dugunak
ez du zerikusirik honekin, askotan zulatu eta zulatu lur jota geratuko gara, eta ez dugu aurkituko ur potxingo bat ere, are gutxiago iturburua den putzurik. Horregatik, ahizpak, hobetzat dut Jaunaren aurrean jarri eta begira diezaiegula haren errukiari eta handitasunari eta geure ezerezari, eta eman diezagula Berak nahi dezana, ura nahi badu ura eta lehortasuna nahi badu, lehortasuna:
|
2016
|
|
Aste honetan zehar, hitzordu gehiago deitu dituzte eskualdean, tartean Usurbilen. " Egunak joan eta egunak etorri, lantokietan bizi
|
dugunak
ez du itxura onik ez eta hoberantz egingo duenaren joerarik ere. Izan industriako soldatapeko langile, ingeniari, lantoki txikietako aprendiz, kale garbitzaile edo autobus gidari.
|
2020
|
|
Asteak daramatzagu pista bat eraiki nahian eta orain
|
dugunak
ez du urrutitik ere behar adinako luzera.
|
2023
|
|
Labanarik ez zeukala frogatuz, urko lagunak bere eskuan, onez onean, har zezan. Pandemiaz geroztik, bi ukabil koskatuz egiten
|
dugunak
ez du zentzurik edo baldin badu, etsaigoa adierazten du.
|
|
Historia dokumentuen gainean oinarritzen da; historialariak deusaren gainean oinarritzen diren hipotesiak profesionaltasunez errefusatzen ditu; itxuraz biziki arrazoizkoa da; baina egiatan ez da erabat horrela pasatzen; izan ere, nola dokumentuetan ziloak badiren, pentsamenduaren jarraipenak eskatzen du frogarik gabeko hipotesiak gogoan presente edukitzea, baina bakarrik baldin eta frogarik gabeko hipotesi gisan aitortua bada, eta kasu bakoitzerako horrelako hainbat hipotesi emanak baldin badira; arrazoi gehiagorekin, beraz, dokumentuetan, lerroen artean irakurri behar dugu, gure burua osoki lekuz aldatu, geure burua erabat ahantzi, gogoetaturiko gertakarietan gauza esanguratsu tipienetan ere biziki luzaz arretaz egon, eta haien esannahi guziaz jabetu. Baina historiako dokumentuaren errespetuak eta lanbidearen izpirituak ez dute pentsamendua ariketa horretara atontzen; izan ere izpiritu historikoa deitzen
|
dugunak
ez du dokumentuaren papera miatzen haragia eta odola aurkitzeraino; izpiritu historikoa deitzen dugunak pentsamoldea dokumentuari subordinatzen dio; baina, gauzen izatez, dokumentuak boteretsuengandik etortzen zaizkigu, garaitzaileengandik alegia; beraz historia ez da hiltzaileek euren biktimen kontra eta euren alde egindako lekukotasunen pilaketa baizik. Horregatik historiaren auzitegia deitzen dugunak, horrela informatua izanez gero, ez daki jujatzen La Fontainen" Animaux malades de la peste" fabulako moralean bezala baizik; eta erromatarrei buruz deus ez dugu edukitzen erromatarren beraien eta haien esklabo greziarren idatziez bertzerik; alta dohakabe hauek nahikoa erranen ziguten, beren idatziak egiazko arretaz irakurtzeko ahalegina egingo bagenu.
|