2000
|
|
Lehenbiziko inpresioek baldintzatuko dituzteondorengoak hartzeko bideak. Ezagupen prozesuaren bitartez hartuko
|
dugun
oro, hasierakoaren konparazioan hartzen da eta sailkatzera doa gure baitan poliki eratzenden sarean. Hortik dator lehenengo sentsazio eta ezagupenen garrantzia.
|
|
Miguel Sánchez Ostizen La gran ilusión nobelako pertsonaia bati iruditzen zaio heltzen zaigun oro" bigarren eskukoa" dela, ezagutzen
|
dugun
oro azaletik baino ez dugula ezagutzen, inoiz ezeren benetako muinera heldu gabe. Pertsonaia haren irudipena indartu egiten du, dudarik gabe, eguna egunkari baten erredakzio barruan emateak, etengabe mundu osoko berriak eta irudiak jasotzen.
|
2002
|
|
Egiten
|
dugun
orok, gure erreakzio orok, informazioa ematen diete gure ingurukoei eta, hartara, komunikatu egiten dute. Ordea, arazoa eta problema plantea daiteke kodetze eta deskodetze lanetan:
|
2003
|
|
Teodizea probidentzialista horrek erruduntasun sentimena areagotzen du, zer esanik ez, baina bekatariari ere nolabaiteko boterea ematen dio. Egiten
|
dugun
orori begira, zeharo adi, Jainkoa dagoela esan nahi baitu. Gertatzen den edozerk
|
2004
|
|
Zer esan nahi dugu horrekin? Gizakiok egiten eta bizitzen
|
dugun
oro balioesteko joera dugula, alegia. Begira dezagun geldiroago puntu hau, orain arte esandakoaren argitan.
|
2005
|
|
Euskara hiztun komunitate txiki baten hizkuntza da. Eta txikiari gutxiespenez begiratu ohi diogu, eta beraz, baita euskarari eta euskaraz egiten
|
dugun
orori ere. Berebiziko konplexuak sortzen dizkigu aurreiritzi honek eta esango nuke, hainbat sortzaile gaixotzeraino eraman dezakeela dilema honek.
|
2007
|
|
Lehenbiziko inpresioek baldintzatuko dituzteondorengoak hartzeko bideak. Ezagutza prozesuaren bitartez hartuko
|
dugun
oro, hasierakoaren konparazioan hartzen da eta sailkatzera doa gure baitan eratzen densarean emeki emeki. Hortik dator lehenengo sentsazioen eta ezagutzen garrantzia.Lehenengo 5 urteak herri batean bizi ondoren, bizitza osorako gogorapena gordekoduzu.
|
|
Irakurtzen dugun egunkarian, nobelan, entzuten dugun konferentzia, irrati trasmisio, bertso saio, antzerki, film bakoitzean, hizkuntza ikasten ari gara. Bestetik, geu ere hizkuntza egiten, sortzen ari gara, mintzatzen edo idazten
|
dugun
oro. Hizkuntzan bizi gara, eta hizkuntza, komunitate?
|
2008
|
|
–Zer den, maite, bizia? Eman
|
dugun
oroz jasoko dugun guztia(...) Zer da, ba, zer, bizia. Begietan gelditzen zaigun indarra?.
|
|
Horrela eginez doa egunez egun euskal hiztegia, hiztegi hori ofiziala ez bada ere, eta batu izaera zalantzazkoa badu ere. Euskaraz bizi nahi dugu, eta, horretarako, inguratzen gaituen eta erabiltzen
|
dugun
oro izendatzeko, hitzak behar ditugu.
|
2009
|
|
Zerua nahasi egin zen bat batean, kolorez aldatu zuen hainbat aldiz, gorritik morera eta moretik gris marengora, eta gero atzera bere jatorrizko kolorera itzuli zen. Orduan Zortzik, Jorge Luis izeneko agure gortuak, esan zuen mundu guztiak, pertsona orok gordetzen duela sekretu bat bere bizitzan, eta sekretu horrexek ematen diola zentzua egiten
|
dugun
orori eta sentitzen dugun orori eta garen guztiari. Hausnarketa honek, itxuraz harira ez zetorrenak, denek negarrari uzteko balio izan zuen eta baita jendeak irribarre egin eta blues espiritual eta bizi bat kanta zezan, zinez nostalgikoa eta hunkigarria gertatu zena.
|
|
Zerua nahasi egin zen bat batean, kolorez aldatu zuen hainbat aldiz, gorritik morera eta moretik gris marengora, eta gero atzera bere jatorrizko kolorera itzuli zen. Orduan Zortzik, Jorge Luis izeneko agure gortuak, esan zuen mundu guztiak, pertsona orok gordetzen duela sekretu bat bere bizitzan, eta sekretu horrexek ematen diola zentzua egiten dugun orori eta sentitzen
|
dugun
orori eta garen guztiari. Hausnarketa honek, itxuraz harira ez zetorrenak, denek negarrari uzteko balio izan zuen eta baita jendeak irribarre egin eta blues espiritual eta bizi bat kanta zezan, zinez nostalgikoa eta hunkigarria gertatu zena.
|
|
Mundu honetan gizakiok egiten
|
dugun
orok baditu bere arauak. Gorteko dantza ez da salbuespena.
|
2010
|
|
Osagai generikoa proposatu zuten San Tomasek eta Ulpiano legelariak, eta horren bidez baztertzen dira manu partikularrak; artean, beste esamoldeek adierazten dituzte lege batean eska daitezkeen osagai guztiak. Erraz atzemango ditu halakoak orain arte azaldu
|
dugun
oro gogoetatzen duenak.
|
|
Osagai generikoa proposatu zuten San Tomasek eta Ulpiano legelariak, eta horren bidez baztertzen dira manu partikularrak; artean, beste esamoldeek adierazten dituzte lege batean eska daitezkeen osagai guztiak. Erraz atzemango ditu halakoak orain arte azaldu
|
dugun
oro gogoetatzen duenak (De legibus, 1 lib., XII. kap., 5).
|
2011
|
|
Herri bezala geure onerako ez den estrategia gabe, etsaiaren estrategia beteko dugu beti. Egoera horretan, hobe da ez egitea ezer, EZ esatea, etsaiaren estrategiaren baitan egiten
|
dugun
oro bere mesedetan izango delako, nahiz eta bere propagandak esango digun ezetz, asko ari direla sufritzen gure boto zaparradarekin.
|
2012
|
|
Gaur egun Euskal Herriak bizi duen unea, testuinguru ezin aproposagoa da euskararen normalizazioan behar ditugun aldaketak emateko. Abenduaren batean aukera dugu euskaraz bizi nahi
|
dugun
orok geure hondar alea jartzeko. Pertsonatik pertsonara, taldera, taldetik auzora, herrira, Euskal herrira zabalduko den nahiaz aurrera egiteko.
|
|
Baina kontuz, «askotan gure hizkuntzakengainatzen gaitu: erlatibotasunak ez du balio eskasa edo inportantzia gutxi esannahi; esan nahi du, guk ezagutzen
|
dugun
oro, kondizio batzuekin eta harreman edoerlazio sistema batean ezagutzen dugula» (1999: 39).
|
|
Horraino ondo. Erlatibismoa, beraz, ezagutzen
|
dugun
oro, kondizio etaerlazio sistema batean ezagutzen dugula litzateke. Erlatibismoari, ordea, mila etabat aldiz errepikatua izan den kritika klasiko bat egin izan zaio:
|
|
Baina kontuz, «askotan gure hizkuntzakengainatzen gaitu: erlatibotasunak ez du balio eskasa edo inportantzia gutxi esannahi; esan nahi du, guk ezagutzen
|
dugun
oro, kondizio batzuekin eta harreman edoerlazio sistema batean ezagutzen dugula» (1999: 39).
|
|
Horraino ondo. Erlatibismoa, beraz, ezagutzen
|
dugun
oro, kondizio etaerlazio sistema batean ezagutzen dugula litzateke. Erlatibismoari, ordea, mila etabat aldiz errepikatua izan den kritika klasiko bat egin izan zaio:
|
|
Poeren esaldi hau aurkitu dut behe lepo batean. " All that we see or seem is but a dream within a dream" (Ikusi eta sentitzen
|
dugun
oro amets baten barruko ametsaren antzekoa da). Bide batez, Hollywoodeko izarra den Megan Fox ek badu William Shakespeareren tatuaia bizkarrean.
|
2013
|
|
Zer da pentsatzen ari den hori? Pentsatze horren barruan Descartesek gauza asko sartzen ditu; azken buruan, kontzientetzat hartzen
|
dugun
oro. Gure baitara bilduz atzematen dugun guztiak osatzen du gure arima:
|
2014
|
|
Bufoiaren mintzoa dauka estilo handiz errana. Hau ostatuko esketxa da, edan
|
dugun
orok gogoan duguna, gure kabareta da. Bertsolarien mundutik ematen dio juje legimitatea, herriko zirtolaria vox populi dugu, egien errailea zaigu.
|
2017
|
|
Hori baita kategorien erabilera praktikoa. ...eta soziolinguistikoaren alderdi garrantzitsua eta gure artean polemika gai bizia, baina ez horrenbeste ikergai (Szreter, Sholkamy eta dharmalingam, 2004). ez da ikertzen nola sortu, nola erabili eta zein efekturekin ibiltzen diren. kategoria sozialak aldagai bat bereiziz, abstradituz eta isolatuz sortzen dira. aldagai hori izaten da, jardun eta testuinguru praktikoetatik kanpo, kategorian sartuko
|
dugun
orori egotzi diogun ezaugarria. kategoria, talde gisa, beti izaten da biltzen dituen zernahikoak baino murritzagoa eta sinpleagoa13 ikerketan ezin da pentsatu aldagai linguistikoa berez baliokide gakoa denik; ikerketak egindako operazio baten emaitza da hori. eta, halaber, ezin da espero jendeek horrela hartuko dutenik. gehienek euskaldun, erdaldun eta halako etiketen karga linguistiko (garbi eta...
|
2018
|
|
Nik uste dut galdera hori egon litzatekeela egiten
|
dugun
ororen atzean. Honek laguntzen du pertsona bat (zuk) euskara aukeratzera?
|
|
Gura ditugun guztiak eta gehiago esaten eta erraten ahal direlako hizkuntza horrekin. Plazer
|
dugun
oro. Gustu duzuena.
|
2019
|
|
198 Gure gorputzak ez dauka lekurik bere baitan gorde nahi
|
dugun
ororentzat.
|
|
Beste bat maite dugulako sortzea baino lasaigarriagoa izango da, beraz, geure burua maite dugulako sortzea. Izan ere, nor maitatzeak ematen digu sortzeko indarra. Egin dezagun ariketa bat ezer sortzen
|
dugun
orok: ispilu aurrean jarri, eta esan diezaiogun geure buruari maite zaitut.
|
|
ukitzen
|
dugun
orok
|
|
Bukaerarako pena ematen didate horren loriatsuak diren obrek nire udako jantzi goibelen artean ezkutaturik; kontzentrazio esparrutik espetxera jauzi egin duten orrialde tristeek beste zerbait dute merezi. Hauts artetik erretiratu eta armairu batean sartzea gogorregia da meritukrazian sinesten
|
dugun
ororentzat. Merezimendua da dena bizitzan.
|
|
Hain zuzen ere, kapitalaren metaketa desjabetze eta desahalduntze prozesu integral batekin harremanetan dago. Ekoizpen bitartekoen jabetza ez ezik, oinarrizko beharrak asetzeko
|
dugun
oro (ura eta energia iturriak adibidez) pribatizatzen du kapitalak. Gainera, eztabaidatzeko edo erabaki politikoak hartzeko ahalmena kendu eta gure gorputzen edo natura zikloen gaineko ezagutza komunitarioak memoriatik ezabatzen eta merkantilizatzen dituela ezin ahantz.3
|
2020
|
|
Baina ez naiz kulturarentzat eta artearentzat kezkatzen, betidanik gerrak zeharkatu izan dituztelako. Kulturak ez nau kezkatzen, kulturan inplikatzen garen guztiontzat naiz beldur, zeinuen eta hitzen artea defenditzen
|
dugun
ororentzat; baita harremanentzat ere, kultur guneek sekulako ekarpena egiten dietelako herritarren arteko loturei.
|
|
Modernia osoa Platonen ideien garapena besterik ez da. Egiten
|
dugun
ororen atzean ordena jakin bat dago. Platonez geroztik ordena horretaz jarduteko zilegitasuna izan duen diziplina bakarra filosofia izan da.
|
|
Krisi deitzen
|
dugun
oro komunitatea gogor eragin duelako izaten da ezagun. Estatu egiturak dituzten komunitateek marko horretan bilatzen dute soluzioa.
|
|
Kaiola da gorputza baina askapena ere, bitartekaria noizbehinka kontrolpean
|
dugun
oro alde batera uzteko forma landuz, haragia modelatuz, rolak uztartuz usainak burdinatik burdinara lekualdatuz lurrundutako espazio sargori batean arnastu ahal izateko haragizko barroteen baitan dagoen ugaztun asmatikoari eskua luzatzeko.
|
2021
|
|
Babesguneak duen harremandimentsioa eta izaera kolektiboa nabarmendu nahi dugu, eta hiztunen parte hartze aktiboa garatzeko ematen duen aukeran jarri nahi dugu azpimarra. Azkenik, prozesu gisa ulertuta, babesguneak duen indar eraldatzailea agerian utzi nahi dugu, bertan parte hartzen
|
dugun
orok gogoeta eta eztabaidarako prest agertu behar garelako. an indicator that gay, lesbian, bisexual, transgender, queer and intersex people can feel safe in such sites". (ibid, 1346).
|
|
Iñarra Arregi eta Jaime Altuna Ram� rez utzi nahi dugu, bertan parte hartzen
|
dugun
orok gogoeta eta eztabaidarako prest agertu behar garelako. Babesgunea ez da aurre baldintza edo errealitatea, ez da ezer ez" emanda" datorrena.
|
|
Erdiets dezakegun gorena ez da Jakintza, baizik eta Harmonia Adimenarekin batera. Ez dakit jakintza goren hori heltzen ote den zerbait definitiboagora, orain arte Jakintza deitu
|
dugun
ororen ezgaitasunaren bat bateko errebelazio batera baino aurkitzera gauza gehiago daudela zeruan eta lurrean gure filosofiak amestutakoak baino. Eguzkiak lanbroa argitzea da.
|
|
Orduan bakarrik iristen da" jakintza goren" horretara, Adimenarekin sentitzea dena (enpatia edo" harmonia" bertsio honetan, Sympathy with Intelligence jatorrizkoan): " Ez dakit jakintza goren hori heltzen ote den zerbait definitiboagora, orain arte Jakintza deitu
|
dugun
ororen ezgaitasunaren bat bateko errebelazio batera baino aurkitzera gauza gehiago daudela zeruan eta lurrean gure filosofiak amestutakoak baino. Eguzkiak lanbroa argitzea da.
|
|
Prozesu horretan, atsegin kolektiboak edo harremanekoak interes indibidualak gailendu egiten ditu norbait maitatzen hasten garenean. Indibidultasunetik, talde baten parte izatera igarotzen gara, egiten
|
dugun
orok bestearengan eragina izanik. Gaztetasunak ematen dizkigun itxaropenen pare, amodio gazteak gutxi dauka galtzeko eta asko irabazteko.
|
|
zer ikusten
|
dugun
oro bukatzen den puntuan,
|
2022
|
|
Finean, Euskaraldia martxan jartzeko, saltsa asko izan ohi dugu tartean, eta, horretan, euskalgintza garrantzitsua izan ohi da. Martin Ugalde eredu izaki, guretzat ezinbestekoa da hemen egotea, laguntza eskatzen
|
dugun
oro, beti jasotzen dugulako.
|
|
bazkaria prestakuntza solasaldia: Euskarazko antzerkian parte hartzen
|
dugun
orok edukiko dugun zita. Elkarbizitza eta komunitatea sortze aldera, norberaren profesionaltasunari apelatu nahi diogu urtero egingo den topaketara bertaratu dadin.
|
2023
|
|
Ordea, zinez, ez da gogaitzearen aurkako neurri eraginkorrik, zeren eta, egunak pasatzen diren heinean, berria den guztiak errutinaren kolore grisa hartzen du. Hala, egiten
|
dugun
orok, azkenean, errepikapenaren ondorioz, aspertzen gaitu.
|
|
Egia esatea ez dagokio jada etikari: beste batek ikusiko du, guk geuk baino gehiago eta hobeto, egiten
|
dugun
oro. Goitik behera begiratuak gara.
|
|
Gaur egungo joera nagusia kanguru eta ostrukarena konbinatzearena da, eta horrek eragina du gure nerabezaroan eta helduaroan, nerabearen jokaeran, guk egiten
|
dugun
orok du zergati bat, eta ezer gutxi gertatzen da kasualitatez. Helduok, kanguruen modura, gure poltsan sartu nahi izan ditugunean gazteak, oso babestuta daudenean, zailtasunak izaten dituzte bizitzari aurre egiteko heldutasunera iristean, ez baitute tresnarik.
|
|
ez da gauza bera" jendeak egiten dit" pentsatzea eta" jendeak egiten du" pentsatzea, izan ere, batek Ni-a du ardatz, eta besteak errealitatea. Oso modu pertsonalean hartzen dugu dena, baina pentsatu behar dugu besteek egiten dutena edo esaten dutena erlazio gehiago duela eurekin geurekin baino; eta, aldiz, normalean egiten
|
dugun
orok gurekin du erlazio gehiago, besteekin baino. Bizi izan ditugun esperientziek, atxikimendua, gure testuinguruak zein motxilek, onerako eta txarrerako esan eta egiten duguna zehazten dute neurri handi batean; beraz, kasu askotan, ez du maila pertsonalean hartzeak logika handirik, eta errealitate hori aintzat hartuta, errazagoa egingo zaigu gauzak erlatibizatzea eta bideratzea.
|
|
Datozen urteetan, eginahal berezia egin dugu nahi baldin badugu zientzia, eskola eta unibertsitatea ez ezik kultura deitzen
|
dugun
oro ere salbatu utilitarismoak dakarren gainbehera honetatik. Indarra egin dugu ez dadin gauzatu irakaskuntzaren, ikerketa zientifikoaren, klasikoen eta ondasun kulturalen suntsitze programatua.
|