2012
|
|
Gaur egun ez dago aparteko misteriorik bidaia baten amaieran. Badakigu zer aurkituko
|
dugun
munduko edozein lekutan eta badakigu zer dagoen bidaia burutzean. Geratzen den sorpresa bakarra zera izan daiteke, jakitea bidaiari baten barnean zer egon daiteken halako eta halako lekutara joan ostean eta joaten ari den bitartean, adibidez, Antartikara oinez eta bakarrik egindako joan etorri batean.
|
|
Enborrean bizi den txoriak isilik begiratzen dio oroimenari, sarean gatibu gelditu zen irriari. Zer jakin nahi
|
dugun
munduaz begi ikarak esaten digu, zuritasunean dantzan infinitoki. Ezin bestela izan, ezin, mindura eta desolazioa, sexuon hezurdura, bizi irrikaren lehermena.
|
2013
|
|
Gazteen formazio soziopolitikoa, egia esan, ez da hizkuntzaren arlotik bakarrik interesgarria. Mende hasiera honetan bizi
|
dugun
munduak arlo askotan norabideak lantzeko aukera ematen du.
|
2014
|
|
Desegina dugularik osatze fasea heldu da. Desmuntatu
|
dugun
munduko elementuak hartzen ditugu eta horiekin beste mundu metaforikoa eraikitzen. Ardura entzuten da pertsona bat aipatua delarik.
|
|
Zentzu honetan, fenomeno sozial oro testuinguru sozialetatik abiatuz sortzen da. Ondorioz, errealitatea definitzen dugun bakoitzean tradizio kultural jakin batetik egiten da, elkarrekin komunikatzean eraikitzen baitugu bizi
|
dugun
mundua, errealitatea bera.
|
2015
|
|
Halako pentsamoldea, edozein praktika eta edozein harreman motari zabaldu ahal zaio; adibidez, sinets dezakegu azalaren kolore eta posizio sozialaren arteko lotura halakoa dela, hau da, jende asmorik gabeko ordena baten lotura nahitaezkoa dela. Hala dela, gure praktikek mundu sozial arrazista bat osatu eta gauzatuko dute, eta mundu horretan lotura hori nahitaezkoa, naturala eta erreala izango da; mundu horretan, gure sinesmenek sinesten dugunari errealitate osoa emango diote; denok horrela jokatuz gero, denok serio sinesten badugu lotura horren ezaugarri horietan, orduan horrela izango da praktikatzen
|
dugun
mundu hartan. Guztiz bestelakoa izango litzateke, azalaren kolorea eta posizio sozialaren uztardura jende asmoetatik, ekimenetatik eta harremanetatik sortu den artifizio bat dela sinetsiko bagenu.
|
|
Eta hala bada, zer eskaintzen diote euskal praktikek? Zer errealitate eskaintzen dute euskal praktikek, euskal bizipenek, euskaraz asmatu eta eraikitzen
|
dugun
mundu hark. Etiketa edo marka, onar dezagun, errezago erdiesten da apaingarri eta irudien bidez. Esango nuke, beraz, baztertu behar ditugula autobaieztatzeko enuntziatuak, pornoak iritzi diedan horiek, eta haien ordez, izate praktika eragileak eta artikulatzaileak behar ditugula.
|
|
Horrela ikusita, identitatea bizi izate eta jardutearen eginbide eta ondorioa da. Maiz, eginbide den aldetik kausatzat jotzen
|
dugun
mundu egikera bat da, baina eragiteko duen indar guztia, bakarrik da arian ari direnek ematen diotena. Aurretiaz egin diren, egituratu eta sedimentatu diren praktikek mundu antolatu bat eman digute guk hala onartuta praktikatzen ditugulako.
|
|
Gure eguneroko praktika xumeetan ere gauzak ez dira bestela. Egiazko
|
dugun
mundu arrunt hurbilean irudi araugileen mende bizi gara, baina irudi haiek ez dira behinolako ikono itxiak, haiek bezala identitate komunak sortzeko eragina badute ere. Desberdintasun nagusia, esan dut, ordaineko bermea da:
|
2017
|
|
Mendean ez
|
dugun
mundu edo unibertso horretako izakiei izena eman ezezik, deitu egiten zaie.
|
|
Eskola artistikoak etorkizunerako prestatu behar ditu gazteak, deserturako; mundurako, inola ere ez enpresa mundurako, edo enpresa munduak diseinaturiko mundurako. Etorkizuneko eskolak ez ditu enpresa munduaren mendeko zen eskola modernoak bezala masan ekoitzi behar langile espezializatuak, egoera ezberdinetara etengabe moldatu eta oztopoak gainditzeko gai den pertsona malgu eta birziklagarriak baizik, bizi
|
dugun
mundua ez baita lehenagokoa, ez baita jada solidoa: desertuaren gupida ezari aurre egin diezaioketen nomadak!
|
|
Honengatik guztiagatik apaltasunez onartu beharra dago ezagutzen
|
dugun
mundu hau posible izan zirenetariko bat dela, ez gehiago, ez eta gutxiago ere.
|
2018
|
|
Bide hortatik segituz argazkia argazki baino gehiago bilakatzen da. Ispiluak zer ikusia du galbideratze, okertze, galtze, bihurrikeria, perbertsio nartzisikoarekin eta hemen landu dudan lana perbertsio hortatik ihes egitea zen helbururik nagusienetakoa, basa/ basati bilakatzen den bizi
|
dugun
mundu hortatik, non pantailak fetixe errege nartzisikoak bihurtzen diren, ihes egiteko.
|
2023
|
|
—Bizi
|
dugun
mundu zuri beltzean triste egon eta negar egiteko arrazoi franko dago. Pailazook ere isurtzen ditugu malkoak, baina koloretan amestu eta bizitzen saiatzen gara.
|