Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎Hori bai, guztiek alde egiterakoan otoitz egingo dute eta etxea onetsiko, jainkoen grazia haren gainean koka dadin. Aszetok mundutik at bizi dira, guk egiazko deitzen dugun mundutik, behinik behin.
2004
‎gizartean bizi da, hiztunengan; hiztunak ditu jasaile, hiztunek bizi dute. (...) Jaits gaitezen, azken buruan bada ere, honek (Marxek) arras gogoko ez zuen Izpirituaren erresumatik eta bazka ditzagun begiak, ez liburuetan, inguruan dugun mundu urrikigabe honetan baizik. Hemen indartsuak, zentzuz dihardutenak gertatuko dira garaile, ez amesgileak eta pentsalari, sakonak??. 259
‎agerian dugun mundu hau berau,
2008
‎Hutsaltasun eta hustasun hori ez dagokio ideologia teorikoari, bizitza praktikoaren eta errealaren mundu zehatzari baizik. Eta hor, jakina, bizitza sozialaren amaraunean, amaraunaren hariak josiz eta josiz geure bizitza ehuntzen dugun mundu material eta sentimentalean, kontzientzia nazionalaren zuribidea helduleku ahuleko arrazoibidea da. Asmo eta jarrera antzuen frogabide ederra dugu egitate hau:
2010
‎Zeren ziur bainago bai beldurra eta bai koldarkeria ere argudioen eragile izan nituela, sorburuan eta modu inkontziente batean bai bederen, nahiz eta efektuak istantean estali zuen kausa, beldur koldarkerien errealitateak bere gordean jarrai zezan, inkontzientetik kontzienterako jauzia egin gabe, errealitateari bere errealtasuna ukatzeko trikimailurik sofistikatuenean, errealitatea, kontzientea den heinean da errealitate?, munduan ez baitago oilarrik bere oilartasuna beldurraren eta koldarkeriaren lumen gainean eraiki dezakeenik, eta nik neure oilartasuna erakutsi behar bainion bidean atera zitzaidàn oilandari. Hara nola galtzen dugun mundu kontziente inkontzienteen arteko ispilu jokoetan geure barne mugimenduen perspektiba, geure ekintzen balorazio zehatz eta objektibo bat eragozten diguna, bizi sena eta harrotasuna tartean dabiltzanean, harrotasuna bizi senaren eta bizinahiaren aldaera bat besterik ez da, besteak baino gehiago izatera eta besteen gainetik bizitzera bultzatzen gaituena, zernahi gerta baitaiteke, baita errealitatearen manipulaziorik oiesena ere, bizi senak bizitzaren interesen arabera moldatua betiere?
‎Zeren ziur bainago bai beldurra eta bai koldarkeria ere argudioen eragile izan nituela, sorburuan eta modu inkontziente batean bai bederen, nahiz eta efektuak istantean estali zuen kausa, beldur koldarkerien errealitateak bere gordean jarrai zezan, inkontzientetik kontzienterako jauzia egin gabe, errealitateari bere errealtasuna ukatzeko trikimailurik sofistikatuenean —errealitatea, kontzientea den heinean da errealitate—, munduan ez baitago oilarrik bere oilartasuna beldurraren eta koldarkeriaren lumen gainean eraiki dezakeenik, eta nik neure oilartasuna erakutsi behar bainion bidean atera zitzaidàn oilandari. Hara nola galtzen dugun mundu kontziente inkontzienteen arteko ispilu jokoetan geure barne mugimenduen perspektiba, geure ekintzen balorazio zehatz eta objektibo bat eragozten diguna, bizi sena eta harrotasuna tartean dabiltzanean —harrotasuna bizi senaren eta bizinahiaren aldaera bat besterik ez da, besteak baino gehiago izatera eta besteen gainetik bizitzera bultzatzen gaituena— zernahi gerta baitaiteke, bai...
2012
‎Horrek esan nahi du gure berezkotasun horretan ez dagoela ezer partikularrik. Hori bai, sartzen bagara arautu dugun munduan, hor dena da partikularra, ze, esaten dugu, ni naiz horren jabea, eta ez zu?,, ni naiz nagusia eta zu zerbitzaria?. Baina haruntzago joaten bagara, garen horretara, hor ba al dago ezer partikularrik?
‎Ez dut uste Benitok eskelak asko begiratuko dituenik. . Sortu dugun mundu domestiko horren ezaugarri negargarri bat gehiago?, edo halako zerbait esango luke.
2014
‎zientzia batez ere desegile bezala ikusten dugu erlijioari, moralari, humanismoari buruz. Ez dago ukatzerik, arbasoengandik jarauntsi dugun mundu mitiko erlijiosoak bere ederra zuela, ezjakintasunaren produktua izan arren. Zientzia berriak, ordea, eraikitzen ari den unibertsoaren ikuspide berrian, edertasun are bikainagoak sortzen ditu, erlijio berri bat, zientziarekin bat izango dena, eta humanismo garbi garbia388.
2015
‎objektuek seguru sentiarazten gaituzte. Kontrol sentipena ematen digute, kontrolatzen ez dugun mundu batean. Batzuek botoiak biltzen zituzten, beste batzuek koloretako harriak.
‎Bizi dugun eta biziarazi diguten garai honetan idaztea mingarria da oso, bihotz arimak zirtzilduta, txikituta, hamaika puska eginda. Ez baita samurra utzi diguten errealitatea, min batetik bestera, samin sakon batetik are samin sakonagora doana; zabuka dabilkigun errealitateaz ari naiz noski, kalean zehar paseari gabiltzala ikusten dugun mundu zehazten zail den, baina zehatz daitekeen, horretaz. Lehendik ere bagenekien beti dagoela ihes egiteko modua, ihes egitean datzala askatasuna, Bixente Serrano Izkok entsegu batean azaltzen duen bezala.
‎Une honetako Iraultzaren koloreek zerikusi handia dute bizi dugun munduaren aldi historikoarekin. –Kolore berriak ditu, eta ez dakit hobeak edo txarragoak diren.
‎Matematikak bizileku dugun mundu hain konplexu eta kaotikoaren
2016
‎Horrelako arazoak sortzen dira nobeletan, gurea ez den gizarte, garai eta esperientziaren bat ematen diogunean pertsonaiaren bati, baina horixe da halaber kontagintzaren funtsa, gureak ez diren bizierak asmatzen jakitea, bestela norberaren bizitza kontatu besterik baikenuke egin, eta hori, aski errepikakorra izateaz gain, guztiz aspergarria litzateke, bai irakurlearentzat seguruenik, bai zalantzarik gabe idazlearentzat. Bego Alsina, bada, ezagutzen ez dugun mundu batetik gurera datorrena. Orain, berriz, kontrako arazoa dugu:
2017
‎Hala gabiltza. Ez dugula sinesten, badakiguna, segitzen dugu sinesten; suntsitu zela, ikusten dugun mundu batean, segitzen dugu fidatzen; itxaropen handiak signifikatu zituzten hitz handiak, segitzen dugu esaten, nahiz hustuta dauden aspaldi. Hura joan baitzen, baina besterik ez da etorri (Nietzsche:
2018
‎Kontratu sexualaren istorioa funtsezkoa da patriarkatu modernoa ulertzeko, baina kontratuaren teorialari klasikoek beren istorioak kontatu zituzteneko mundu hura arrotza zaio, gauza askotan, gaur egun bizitoki dugun mundu honi. Rousseau hil zenean, 1778an, produkzio ekonomikoa eta etxea ez zeuden erabat bereiziak; merkatu kapitalista, artean, jarduera esparru independente bihurtzeko bidean zegoen, eta familietan zerbitzariak, aprendizak eta esklaboak zeuden oraindik, ugazabarekin, emaztearekin eta seme alabekin batera.
‎Eta erlijioa espirituak bere haraindiko premiak asetzeko bilatu duen bideetako bat baino ez da. Gizakiok ez garelako konformatzen ukitu eta ikusten dugun mundu material honekin, berdin da materiaz haragokoa egiazkoa ala gure asmakizuna den, kontua da, gizakiak mundu hertsi honetatik haragoko zer edo zer behar duela. Erlijioa, bakarkako zein taldeko esperientzietan, katalizatzailea izan da gure espiritua beste dimentsio batzuetara zabaltzeko.
‎–... eta zeuk aipatu dituzunez, Platon eta Kingsley David ameslariak izan ziren, etorkizuneko mundua planifikatu nahi izan zuten, zehaztasun eta zuzentasun handiz. Huxleyk deskribatu zuen munduari buruzko ikuspuntu ilun eta zapaltzailea eman eta jendeak distopiatzat jo arren, berez mundu utopikoa aurreratu zuen, mundu garaikidea edo laster izango dugun mundua. Hasi dira ateratzen proba guztiak gainditutako lehen biouteroak, emakumeak azkenean kate biologiko guztietatik askatuko dituen aurrerapen teknologikorik handiena, laster eguneroko errealitatea izango den iraultza, aurreko iraultza teknologiko guztiak txiki utziko dituena.
‎Horrela esanda, balirudike jainkoek uztai astuna paratu dutela gure bizkar ahulen gainean, baina hala pentsatzen baduzue oker zaudete oso. Guk ezagutu dugun mundua hondamendiaren amildegira lerratzen den honetan, ez da harritzekoa zuek gazteok mandarin zaharrekiko fideltasunaz uste okerrik izatea. Gurean Wendarren menpeko izan gara beti, bai; baina aldi berean jopu eta adiskide, otsein eta lagun min, behargin eta aholkulari.
‎Ez dago, ene ustez, garai eta pentsamolde eta paradigma aldaketa eta gaur bizi dugun mundu berria hobeto erakusten duen artelanik.
‎Ezerk ez badu zentzurik, eraiki dezagun zentzurik behar ez dugun mundu bat. Horra artearen funtzioa:
2021
‎Literaturan egiten duguna zinemagintzan egingo bagenu, ez genuke izango arazorik sari banaketen iraupenarekin. Lasai egon litzateke orkestra zuzendaria, ez ginateke luzatuko ezagutzen dugun mundu guztiari saria entregatzen. Kanpotik begiratuta, esango nuke deigarria dela.
2022
‎Gure etxean dugun mundu ulerkera, hitz egiteko modua, adieraztekoa, elkar zaintza, ez da ohikoa. Niri ere zail egiten zait, eta batzuetan ez naiz gai.
‎Hori guztia izango da, seguru, eta zentzumenentzat agerikoak ez diren beste hamaika gauza, auskalo. Zaila da gure zentzuen mugak zein estuak diren ulertzea, ezagutzen dugun munduaren neurria ematen baitigute, baina Paulari datu honekin gustatzen zaio hitzaldiak hastea: espektro elektromagnetikoaren %0, 0035 baino ez dugu ikusten, eta hala ere pozik gaude muga horren baitan.
‎XXI. mendearen erditsuan gaude. Guk ezagutzen dugun mundua aldatu egin da, baina ez asko. Edo bai.
2023
‎Gakoa begirada aztertzea da, eta aldatzea: nola egin bizigarriago bizi dugun mundu hau. Nola berreskuratu, begiaz harago, gorputz osoa?
‎Gakoa begirada aztertzea da, eta aldatzea: nola egin bizigarriago bizi dugun mundu hau. Nola berreskuratu, begiaz harago, gorputz osoa?
‎Hauxe da tokatu zaigun garaia, bizi dugun mundua: irudiz eta pantailaz betea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia