2007
|
|
Eta batez ere, eta ez HEArekin lotuta bakarrik, baina bai oso lotuta, hor dago erabilera planak bultzatzearen erronka. Euskaltegietan egiten
|
dugun
hori kaleratzea eta kalean egotea lortu behar dugu, horrek gure ikasleei indarra emango baitie euskaraz mintzatzeko. Horrek normalkuntzan beste pauso bat ekarriko du; gure ikasleek kalean euskaraz hitz egiten duten neurrian, euskalduntzeari, bere osotasunean lagunduko diogulako.
|
2008
|
|
Baina katalanerako itzulpen automatikoaz hitz egin behar zen; hizkuntza horri" valentziera" ere esaten zaio, besteak beste. Baina, eztabaidak alde batera utzita, eta teknologia alorretik aztertuta, besteak beste, Castallan, Sabadellen, Ordinon, Perpinyàn, Manacorren, Mequinensan eta l’Alguerren bizi garen gehienok hitz egiten
|
dugun
hori edo, hobe, itzulpenez ari garenez, ondo idazten saiatzen garen hori izango da katalana. Informatikan,* ISO jarraituz, ca kodea ematen zaio horri eta, funtsean, hizkuntza bakar gisa erabili behar da.
|
|
Bi mundu horien arteko mugak desagerraraziko ditu eta igorle gisa aritzen den kanal bat eta milaka hartzaileen arteko norabide bakarreko harremana hautsi egingo du. Telebista izendatzen
|
dugun
hori, aldatuz joan da eta are eta gehiago aldatuko da, epe laburrean, eskaerapeko ikus entzunezko zerbitzuen erabilera normaldu, ordenagailu, telefono mugikor zein bestelako kontsumo plataformak zabaldu eta etxeetan iturri desberdineko edukien kudeaketa
|
2010
|
|
Azaldu berri
|
dugun
hori, nahikoa bistakoa edo nabarmena iruditzen zaigu Iruñerria bezalako inguru erdaldun batean. Naturaltasun edo neutraltasun eza hori, ordea, dezente leuntzen da herri euskaldunetan.
|
2011
|
|
Bada hemen kontzeptu aldaketa bat. guk ez dugu esan nahi jakintza guztia hemen bilduta daukagula eta soilik hona etortzen den ikasleak ikasiko duela. guk informazioaren zati bat eskaini nahi diogu ikasleari beste modu batean prozesatuta, baina kanpotik jarraitu nahi duenarentzat ere ez dugu ezer ezkutatzeko. guk dugun guztia zabaltzeko da, eta hor ere gauzak aldatzen ari dira copyright eta gainerakoekin batera. Izan ere, egiten
|
dugun
hori zabaltzeko derrigortasun morala gutxienez badaukagu.
|
2012
|
|
hizkuntzalaritzarena eta hizkuntzen didaktikarena. Aipatutako epean Arratiako ikastetxeetan eta aretoetan hainbat ikastaro, hitzaldi eta berrikuntza esperientzia gauzatu dira, betiere irakasle, ikasle eta gurasoen sentsibilitatea eta prestakuntzan aurrerapausoak eman ditzagun eta egiten
|
dugun
horren egokitasunaz ziurrago izan gaitezen.
|
|
Žižekek dioen moduan, pascalen aholkua ona da ez soilik sinesmena etor dadin, ona da haren kargaz eta setaz libra gaitezen: egin egiten dugunaz sinesmenik gutxi behar dugu eta, ez da fede kontua ohitura baita, eta berdin da zer demonio sinesten
|
dugun
horretaz. Ai, euskara ere halako ohitura izan balitz, zelango atsedena!
|
|
euskalgintzako erakundeei, hasteko, eta administrazio publikoari ere. Eredugarri izatearen ideia zabaldu behar dugu, defendatzen
|
dugun
hori praktikatzen aitzindariak izatea.
|
2013
|
|
Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer den ikusi nahi izan dugu, eta neurri hanundi batean ikusi
|
dugun
horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleen pertzepzioekin. Esparru informaleko idatzizko hizkuntzaren ezaugarri propiotzat hartu ditugunen zantzurik ia ez dugu aurkitu ikasleen esparru akademikoko idazlanetan (laburdurak eta ahozkora gerturatzeko estrategiak).
|
2014
|
|
Bertsoaren berezko ezaugarriek behartzen dute bat hizkuntza bihurritzera, zorroztera, moldatzera: errimatu beharrak, silaba kopuru jakin batera egokitu beharrak, esan nahi
|
dugun
hori era batera ezin bada beste era batera esaten saiatzera darama bertsolaria. Ahalegin horretan, hizkuntzaren beraren egiturarekin jolastera ohitzen da inprobisatzen duena.
|
|
Bertsoaren berezko ezaugarriek behartzen dute bat hizkuntza bihurritzera, zorroztera, moldatzera: errimatu beharrak, silaba kopuru jakin batera egokitu beharrak, esan nahi
|
dugun
hori era batera ezin bada beste era batera esaten saiatzera darama bertsolaria.
|
2015
|
|
Hizkuntza hartu emanak ulertzeko eta horietan eragiteko begirada berri bat geureganatzen lagunduko digu, hobetu ditzakegun aukerak identifikatu eta hobekuntza horiek kudeatzeko baliabideak eskainiz. Laburtuz, honela diote, egin nahi
|
dugun
hori nola egin erakutsiko digute, pauso txikiak emanez, geure hizkuntza eremua zabal dezagun (TELP; Emun).
|
2016
|
|
Hiru ideia horiek, emakumea araua betetzen ez duten guztien subjektu unibertsal kontsideratzea, identitatea deseraiki eta berreraikitzea eta auziaren izaera politiko eta polistikoa, hirurak ekar litezke hiztunaren eta hizkuntzaren planora. askatzeko bide gisa. Izan nahi
|
dugun
hori izateko aldarria, egiten dugun hori garela dioen maxima hori. Horixe bigarren ideia.
|
|
Hiru ideia horiek, emakumea araua betetzen ez duten guztien subjektu unibertsal kontsideratzea, identitatea deseraiki eta berreraikitzea eta auziaren izaera politiko eta polistikoa, hirurak ekar litezke hiztunaren eta hizkuntzaren planora. askatzeko bide gisa. Izan nahi dugun hori izateko aldarria, egiten
|
dugun
hori garela dioen maxima hori. Horixe bigarren ideia.
|
|
Honako gako nagusiak zehaztu beharrean gaude hobeto ulertze aldera: onartu eta galbahea pasatu behar izan diogu gure subjektibotasunari; neurri batean ikergaiAritza Escandon – Vitoria Gasteizko gurasoekin euskararen transmisioaz eginiko ikerketa kualitatiboaren ondorio txostena tik kanpo ez gara egon, esperimentatu nahi izan dugu ikertu
|
dugun
hori; eta zientzia kualitatiboak eskaintzen digun bermea onartzen dugu, baita gure bizipen pertsonalek ematen diguten informazioa ere, gure eskarmentua tresna moduan erabili dugu.
|
2021
|
|
Horregatik, unibertsitatea mudantzarako espazio egokia izan daitekeela iritzita, ikasle batzuekin unibertsitatean sartu zirenetik ekintza ikerketa egitea erabaki genuen, arestian esanda bezala, ikasle horiei espazio bat eskaintzeko mudantza egin zezaten. Beraz, ikerketaren espazioa" unibertsitatearen espazioa" deitu
|
dugun
horren barruan dago.
|
|
– Zentzumenak piztea eta estimulatzea, pertzepzioa eta arreta modu aktiboan landuz, jasotzen
|
dugun
hori identifikatzen ikasteko (norbera izaten ikasi).
|