2000
|
|
Zilegi bekigu egin
|
dugun
hori azaltzea. Zuzenbide idatziaren eta ohituren arteko transakzioa gauzatu dugu, bi bion arteko xedapenak bateragarri izan zaizkigun neurrian edo batzuk besteekin itxuraldatu, sistemaren batasuna urratu gabe, izpiritu orokorra bortxatu gabe.
|
|
Zilegi bekigu egin
|
dugun
hori azaltzea. Zuzenbide idatziaren eta ohituren arteko transakzioa gauzatu dugu, bi bion arteko xedapenak bateragarri izan zaizkigun neurrian edo batzuk besteekin itxuraldatu, sistemaren batasuna urratu gabe, izpiritu orokorra bortxatu gabe.
|
2004
|
|
Idazlanaren hasieran proposatu dugun galdera nagusia (Zertan datza hizkuntzaren berebiziko ekina eta zeregina den errealitatearen irudikatzea?) galdera ontologiko izateaz gainera etikoa ere badela aurreratzen genuen. Argi dezagun orain zer esan nahi
|
dugun
horrekin.
|
2005
|
|
24 Ponpeiok berak ere, arestian aurkako iritziaren babesle gisa aurkeztu
|
dugun
horrek, Espartako errege batek esandakoa zuzendu zuen, alegia, Errepublikarik zoriontsuena zela mugak ezpataz eta lantzaz jarri zituena; aldiz, haren ustez, benetan zoriontsua zen justizia mugatzat hartzen zuen Errepublika. Horretarako, Espartako beste errege baten agintaritza erabili ahal izan zuen, hark beti gorago jarri baitzuen justizia, iskiluen indarra baino.
|
|
gizaki guztien borondate bilduen adostasunak adierazten duena, horixe da zuzenbidea. Batez ere, bat baldin badator besteen ongizatea guk geuk lortu behar
|
dugun
horrekin, hortxe baitago gizakiaren jatorrizko ezaugarria[...]
|
|
8 Gaingiroki azaldu
|
dugun
hori, hau da, giza adimenari komeni zaion gizartearen defentsa, zuzenbidearen beraren iturburua da. Horri dagokio bestearena ez ukitzea eta zerbait badugu edota zerbait irabazi badugu modu ez bidezkoan, hura itzultzea, aginduak betetzeko betebeharra, erruaren ondoriozko kaltearen konponketa eta gizakumeen artean zigorra merezi izatea.
|
|
Gaingiroki azaldu
|
dugun
hori, hau da, giza adimenari komeni zaion gizartearen defentsa, zuzenbidearen beraren iturburua da. Horri dagokio bestearena ez ukitzea eta zerbait badugu edota zerbait irabazi badugu modu ez bidezkoan, hura itzultzea, aginduak betetzeko betebeharra, erruaren ondoriozko kaltearen konponketa eta gizakumeen artean zigorra merezi izatea.
|
2006
|
|
Egarriak gaudenean, edo minez edo gaixo, zerbait sumatzen dugu (gogo egoera batean gaude), baina sumatzen
|
dugun
horrek ez dio beste ezeri so egiten, ez du beste ezer errepresentatzen. Badirudi gogo egoera hori ez dela intentzionala.
|
2007
|
|
Egia da, baina, era horretako elkarrekin hitz egitea ez dela oraindik elkarrizketa —ez bederen lehenago aipatutako zentzuan— ez eta hizkuntz gaitasuna ere zentzu osoan —ez bederen B. Liebrucks ek kontzeptu horri eman dion zentzuan— Eta, horrenbestez, guk orokorrean zera galdetu behar dugu: zein dira esparru pribatuan" elkarrizketa" gisa ezaugarritu
|
dugun
horren forma publikoak. Hemen, seguruenik, forma ezberdinak bereizi dira, zeinak guk, baina, ditugun jarraian euren xehetasunetan aztertu282.
|
|
Guk, euskaldun bezala, ezin diogu hezkuntzari eta hizkuntzari buruzko teorizazio propio bati uko egin, zeinak agerian edo ezkutuan, beti, gure jarduera pedagogikoa baldintzatzen duen: kontua da hezkuntzan, bestelako giza eta gizarte zientzietan bezalaxe, bilatzen eta aurkitzen ditugun arrazoiak ez direla hutsak baizik eta historiaz bustitakoak; eta, horregatik, gu geu gara esparru horretan egin, egiten eta egin nahi
|
dugun
horretaz arrazoi eman behar dugunak. Interesak edo beharrak eramaten du beti gizakia aztergai hau edo bestea, honela edo bestela, ikertzera —pentsamendua ez da inoiz itxuraz den bezain neutrala—; eta, gure kasuan, euskararen eta euskaldunon egoera kezkagarriak eramaten gaitu gure hezkuntzaz hausnarketa bat egitera.
|
2009
|
|
5 Zein dira Herkunft eta Entstehung aren bilaketa gisa definituriko genealogiaren eta ohizko eran historia deitzen
|
dugun
horren arteko harremanak. Nietzschek historiaren aurka botatako apostrofe ospetsuak ezagunak dira, eta laster itzuli dugu horietara.
|
|
Kantek, afera estetikoa artistaren (kreatzailea) esperientzietatik enfokatu beharrean, artea eta edertasuna ikuslearen posiziotik hausnartu ditu, eta hori eginda, nahi gabe, ikuslea bera sartu du ederraren kontzeptuan.85 Hizkuntzaren problema bera dugu beraz berriz. Ze ondorio ateratzen
|
dugun
horretatik. Hizkuntzak ez duela egiaz hitz egiten, metaforen bidez eraikitzen ditugun perspektibak ematen dizkigu gehienez.
|
|
Horrela, Kantentzat esperientzia hutsetik jasotzen duguna kaos hutsa bada (gero kategoriekin ulertzen
|
dugun
hori), Heideggerrentzat ez da kaosa izango, esperientzia argi ematen baitzaigu era aurreintelektual batean;" aulkia aulki moduan, etab.". Hemen arazoa hizkuntza da," aulki" hitz bihurtu delako, kosifikatu delako. Gure begien aurrean dugun hori" aulki" izendatzean, ezagutza kontzeptualera egin dugu ihes, eta izatearen benetako esentzia galdu egin da prozesu horretan.
|
|
Horrela, Kantentzat esperientzia hutsetik jasotzen duguna kaos hutsa bada (gero kategoriekin ulertzen dugun hori), Heideggerrentzat ez da kaosa izango, esperientzia argi ematen baitzaigu era aurreintelektual batean;" aulkia aulki moduan, etab.". Hemen arazoa hizkuntza da," aulki" hitz bihurtu delako, kosifikatu delako. Gure begien aurrean
|
dugun
hori" aulki" izendatzean, ezagutza kontzeptualera egin dugu ihes, eta izatearen benetako esentzia galdu egin da prozesu horretan.
|
2011
|
|
• Akademiek modu dogmatikoan orain arte esandako gaitasunez gainera badira beste batzuk ere gure organismoan (mirari egileak, trebezia harrigarriko sendagileak, ulertezintzat jotzen
|
dugun
horren atzean dagoen oro...). Horrelakoetan, organismo fisikoa bide bat baino ez da, eta organismo hori erabiltzen dugu hiru dimentsioko mundu honetan beste zerbait erreal bihurtzeko.
|
2013
|
|
Eta porrota, jakina, ate joka dago. Bizitza horrelakoa da; batzuetan pozik gaude gure buruarekin, zentzua aurkitzen diogu egiten
|
dugun
horri, eta, besteetan, berriz, ez. Zenbaitetan, zentzuzkoa iruditzen zaiguna zentzurik gabeko bihur daiteke geroago.
|
2016
|
|
‘txintxoa’ ikusten dugu, portaera arautukoan dabil. Nola sortu dira gizartea ibilkatzen duten arauak eta balioak; h. d., nola munduratu da morala esaten
|
dugun
hori gizaberearen historian otsoak eta txoriak ez baitira moralak, eta nola ikasten dugu balioak estimatzen eta gure buruak horien arabera gobernatzen. Horri erantzuteko dauden saio askoak bi joera nagusitara erakar daitezke:
|