Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2007
‎gizakia gorputza eta arima dela, etab. Berak ez du ariman sinesten. Berriro irakurlearen harriduraz, ordea, hiru maila haiek Heidegger-ek ez ditu guk esan dugun modu horretan izendatzen, materia, animalia eta arrazoimena, ezpada: gorputza, arima eta izpiritua! 886 Irakurleak batere maite ez duen terminologia da horixe:
2009
‎Hala bada, bejondeizula, baina ez utzi sartzen detektibeari gero?! (?) Banekien, bai, Ana Karenina kondenatu beharrean, hartaz errukituko zinela, eta horregatik utzi nizun liburua; emakume guztiok baikara Ana Karenina noiz edo noiz, bizitzak estu hartzen gaituenean ahal dugun moduan konpontzen gara-eta, nahiaren eta ezinaren arteko borrokan. Eskertzen dizut zinezkotasuna, esaten duzunean nekez bereiziko zinatekeela maite duzun maiteagandik, eta ni ere zinez mintzatuko natzaizu:
‎Hala bada, bejondeizula, baina ez utzi sartzen detektibeari gero...! (...) Banekien, bai, Ana Karenina kondenatu beharrean, hartaz errukituko zinela, eta horregatik utzi nizun liburua; emakume guztiok baikara Ana Karenina noiz edo noiz, bizitzak estu hartzen gaituenean ahal dugun moduan konpontzen gara-eta, nahiaren eta ezinaren arteko borrokan. Eskertzen dizut zinezkotasuna, esaten duzunean nekez bereiziko zinatekeela maite duzun maiteagandik, eta ni ere zinez mintzatuko natzaizu:
2011
‎Balio bat ote den ala mito faltsu bat. Azkartasunaren izenean zenbat gauza sakrifikatzen dugun, eta ez ote dugun modu akritikoan onartzen gizarte eredu bat gero eta gehiago produzitzera eta kontsumitzera behartzen gaituena. Baina bueno, orain ez naiz horretan sartuko.
2012
‎Batzuetan saiatzen nintzen Benito gauza ziur eta zehatzagoetara eramaten, beharbada gogoaren bidaia epistemologiko horien beldur apur bat ere baneukalako. Denok hitz egiten dugun moduan hitz egitera behartzen nuen lasaitasun bila, niretzat berriak ziren eremu espiritual haietan apurka, poliki eta tentuz barneratu behar nuela sentituz. Gauza hauetako asko irakurriak nituen, baina, aipatu dudan legez, inoren ahotik ez nuen mundu hori borborka ateratzen ikusi.
2013
‎–Rasputin hori, pentsa, ez da belaunikatzen tsar eta tsarinaren aurrean, denok egin behar dugun moduan. Eskutik heltzen die!
2014
‎Etxe honetan gehien maite dudan objektu finkoan nago eserita, larruzko besaulki marroian; komunetik korrika, edo, zehazkiago, erdi korrika erdi saltoka eta neure buruari ahapeka, etxean bakarrik gaudenetan, lasterka egiteko dugun modu zehatz horretan hona gora ailegatu eta jauzi egin ostean, oinak ipurdiaren azpian bildu ditut agudo epeltasun apur bat lortze aldera, komuneko kanila madarikatuaren zarata itotzen saiatzera joan naizenean luzeegi ukitu dutelako elkar oinazpiek eta zeramikazko lauzek eta azazkaletaraino sartu zaidalako hotza. Postura erosoenaren bila, apaltzen doaz azalak larruaren aurka igurztearen bentosa moduko zarata gogaikarriak, larru marroia eta biok geruza bakar bat bilakatzen garen arte, gero marka gorri desatseginak lagako dizkidan batasuna, batik bat ipurdi azpiko izterren inguruan.
2015
‎Claire etxera bueltatu baino lehen, Snowballen itxura ahal izan dugun moduan hobetzen saiatu gara. Katua bainatu dugu (xanpu eta guzti!), eta amak arropen orbanak disimulatzeko eman zizkidan talko hautsak bota dizkiogu ilajearen beltzuneetan.
‎Berarekin joateko gonbita egin digu, Nafarroa iparretik hegoaldera korritzeko aukera paregabea. Autoz, jakina, guk laket dugun moduan. Tuterako, lagun baten?
‎Eta teknologia berriei? Gizaki onak garela uste dugun heinean, zerbaitek gu erasotzen gaituela uste badugu, eta askotan pentsatzen dugu zerbait gure izaerarekiko edo ohiturekiko desberdina delako?, ahal dugun moduan erreakzionatzen dugu. Ihes egiten dugu, babestu, mehatxatu, kontraeraso, gupidarik gabe eraso.
‎Imajina dezakezu orduan zer gerta daitekeen izaki post gizatiar horrekin. Bera gu baino «aurreratuagoa» baldin badago, guk txinpantzea tratatzen dugun moduan trata gaitzake. Edo, ikusirik gu unibertsoaren erdigunea garela uste dugula eta halaxe erabakitzen dugula zezenak hil ala ez, edo tximinoak kaiolatu ala ez, horren harroputz izan behar dugu cyborg adimenarekin ere?
‎Kapitalismoa gizabanakoen arteko ez parekotasunak eragiten dituelako gaitzesten dugun modu berean, nazioen artekoak eragiten dituelako ere gaitzetsi behar dugu. Izan ere, estatuka eratzen den mundu honetan, estatu bakoitzeko biztanleriak baldintza ezberdinak aurkitzen ditu.
‎Baina ez dago horrelakorik, klaseek kategoria erabilgarria izaten jarraitzen dute eta. Ezkerraren gidari balio nagusietakoak ziren elkartasun eta berdintasunari atxikiz, nazio analisia egitean, nazio zapalketaren kontrako jarrera atera dugun modu berean, klase analisia egitean langileriak sozialismoa hartzen du helburu orokor gisa, zapalketa ororen kontrako jarrera bezala. Sozialismoa ez kapitalismo mota bat bezala ulerturik, baizik eta kapitalismoaren gaindiketa modura harturik.
‎Ipar Euskal Herriko kazeta abertzale elebidun diglosikoak aztertzen hasita, Enbata hartuko dugu gidari, berau izan baitzen Iparraldean abertzale modura agertu zen estreinako aldizkaria. Enbataren bilakaera aztertuko dugu, beraz, sortu zenetik 1975era arte, aurrerago ikusiko dugun moduan urte horretan urtebeteko isilaldia eten eta aro berriari ekin ziolako.
2016
‎Burua mugituz jarraitzen dut erritmoa. Gehienez ere oinetakoarekin zolan kolpeak jo ditzaket, mendian sua itzaltzeko egin ohi dugun moduan. Eta, noski, miretsi egiten ditut dantzan egiten dakitenak, blues zahar batek esaten zuen moduan, garrantzitsua ez baita haragia, nola mugitzen den baizik.
‎aitzitik, bete betean sartzen dira eztabaidan, eta, horrela, diogun hori esaten dugun moduarekin
2017
‎Ze eman du, berak ere, mina: guztiok ematen dugun modu bertsuan.
‎–i, ekek dio ez dela ezer aldatuko, baina, hain zuzen, ezer aldatuko ez delako?, betiko ideologia errepublikanoa bere muga natural eta logikora ailegatuko delako, kualitatiboki dena aldatuko da. Aldaketa eta ez aldaketa ulertzeko dugun modua ere aldatuko da.
2018
‎Nire arrazoibide honetan, lehenago azpimarratu dudan bezala, ez ditut mintzagai emakumeak ama gisa; hala ere, azaldu nahi dudana da hain modu esanguratsuan amatasun subrogatu esaten zaion horrek zerikusi txikia duela amatasunarekin, oro har amatasuna ulertzen dugun modua aintzat hartuta. Subrogazio kontratuaren ondorio politikoei argi eta garbi antzemateko, ohartu beharra dago subrogazioa kontratu sexualaren barruko beste hornigai bat dela, gizonek emakumeen gorputzak erabili ahal izateko modu berri bat.
‎–Zergatik ez dugu baliatzen, jaurti zuen eztabaidan arin gogaitzen zen Ebanek? beti egiten dugun modu bat?
‎Baina, Boris Groys filosofo eta arte kritikariak ondo dioen bezala, erabiltzaileak ezin du Googlek erakusten ez dion beste ezer ikusi, eta beraz, bilaketa horretan agertzen dena besterik ez da gatazka. Entziklopedia eta hiztegi modernoetatik oso bestela, zeinetan hitza erabilera, testuinguru eta arau batzuen arabera definitzen den, munduari galderak egiteko dugun modu nagusi honekin, Googlerekin alegia, gatazka hitz solte bat da, hitzen lainoan dabilen beste milioika hitzetarik bat, eta hizkuntza (lengoaia) hitzetan desegin duenez, ez dago esanahi artikulatu bati edo gehiagori lotua, ez da azaltzen bere erdoka semantikoa, ez dago diskurtso baten baitan sartuta, hor dabil, airea da, berez hain astuna dena: gatazka.
2019
‎Hor ageri da zeinek egingo duen aurrera eta zeinek ez. Oztopoek lastoa eta garia bereizteko balio dute edo, beste era batera esanda, mea eta ganga, metalurgia arloan esan ohi dugun moduan. Gauzak okertzen direnean, nortasun berezia erakutsi behar da aurrera segitzeko.
2020
‎Egia esan, kontzertu ekonomikoari esker autogobernu finantzarioaren maila handiagoa izan arren, eta araudi propioa izanda ere (Gizarte Zerbitzuei buruzko Legea) adineko eta mendeko pertsonak zaintzeko gure sistema ez da Estatuko gainerakoetatik bereizten; ez gara gai izan zainketen euskal sistema integrala, publikoa eta kalitatezkoa sortzeko. Gizarte premietara jo eta erantzuteko dugun modua ez da besteen aldean oso desberdina, eta hori ez litzateke gaizki egongo eredu gomendagarria, esportagarria, kalitatezkoa edo nahikoa balitz, baina oso desberdina da.
2021
‎Bai, ordea, giza neurriko errealismoa. Gauzak ez dira aterako beti nahi dugun moduan, eta hobe da gure ilusio eta desiretatik at mundu erreala ere badagoela aintzat hartzea.
2022
‎Maskulinitate politiketan hezkuntzak duen garrantzia genero praktiken izaera ontoformatiboaren ondorio da; izan ere, maskulinitatea eta feminitatea itxuratzeko dugun moduak errealitate sozial bat gauzatzen du. Hezkuntzaren inguruko eztabaidan, sarritan hitz egiten da horren inguruan informazio kontua balitz bezala:
‎Lan horretan, giltzarri izango da atzitzea maskulinitateen egoeraren araberako espezifikotasuna, biolentzia eta biolentziaren prebentzioa, eta maila indibidualetik erakunde eta nazioen mailara igarotzeko gaitasuna. Mundu baketsu eta iraunkorrago bat eraikitzeko behar dugun jakintzaren alderdi garrantzitsua da maskulinitateak ulertzeko dugun modua etengabe garatzea.
‎Amatasuna maistra nekagaitza da, pertsona bakoitzaren barruan dagoena azaleratzen duena, bai ama garenean baina baita jendearengan ere, beste norbaitek amatasuna parez pare jartzen dionean. Barrua mugitzen digu, gure izatea bera, eta munduan egoteko dugun moduaren inguruan interpelatzen gaitu. " Nork egin dizu bonboa?".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia