Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎hemen betiko fanatiko eroak dabiltzala setati beren bidean. Baina bada ordua galdetzeko ere, urtea joan eta urtea etorri, zer egiten dugun hain gaizki hemen" fanatiko eroek" hain lur ongarritua aurkitzeko…
2009
‎Ondoren, zuzendariaren ohar bat azaltzen zen, biak ere politika egiteko modu bertsuak batzen zituen, azken batean?, non, Nazariori barkamena eskatu ondoren, bere adostasuna erakusten zion afera hartan: ea hurrengoan ez dugun hain arin jokatzen, barka eta barka mila aldiz, Orbe jauna.
‎Eta ba al dakizue zertan gastatzen dugun hain burutsu (eta bihoztsu) aurreratu duguna. Ba, bigarren etxean, hirugarren kotxean, laugarren telebistan, jatetxeetan, 1.000 kilometro urrutiago bidaiatuz eta... sendagiletan!
‎Ondoren, zuzendariaren ohar bat azaltzen zen –biak ere politika egiteko modu bertsuak batzen zituen, azken batean–, non, Nazariori barkamena eskatu ondoren, bere adostasuna erakusten zion afera hartan: ea hurrengoan ez dugun hain arin jokatzen, barka eta barka mila aldiz, Orbe jauna.
2011
‎Interneten informazio bila nabilen arren, oraindik ez dakit zer efektu edo eragin izan duen haserretuen eskakizunez joan den astelehenean bankuetatik 155 euro ateratzeko deialdiak. Zenbatek bete zuten hitza, igarri al zen zerbait, eta, batik bat, zer edo zer aurreratu dugun hain zuzen bankuei zaplaztekoa emateko proposamen horrekin.Aitortzen dut ni ez nintzela txintxo portatu, eta ez pentsa harro nagoenik ustez gizartea osatzen dugun gizabanako guzti edo gehienon onerako sortu den halako ekimen bati huts egiteagatik, nire pasotismoagatik eta bizkar emateagatik. Ez nago batere harro.
2012
‎Baina, halaere, jarraitzen dugu sinesten gure diferentziak bereziak direla, oso bereziak. Bainaoraindik argitu gabe dago zergatik sinetsi dugun hain barrenean arrazoiak hain bereziegiten gaituela, nabaria baldin bada arrazoimenak ez dituela inoiz gizadiaren arazogordinenak (belikoak, politikoak, sozialak...) konpondu. Ez al da garaia gizakiakjainkotu duen arrazoimenari eta metafisikari (erlijioa, morala, ideologia.) aditzearibegiratu beharrean hezur haragizko animalia den gizaki konkretuari begira diezaion?
2013
‎Errutinaren kontrako estrategia horiek tristura puntu bat utzi ohi digute, baina balio dute bizipoza emateko ere. Bestela ez da konprenitzen, aspermena gainetik kentzeko ez bada, zergatik inolako konbikziorik gabe telefono zenbaki bat markatzen dugun, jartzen dugun hain ahots iradokitzailea, hasten gatzaizkion norbaiti gu geu ere harritzeko moduko aitorpenak egiten, izendatzen dugun iragaitzaz bezala elkar ikusteko aitzakia bat, ipintzen dugun hitzordua, eta nola, berriro bat ere konbikziorik gabe, esaten diozun, agenda begiratu nuke?, arnasarik hartu gabe telefonoaren ondoan tarte bat egin ondoren ondo datorkizula eransteko. Ematen ari zaren pauso horiek ez zuketen inolako ondoriorik izango errepikatuko ez balira, hitz egiten ari zaren pertsona horren ordutegia buruz ikasiko ez bazenu, elkar ikusteko geratzen zareten kafetegian beti edari berak eskatuko ez bazenitu, egun horietako batean, nahi gabe bezala, esku jolastiz, bere berokiaren lepokoa zuzentzen hasi eta masaila laztanduko ez bazenio eta agur esateko unean bere arnasa hartzeko moduan aldaketa bat sumatuko ez bazenu.
2014
‎euskararik ia ez dutela ulertzen eta euskal musika ez zaiela interesatzen. Larri galdetu du lagunak zer egiten ote dugun hain gaizki arrakala hain gaindiezina gerta dadin. Mikaztuta erantzun dio beste lagun batek:
2015
‎Are gutxiago ere, hezkuntza sistemari erabat kalte egiten dioen lege atzerakoiari men egiteko. Ezbaian da hezkuntza sistema bere osotasunean; gure hezkuntza sistema propioaren bidean benetako urratsak egiteko, ausardiaz erantzuteko garaia da.2014ko irailean, Wert Jaunari eskerrak eman genizkion, zer nolako hezkuntza nahi dugun hain garbi uzteagatik. Azken 40 urteotan herri honetan egindako urratsei jarraituz, eta bide horretan inposaturiko lege arrotz honi familia, ikasle, irakasle eta oro har herritarrak, aurre egingo geniola adierazi genuen.Eta horrela izan da.
2016
‎Gure ibilbide orria/ errepide mapa diseinatzeko, non gauden zehatz jakitea bezain garrantzizkoa baita jakitea, bidegalduan ibiliko ez bagara, nora goazen, nora iritsi nahi dugun, nora iritsi ahal gaitezkeen. Eta ez dakit batere garbi dugun hain oinarrizko abiapunturik. Ez dut uste inoiz lasai eztabaidatu dugunik ere.
2018
‎Zergatik dirudi batak eta besteak bi mundu ezberdin islatzen dituztela? Bizikidetza ahoz bizi eta belarria presteuskararekiko biziko dugun hain urte berezi honetan, behar beharrezkoa da ETB1 eta ETB2ren arteko joan etorriko zubia. Lana izango da hori burutu eta gauzatzea.
2021
‎Zergatik den beti bikotearen maitasuna, bihotza hitza entzutean gogora etortzen zaigun lehena. Edo zergatik dugun hain barneratua, bikotekideak direla gure bihotza habitatu dezaketen pertsona garrantzitsuenak. Izan ere, bihotzarena maitasun gorenaren metafora dela jakinik, hori baino ez baitu adierazten bien arteko lotura hori hain errazki egiteak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia