Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2001
‎Lehen erabili dugun definizioa aplikatuta, begien aurrean dugun hori testuada. Gainera, gure ikasleek testutzat hartuko lukete3; azken batean leku ezezagunbatean dagoen pertsona batek bertako bati behar duen zerbait nola aurkitu galdetzendio eta hori ekintza komunikatiboa da; baina, benetan jasotzen ote ditu testu horrekjatorrizko bi hiztunek egoera berean martxan jarriko lituzketen gaitasun guztiak?
2002
‎Dudarik ez da, esangurek edo adieraziek gure pentsamendua eratzen dutela, adierazi horiek gure portaerak baldintzatzen dituztela; zeren zertaz pentsatu, begien aurrean dugunaz ez bada? Begien aurrean dugun horretan oinarritzen da gure ezagutza; gure kasuan, hedabideek gure begien aurrean jartzen dituzten albiste horietan. Baldin eta ezagutzak portaera eratzen eta gidatzen badu, ezagutzaren edukiak zuzenduta portaerak gida daitezkeela pentsa dezakegu.
‎Titularrak betetzen du funtzio hori, baita lehenengo lerroek ere. Gehienetan laburpena dugun hori letra tipo berezian dator, neurriz eta estiloz?. Laburpenaren funtzio estrukturala oso da argia:
‎Izan ere, dakigunez, hedabideak informatu egiten dute, baina informatze lan horretan asko izan ohi dira ahaztutako datuak, oker eskainitako bertsioak eta helburu interesatuko zurrumurruak. Gauzak horrela, zail suerta dakiguke hedabideen emari zuzenetik jasotzen dugun hori informazioa ote den, datu egiaztagarriak eta iritzi ponderatuak, ala desinformazio telezuzendua ote den, informazio jatorraren itxura eginez, ziria sartzeko ahalegin irmoa, hots, propaganda?.
‎Hizkuntzatzat hartzen dugun hori, azken finean, munduaz dugun kontzeptzio bat da, baita mundu horretan aktuatzeko dugun jarrera eta portaera ere.
‎baldintzatzen dituzte errealaren pertzeptzioak oro. Zeinuak ez dira guk ezagutzen duguna, ezaguntzat dugun hori ezagutzeko dugun bidea baizik. Zeinua da mundu errealagaz dugun interrelazio bakarra.
2003
‎Udako Euskal Unibertsitatea eta Unibertsitate ofiziala, elkarbilaketa bateruntz abiaturik doaz, noizbait puntu bakartsu batean elkar topatzeko, bere elementu pertsonal eta bestelako guztiak gogotan izanik, euskal gizarteari erantzun bat emateko, eta denon artean euskal Unibertsitatea izendatzen dugun hori sortzeko.
2005
‎Ondo egina zegoenarieusten zioten hainbat balio aldatu egin dira batzuentzat, balio horiek zutik dirautebeste batzuentzat, hortik arrakalak. Ondo egina zegoela pentsatzen zenari buruzkoadostasuna pitzatzen hasitakoan, maite dugun hori anphora baten gisa zirtzildukoez bada, beharrezkoa da elkarrizketa eraikitzea balio kritikagarrien eta balioadostuen gainean, beharrezkoa da balioen enkontrua bideratzeko ahalegina.
2006
‎Eta urteak pasatu ahala, gero eta zailagoa zaigu barruan dugun hori kanporatzea, psikoanalisiaren legeetako bat horixe: benetan inporta duena ezkutuan dago oso, kostata kanporatzen dugu?.
‎Bost pertsonaietatik bat izan daiteke, beraz, joko apurra eman dezakeena: Esteban Bigarrena izendatu dugun hori.
‎Obsesio bilakatu zait. La Cosa? deitzen dugun hori. Idazten dudanean beti agertzen zait bizkarrera, etasorbaldetan, kas kas?
2007
‎Silogismo batean, termino nagusia da ondorioaren predikatu gisa agertzen dena; gure kasu honetan, bizi dira uretan. Termino nagusitzat jo dugun hori beste behin ere aipatzen da silogismoan, eta agertzen den beste aipamen horri deitzen zaio premisa nagusia; gure kasu honetan, arrain guztiak bizi dira uretan.
‎Bestalde, silogismo batean, termino txikia da ondorioaren subjektu gisa agertzen dena; gure kasu honetan, berdelak. Eta, termino txikitzat jo dugun hori ere beste behin agertzen da silogismoan; beste aipamen horri deitzen zaio premisa txikia; gure kasu honetan, berdel guztiak dira arrain.
2009
‎Noski, ezin da ukatubatzuetan sentitzen duguna eta pentsatzen duguna kontraesanean agertzen direla, eta, hala, baliteke inoiz gure emozioak mozorrotu eta beste espresio emozionalekinjanztea gure benetako sentimendua ezkutatu nahian besteen aurrean, baita gureaurrean ere. Dena delako arrazoiagatik batzuetan besteari sentitzen dugun hori beste zerbait dela adierazteko beharra senti genezake. Baina mozorro emozional hauekkomunikazio koherente, ireki eta ulerkorra oztopatzen duten elementu bilakatu ohidira, eta gure harremanen kalitatean eragina dute.
2012
‎Eta azken horrekin lotuta, egoera berri honetan, ba ote du zentzurik estatuak? Nahi dugun horrek ba al dubaliorik XXI. mendean?
‎Familiak (kulturaren transmisiorako eragilenagusietako bat) gero eta txikiagoak dira, hirietako bizimodua anonimoa da, populazioaren mugikortasuna hazi egin da, lan eta bizi baldintzen aldakortasunagero eta handiagoa (finkatutako egituren zein ohituren eta tradizioaren kaltetan), eta abar. Egunean telebistaren edo Interneten aurrean batez beste hiru ordu bainogehiago ematen duen gizarte batean bizi gara, kontsumitzen dugun hori modu geroeta bakarkakoagoan kontsumitzen dugularik gainera. Eskolan bertan ere gero etapresentzia handiagoa daukate Interneteko edukiek, zuzenean zein eskola eragileenbitartez.
‎Lurraldearen kontzeptu politikoak (kontzeptu politiko osoa deitu dugun horrek) hiru alde biltzen ditu bere baitan: alde fisikoa, alde ekonomikoa eta alde juridikoa
‎Kasu honetan soinu eletrikoki anplifikatuak eta grabazio estudioarenerabilera izango dira ere elementu bereizgarriak eta erabat berriak. Estilo edojoera estetiko horiekin gehi mende hasieratik zetorren jazz eta beste musika motabatzuekin osatzen da guk hemen pop musika deitzen dugun hori: ez da musikaklasikoaren esparruan mugitzen, ezta kontsumorako egiten diren kanten esparruanere.
‎Kasu honetan soinu eletrikoki anplifikatuak eta grabazio estudioarenerabilera izango dira ere elementu bereizgarriak eta erabat berriak. Estilo edojoera estetiko horiekin gehi mende hasieratik zetorren jazz eta beste musika motabatzuekin osatzen da guk hemen pop musika deitzen dugun hori: ez da musikaklasikoaren esparruan mugitzen, ezta kontsumorako egiten diren kanten esparruanere.
2014
‎edozein kulturatan bezala, euskal kulturareninguruko ideia, balio eta praktika nagusiak gorputzez gorputzeko dinamiken bideztransmititzen direla. Hartara, euskaltasuna deitzen dugun hori gorputz jardueraberezkoa zein anizkoitza litzateke, denbora eta espazio ezberdinetan gorputzarenlanketa9 zehatz eta anitzen bidez burutuz doana.
‎91). Ikusten dugu, sinesten dugun hori.
2015
‎Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer denikusi nahi izan dugu, eta neurri haundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleenpertzepzioekin.
‎Baina Jon Sarasuak esaten duen bezala, badakigu botilak zuloak dituela, eta husten ari dela esparru batzuetan bederen. Beraz, uste dugu arretajartzeko garaia dela, eta gune horretara begira jarri behar dugula, gaizki egin dugun hori ongi egitenhasteko ordua iritsi dela.
2017
‎Baina geure gizartearen ekoizpen eta kontsumo moduek eraikitako territorioan etaharekiko geure harremanean, bada halako gabezia bat. Hots, batetik, kapitalismopekoespazioaren ekoizpen malguak eta lurraren urbanizatze orokorrak sortarazitako errealitatekonplexuaren, eta bestetik, geure herriaren iruditzat, irudi enblematikotzat dugun horren artean, bada bat ez datorren zerbait, halako arraila salba ezin bat (Montaner, 2008) zeina irudikapengabezia gisa ala hiper kodifikazio identitario lez agerrarazten den maiz.
‎Erreferentzia diren hainbat unibertsitatetan aztertu dugu zeintzuk diren S/ I ikasgaia irakasteko metodoaketa zeintzuk diren erabiltzen diren hurbilketak. Guk Informatika gisa ezagutzen dugun horri atzerrianKonputazio Zientziak ala Konputagailuen Ingeniaritza deritzote orokorrean, eta bereizten dituzte. Bereizketa horren arabera bide bat baino gehiago har dezakete S/ I ikasgaia jorratzeko orduan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia